دفترچه

نسخه‌ی کامل: قلب جایگاه اندیشه؟
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
صفحات: 1 2 3 4 5
درود
در زندیق مقاله ای وجود داره تحت عنوان "قلب جایگاه تفکر" تو این مقاله تلاش شده قلب رو از دید قرآن با استناد به آیات جایگاه تفکر نشون بده نه مغز از اونجایی که عموم اسلام ستیزها هم از این مورد آگاهی دارند و با آن موافقن خواستم دلایل دوستان در پاسخ به مقاله زیر که سعی در رد این ادعا دارد رو دیده باشیم

این نوشتار زندیق

این هم پاسخ آن نوشتار

دوستان لطفا نظراتشون رو بیان کنند ...
در كل مقاله اين برادر مسلمان مجموعه‌ای از مغالطات و ادعاهای پوچ است. همين بشر به قول آقايان ناقص العقل(!) برای وضع يك قانون در پارلمان مدتها بحث و گفتگو ميكند. بر سر تمامی واژههای به كار رفته در آن ماده قانونی بحث ميكنند و سعی ميكنند از واژه‌ای استفاده كنند كه باعث تفسير و فهم نادرست آن ماده قانونی نشود. اما الله معلوم نيست به چه هدفی از واژههای دو پهلو استفاده ميكند؟!
Babak نوشته: در كل مقاله اين برادر مسلمان مجموعه‌ای از مغالطات و ادعاهای پوچ است. همين بشر به قول آقايان ناقص العقل(!) برای وضع يك قانون در پارلمان مدتها بحث و گفتگو ميكند. بر سر تمامی واژههای به كار رفته در آن ماده قانونی بحث ميكنند و سعی ميكنند از واژه‌ای استفاده كنند كه باعث تفسير و فهم نادرست آن ماده قانونی نشود. اما الله معلوم نيست به چه هدفی از واژههای دو پهلو استفاده ميكند؟!


در اینجا بایستی من یک نکته‌ای را بگویم و آن اینکه زبان پارسی می‌تواند با
توانایی بسیار بالای خود، این فرآیند قرآنی را با زیبایی هر چه بیشتر توصیف
نموده و به جای واژه ناشایسته دوپهلو، واژگان سیزده-پهلو و یا چهارده-پهلو را در بیاورد.
نکته جالب و نشان دهنده حماقت یا وقاحت این آقایان که در چند سال اخیر بارها شاهد آن بودیم این است که دسترسی به سایتی را ممنوع می کنند یا کتابی در ایران حتی بردن نامش ممنوع است ولی می توانند برایش آزادانه جوابیه بنویسند. این را در مورد کتابهایی تولدی دیگر و 23 سال دیده ایم.
اصولا چون ادیان به جای منطق روی احساس استوار هستند مرتب از واژه قلب استفاده می کنند. قلب بخشی از بدن است که با تحریک بخش احساسات در مغز انسان شروع به تپش با سرعت بالاتر می کند و اینکه ادیان و پیروانشان مرتب به قلب و دل گیر داده اند دلیلش این است.
با یک آخوندی بحث می کردم (البته به اجبار!) بعد این موضوع رو مطرح کردم .. همینطور هاج و واج داشت مثل بز نگاه می کرد ! بعد برگشت گفت یک مثال بهتر بزن ، آخه اینم ارزش پاسخ دادن داره که بخوام الکی خودمو خسته کنم؟

ماشالا این تناقضات قرآنی یکی دو هم نیستند و مسلمین عزیز برای رفع این شبهات دچار سرگیجه شده اند و در هنگام ماله کشی یک سوتی دیگه میدن ! و باز روز از نو روزی از نو !
کافر نوشته: با یک آخوندی بحث می کردم (البته به اجبار!) بعد این موضوع رو مطرح کردم .. همینطور هاج و واج داشت مثل بز نگاه می کرد ! بعد برگشت گفت یک مثال بهتر بزن ، آخه اینم ارزش پاسخ دادن داره که بخوام الکی خودمو خسته کنم؟

ماشالا این تناقضات قرآنی یکی دو هم نیستند و مسلمین عزیز برای رفع این شبهات دچار سرگیجه شده اند و در هنگام ماله کشی یک سوتی دیگه میدن ! و باز روز از نو روزی از نو !
درود. موضوعی ذهن منو مشغول کرده و انهم اینه که در بعضی سایتها یا فیلمهای مستند میبینم چیزای عجیبی در باره قلب گفته میشه راستش نتونستم خودمو توجیه کنم . مثلا دیده میشه کسانیکه قلب پیوندی دارند در شخصیت و سلایق و علایقشون تغییرات عمیقی صورت میگیره یعنی از جنبه هایی که ذکر کردم میشن مثل دهنده قلب !! میشه لطف کنند دوستان و نظر بدهند؟؟ بدرود
heyran نوشته: درود. موضوعی ذهن منو مشغول کرده و انهم اینه که در بعضی سایتها یا فیلمهای مستند میبینم چیزای عجیبی در باره قلب گفته میشه راستش نتونستم خودمو توجیه کنم . مثلا دیده میشه کسانیکه قلب پیوندی دارند در شخصیت و سلایق و علایقشون تغییرات عمیقی صورت میگیره یعنی از جنبه هایی که ذکر کردم میشن مثل دهنده قلب !! میشه لطف کنند دوستان و نظر بدهند؟؟ بدرود
دوست عزیز بحث هایی که در این زمینه مطرح میشه مربوط میشه به تئوری حافظه سلولی!! در این تئوری گفته میشه سلول های بدن هر کدام میتونن جدا از نورون های مغز,خاطرات رو در خودشون ذخیره کنن و به همین زمانی که پیوندی انجام میشه خاطرات از فرد اهدا کننده به فرد دریافت کننده عضو منتقل میشه..البته این تئوری در حوزه شبه علم قرار میگیره و اثبات نشده هست..
[h=1]Body memory[/h][h=2]Body Memories: And Other Pseudo-Scientific Notions of "Survivor Psychology"[/h]
Havadar_e_Democracy نوشته: دوست عزیز بحث هایی که در این زمینه مطرح میشه مربوط میشه به تئوری حافظه سلولی!! در این تئوری گفته میشه سلول های بدن هر کدام میتونن جدا از نورون های مغز,خاطرات رو در خودشون ذخیره کنن و به همین زمانی که پیوندی انجام میشه خاطرات از فرد اهدا کننده به فرد دریافت کننده عضو منتقل میشه..البته این تئوری در حوزه شبه علم قرار میگیره و اثبات نشده هست..
Body memory

Body Memories: And Other Pseudo-Scientific Notions of "Survivor Psychology"
درود بر شما. سوال دیگه :اگه قلب حافظه داره و ویژگیهای شخصیتی فرد دهنده رو به فرد گیرنده قلب انتقال میده با توجه به اینکه گفته میشه این مغزه که اعضا بدن رو کنترل میکنه پس چه دلیلی داره که در این افراد دیده میشه انگار قلبه که هدایت ان فرد رو در دست میگیره ؟؟!! منظور اینه که اگه شخصیت و سلایق ووو این فرد توسط مغزش ایجاد شده چطوریه که این مغز اجازه میده شخصیت و سلایق ووو فرد دهنده عضو کنترل مغز گیرنده عضو رو در دست بگیره؟؟
heyran نوشته: درود بر شما. سوال دیگه : اگه قلب حافظه داره و ویژگیهای شخصیتی فرد دهنده رو به فرد گیرنده قلب انتقال میده با توجه به اینکه گفته میشه این مغزه که اعضا بدن رو کنترل میکنه پس چه دلیلی داره که در این افراد دیده میشه انگار قلبه که هدایت ان فرد رو در دست میگیره ؟؟!! منظور اینه که اگه شخصیت و سلایق ووو این فرد توسط مغزش ایجاد شده چطوریه که این مغز اجازه میده شخصیت و سلایق ووو فرد دهنده عضو کنترل مغز گیرنده عضو رو در دست بگیره؟؟


گفتیم که «اگر» قلب حافظه داشت اینجوری می‌شد، که ندارد.
heyran نوشته: درود بر شما. سوال دیگه :اگه قلب حافظه داره و ویژگیهای شخصیتی فرد دهنده رو به فرد گیرنده قلب انتقال میده با توجه به اینکه گفته میشه این مغزه که اعضا بدن رو کنترل میکنه پس چه دلیلی داره که در این افراد دیده میشه انگار قلبه که هدایت ان فرد رو در دست میگیره ؟؟!! منظور اینه که اگه شخصیت و سلایق ووو این فرد توسط مغزش ایجاد شده چطوریه که این مغز اجازه میده شخصیت و سلایق ووو فرد دهنده عضو کنترل مغز گیرنده عضو رو در دست بگیره؟؟
دوست عزیز نوشتم که صرفا یک تئوری هست.تازه همون تئوری هم اینی که شما میگید رو نمیگه!!! این نیست که قلب بر فرض مثال کنترل فرد رو به دست بگیره...افرادی که مدعی این تئوری هستن میگن فرد دریافت کننده عضو رفتارهایی رو گاهی از خودش نشون داده بعد از عمل که متفاوت با قبل بودن یا شبیه به رفتارهای فرد اهدا کننده بودن...
در هر حال لینک ها رو مطالعه کنید متوجه موضوع میشید.
صفحات: 1 2 3 4 5