دفترچه

نسخه‌ی کامل: روز جهانی زن در ایران
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
صفحات: 1 2 3 4 5 6
Mehrbod نوشته: خب اگر خودت هم میپذیری که بیشینه‌یِ مردان (٩٠% به بالا) از این سامانه دارند زیان
میبرند (آنهم بیشتر از زنان), خب این را دیگر باید یک چیز بهتر نامید ,نه مرد‌سالاری.

من پیش‌مینهم این را آلفاسالاری بنامیم, زیرا مردسالاری در یاد مردم چیزی مانند اینکه همه‌یِ مردان زورمند و توانمند و همه‌کاره هستند را
میاورد, هنگامیکه ما بدرستی و آماروار نمایانده‌ایم یک زن میانگین, از یک مرد در همین ایران توان (= ability to influence others) بیشتری دارد.

پارسیگر
تحریف حرف من در روز روشن!؟بیشینه مردان؟!مهربد امانت دار حرف باشE40c
شما فعلا مثال بولدوزر و انسان رو ردیابید که توان فیزیکی رو قدرت دیدید و توان هوش انسان رو قدرت ندیدید!
آمار وار در همین ایران اکثر نهاد های قدرت در دست مردان هست،قوانین هم به نفع مردان تنظیم شده:))

مثلا باید آه و ناله های دوستان رو باور کنیم که نهاد های حکومتی و نظامی و پلیسی که به تنهایی برای سرکوب جامعه مردان!(چه برسه به زنان) هم بس هستند پشمکند،این نهادها تماما در انحصار مردان هستند و قدرتشون هم متعلق به مرد هاست.

در هر حال در جامعه مردسالار زن ها رو به نهادهای قدرت راه نمیدن یا نهاد های قدرت تبعیض سیستماتیک بر علیهشون اعمال میکنند.
Mehrbod نوشته: به این پرششها آری/نه بپاسخید:

١- در ایران, میانگین (آماروار = statistically) یک مرد زندگی آسوده‌تری دارد, یا یک زن؟

٢- میانگین شمار بیشتری از مردان از حوادث کاری میمیرند؟

٣- کارهای سخت بر دوش مردان است؟

٤- شمار خودکشی میان مردان بیشتر است؟

٥- پوشش مردان ١٠٠% آزاد است؟

٦- سربازی مردان دلبخواه است؟

٧- ...
شوخی نکنید!با آری و نه پاسخ مغلطه ی مصادره به مطلوب را بدهم؟:))

1-در ایران یک مرد کار دارد-احترام دارد- زور دارد-زمانی بس طول و طویل برای زن گرفتن دارد(چنانکه امامتم امیر مانند بسیار از خودتان بارها گفته اید تا 40 سالگی عشق و حالتان را میکنید و بع یک دختر 20 ساله را میگیرید)-مادری دارد که دست بر هر دختر فامیل و همسایه بگذارد برای دردانه ش زن میستاند! ....
آمار وارد خودتان بگویید مردان اگر با این امتیازات همچنان احساس بدبختی میکنند تقصیر وقاحتشان است:))

2-مرگ ناشی از زایمان و افسردگی و ترشیدگی و تجاوز و ازدواج اجباری و.. برای زنان در فرهنگ ناب اسلامی-قبیله ای ایران پشم؟

3-کار سخت را تعریف کنید.من حاضرم در برابر پول خوب کار سخت هم بکنم(که کرده ام).کاری که مردان هم حاضر به انجامش نبوده اند.متوجه منظورم هستید؟کار سخت از دید من و شما نسبی است و جالب اینکه بسیاری از زنان از پس انجامش بر بیایند ولی نه کار فرما اجازه به انجامش دهد و نه اینکه فرهنگ پذیرشش از طرف جامعه دیده شود.
من یکبار دستم را تا نصفه های بازو در گالن مواد شیمیایی کردم وقتی سرم را بلند کردم نگاه عجیب کارگران را برخود سنگین دیدم.این مردان هستند که زنان را ناز نازی میخواهند...

4-5 :)))

....


Mehrbod نوشته: من نگرفتم, برای نمونه گردانندگان اینجا قدرت را وانمیگذاشتند و نعره میزدند؟
مهربد جان لطفا بحث را شخصی نکنید.من دیدی که از واگذاری مسئولیت مدیران یک سایت سطح مثلا B دارم ناتوانی آنان در پرداخت به مسائل است.
اصولا مرد سالاری در نظام سرمایه داری مزخرف است ، سرمایه مرد و زن حالیش نمی‌شود ، هر جا سود بیشتر تولید بشود به آن سمت میرود ، چطور است زن‌ها وقتی‌ صحبت از کار برابر میشود به سمت معدن چی‌ شدن نمی‌روند؟ یک بار ندیدیم یک گروه فمینیست جلوی یک معدن ذغال سنگ تظاهرات کند خواهان کار در آنجا بشود!
Theodor Herzl نوشته: اصولا مرد سالاری در نظام سرمایه داری مزخرف است ، سرمایه مرد و زن حالیش نمی‌شود ، هر جا سود بیشتر تولید بشود به آن سمت میرود ، چطور است زن‌ها وقتی‌ صحبت از کار برابر میشود به سمت معدن چی‌ شدن نمی‌روند؟ یک بار ندیدیم یک گروه فمینیست جلوی یک معدن ذغال سنگ تظاهرات کند خواهان کار در آنجا بشود!
اینها میتونند موازی باشند ربطی نداره.
مهم این هست که نهادهای قدرت در دست مردها هست.با این استدلال شما هم نژادگرایی هم لابد ناموجود بوده و هست،چون سرمایه نژاد حالیش نمیشه!؟:)))

به حول و قوه اسپاگتی به مرحله انکار موجودیت نژادپرستی هم نزدیکیم:)))
Anarchy نوشته: لان یعنی این دختر باردار شده ؟! فکر کنم یه کم زیادی سنش کم باشه برای باردار شدن و به بلوغ جنسی نرسیده
در مورد این عکس خاص نظری ندارم.ولی بارداری در سنین پایین همچنان رواج داره.این دست اخبار در افغانستان و شهرستانهای ایران زیاد به گوش میرسه
undead_knight نوشته: مهم این هست که نهادهای قدرت در دست مردها هست.با این استدلال شما هم نژادگرایی هم لابد ناموجود بوده و هست،چون سرمایه نژاد حالیش نمیشه!؟:)))
اگه به پول ربط پیدا کنه همچی‌ برای سرمایه مهم هست ، یک زمانی‌ سرمایه از برده‌ها استفاده اقتصادی میکرد ، الان دیگه نمی‌شه ، اون زمان برای توجیه کارش مجبور بود dehumanize بکنه برده‌ها رو! این هم که نهاد‌های قدرت دست مرد‌ها هست هم چرت است ، پس آنجلا مرکل ، هیلاری کلینتون و اینها همه پشم هستند؟
Theodor Herzl نوشته: اگه به پول ربط پیدا کنه همچی‌ برای سرمایه مهم هست ، یک زمانی‌ سرمایه از برده‌ها استفاده اقتصادی میکرد ، الان دیگه نمی‌شه ، اون زمان برای توجیه کارش مجبور بود dehumanize بکنه برده‌ها رو! این هم که نهاد‌های قدرت دست مرد‌ها هست هم چرت است ، پس آنجلا مرکل ، هیلاری کلینتون و اینها همه پشم هستند؟
میشه بگید بعد از الغای برده داری چرا همچنان نژادپرستی وجود داشت و امثال مارتین لوتر کینگ به چی اعتراض داشتند؟! :)))
"اکثریت" نهاد ها،بعد هم اگر به بعد تاریخی نگاه کنیم که اکثریت مطلق بوده،الان اکثریت نسبی هست.تازه اینها هم در اثر فعالیت فمنیست ها و سایر جنبش های مدنی به اینجا رسیده،قدرت چیز شیرینیه کسی به این راحتی ولش نمیکنه و با بقیه در اون سهیم نمیشه!
undead_knight نوشته: تحریف حرف من در روز روشن!؟بیشینه مردان؟!مهربد امانت دار حرف باشE40c
شما فعلا مثال بولدوزر و انسان رو ردیابید که توان فیزیکی رو قدرت دیدید و توان هوش انسان رو قدرت ندیدید!
آمار وار در همین ایران اکثر نهاد های قدرت در دست مردان هست،قوانین هم به نفع مردان تنظیم شده:))

مثلا باید آه و ناله های دوستان رو باور کنیم که نهاد های حکومتی و نظامی و پلیسی که به تنهایی برای سرکوب جامعه مردان!(چه برسه به زنان) هم بس هستند پشمکند،این نهادها تماما در انحصار مردان هستند و قدرتشون هم متعلق به مرد هاست.

در هر حال در جامعه مردسالار زن ها رو به نهادهای قدرت راه نمیدن یا نهاد های قدرت تبعیض سیستماتیک بر علیهشون اعمال میکنند.

من نگرفتم, به این پرسش‌ها آری,نه بپاسخ ببینیم چه میگویی:
١- میانگین, آیا یک زن توان (نه زور) بیشتری از یک مرد برای کنترل سرنوشت خود و دیگران دارد یا نه؟

٢- آیا بیشینه‌یِ کارهای سخت و پُرگاه مرگ‌آور بر دوش مردان است؟

٣- شمار خودکشی میان مردان بیشتر است؟

٤- پوشش مردان ١٠٠% آزاد است؟

٥- آیا مردان کمتر از زنان سرکوب فیزیکی میشوند؟ (کتک در آموزش و پرورش, خانواده; ٢ سال سربازی, etc.)

٦...
iranbanoo نوشته: شوخی نکنید!با آری و نه پاسخ مغلطه ی مصادره به مطلوب را بدهم؟:))

مصادره به مطلوب از راهِ پرسش!؟
ایرانبانو برای همین میگوییم پارسیگویی کنید که همچو لغزش‌هایِ خنده‌داری نکنید, "مصادره به مطللب" میشود «پنداشت درستی», ما
چه چیزی را پنداشته‌ایم؟ یک شماری پرسش از شما کردیم و خواستیم آری/نه بپاسخید که خود اتان هم دیدید نمیتوانید.



iranbanoo نوشته: 1-در ایران یک مرد کار دارد-احترام دارد- زور دارد-زمانی بس طول و طویل برای زن گرفتن دارد(چنانکه امامتم امیر مانند بسیار از خودتان بارها گفته اید تا 40 سالگی عشق و حالتان را میکنید و بع یک دختر 20 ساله را میگیرید)-مادری دارد که دست بر هر دختر فامیل و همسایه بگذارد برای دردانه ش زن میستاند! ....
آمار وارد خودتان بگویید مردان اگر با این امتیازات همچنان احساس بدبختی میکنند تقصیر وقاحتشان است:))

برای نمونه مردان کارگر, عمله, کشاور, رنگرز, حفار, چاهکن و ... چه ارج یا توانی دارند؟ 39

بگویید, چند درسد مردان کار و ارج و زور دارند؟


iranbanoo نوشته: 2-مرگ ناشی از زایمان و افسردگی و ترشیدگی و تجاوز و ازدواج اجباری و.. برای زنان در فرهنگ ناب اسلامی-قبیله ای ایران پشم؟

پاسخ پرسش ما را با پرسش میدهید؟ 39



iranbanoo نوشته: 3-کار سخت را تعریف کنید.من حاضرم در برابر پول خوب کار سخت هم بکنم(که کرده ام).کاری که مردان هم حاضر به انجامش نبوده اند.متوجه منظورم هستید؟کار سخت از دید من و شما نسبی است و جالب اینکه بسیاری از زنان از پس انجامش بر بیایند ولی نه کار فرما اجازه به انجامش دهد و نه اینکه فرهنگ پذیرشش از طرف جامعه دیده شود.

کار سخت:
چاهکنی
عملگی
حفاری
کار در معدن
رفتگری
چاهکنی
لایروبی
...


iranbanoo نوشته: من یکبار دستم را تا نصفه های بازو در گالن مواد شیمیایی کردم وقتی سرم را بلند کردم نگاه عجیب کارگران را برخود سنگین دیدم.این مردان هستند که زنان را ناز نازی میخواهند...

آهان, یکبار من بهمان شدم پس بهمان.
بامزه است هتّا در این نمونه‌یِ شما هم مردی نیامده بگوید این کار را نکن, تنها به شما بد نگریسته‌اند. خب خسته نباشید, ١٠ تا زن دیگر
هم این کارها را بکنند دیگر کسی بد نمی‌نگرد. من در یاد دارم ایران موهای بلندی داشتم و به من در آن آغازها بسیار
بد می‌نگریستند, ولی کم کم پسرهای بیشتری با موهای بلند پدیدار شدند و پس از یکی دو سال دیگر هنجار شده بود.




iranbanoo نوشته: 4-5 :)))

آمار خودکشی مردان هم برای شما خنده است.




پارسیگر
Mehrbod نوشته: من نگرفتم, به این پرسش‌ها آری,نه بپاسخ ببینیم چه میگویی:
١- میانگین, آیا یک زن توان (نه زور) بیشتری از یک مرد برای کنترل سرنوشت خود و دیگران دارد یا نه؟

٢- آیا بیشینه‌یِ کارهای سخت و پُرگاه مرگ‌آور بر دوش مردان است؟

٣- شمار خودکشی میان مردان بیشتر است؟

٤- پوشش مردان ١٠٠% آزاد است؟

٥- آیا مردان کمتر از زنان سرکوب فیزیکی میشوند؟ (کتک در آموزش و پرورش, خانواده; ٢ سال سربازی, etc.)

٦...

1-خیر،محدودیت های قانون و جامعه روش بیشتره،در مردها حداکثر چیزی که معمولا تحمیل میشه همین "سربازی" هست.قوانین عقب مونده حضانت پدر و حقش روی دختر و کنترل های شوهر که در قانون پیش بینی شده.این هایی هم که به خاطر مهریه زندان میرن از نظر من یا خیلی شریف هستن یا ناآگاه!چون به راحتی با توسل به همین قانونی و کمی کارهای غیراخلاقی(که پتانسیلش در جامعه ما شدیدا هست!) میشه زن رو وادار به بخشیدن مهریه کرد.

2-آره.ولی امروزه درصد کمی از مردان این شغل ها رو به عهده دارند.

3-خودکشی به خاطر چی؟هرچند آمار خودکشی ها موفق زنان در ایران داره به مردان میرسهو خودکشی های ناموفقشون هم خیلی از مردان بیشتره.
آمار خودکشی درتهران و علل آن

4-صدرصد؟!کدوم آزادی ای مطلق بوده که این باشه!؟ولی اینکه در "قانون" آزادی پوشش زنان بیشتر از مردان محدود شده شدکی نیست. در جامعه هم به جز چند شهر بزرگ عملا نرم های اجتماعی و قانون همراستا هستند(هرچند مثلا توی "ا وویس فور من" طرف بی شرمانه با یه عکس میخواد وضعیت کل زنان ایران رو مثل بدحجاب ترین زنان تهرانی نشون بده)

5-سرکوب فقط سرکوب فیزیکی نیست،و خیلی وقت ها هم ترس از سرکوب فیزیکی دست کمی از سرکوب فیزیکی نداره(نمونش همین حضور پلیس ضد شورش قبل از اعتراضات در سال 88) وقتی ابزار سرکوب نهادینه بشه نیاز به اعمال سرکوب کمتر میشه و افراد سعی میکنند از خطکشی عبور نکنند،بنابراین در این موارد باید سرکوب های "بالقوه" رو هم در نظر گرفت.


مهربد جان به ای نقضیه سیستماتیک بودن ماجرا توجه نمیکنی ،بزار با مثال دین برم جلو شاید مسئله روشن شد.
ما به عنوان خدا ناباور نمیتونیم وارد هیچ نهاد دولتی یا حکومتی ای نظامی بشیم اگر بخوایم باورهامون رو "آشکار" کنیم.(اینجا تمامی تبعیض های دیگه علیهمون رو نادیده میگیرم)
بنابراین درسته که مثلا رئیس جمهور شدن فقط یک نفر رو به قدرت میرسونه،یا نماینده مجلس شدن چند صد نفر رو و...ولی نهادی که قدرت رو داره تاثیرات خیلی زیادی داره و با بستن "یک جایگاه" عملا امکان تصاحب قدرت قابل توجهی رو از خداناباوران "دریغ" میکنند،حالا فکر کن در نهادهای نظامی و... هم این وضع برقراره و یا حتی نهاد های اقتصادی.چقدر قدرت احتمالی از خداناباوران دریغ میشه!؟
حالا به جامعه نگاه کن و ببین چقدر خداناباور بودن ممکنه در شرایط اجتماعیت تاثیر منفی بزاره،حتی جاهایی که تحت تسلط حکومت نیست،اینکه مثلا طرف به تو یه جایگاه شغلی رو نده چون خداناباوری.

مسئله زنان این هست که یک خداناباور میتونه باورش رو پنهان بکنه و از تمامی این تبعات در امان بمونه،درسته همچنان تبعیض وجود داره ولی میشه اثرات رو کاهش داد،ولی این تکنیک در مورد نژاد یا جنسیت تقریبا غیر ممکنه.
صفحات: 1 2 3 4 5 6