sonixax نوشته: شما حالت خوبه ؟
معلومه که شخص وقتی در یک فرهنگی زندگی میکنه تحت تاثیر اون قرار میگیره ! میگید این طوری نیست بفرمایید ثابت کنید .
در ضمن من توی ایران پشت فرمان نشسته ام و نمیشینم چونکه میدونم باید با چه گوساله هایی سر و کله بزنم! کسانی که هر چیزی رو بهانه میکنند که توحش در رانندگی رو توجیه کنند.
فکر کنم باید از تعریف فرهنگ شروع کنیم چون اینطور که معلومه شما فرهنگو یه استخر میدونید که هر کی بپره توش فرهنگی میشه.
فرهنگ یه جامعه فقط به دست آدماش ساخته نمیشن که.این شرایط و موقعیت اون جامعه هست که فرهنگ افراد رو سمت و سو میده.مثل اینکه از یه روستایی بخوایم فرهنگ شهر نشینی رو از بر باشه .مسلما تا با شرایط و محیط شهر آشنایی پیدا نکنه نمی تونه با فرهنگش همسویی کنه.
رانندگی هم همینه.تا شرایط ایده آلی برای مجموعه راننده ها وجود نداشته باشه چه طور میشه ازشون فرهنگ ایده آلی رو انتظار داشت؟
sonixax نوشته: در ضمن من توی ایران پشت فرمان نشسته ام و نمیشینم چونکه میدونم باید با چه گوساله هایی سر و کله بزنم! کسانی که هر چیزی رو بهانه میکنند که توحش در رانندگی رو توجیه کنند.
آفرین همینو میخواستم ازتون بشنوم.اگر شما تو ایران تمایلی ندارین که دیگه پشت فرمون بشینین چون میدونید که این شرایط و قوانین و به تبعش مصرف کننده هاش با چیزی که شما در نظر دارید همخوانی ندارن.
ولی اگرم یک روزی شما مجبور بشین که تو ایران از ماشینتون استفاده کنید ناگزیر میشید که همون رویه ای رو پیش بگیرید که دیگرون پیش میگیرن
sonixax نوشته: شما بگو 100 ساعت! باز هم مجوز اون طوری رفتار کردن رو نمیده.
شما میخواید از جز به کل برسید ولی من برعکس میخوام یک کلیت رو براتون تفسیر کنم .
اگر هم بخوایم از جز به کل برسیم بازم بحث زیر ساختا پیش میاد.چون وقتی شرایط برای قانونی رفتار کردن افراد مهیا نیست چه طور میتونیم ازشون این انتظار رو داشته باشیم؟
sonixax نوشته: مساله نه حجم ماشینه و نه ساختار خراب! مساله فرهنگ خراب و خودخواهی ایرانی جماعته و بس.
در همین اروپا تقریبن همیشه همه اتوبانهایی که از نزدیک شهرها رد میشند ترافیکهای سنگین دارند طوری که برای یک مسیر یک کیلومتری ممکنه یک ساعت پشت ترافیک گیر کنید ولی هیچ کسی از این شامورتی بازی ها در نمیاره.
در ایران وضعیت فرهنگی در زمینه رانندگی به قدری خراب بود که یک مدتی کارتون و تبلیغ درست کرده بودند که جلوی بیمارستان بوق نزنید و راه آمبولانس رو باز کنید و ... سیا ساکتی که یادتون هست ؟!
همون هم تازه جواب نداد.
چون تو اروپا تک تک ارفاد میدونن که قانونی و ناظری هست که شرایط رو کنترل کنه.ولی تو ایران تحمل کردن این شرایط تنها خریدن رنج ترافیکه و وقت کشیه.چون هیچ مامور و پلیس درست درمونی وجود نداره که این حجم ترافیک و وضعیت بل بشو رو کنترل و سازمان دهی کنه.
البته جاهایی هم هست که پلیس داره خوب رفتار میکنه.محل کاره من کرجه و تقریبا هر دفعه که تو اتوبانهای کرج ترافیک سنگینی پیش میاد چون پلیس بزرگراهها خوب عمل میکنن میتونم به زرس قاطع بگم مردم هم طول این اتوبان طویل و عریضو مثل آدم طی میکنن.این نشون میده که مردم فرهنگشو دارن اگر سه شرایط درست بتونه پاسخگوی اونها باشه.
sonixax نوشته: تولید زیاد پراید ربطی به شهرداری نداره جانم! چرا همه چیز رو باید برای شما از پایه ای ترین چیز ها توضیح داد ؟
من از شهرداری یا ارگان خاصی حرف نزدم.گفتم یک سیاست کل.وقتی برای مردم تعیین میشه که مثلا با X میلیون صاحب ماشین بشن و اکثریت هم توان خریدشو دارن پس یک سیاست کلی هم باید شرایط استفادشو هندل کنه.
sonixax نوشته: مردم همین قوانین نصفه نیمه و در پیتی رو رعایت بکنند به کل وضع عوض میشه! راه ندادن به آمبولانس و ویراژ دادن و عبور از خط ممتد و ... هیچ ربطی به دولت نداره به فرهنگ مردم ربط داره و بس.
ادعای کذب؟
کجا مردم به آمبولانس راه نمیدن؟که چی بشه؟این از اون دست سیاه نمایی های الکیه.
قانون هم قانونه.نیمه و درپیتم نداریم.یه قانون و زیر ساخت درست نتیجه ی درست در بر داره.
قانون الکی و دوزاریم نتیجش میشه بل بشو.