نامنویسی انجمن درست شده و اکنون دوباره کار میکند! 🥳 کاربرانی که پیشتر نامنویسی کرده بودند نیز دسترسی‌اشان باز شده است 🌺

رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Nootropic-تقویت ذهن
#11

Russell نوشته: خب آخر بخش "پنهان" مغز نداریم. پنهان از چه نظر؟ در MRI همه‌یِ مغز (که همان مجموعه‌ای از سلول‌هایِ عصبی‌ست) پیداست. بگمانم اصل ایرادت بگمانم اینست که چنین پتانسیل مغفول مانده‌ای از لحاظ فرگشتیک ممکن نیست. ولی خب، اگر با دارو میشود از همان مغز توان و راندمان بهتری گرفت این است که مهم است، بقیه بحث بر سر منشا و نام آن ااست.
منظور از "پنهان" همان بخش توانایی‌های نهفته‌ی مغز انسان است. به عبارت ساده این تئوری می‌گوید ما از 100% پتانسیل مغزی خود زیر ده درصد استفاده می‌کنیم، لوسی هم همین را می‌گفت. نمی‌دانم چرا برخی آنرا "علمی" می‌دانند... چنین چیزی چرند است. شما چطور می‌توانید در ازمایشگاه پتانسیل مغزی دلفین را مثلا اندازه بگیرید؟
پاسخ
#12

Crusader نوشته: منظور از "پنهان" همان بخش توانایی‌های نهفته‌ی مغز انسان است. به عبارت ساده این تئوری می‌گوید ما از 100% پتانسیل مغزی خود زیر ده درصد استفاده می‌کنیم، لوسی هم همین را می‌گفت. نمی‌دانم چرا برخی آنرا "علمی" می‌دانند... چنین چیزی چرند است. شما چطور می‌توانید در ازمایشگاه پتانسیل مغزی دلفین را مثلا اندازه بگیرید؟
من فیلم لوسی را ندیده‌ام ولی، اصولا پتانسیل به آنچه گفته می‌شود که به عمل درنیامده و قابل احساس یا مشاهده نیست و آنچه چنین نیست را نمی‌شود مستقیما اندازه‌گیری کرد. حالا این قضیه میتواند درباره‌یِ توان ذهنی باشد، یا توان فیزیکی (مثلا میتوان گفت اکثر انسان‌ها پتانسیل بدنسازی دارند) باشد و حتی انرژی باشد.

"Democracy is now currently defined in Europe as a 'country run by Jews,'" Ezra Pound

پاسخ
#13

البته اینرو هم اضافه کنم که از اونجا که این پتانسیل تا قبل از دخالت انسان به فعل در نیومده بوده این حرفت تا حدودی درست هست و این موضوع یکمقدار بینابین هست.
مثلا میشه گفت که توانایی عضله سازی در پتانسیل انسان هست ولی ساخت سایبورگ و پیوند انسان و ماشین نیست (از اونجا که فرگشت یافته). این هست که درست میگیو پتانسیل مفهوم پیچیده‌ای هست.

"Democracy is now currently defined in Europe as a 'country run by Jews,'" Ezra Pound

پاسخ
#14

sonixax نوشته: من هنوز هم نمیگیرم چی میگید :دی
Limitless و Lucy مشخصن خالی بندی هستند! به خصوص Lucy که دیگه آخر خالی بندی بود! باز Limitless واقعی تر بود.

Russell نوشته: بحث اخلاقی استفاده از این داروها هم بطور جدی در بین فیلسوفان اخلاق
آنجا مطرح است.
حالا اثرات آن‌ها در حد فیلم‌هایِ تخیلی نیست ولی کویا همین امروز هم میشود توان مغزی را بطرز موثری افزایش داد.

[FONT=&amp] واسه همین گفتم دوپینگ[/FONT]
[FONT=&amp]سوالم این بود کسی "تجربه"[/FONT][FONT=&amp] ساخت و استفاده Nootropic داشته یا نه؟!فیلم بهانه ای بود برای اغاز وگرنه لوسی هم در انتها تبدیل شد به اون چیزی که طبق ادیان همه جا هست!
[/FONT]
[FONT=&amp][FONT=&amp]
[/FONT][/FONT]

پاسخ
#15

من از کراتین استفاده‌ی نوتراپیک می‌کنم، دوز روزی ۳ گرم یا کمتر بهره‌وری اندکی برای افزایش وزن، قدرت و عضله‌آوری دارد اما برای بهبود کارکرد ذهن، مود بهتر، انرژی بیشتر، پوست و موی سالم بسیار موثر است. اما گویا جواب دادن یا ندادن آن «شانسی»ست و به فرد بستگی دارد، چنانکه برخی افراد Non-responder هستند.

Your Brain on Creatine | Psychology Today

زنده باد زندگی!
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان