کوشا نوشته: ذلک الکتاب لاریب فیه در ابتدای سوره بقره قطعا آخرین آیه ای که به پیامبر ص نازل شده نیست؛ اگر کمی آشنایی با ادبیات عرب داشتید اینقدر پرت و پلا نمی گفتید.
پرت و پلا رو شما میگی... میگیم کدام قرآن در زمان نزول آیات تحدی بوده ، میگی همون قرآنی که همه میشناختن... میگیم قرآن یک مجموعه هست ، تا همش جمع نشه اسمش قرآن نیست !! تازه همون شعر های نصفه نیمه محمد هم مدون و مکتوب و یک جا جمع آوری شده نبوده که طرف مقابل بدونن با چی طرف هسن...
حالا دوزاری افتاد جناب مسلم ؟!
انقدر هم برای ما مغلطه فضل فروشی نکنید...
کوشا نوشته: یک مقدار سواد همین جاها به کار آدم میاد که بدونه چند نوع الف و لام تو زبان عربی وجود داره تا اگر مفسر یا ادیبی تشخیص الف لام جنس، استغراق، عموم، تعریف و ... داد حمل بر ماله کشی نکنه !
باز که مغلطه فضل فروشی میکنی جناب مسلم... دقیقا در متن همون
لینک به نقل از اساتید شما صبحت از اختلاف نظرات هست و این یعنی ماله کشی :
نقل قول:گرچه اكثر قریب به اتفاق مفسران و دانشمندان علوم قرآنی مفاد آیات تحدی به مثل قرآن را به كل قرآن دانستهاند ولی این احتمال كه مقصود از قرآن در این آیات معنای جنسی باشد و درصدد بیان مقدار معجزه قرآن نباشد به صورت جدّی مطرح است زیرا قرآن از ماده قرائت است و قرائت و تلاوت، هم بر كل قرآن صادق است و هم بر جزء آن.
پس لطف کنید کمی از فضل فروشی خودتون کم کنید...
کوشا نوشته: در هیچ منبع تاریخی نیامده که مخاطبان قرآن اعم از مومن و کافر به آیات نازل شده دسترسی نداشته اند و الا معنا نداشت که پیامبر ص را ساحر، شاعر، دیوانه و ... بخوانند.
اگر مدعی هستید که غیر این بوده این شمایید که باید مدرک و نمونه ارائه کنید.
و البته در هیچ منبع تاریخی هم نیامده که مخاطبان تحدی به قرآن به شکل مکتوب و مدون دسترسی داشتن و اصلا پیام تحدی بهشون به طور رسمی ابلاغ شده و اونها از آوردن مثلش عاجز شدن...
شما اگر مدعی هستید که پیام تحدی به طور رسمی ابلاغ شده ، باید منبع ارائه کنید... شما که ادعای منطق دانی هم دارید جناب فضل فروش !!
کوشا نوشته: این شمایید که توانایی فرق گذاشتن بین معنای مشابه و مثل را ندارید بله غزل های این دو شاعر از این جهت که غزل اند مثل هم اند.
اتفاقا یکی از مشکلات تحدی ، مفهوم و منظور همین "مثل" هست...و یکی از موضوعاتی که منجر به ماله کشی اساتید شما شده ، دقیقا معنی همین موضوع هست و خود قرآن شما سکوت کرده و ماله کشان در قرن های بعدی یک چیز هایی گفتن...
یکی دیگه از موضوعات ماله کشی اساتید شما هم که جلو جلو به شما برای راهنمایی میگم ، موضوع این هست که کی قرار هست تشخیص بده یک اثر مثل قرآن هست یا نه !! رو اینم یه کم مطالعه کنی بد نیست جناب فضل فروش...
کوشا نوشته: نیازی به سوال نبود با یه سرچ ساده می تونستید به جواب برسید:
7. موضوع تحدّی به ترتیب نزول، عبارت است از مثل القرآن، سورة مثله، عشرسور مثله مفتریات، حدیث مثله، سورة من مثله.
منبع
جناب فضل فروش... حداقل شرافت و صداقت داشته باش از لینک گزینشی مطلب کپی نکن... همین لینکی که دادید در صفحه دو :
اندیشه قم
به موارد دیگه ای که در واقع ناشی از سر درگمی علمای شما هست اشاره داره !! یعنی حتی دقیقا نمیدونن ترتیب نزول آیات چطوری هست...
همه اینها از جایی شروع شده که قرآن شما رو بعد ها جمع کردن و محمد مرد در حالی که یادش رفته بود کتاب الله مدینه رو مکتوب و مدون کنه... باز اسپاگتی پدر ابوبکر و عمر و عثمان رو بیامرزه یه چیزی برای شما باقی گذاشتن !!
پس شما اول برید علمای دینتون رو جمع کنید که انقدر حرف های متفاوت و متناقض نزنن ،بعد بیاید با ما بحث کنید...
کوشا نوشته: نه عزیزجان بحث عقده نیست؛ وقتی کسی مدعی پیامبری است و مدعی است گفتار او معجزه است و این ادعا با انکار مخالفان روبرو می شود ساده ترین و پیش پا افتاده ترین راه برای ساکت کردن آنها این است به ایشان بگویی:
گر تو بهتر می زنی بستان بزن.
و البته چیزی رو محمد گفته بستان بزن ، که هنوز کامل نشده بود اما الله گفته بوده حالا تو بگو ، ما که نمیخوایم به کسی بگیم ، بین خودمون میمونه و ضایع نمیشیم :e057:
شما یک مثال تاریخی بیارید که چنین درخواستی اصولا به طور رسمی از طرف مقابل شده به همراه ارسال یک جلد کلام الله مجید... اگر هم مثالی ندارید لطفا بیش از این اسباب خنده ما رو فراهم نکنید...
کوشا نوشته: فردوسی و حافظ و دیگران اینقدر عقل داشتند که عیار سخن خویش را سنجیده، آن را معجزه ندانسته و ادعای پیامبری نکنند.
یک حرف درست اگر زده باشید همین هست... اصولا این دو بزرگوار چون عقل داشتن میدونستن کسی که ادعای پیامبری و معجزه بکنه عقل درست و حسابی نداره
!!
کوشا نوشته: گفتم که بروید مقداری منطق بخوانید در منطق از چند نوع تقابل بحث می شود یکی از متقابلان تقابل مثلان است؛ به طور مثال کلمات مزدک و هوشنگ مثلان هستند؛ از این جهت که هر دو اسم برای انسان اند.
جناب منطق دان فضل فروش... منظور این بود که چه کسی قرار هست در صورت اینکه اثری آورده شد ، داوری کنه که این مثل قرآن شما هست یا نه !!
انگار قند کافی به نورون هاتون نمیرسه ، متوجه نمیشید منظور من رو
!!
کوشا نوشته: مشکل آنها این بوده که تنها مدعی بوده اند اگر ادعای آنها پشتوانه ای داشت قطعا از بین نمی رفتند؛ قرن ها یهودیان مدینه و قبایل اوس و خزرج منتظر آمدن پیامبر آخرالزمان بودند، نشانه ها و قرائن دیگر به همراه معجزه جاویدان محمد ص سر بقاء او نابود شدن دیگران است چرا که باطل همیشه رفتنی است.
خیر مشکل اونها این بود که به اندازه محمد پول و قدرت نداشتند در نتیجه راه به جایی نبردند و به دست توانای مسلمین کشته شدند...
ولی حتی مساله این هم نیست... شما بفرمایید سوره هایی که این عزیزان آوردند ایرادش چی هست که مثل یکی از سوره های قرآن نیست ؟