دفترچه

نسخه‌ی کامل: فرتورهای برخورد با بدحجابی - برج میلاد
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
صفحات: 1 2 3
ماموران گشت ارشاد نیروی انتظامی روز دوشنبه در برج میلاد تهران از ورود زنان و دخترانی که آنها را «بدحجاب» دانستند به یک کنسرت جلوگیری کرده و دهها نفر از جمله یک بازیگر سینما را بازداشت کردند.

خبرگزاری ایسنا گزارش داده است که ماموران پلیس از عصر دوشنبه «طرح تشدید برخورد با بدحجابی و مانکن ها در اماکن فرهنگی» را به مرحله اجرا گذاشتند و در نخستین اقدام، «با حضوری گسترده در مجموعه فرهنگی برج میلاد که قرار بود در آن کنسرت یکی از خوانندگان برگزار شود، ضمن برخورد با افراد بدحجاب از ورود آنها به کنسرت جلوگیری کردند.»

تصاویر منتشره در سایت ها نشان می دهد که ماموران زن و مرد نیروی انتظامی اقدام به بازداشت زنان و دختران حاضر در این کنسرت کرده و آنها را به ماشین های ون پلیس منتقل می کنند.

خبرگزاری ایسنا در گزارش خود خبر داده است که «ل. الف»، بازیگر معروف سینما، تئاتر و تلویزیون نیز که قصد ورود به این کنسرت را داشت به دلیل بدحجابی مورد تذکر ماموران پلیس امنیت اخلاقی قرار گرفت و نهایتا توسط پلیس دستگیر شد.

برخی از سایت های ایرانی این بازیگر سینما را «لاله اسکندری» معرفی کرده اند.

احمدرضا رادان، جانشین فرمانده نیروی انتظامی، با اشاره به برخوردهای ماموران گشت ارشاد با دختران و زنان به گفته وی «بدحجاب»، تاکید کرده است که «نیروی انتظامی از برگزاری مراسمی که در آن عفاف و حجاب رعایت نمی ‌شود، جلوگیری می ‌کند.»

خبرگزاری ایسنا گزارش داده است که در کنسرت برج میلاد، مازیار فلاحی به اجرای برنامه پرداخت ولی اقدام گشت ارشاد باعث شد تا تعداد قابل توجهی از صندلی های این کنسرت خالی بماند.

روز یکشنبه، بهمن کارگر، معاون اجتماعی نیروی انتظامی در گفت و گو با خبرنگاران از آنچه که رواج «بدپوششی در محیط هنری و سینمایی» خواند به شدت انتقاد کرد و گفت که «هر جشنواره و جشنی در حوزه سینما که بر مبنای ارزش ها نباشد تعطیل می شود.»

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران هر ساله با آغاز فصل تابستان اقدام به اجرای طرح هایی به منظور مقابله با نوع پوشش زنان و دختران در ایران کرده و در بسیاری از موارد افراد بازداشتی، جریمه نقدی شده یا به دستگاه قضایی معرفی می شوند.

پلیس ایران از ابتدای خردادماه سال جاری طرح برخورد با «مظاهر بدحجابی» را در پارک ها و اماکن عمومی به مرحله اجرا گذاشته و در روزهای اخیر این طرح را به فضاهای بسته و اماکن فرهنگی گسترش داده است.

نیروی انتظامی مصادیق «بدحجابی» را «لباس تنگ و چسبان، روسری که از دو سوی آن موی سر مشخص باشد، مانتوی بالای زانو و شلوار تنگ» عنوان کرده است.

پلیس تهران گفته که اجرای این طرح علاوه بر روزهای عادی از این پس در روزهای تعطیلی شدت خواهد یافت.

احمد روزبهانی، رییس پلیس امنیت اخلاقی نیروی انتظامی روز ۱۹ اردیبهشت ماه خبر داد که ۷۰ هزار پلیس در این طرح شرکت دارند و مدعی شد که «عدم رعایت حجاب و استفاده از ماهواره نقض حقوق شهروندی است.»



[عکس: 196.jpg]


[عکس: 197.jpg]


[عکس: 198.jpg]

[عکس: 199.jpg]

[عکس: 200.jpg]


[عکس: 201.jpg]

[عکس: 202.jpg]

[عکس: 203.jpg]

[عکس: 204.jpg]

[عکس: 205.jpg]

[عکس: 206.jpg]

[عکس: 207.jpg]

[عکس: 208.jpg]
[عکس: 209.jpg]

[عکس: 210.jpg]

[عکس: 211.jpg]

[عکس: 212.jpg]

[عکس: 213.jpg]

[عکس: 214.jpg]

[عکس: 215.jpg]

[عکس: 216.jpg]

[عکس: 217.jpg]

[عکس: 218.jpg]

[عکس: 219.jpg]

[عکس: 220.jpg]

[عکس: 221.jpg]

[عکس: 222.jpg]

[عکس: 223.jpg]

[عکس: 224.jpg]

[عکس: 225.jpg]

[عکس: 226.jpg]

[عکس: 227.jpg]

[عکس: 228.jpg]

[عکس: 229.jpg]

[عکس: 230.jpg]


[عکس: 231.jpg]

به هر حال اخوند باید خوی وحشی گری و دیکتاتوریشو نشون بده
و این برای شخص من خوشحال کننده هست
به خاطر اینکه
1_مردم همیشه باید زور رو حس کنن تا بیدار بشن
2_مردم لجبازی میکنند و پوشش ها بدتر خواهد شد که این تو دهنی به اخوند هست
یک سوالی من همیشه داشتم! این آخوند‌ها که اصولاً هیچی‌ براشون مهم نیست و فقط موندن در قدرت مهم هست ، همه جور کارهایی هم که در اسلام ممنوع هست رو انجام میدهند ، مثلا چرا یکم آزادی‌های معمولی‌ نیز در جامعه ایجاد نمیکنند که حکومت خودشان مستحکم تر شود؟39 حتی آزادی‌های بسیار ساده زمان خاتمی؟اصلاح طلبان که به نفع خود حکومت بودند!27
mamad1 نوشته: به هر حال اخوند باید خوی وحشی گری و دیکتاتوریشو نشون بده
و این برای شخص من خوشحال کننده هست
به خاطر اینکه
1_مردم همیشه باید زور رو حس کنن تا بیدار بشن
2_مردم لجبازی میکنند و پوشش ها بدتر خواهد شد که این تو دهنی به اخوند هست
چه مایه من از این دیدگاه بیزارم!
که اگر وضع مملکت بدتر بشود و عده‌ی بیشتری بدبخت شده، به صف ناراضیان بپیوندند شاید که پایه‌های نظام سست‌تر از اینکه هست بشوند.. صاحبان چنین مواضعی درک نمی‌کنند که پایه‌های نظام از این سست‌تر نمی‌توانند باشند، و صد هزار نفری لاشخور با دستان آلوده به خون مردم نظام را نگاه داشته‌اند نه یک «پایگاه مردمی»، که بخواهد لطمه‌ای بخورد. جماعتی با تفکر مشابه شما تصور می‌کردند اگر احمدی‌نژاد بیاید، بدلیل خریت‌اش پایان نظام اسلامی خواهد بود. دیدیم که مردم به مراتب درجات پوست‌کلفت‌تر از آنی هستند که گمان می‌رفت!

این حمله‌ی مداوم به مردم بدلیل آنست که ج.ا می‌خواهد از خود چهره‌ای منسجم و قدرتمند ارائه بدهد، و بگوید که نه خبری نشده.
من هم معتقدم از این بیشتر دیگه نمیشه فشار رو زیاد کرد،اگر به جامعه با مدل هیدرولیکی نگاه کنم که فشار هی زیاد میشود در آخر میزند یکجا رو میتراکند.
اونچیزی که در 88 باعث بیرون اومدن مردم شد جمع شدن چند روزه در روزهای قبل از انتخابات و زیر دندان رفتن مزه آزادی بود.وگرنه مردم افسرده و سرخورده را میتوان تا آخر الزمان هم توی سرشان زد.
Ouroboros نوشته: جماعتی با تفکر مشابه شما تصور می‌کردند اگر احمدی‌نژاد بیاید، بدلیل خریت‌اش پایان نظام اسلامی خواهد بود. دیدیم که مردم به مراتب درجات پوست‌کلفت‌تر از آنی هستند که گمان می‌رفت!


هرچند با اندکی پوزش من هم از هوادارن آمدن احمدی‌نژاد بودم، ولی روی هم رفته آیا سرکار آمدن وی به سود ما نبود؟ جنبش سبز و درگیری خامنه‌ای و ا.ن. و ..؟
David Hume نوشته: یک سوالی من همیشه داشتم! این آخوند‌ها که اصولاً هیچی‌ براشون مهم نیست و فقط موندن در قدرت مهم هست ، همه جور کارهایی هم که در اسلام ممنوع هست رو انجام میدهند ، مثلا چرا یکم آزادی‌های معمولی‌ نیز در جامعه ایجاد نمیکنند که حکومت خودشان مستحکم تر شود؟39 حتی آزادی‌های بسیار ساده زمان خاتمی؟اصلاح طلبان که به نفع خود حکومت بودند!27


اینها خودشان از همین راه سر کار آمده‌اند! پیش از انقلاب هم شاه وادار شده بود آزادی مطبوعات بدهد و همان چند ماه آزادی رسانه‌ها پایه‌های شاهنشاهی را لرزاند و فروریخت.

اندکی آزادی مردم بیشتر شود درجا نیازها و چشمداشتشان نیز بیشتر شده و دیر یا زود کنترل از دستشان بیرون میرود.
Mehrbod نوشته: هرچند با اندکی پوزش من هم از هوادارن آمدن احمدی‌نژاد بودم، ولی روی هم رفته آیا سرکار آمدن وی به سود ما نبود؟ جنبش سبز و درگیری خامنه‌ای و ا.ن. و ..؟

این اشتباهی‌ست بسیار ساده‌لوحانه که اگر وضع مردم «بدتر» بشود نهایتا به سود ماست. تاریخ انقلابات جهان و نیز ایران چیز دیگری گواهی می‌دهد، و آن اینست که انقلاب زاییده‌ی امیدواری و آرزومندی و شهامت و نیز فلاکت است، و بدبختی ِتنها و فقط بدبختی، هرگز نمی‌تواند به فعالیتی عظیم و برجسته و همدلانه همچون انقلاب بیانجامد‌. تمامی انقلابات جهان در جوامعی رخ داده‌اند که یا به تازگی طعم زندگی بهتر و شیرینی آلترناتیوهای نظام موجود را چشیده بوده‌اند، یا آنکه مدتی قبل‌تر نوع بهتری از زندگی را تجربه کرده‌ بودند. گند و کثافت ِ دهه‌ی سی و چهل در ایران مردم را انقلابی نکرد، این رفاه نسبی و چشم‌انداز امیدوارکننده و تجربه‌ی اوضاع اقتصادی و سیاسی بهتر در اوایل دهه‌ی پنجاه بود که جرقه‌های انقلاب را افروخت. در ایران از اوایل دهه‌ی شصت اکثریتی از مردم مخالف وضع موجود، و خواهان سقوط نظام آخوندی بوده‌اند. امروز این درصد شاید بیش از ۹۰ به ۱۰ باشد. اینکه ما خواهان بدتر شدن وضع مملکت باشیم با این امید که ۹۰ بشود ۹۱ خواسته‌ایست بسیار بی‌هوده، برای نظام فاسد تفاوتی نمی‌کند که چه باشد، و تجربه‌ی اصلاحات به آنها ثابت کرده که هرگز نمی‌توانند و نمی‌باید جلوی مردم کوتاه آمد، زیرا اگر نظام یک گام به پس برود، مردم دو گام به پیش خواهند رفت، و مطالبات سیاسی و اجتماعی را باید در حد لباسی که می‌پوشید و غذایی که می‌خورید نگاه داشت تا مبادا خلق الله فرصت فکر کردن و خیال‌پردازی پیرامون وضعیت ِ جایگزینی که در آن از خوردن و آشامیدن تا دفع آنچه خورده‌اید روی عکس رئیس جمهور آزاد باشد را نداشته باشند!

یا به عبارت بهتر:

Russell نوشته: من هم معتقدم از این بیشتر دیگه نمیشه فشار رو زیاد کرد،اگر به جامعه با مدل هیدرولیکی نگاه کنم که فشار هی زیاد میشود در آخر میزند یکجا رو میتراکند.
اونچیزی که در 88 باعث بیرون اومدن مردم شد جمع شدن چند روزه در روزهای قبل از انتخابات و زیر دندان رفتن مزه آزادی بود.وگرنه مردم افسرده و سرخورده را میتوان تا آخر الزمان هم توی سرشان زد.
9
Ouroboros نوشته: اگر وضع مملکت بدتر بشود و عده‌ی بیشتری بدبخت شده، به صف ناراضیان بپیوندند شاید که پایه‌های نظام سست‌تر از اینکه هست بشوند.. صاحبان چنین مواضعی درک نمی‌کنند که پایه‌های نظام از این سست‌تر نمی‌توانند باشند،

بنده شخصن هیچ امیدی به مردم ایران ندارم .
هر چه قدر هم مردم ناراضی تر بشوند همه اش درحد نق زدن در تاکسی و اتوبوس و میهمانی و ... هستش .
آن دورنمایی هم که میبینم چندان دلگرم کننده نیست . به همین جهت از همین الان خودم را برای بدترین سناریوی ممکن که همانا تجزیه باشد آماده کرده ام که اگر اینچنین شده به خاطر جنگی چیزی از نظر روحی نابود نشوم ! اگر هم که کار به آنجاها نکشید که خوب چه بهتر .
ببینید بزرگوار، سرنگون کردن یک مشت جانور تا بُن ِ دندان مسلح ِ جانی کاری‌ست بسیار دشوار، نمی‌باید و نمی‌شاید مردم ایران را بخاطر ناتوانی در وحشی‌تر بودن از مزدوران نظام سرزنش کرد. من برخلاف شما بسیار خوشحالم از اینکه مردم این کشور به مرحله‌ای از درک و شعور اجتماعی رسیده‌اند که می‌فهمند هیچ چیز، و دقیقا هیچ چیز ارزش مردن و یا کشتن را ندارد، و جان و زندگی انسان بسیار مقدس‌تر از آنست که در راه مبارزه با یک مشت حیوان اسلام‌گرا به خطر بیافتد. این خود ارزشی هزاران برابر بیشتر از انقلابی فکرناشده و ناپخته(همچون آن ِ مصر و لیبی و تونس)دارد. آینده بسیار روشن است و آینده از آن ِ ماست! تردیدی نداشته باشید که همه‌ی ما در این جمع رفتن اسلام و جمهوری‌اش به مستراح تاریخ را خواهیم دید.
صفحات: 1 2 3