Theodor Herzl نوشته: بر خلاف مسیحیت و اسلام زندگی پس از مرگ بخش بسیار نا چیزی از دین یهودیت است ، یهودیت بیشتر به زندگی دنیوی و انجام کارهای نیک در جهان اهمّیت میدهد تا زندگی پس از مرگ. در یهودیت ۳ چیز هست که دنیایی که خواهد آمد که به یک دوران مسیحایی در روی زمین اشاره میکند ، باغ عدن به عنوان بهشت و sheol به عنوان جهنم! البته اینها تعلیمات ارتدکس است و شاخهها و تعلیمهای متفاوت دیگری نیز هست ، اما این عقیده بهشت و جهنم از قبل از کورش در دین یهودی بوده است.
کسری جان اگر اشتباه نکنم تو کتاب تولدی دیگر شجاع الدین شفا هم به این نکته اشاره شده بود که عقیده به جهان آخرت و عذاب و پاداش اخروی ، از عقاید زرتشتی وارد یهودیت شده...
Anarchy نوشته: کسری جان اگر اشتباه نکنم تو کتاب تولدی دیگر شجاع الدین شفا هم به این نکته اشاره شده بود که عقیده به جهان آخرت و عذاب و پاداش اخروی ، از عقاید زرتشتی وارد یهودیت شده...
سند و مدرک این قضیه چیست؟ چون عقیده به بهشت و جهنم از تورات است که صدها سال پیش از جریان آزادی ایرانیها به وسیلهٔ کورش و اینها نوشته شده است
Theodor Herzl نوشته: سند و مدرک این قضیه چیست؟ چون عقیده به بهشت و جهنم از تورات است که صدها سال پیش از جریان آزادی ایرانیها به وسیلهٔ کورش و اینها نوشته شده است
کوروش و آزادی ایرانیها( کدام آزادی؟مرادتان استقلال ایران بوده؟) چه ربطی به زرتشت دارد و آئیناش دارد؟
Theodor Herzl نوشته: بر خلاف مسیحیت و اسلام زندگی پس از مرگ بخش بسیار نا چیزی از دین یهودیت است ، یهودیت بیشتر به زندگی دنیوی و انجام کارهای نیک در جهان اهمّیت میدهد تا زندگی پس از مرگ. در یهودیت ۳ چیز هست که دنیایی که خواهد آمد که به یک دوران مسیحایی در روی زمین اشاره میکند ، باغ عدن به عنوان بهشت و sheol به عنوان جهنم! البته اینها تعلیمات ارتدکس است و شاخهها و تعلیمهای متفاوت دیگری نیز هست ، اما این عقیده بهشت و جهنم از قبل از کورش در دین یهودی بوده است.
پس مبنای صدوقیان چیست که میگویند بهشت و جهنمی در کار نیست؟ اصلا صدوقیان الان هم هستند یا منقرض شده اند؟
Dariush نوشته: کوروش و آزادی ایرانیها( کدام آزادی؟مرادتان استقلال ایران بوده؟) چه ربطی به زرتشت دارد و آئیناش دارد؟
آزادی یهودیان و پایان اسارت بابل ، ببخشید اشتباه نوشتم
m@hdi نوشته: پس مبنای صدوقیان چیست که میگویند بهشت و جهنمی در کار نیست؟ اصلا صدوقیان الان هم هستند یا منقرض شده اند؟
خیر ، صدوقیان همان ۲۰۰۰ سال پیش منقرض شدند ، الان مبنای دینی اینکه چرا اینگونه باور داشتند به خاطرم نیست ، تحقیق میکنم پاسخ میدهم،
Theodor Herzl نوشته: از زمان دوران معبد اول سلیمان یهودیها به جاهایی که امروزه عربستان است برای زندگی مهاجرت کردند که زندگی خوبی هم داشتند که محمد آمد و آنها را قتل عام کرد.
اصل مهاجرت که من به آن اشاره کردم و اینکه این مهاجرت چه زمانی اتفاق افتاده سوال من نبود
انسانها غالبا به سختی از موطن اصلی خود دل می کنند مگر دلیل محکمی در مبداء یا انگیزه ای قوی در مقصد به این کار وادارشان کند.
در
اینجا چهار دلیل ذکر شده که چهارمین دلیل اشاره به مدعای قرآن می کند.
کارشناسان دینی یکی از علل گرایش سریع و بی چون و چرای مردم یثرب به اسلام را آمادگی ذهنی آنها در باره اسلام بر اساس اطلاعاتی که از یهودیان همسایه خود به دست آورده بودند، ذکر کرده اند که به نظر پر بیراه نیست.
نقل قول:تاریخ نگاران نوشته­اند كه یهودیان، در اصل، اهل حجاز نبوده­اند. آنان در كتب مذهبی خود خوانده بودندكه پیامبری از سرزمین یثرب ظهور خواهد كرد؛ از این رو، به این سرزمین كوچ كردند و در انتظار این ظهور بزرگ ماندند تا جزو نخستین كسانی باشند كه به او ایمان می­آورند.
مرحوم علامة طباطبایی، در المیزان، به نقل از تفسیر عیاشی، ذیل آیة مباركة (وَ لَمَّا جاءَهُمْ كِتابٌ مِنْ عِنْدِ اللهِ مُصَدِّقٌ لِما مَعَهُمْ وَكانُوا مِنْ قَبْلُ یَسْتَفْتِحُونَ عَلَی الَّذینَ كَفَرُوا فَلَمَّا جاءَهُمْ ما عَرَفُوا كَفَرُوا بِهِ فَلَعْنَةُ اللهِ عَلَی الْكافِرینَ} دربارة چگونگی ورود و سکونت یهود در مدینه، روایتی از امام صادق (علیه السلام) نقل کرده که آن حضرت فرمود:
یهودی­ها در كتاب­های خود خوانده بودندکه هجرتگاه محمّد، پیامبرخدا (صلّی الله علیه وآله وسلّم ) در میان «عیر» و «اُحُد» خواهد بود؛ از­این­رو، برای یافتن آن مکان، از سرزمین خود بیرون آمده، به كوهی رسیدند كه آن را «حداد» می نامیدند. گفتند «حداد» و «اُحد» یكی است و در همانجا متفرق شدند؛ بعضی در «تیما» منزل كردند و بعضی در «فدك» و گروهی در «خیبر».
آنان­كه در «تیما» بودند، تصمیم گرفتند به دیدار برادرانشان بروند. در این اثنا، عربی از آنجا عبور می کرد که شترانی داشت. یهودیان شترانی از وی كرایه کردند. عرب گفت: شما را از میان «عیر» و «اُحد» عبور می­دهم. گفتند: وقتی به آنجا رسیدی ما را آگاه كن. عرب هنگامی­كه به یثرب رسید، گفت: آن «عیر» است و این «احد». یهودیان پیاده شدند و گفتند: به مقصود خود رسیدیم و نیازی به شترهایت نداریم، هرجا می خواهی برو.
آنان به برادران خود در فدك و خیبر نوشتند: ما محل موعود را یافته­ایم. بشتابید و خود را به ما برسانید. یهودیان ساکن فدک و خیبر در پاسخ ایشان نوشتند: ما در اینجا ساكن شده، اموالی فراهم كرده­ایم و به شما بسیار نزدیكیم. آنگاه كه پیامبر اسلام ظهور كرد، بی درنگ، سوی شما خواهیم آمد.
یهودیانی­که به­یثرب­آمدند، اموالی برای خود فراهم­كرده، به­زندگی روزمره پرداختند. «تبّع» از این ماجرا آگاهی یافت و با آنان وارد جنگ شد. آن­ها در قلعه­های خود متحصّن شدند. تبّع محاصره­شان كرد و امانشان داد تا نزد وی آیند.
تبّع به آنان گفت: من سرزمین شما را پسندیده­ام و دوست دارم در میان شما باشم.
گفتند: چنین چیزی امكان ندارد؛ زیرا اینجا هجرتگاه پیامبری از پیامبران الهی است و تا او هجرت نكند، كسی چنین حقّی ندارد.
گفت: پس من كسانی از طایفه­ام را در میان شما می­گذارم تا آنگاه که پیامبر آمد، وی را مساعدت و یاری كنند؛ لذا دو قبیلة «اوس» و «خزرج» را، در میان آن­ها گذاشت. وقتی تبّعیان زیاد شدند، بر یهودیان یثرب سلطه یافته، اموالشان را می­گرفتند و یهودیان به آنان می­گفتند: سوگند یاد می­كنیم آنگاه كه محمد (صلّی الله علیه وآله وسلّم ) مبعوث گردد، شما را از سرزمین خود بیرون می رانیم؛ لیکن وقتی خداوند، پیامبر را مبعوث كرد، «انصار» به او ایمان آوردند و یهود كافر شدند.
مضمون این روایت در منابع مختلف، از جمله، سیرة ابن هشام نقل شده است. از این روایت و روایاتی كه ذیل آیة (أَ هُمْ خَیْرٌ أَمْ قَوْمُ تُبَّعٍ وَالَّذینَ مِنْ قَبْلِهِمْ...} آمده، استفاده می شود كه ساكنان نخستین یثرب، یهودی بوده­اند.
نقل قول:بله گویا موساد هم یک تیم مخصوص برای ترور امام زمان به محض ظهور آماده کرده است!!!
یُریدُونَ لِیُطْفِؤُا نُورَ اللَّهِ بِأَفْواهِهِمْ وَ اللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَ لَوْ كَرِهَ الْكافِرُونَ
آنان مىخواهند نور خدا را با دهان خود خاموش سازند ولى خدا نور خود را كامل مىكند هر چند كافران خوش نداشته باشند!
کوشا نوشته: آنان در كتب مذهبی خود خوانده بودندكه پیامبری از سرزمین یثرب ظهور خواهد كرد ....
چنین چیزی در نوشتگان یهودی نیست
و این که مسلمین میگویند که گویا در تورات
"تحریف نشده"، آمده است که پیامبری رهایی
بخش بنام "احمد" خواهد آمد هم دروغ است
و در تورات که از ٢۵۰۰ سال پیش همینجوری
مانده است، چنین چیزی نیامده است .
•
مزدك بامداد نوشته: چنین چیزی در نوشتگان یهودی نیست
و این که مسلمین میگویند که گویا در تورات
"تحریف نشده"، آمده است که پیامبری رهایی
بخش بنام "احمد" خواهد آمد هم دروغ است
و در تورات که از ٢۵۰۰ سال پیش همینجوری
مانده است، چنین چیزی نیامده است .
•
دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس را ؟