دفترچه

نسخه‌ی کامل: خطی از کتاب ها
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
صفحات: 1 2 3 4 5
جملات جذاب از کتاب های مورد علاقتون رو در اینجا بزارید(اسم کتاب و نویسنده فراموش نشه)
مشکل این جهان این است که احمق ها بی اندازه مطمئن و خردمندان پر از شک و تردید هستند!

پیروزی حماقت
برتراند راسل
[عکس: 21.jpg]

Meaning,values, morality, and the good life must relate to facts about the well-being of conscious creatures—and, in our case, must lawfully depend upon events in the world and upon states of the human brain. Rational, open-ended, honest inquiry has always been the true source of insight into such processes. Faith, if it is ever right about anything, is right by accident.


Sam Harris
The Moral Landscape

"People spend more time learning how to use a food processor than they do learning how to use their brains."

-Richard Bandler (Using Your Brain For a Change)


«مردم زمان بیشتری را هزینه‌ی یادگیری ابزار آشپزی میکنند تا فراگیری آنکه مغزشان چگونه کار میکند.»
اینهم یکی دیگر از ماتیکان (کتاب) بالا:

Many people are troubled by "lack of motivation," and one example of that is not being able to get up in the morning. If we study those people, we can find out how not to wake up, which could be of use to insomniacs.


بسیاری از مردم با «نداشت انگیزش» دشواری دارند، نمونه‌ی آن کسی که نمیتواند بامداد برخیزد. اگر ما این دسته را بررسی کنیم، میتوانیم دربیاوریم که چگونه از خواب بیدار نشویم، که خود میتواند برای بی‌خواب‌ها بدردبخور باشد.

این ماتیکانش را بی چون و چرا باید خواند 21


بیش در او نگنجد دو چیز را بودن نادرست است چنانکه کسی در جایی همی نشسته است کسی دیگر آید و هم در آنجا نشیند چنانکه او را رنجه ندارد و تنگ نکند و بدانسانکه آن جا یکی را بس بود هر دو را بس باشد و در درازا و پهنا و ژرفا و چندنش؟ نیفزاید این ناشو است پس هر تن پیوسته بهره‌پذیر است و تنانی که برداشته و پذیرفته اوست هم بخش کرده بهره‌پذیر باشد چه بخش جای بخش‌کننده جاور و جایگیر است زین سپس همی گوییم که چم یکتا را بخش نیست و بهره و اخت و پاره ندارد و اگر آنرا پاره پاره شماری سمرادی و پنداری بود نه خردی و بخش‌ناپذیر در بخش‌پذیر فرود نیاید و در نخواهد آمد زیر که هر چه در بهره پذیرد در آید و آنچه در بخش کردن شای فرود آید مانند گاه و جای ببخش و پاره هر آینه شمرش او توان کرد و پیکر خردی را پاره و لخت نیست پس بدین فرنود درست که روان کاموس است و تن نیست چه روان چم یکتا را جاست و آن چم یکتا در او جایگیر است و اگر جای کاموس تن و تنانی باشد هرگاه تن و تنانی را بخش کنند هرآینه کاموس هم بخش کرده شود زیرا که جایگیرد و پاره بخش کرده در آمیغ جایگیر در آن لخت باشد نه در همه و هر گاه جایگیرد در همه باشد جای گیرد در هر پاره جز جایگیر در پاره دیگر باشد بدین ناگزیر برآید بخش کردن گاه گیر پس دانسته شد که روان کاموس است.



- ماتیکان دساتیری - ب. 265 - 266

The person ignored grows gradually depressed, and soon begins to doubt his or her very existence. In some societies the final outcome of being ostracized is death: the person who is left alone comes to accept the fact that he must be already dead, since no one pays attention to him any longer; little by little he stops taking care of his body, and eventually passes away.

- p. 174 - The Psychology of Optimal Experience


کسی که نادیده گرفته شده بآرامی می‌اَفسُرد، و بزودی می‌آغازد به گُمانش هستی خود. در برخی همبود‌ها، برآیند پایانیِ رانده شدن مرگ است: کسی که تنها مانده این فربود را میپذیرد که میبایستی هماکنون نیز مرده باشد، چرا که دیگر کسی به او نگرشی نمیکند، خُرد خُرد از سرپرستی تن خویش بازایستاده و سرانجام خواهد مرد.
مربد جان فرق ماتیكان با نسك چیه ؟
sonixax نوشته: مربد جان فرق ماتیكان با نسك چیه ؟

هر دو پارسی‌اند (نسک ولی یک جا گمانه‌زنی شده بود نیست).

ماتیکان( مادگان هزار دادستان - WiKi)

نسک (اوستا - WiKi)

داشتن هر دو خوبه.
هیچ استدلال منطقی نمی تواند اثر منطقی روی انسانی داشته باشد که نمی خواهد یک نگرش منطقی را بپذیرد.
جامعه آزاد و دشمنانش
کارل پوپر
صفحات: 1 2 3 4 5