08-28-2012, 09:07 AM
ص62
اسلام اهل تشیع3
از زمان عثمان این یمنیها ضرورت تداوم رهبری دینی در خاندان پیامبر را مطرح کردند. چون پیامبر برادر و پسر نداشت آنها علی را که داماد و پسر عموی پیامبر بود را شایسته امامت معرفی کردند و طبق عقاید پیش از اسلامشان این امر را آسمانی و فرمان خدا اعلام کردند.
نخستین نظریه پرداز این باور یک تازه مسلمان یمنی از قبیله حمیر بود که خودش را عبدالله ابن سبا می نامید.
او عقیده داشت پیامبران همگی وصی داشته اند و علی هم وصی پیامبر است و هرکس جای علی نشسته خطاکار بوده است.
عقیده به وصی و وصایت و مهدی چون ریشه ژرف در فرهنگ سنتی قبایل یمنی داشت در آینده بن مایه نظریه قبایل یمنی (شیعه) شد.
ص63
اسلام اهل تشیع3
از زمان عثمان این یمنیها ضرورت تداوم رهبری دینی در خاندان پیامبر را مطرح کردند. چون پیامبر برادر و پسر نداشت آنها علی را که داماد و پسر عموی پیامبر بود را شایسته امامت معرفی کردند و طبق عقاید پیش از اسلامشان این امر را آسمانی و فرمان خدا اعلام کردند.
نخستین نظریه پرداز این باور یک تازه مسلمان یمنی از قبیله حمیر بود که خودش را عبدالله ابن سبا می نامید.
او عقیده داشت پیامبران همگی وصی داشته اند و علی هم وصی پیامبر است و هرکس جای علی نشسته خطاکار بوده است.
عقیده به وصی و وصایت و مهدی چون ریشه ژرف در فرهنگ سنتی قبایل یمنی داشت در آینده بن مایه نظریه قبایل یمنی (شیعه) شد.
ص63
عمل به دستورات و قوانین اسلام ترویج فحشا و قباحت و زشتی واقعی است. رقص و آواز و سکس و برهنگی و پورنوگرافی و اختیار زن به تعدد شریک جنسی نه فساد است و نه فحشا بلکه از حقوق مسلم زنان و مردان جامعه میباشد.