Anarchy نوشته: حرف مفت میزنید !! شما میگید دو حالت بیشتر نیست ، دلیلتون هم اینه که حالت های دیگه نه مدعی دارن نه منطقی هستن ...
در حالی که تمام حالات هم مدعی دارن که اگر نداشتن هم مهم نبود ، هم دلیلی برای منطقی نبودن اونها یا مثلا منطقی تر بودن دو حالت خودتون نیاوردید!!
فرض بدون مدعی روی هواست و ارزش بررسی ندارد
بحث ما یک بحث علمی صرف نیست بلکه می خواهیم تکلیف عملی خود را بفهمیم
اگر به غیر از دو فرض اصلی فرض دیگری که مدعی و دلیل دارد بیان کنید تا باطل بودن آن را به شما و دیگران نشان دهم.
کوشا نوشته: فرض بدون مدعی روی هواست و ارزش بررسی ندارد
بحث ما یک بحث علمی صرف نیست بلکه می خواهیم تکلیف عملی خود را بفهمیم
اگر به غیر از دو فرض اصلی فرض دیگری که مدعی و دلیل دارد بیان کنید تا باطل بودن آن را به شما و دیگران نشان دهم.
برای دفع خطر احتمالی باید تمام حالات بدون مصادره به مطلوب متکی به باورهای مذهبی مطرح شه... پس بیان حالت به خودی خود کفایت میکنه همون طور که شما وجود خدا رو یک حالت در نظر گرفتی ، پس شما اگر میگید حالات منطقی نیست باید دلیل بیارید !! مدعی هم شما فرض کن خود من...
این گوی و این میدان !!!
Anarchy نوشته: برای دفع خطر احتمالی باید تمام حالات بدون مصادره به مطلوب متکی به باورهای مذهبی مطرح شه... پس بیان حالت به خودی خود کفایت میکنه همون طور که شما وجود خدا رو یک حالت در نظر گرفتی ، پس شما اگر میگید حالات منطقی نیست باید دلیل بیارید !! مدعی هم شما فرض کن خود من...
این گوی و این میدان !!!
اولا چرا باید؟
فرضی که هیچ نتیجه عملی ندارد چه ارزشی دارد؟
ثانیا حالا که قراره بیش از دو فرض در نظر گرفته شود چرا شش فرض؟
چرا شصت فرض در نظر نگیرم و یا ششصد فرض و یا حتی بیشتر؟
کوشا نوشته: اولا چرا باید؟
فرضی که هیچ نتیجه عملی ندارد چه ارزشی دارد؟
باید چون منطقی و به دور از مصادره به مطلوب هست بر خلاف دو حالت شما !! از کجا میدونید نتیجه عملی نداره ؟ دو حالت شما هم هیچ کدوم تضمین علمی شدن ندارن...
کوشا نوشته: ثانیا حالا که قراره بیش از دو فرض در نظر گرفته شود چرا شش فرض؟
چرا شصت فرض در نظر نگیرم و یا ششصد فرض و یا حتی بیشتر؟
میگم بی سواد و دوزاری هستی همینه دیگه !! شما اگر میتونی بیشتر از 6 تا مطرح کن ، مشکلی نداریم. اتفاقا به ضرر شماست !! اصلا شما 6 میلیون حالت بگو...
Anarchy نوشته: میگم بی سواد و دوزاری هستی همینه دیگه !! شما اگر میتونی بیشتر از 6 تا مطرح کن ، مشکلی نداریم. اتفاقا به ضرر شماست !! اصلا شما 6 میلیون حالت بگو...
یه فرض اینه که اگر شما به گاو احترام گذاشته باشی تو سری بعدی روحت می ره تو بدن یه خرگوش در غیر این صورت باید کالبد کفتار رو تحمل کنی !
کوشا نوشته: یه فرض اینه که اگر شما به گاو احترام گذاشته باشی تو سری بعدی روحت می ره تو بدن یه خرگوش در غیر این صورت باید کالبد کفتار رو تحمل کنی !
گفتم که زاییدی داداش ، فعلا نیاز به مراقبت های بعد از زایمان داری
!!
Anarchy نوشته: گفتم که زاییدی داداش ، فعلا نیاز به مراقبت های بعد از زایمان داری !!
خدایا شکرت که دشمنان خود را از احمق ترین مردم قرار دادی
آمین.
کوشا نوشته: خدایا شکرت که دشمنان خود را از احمق ترین مردم قرار دادی
آمین.
اینکه الله شما عقده ای و سادیست هست و مهر بر قلوب میزنه که از قبل برای ما روشن بود :e405: !!
جدا از این خزعبلات ، هنوز فرصت دارید ثابت کنید چرا حالات دیگر فرض شده نادرست هستن :
نقل قول:[TABLE]
[TR]
[TD]با زندگی اتان چه میکنید / هنگام مرگ چه میابید[/TD]
[TD]قمار روی «خدا هست»[/TD]
[TD]قمار روی ناخداباوری و شکگرایی/ندانمگرایی
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]خدا هست و تنها ندانمگرایان و شگگرایان را پاداش میدهد.[/TD]
[TD]زیان بیکران[/TD]
[TD]سود بیکران[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]خدا هست و همهیِ خداباوران را بی نگرش به دین اشان پاداش میدهد.[/TD]
[TD]سود بیکران[/TD]
[TD]زیان بیکران[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]خدا هست و به همهیِ آدمها عشق میورزد و همگی را پاداش میدهد![/TD]
[TD]سود بیکران[/TD]
[TD]سود بیکران[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]خدا هست و همه را, مگر کسانیکه خدایِ دروغین را در زندگی پرستیدهاند پاداش میدهد.[/TD]
[TD]زیان بیکران (مگر آنکه شانسی دین درست را گزیده باشید)[/TD]
[TD]سود بیکران[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]خدا هست و همهیِ کسانیکه باورهای نادرستی داشتند را به دوزخ ابدی میاندازد.[/TD]
[TD]زیان بیکران (مگر آنکه شانسی دین درست را گزیده باشید)[/TD]
[TD]زیان بیکران[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]خدایی نیست یا خدا اهمیت نمیدهد.[/TD]
[TD]زیان کرانمند (زندگی از دست رفتهیِ زمینی)[/TD]
[TD]سود کرانمند (زندگی از دست نرفتهیِ این جهان)[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
یک پیش فرض (غلط) توی برهان قمار پاسکال هست, این که باور داشتن یا نداشتن به چیزی یک انتخاب هست, که هر کس می تونه بدون در نظر گرفتن مدارک و شواهد انجام بده !
ریچارد داوکینز توی کتابش به همین مسئله اشاره میکنه:
[COPY]
Believing is not something you can decide to do as a matter of policy. At least, it is not something I can decide to do as an act of will[/COPY]
آستین کلاین هم همین ایراد رو به برهان قمار پاسکال میگیره :
[COPY]For one thing, it assumes that believing or not believing is a choice which a person can make rather than something determined by circumstances, evidence, reason, experience, etc. Wagering requires the ability to choose through an act of will, and it seems unlikely that belief is something which you can choose through an act of will. I, as an atheist, do not choose atheism — I am incapable of believing a claim without good reason, and currently, I lack any good reasons to believe in the existence of any gods. Atheism is not chosen, but rather the automatic consequence of my circumstances as I understand them.[/COPY]
مگه خداباور ها می تونند اسب تک شاخ یا اژدها رو باور کنند؟ (بدون هیچ شاهد یا مدرکی برای وجود این موجودات)
[ATTACH=CONFIG]3212[/ATTACH]