نامنویسی انجمن درست شده و اکنون دوباره کار میکند! 🥳 کاربرانی که پیشتر نامنویسی کرده بودند نیز دسترسی‌اشان باز شده است 🌺

رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی

kourosh_iran نوشته: فعلا که تا اینجا شما رکورد دری وری رو بین تمام افراد کم سوادی که تاحالا باهاشون بحث داشتم شکستید
تبریک میگم!
راستی حتما توی برنامه هایی که بقول خودت برای شرکتها و افراد متعدد نوشتی از md5 استفاده گسترده/اساسی کردی که حالا اینقدر حرصش رو میخوری
این بعدا به ذهنم رسید

باز که داری خودت رو شهید میکنی جانم :)))
شما با هک کردن Md5 خوش باش! هر وقت هم تونستی خبرمون کن :)) خودت بلد نیستی ؟!
ما چیز زیادی که نخواستیم! گفتیم این ادعا رو عملی به ما نشون بدید! میگی با یک لپتاپ معمولی هم هک میشه توی ویکی پدیا هم نوشته! خوب نشونمون بده! خودت دانش و سواد کافی برای این کار رو نداری ؟! بده یکی که بلده!!!

kourosh_iran نوشته: در این مورد فعلا تاجاییکه میتونستم تحقیق کردم. باید بگم چیزی خلاف نظر و گفته های بنده پیدا نشد. یعنی اون چیزی که شما گفتی که لینوکس وقتی در سیستمهای Embedded استفاده میشه میتونه انحصاری بشه، هیچ سند و دلیل روشن و محکمی بر این ادعا وجود نداره! در GPL چنین استثنایی نیامده. در نظر بقیه هم چنین چیزی یافت نمیشه. تازه شواهدی بر خلاف این هست که براتون خواهم گفت.

من به Apexis ایمیل زدم اما اونا از دادن کد منبع لینوکس خودداری کردن، ولی دلیلی براش نیاوردن.
پرسش از ریچارد استالمن هم که به جایی نرسید.
بعد این تاپیک رو ایجاد کردم: Legal status of an embedded Linux case - Unix & Linux Stack Exchange
اگر دقیق همهء پست ها رو بخونید متوجه میشد که نظر بقیه هم جز همونا که من گفتم نیست و هیچ استثنایی برای استفاده از لینوکس در سیستمهای Embedded وجود نداره. منتها چند نکته این وسط وجود داره: 1- شما وقتی میتونید از خود اون شرکت سورس لینوکس رو درخواست کنید که محصول اون شرکت رو خریداری کرده باشید 2- لزوما تمام بخشهای نرم افزار موجود در اون محصول آزاد نیست و قرار نیست برنامه هایی رو هم که خودشون نوشتن به شما بدن، ولی کرنل لینوکس رو حتما باید بدن چون لایسنس اون از نوع بازمتن و کپی لفته 3- اگر شرکتی این کار رو نکنه نقض GPL کرده و قابل شکایته 4- اگر شرکت مثل این Apexis که ظاهرا در چین هست در یک کشور خارجی و بخصوص کشورهایی که نقض قوانین انحصار فکری توشون زیاد هست (مثل روسیه و چین) باشه خب احتمال نقض GPL توش بیشتره و شاید یک دلیلش هم میتونه کم سوادی و کمبود تحقیقات و اطلاعات متخصصین این شرکتها باشه 5- قبلا این نکته رو هم بنده خودم گفتم که اگر کرنل لینوکس رو تغییر نداده باشن احتمالا نیازی نیست کدمنبعی هم بدن چون چیز جدیدی ایجاد نکردن و صرفا از برنامه ای که قبلا موجود بوده استفاده کردن که طبیعتا میشه با تحقیق آمار و محل توزیع کدمنبعش رو پیدا کرد؛ البته باید اول دربیاریم که لینوکس استفاده شده در اون محصول دقیقا کدومه، که اگر اون شرکت در این زمینه همکاری نکنه نمیدونم آیا میشه بر اساس GPL اون رو پیگرد کرد یا خیر 6- اگر محصول استفاده شده منتشر نشه، یعنی مثلا شخصی فقط برای خودش یا بصورت داخلی برای شرکت و سازمان خودش استفاده کنه، نیازی نیست کدمنبعش منتشر بشه (البته این مورد رو فقط محض اطلاع گفتم و در مورد مثال ما که صدق نمیکنه).

و اما گفتم شواهد بیشتری هم هست. اون شواهد چیه؟ خب یه موردی هست که من خیلی وقت پیش هم درموردش مطلب خونده بودم و داستانی هست که درمورد Tivo وجود داشته. داستان بصورت خلاصه از این قراره که این شرکت از لینوکس در محصولات خودش استفاده کرده، ولی روی دستگاههای خودش مکانیزمی گذاشته که فقط با نسخهء لینوکس خودش کار میکنه و اگر کسی لینوکس دیگری (یعنی یک نسخهء تغییریافته) رو روش بخواد نصب کنه دستگاه میفهمه و کار نمیکنه (میگه باید حتما نسخهء لینوکس شرکت خودش باشه). این داستان در دنیای نرم افزارآزاد به Tivoization معروف شد و یک انگیزه و دلیل اصلی ایجاد GPLv3 همین ضعف در GPLv2 بود که این پدیده درش پیشبینی نشده بود و جلوش رو نمیگرفت. استالمن میگه یک هدف مهم ما از کپی لفت اینه که کاربران بتونن نرم افزار استفاده شده رو تغییر بدن، اما وقتی اونا نتونن عملا از این نسخه های تغییریافته استفاده کنن چه فایده ای داره! پس این قضیه از نظر استالمن یک حفره در GPLv2 هست که در GPLv3 با این مسئله مقابله شد که دیگه کسی نتونه به این شکل اهداف GPL رو دور بزنه.
البته لینوس توروالدز (که طبیعتا مالک کپی رایت کرنل لینوکس است) هیچوقت قبول نکرد که لینوکس رو تحت GPLv3 ببره، و بنابراین این هدف درمورد کرنل لینوکس به نتیجه نرسید، اما همچنان درمورد بقیهء پروژه ها و برنامه های نرم افزار آزاد قابل استفاده است (و خیلی ها استفاده میکنن).
این مقاله رو میتونی بخونی: Tivoization - WiKi
Some other projects widely used in Tivoized embedded systems, such as BusyBox, have also declined to move to GPLv3.
اگر دقت کنی از این متن بخوبی مشخصه که نرم افزارهای استفاده شده در سیستمهای Embedded هیچ استثنایی بر GPL نیستن، چون اگر اینطور بود دیگه سویچ کردن به GPLv3 و این حرفا معنی نداشت!

خلاصه این وسط ادعای شماست که دلیل و سند روشن و محکم نداره و منابع و شواهد عملی هم برخلاف اون هستن! حالا باز شما روی آوردید به این ترفند که میگی خودت باید عملا یه کاری رو انجام بدی تا ثابت بشه راست میگی!! البته بنده تلاش خودم رو کردم، که به دلایل مشکلات و محدودیت های دنیای واقعی موفق نشده تا اینجا، ولی از نظر منطقی این دلیل و سندی بر اثبات ادعای شما نیست به هیچ وجه. حالا اون شرکت پاسخگو نیست من باید چکار کنم؟ شاید داره GPL رو نقص میکنه. بعد باید مثلا یکی از محصولاتشون رو بخرم و بعد دوباره درخواست کنم ببینم جواب میدن یا نه؟! تازه اگر دوباره هم جواب ندادن چی؟ چکار میتونم بکنم؟ آیا اینکه اونا همکاری نمیکنن و منهم نمیتونم کار بیشتری بکنم دلیل بر قانونی بودن کارشون و صحت ادعای شماست؟ در این زمینه مهم شواهد و اسناد و دلایل اصلی هستن که نظر منو تایید میکنن و نظر شما رو که براش هیچ دلیل و سند محکمی نیاوردید واضحا رد میکنن.
البته در این مورد من ایمیلی به آدرس compliance@sfconservancy.org هم ارسال کردم که فعلا جوابی براش نیامده و شاید اصلا نیاد، ولی بهرحال ممکنه رسیدگی بکنن. اگر جوابی اومد درج میکنم.

این همه لازم نیست زیاده نویسی کنی جانم! سورس اون NVR رو حتا اگر ازشون 10 تا کانتینر هم خرید کنی بهت نمیدند!
فقط آدمی که دوز بلاهتش از یک حدی بیشتر باشه ماحصل دستاوردهاش رو مفتی مفتی در اختیار دیگران قرار میده! کسی که نباشه همه این گواهینامه ها که اغلب اعتبار قضایی هم ندارند و در بیشتر کشورهای دنیا نمیشه بر اساسشون کسی رو در دادگاه محکوم کرد (به جز چند مورد به خصوص که قاضی تصمیم گرفته به GPL اعتبار ببخشه) به بیضه چپ و راستش هم نیست و میاد سورس رو بر میداره کار خودش رو میکنه و به هیچ بنی بشری هم پاسخگو نیست! امثال سامسونگ رو نگاه نکن که میاند سورس رو در اختیار مردم میذارند! اونها به خاطر خراب کردن بازار مثلن اپل یا سایر رقبا این کار رو میکنند وگرنه همون سامسونگش یا ... هم این کار رو نمیکردند و این گواهینامه ها به تخمشون نبود.

بر اساس همین چرندیات و اخباری مثل اینهایی که اینجا نوشته : gpl-violations.org - WiKi
من یک دعوا رو در دادگاه علیه یکی از همین شرکتها که با دستکاری کرنل لینوکس یک Embedded سیستم درست کرده بود (و من ازشون بیشتر از 1000 تا اون هم OEM خریده بودم - یعنی طبق سفارش باید لوگوی من رو میزدند روی محصولات! ولی توش یعنی روی سیستم عامل لوگوی خودشون بود که تازه نقض قرارداد هم بود!) مطرح کردم و بر اساس اون چیزی که توی پرانتز برات نوشتم درخواست سورس رو کردم تا دستگاه ها رو آپدیت کنم و آخرش هم قاضی به نفع من رای نداد! بهم گفت گواهینامه GPL مورد تائید نیست!! فقط طرف معامله رو مجبور کرد تغییراتی که مد نظر من هست رو روی فرمور اعمال کنه! یک جای دیگه هم قاضی میگه هست (که تعدادشون خیلی کمه). پس بیخود دلت رو به دادگاهی کردن Apexis خوش نکن! که نه پولش رو داری و نه توان از ایران بیرون اومدنش رو و طرح شکایت کردن رو اون هم در شرایطی که شانس برنده شدنت خیلی کمه و پولت رو در حقیقت میریزی دور.

من با یک مثال خیلی خیلی خیلی ساده بهت نشون دادم که این گواهینامه های من درآوردی مستر استلامن و یاران همگی از بیخ کشک هستند!

خدای ار به حکمت ببندد دری - به کرمک زند قفل محکم تری  
پاسخ


پیام‌های این موضوع
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط kourosh_bikhoda - 11-26-2013, 06:39 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط Theodor Herzl - 11-27-2013, 02:42 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط kourosh_bikhoda - 12-01-2013, 07:53 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط kourosh_bikhoda - 12-05-2013, 06:54 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط kourosh_bikhoda - 12-06-2013, 05:12 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط kourosh_bikhoda - 01-02-2014, 01:43 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط kourosh_bikhoda - 02-07-2014, 10:50 AM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط sonixax - 02-08-2014, 12:57 AM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط kourosh_bikhoda - 02-08-2014, 06:34 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط kourosh_bikhoda - 02-13-2014, 10:25 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط Theodor Herzl - 02-24-2014, 04:43 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط kourosh_bikhoda - 02-24-2014, 08:41 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط sonixax - 02-24-2014, 08:53 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط kourosh_bikhoda - 02-24-2014, 09:30 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط sonixax - 02-24-2014, 11:10 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط Theodor Herzl - 02-25-2014, 12:03 AM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط Theodor Herzl - 02-25-2014, 08:52 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط kourosh_bikhoda - 02-25-2014, 09:12 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط sonixax - 02-26-2014, 01:17 AM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط Theodor Herzl - 02-26-2014, 07:42 AM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط sonixax - 02-26-2014, 01:31 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط kourosh_bikhoda - 02-26-2014, 01:35 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط sonixax - 02-26-2014, 01:49 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط Theodor Herzl - 02-26-2014, 01:53 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط sonixax - 02-26-2014, 01:55 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط kourosh_bikhoda - 02-26-2014, 05:06 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط Theodor Herzl - 02-26-2014, 08:48 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط kourosh_bikhoda - 02-26-2014, 08:57 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط Theodor Herzl - 02-27-2014, 01:51 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط kourosh_bikhoda - 02-27-2014, 02:47 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط Theodor Herzl - 02-27-2014, 02:57 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط kourosh_bikhoda - 02-27-2014, 04:23 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط Anarchy - 02-27-2014, 08:35 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط Theodor Herzl - 02-27-2014, 09:50 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط kourosh_bikhoda - 02-27-2014, 09:58 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط Anarchy - 02-27-2014, 10:02 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط Theodor Herzl - 02-28-2014, 12:11 AM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط sonixax - 02-28-2014, 12:51 AM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط kourosh_bikhoda - 02-28-2014, 08:40 AM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط Theodor Herzl - 02-28-2014, 08:42 AM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط Theodor Herzl - 02-28-2014, 08:50 AM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط Theodor Herzl - 02-28-2014, 08:55 AM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط kourosh_bikhoda - 02-28-2014, 09:10 AM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط kourosh_bikhoda - 02-28-2014, 09:28 AM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط Theodor Herzl - 02-28-2014, 09:38 AM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط Theodor Herzl - 02-28-2014, 09:39 AM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط kourosh_bikhoda - 02-28-2014, 09:41 AM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط kourosh_bikhoda - 02-28-2014, 01:38 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط Anarchy - 02-28-2014, 02:09 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط kourosh_bikhoda - 02-28-2014, 02:13 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط sonixax - 02-28-2014, 03:23 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط Theodor Herzl - 03-01-2014, 02:14 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط kourosh_bikhoda - 03-01-2014, 03:22 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط Theodor Herzl - 03-01-2014, 03:25 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط Anarchy - 03-01-2014, 03:32 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط Theodor Herzl - 03-01-2014, 03:39 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط Theodor Herzl - 03-01-2014, 03:44 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط Theodor Herzl - 03-20-2014, 04:11 AM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط Theodor Herzl - 03-23-2014, 11:55 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط Theodor Herzl - 04-24-2014, 12:49 AM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط kourosh_bikhoda - 05-01-2014, 07:20 AM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط Theodor Herzl - 05-11-2014, 03:01 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط kourosh_bikhoda - 05-27-2014, 11:19 AM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط یه نفر - 05-27-2014, 12:46 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط kourosh_bikhoda - 05-27-2014, 07:44 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط kourosh_bikhoda - 08-16-2014, 02:36 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط sonixax - 08-16-2014, 02:45 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط bilche - 10-04-2014, 10:57 AM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط sonixax - 10-04-2014, 02:32 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط bilche - 10-04-2014, 04:14 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط Russell - 10-04-2014, 10:58 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط bilche - 10-05-2014, 10:10 AM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط Agnostic - 10-05-2014, 06:50 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط kourosh_bikhoda - 10-08-2014, 11:04 AM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط kourosh_bikhoda - 10-08-2014, 11:19 AM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط kourosh_bikhoda - 10-10-2014, 07:14 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط kourosh_bikhoda - 10-10-2014, 07:22 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط kourosh_bikhoda - 10-10-2014, 07:28 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط Russell - 10-10-2014, 07:50 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط bilche - 10-11-2014, 10:05 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط kourosh_bikhoda - 10-12-2014, 01:52 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط kourosh_bikhoda - 10-12-2014, 01:53 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط bilche - 10-12-2014, 08:10 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط Theodor Herzl - 10-12-2014, 11:41 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط Hezbollah_YaHasan - 11-13-2014, 10:19 AM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط مزدك بامداد - 11-13-2014, 01:12 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط Hezbollah_YaHasan - 11-13-2014, 02:14 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط مزدك بامداد - 11-13-2014, 05:04 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط kourosh_bikhoda - 11-13-2014, 07:31 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط sonixax - 11-13-2014, 08:54 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط kourosh_iran - 11-17-2014, 07:00 AM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط مزدك بامداد - 11-17-2014, 12:37 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط kourosh_bikhoda - 11-18-2014, 02:16 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط مزدك بامداد - 11-18-2014, 02:24 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط kourosh_bikhoda - 11-18-2014, 02:35 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط sonixax - 11-19-2014, 09:49 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط مزدك بامداد - 11-20-2014, 09:28 AM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط مزدك بامداد - 11-20-2014, 09:36 AM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط مزدك بامداد - 11-20-2014, 09:39 AM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط kourosh_bikhoda - 11-20-2014, 09:51 AM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط kourosh_bikhoda - 11-20-2014, 10:06 AM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط Agnostic - 11-28-2014, 02:18 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط mbk - 12-02-2014, 04:01 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط مزدك بامداد - 12-03-2014, 04:28 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط مزدك بامداد - 12-08-2014, 10:41 AM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط sonixax - 12-10-2014, 02:19 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط Agnostic - 12-11-2014, 06:31 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط sonixax - 12-12-2014, 12:19 AM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط kourosh_iran - 12-12-2014, 12:03 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط sonixax - 12-12-2014, 04:59 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط sonixax - 12-12-2014, 05:51 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط kourosh_iran - 12-12-2014, 05:52 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط sonixax - 12-12-2014, 06:53 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط kourosh_iran - 12-12-2014, 09:39 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط kourosh_iran - 12-12-2014, 10:07 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط sonixax - 12-12-2014, 10:57 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط kourosh_iran - 12-13-2014, 08:09 AM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط kourosh_iran - 12-13-2014, 11:30 AM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط sonixax - 12-13-2014, 08:17 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط sonixax - 12-13-2014, 08:29 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط kourosh_iran - 12-14-2014, 10:46 AM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط kourosh_iran - 12-14-2014, 11:05 AM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط sonixax - 12-14-2014, 05:13 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط sonixax - 12-14-2014, 05:23 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط kourosh_iran - 12-17-2014, 07:52 AM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط Agnostic - 02-12-2015, 06:11 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط kourosh_bikhoda - 02-13-2015, 03:13 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط sonixax - 04-20-2015, 01:16 AM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط mbk - 04-20-2015, 05:39 AM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط Theodor Herzl - 04-20-2015, 08:07 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط sonixax - 04-21-2015, 12:50 AM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط Moshref - 04-21-2015, 05:40 AM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط Moshref - 04-21-2015, 01:32 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط Reactor - 04-21-2015, 03:37 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط sonixax - 04-22-2015, 01:40 AM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط kourosh_iran - 04-22-2015, 06:02 AM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط Reactor - 04-22-2015, 09:01 AM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط sonixax - 04-22-2015, 09:53 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط Theodor Herzl - 04-25-2015, 04:00 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط Theodor Herzl - 04-28-2015, 01:45 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط mbk - 04-28-2015, 02:41 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط Reactor - 04-28-2015, 03:05 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط Reactor - 04-28-2015, 03:09 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط Agnostic - 04-28-2015, 04:40 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط Agnostic - 04-28-2015, 04:42 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط kourosh_iran - 04-28-2015, 05:40 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط Theodor Herzl - 04-28-2015, 05:42 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط Theodor Herzl - 04-28-2015, 05:44 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط kourosh_iran - 04-28-2015, 06:05 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط sonixax - 04-29-2015, 01:42 AM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط Theodor Herzl - 04-29-2015, 01:54 AM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط sonixax - 04-29-2015, 02:21 AM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط sonixax - 04-29-2015, 02:22 AM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط Reactor - 04-29-2015, 10:42 AM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط Reactor - 04-29-2015, 10:45 AM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط Reactor - 04-29-2015, 10:58 AM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط undead_knight - 04-29-2015, 01:17 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط Agnostic - 04-29-2015, 07:51 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط Theodor Herzl - 04-29-2015, 08:01 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط m@hdi - 04-29-2015, 08:39 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط sonixax - 04-30-2015, 12:29 AM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط kourosh_bikhoda - 05-19-2015, 01:53 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط kourosh_bikhoda - 05-19-2015, 02:02 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط Theodor Herzl - 05-19-2015, 05:27 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط sonixax - 05-19-2015, 09:44 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط kourosh_bikhoda - 05-23-2015, 01:29 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط kourosh_iran - 05-24-2015, 10:21 AM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط Reactor - 05-24-2015, 12:37 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط Theodor Herzl - 05-24-2015, 01:18 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط sonixax - 05-24-2015, 01:19 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط Theodor Herzl - 05-24-2015, 01:24 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط sonixax - 05-24-2015, 01:40 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط Theodor Herzl - 05-24-2015, 01:46 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط sonixax - 05-24-2015, 01:48 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط sonixax - 05-24-2015, 01:50 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط Theodor Herzl - 05-24-2015, 01:53 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط sonixax - 05-24-2015, 02:01 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط Reactor - 05-24-2015, 06:31 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط Reactor - 05-24-2015, 06:36 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط kourosh_iran - 05-25-2015, 08:05 AM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط Anarchy - 05-25-2015, 08:19 AM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط Theodor Herzl - 05-25-2015, 05:09 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط sonixax - 05-26-2015, 01:04 AM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط kourosh_iran - 05-28-2015, 06:33 AM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط kourosh_iran - 05-28-2015, 09:03 AM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط sonixax - 05-29-2015, 01:15 AM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط kourosh_iran - 05-30-2015, 07:56 AM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط Theodor Herzl - 05-31-2015, 02:43 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط sonixax - 05-31-2015, 10:55 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط sonixax - 05-31-2015, 11:07 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط Reactor - 06-05-2015, 11:04 AM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط kourosh_iran - 06-05-2015, 05:13 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط kourosh_iran - 06-05-2015, 05:51 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط kourosh_iran - 06-05-2015, 05:58 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط sonixax - 06-06-2015, 02:27 AM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط Anarchy - 06-06-2015, 05:37 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط Nilftrondheim - 06-06-2015, 06:35 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط sonixax - 06-06-2015, 11:05 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط kourosh_iran - 06-07-2015, 06:39 AM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط Nilftrondheim - 06-07-2015, 07:42 AM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط kourosh_iran - 06-07-2015, 07:54 AM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط Nilftrondheim - 06-07-2015, 11:30 AM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط Theodor Herzl - 06-07-2015, 01:54 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط sonixax - 06-07-2015, 11:22 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط sonixax - 06-08-2015, 12:02 AM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط Nilftrondheim - 06-08-2015, 03:41 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط sonixax - 06-10-2015, 08:21 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط Reactor - 06-11-2015, 01:07 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط Nilftrondheim - 06-12-2015, 09:16 AM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط Nilftrondheim - 06-12-2015, 10:09 AM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط sonixax - 06-13-2015, 03:12 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط kourosh_iran - 06-13-2015, 08:03 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط kourosh_iran - 06-13-2015, 08:33 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط sonixax - 06-13-2015, 09:38 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط sonixax - 06-13-2015, 10:42 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط kourosh_iran - 06-14-2015, 07:03 AM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط sonixax - 06-16-2015, 03:09 AM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط kourosh_iran - 06-16-2015, 10:06 AM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط sonixax - 06-17-2015, 03:28 AM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط kourosh_iran - 06-17-2015, 07:55 AM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط sonixax - 06-18-2015, 02:36 AM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط sonixax - 06-18-2015, 03:02 AM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط kourosh_iran - 06-18-2015, 07:50 AM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط sonixax - 06-19-2015, 02:01 AM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط kourosh_iran - 06-20-2015, 11:17 AM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط kourosh_iran - 06-20-2015, 12:15 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط kourosh_iran - 06-20-2015, 12:35 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط kourosh_iran - 06-20-2015, 01:03 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط sonixax - 06-21-2015, 01:25 AM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط kourosh_iran - 06-22-2015, 08:14 AM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط kourosh_iran - 06-22-2015, 09:50 AM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط sonixax - 06-23-2015, 12:51 AM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط sonixax - 06-23-2015, 12:54 AM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط kourosh_iran - 06-23-2015, 08:42 AM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط kourosh_iran - 06-23-2015, 09:35 AM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط kourosh_iran - 06-23-2015, 10:10 AM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط kourosh_iran - 06-23-2015, 11:25 AM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط Nilftrondheim - 06-23-2015, 07:22 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط sonixax - 06-24-2015, 01:57 AM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط sonixax - 06-24-2015, 02:00 AM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط kourosh_iran - 06-25-2015, 06:48 AM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط sonixax - 06-26-2015, 01:38 AM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط kourosh_iran - 06-26-2015, 09:24 AM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط kourosh_iran - 06-26-2015, 10:00 AM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط kourosh_iran - 06-26-2015, 10:31 AM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط sonixax - 06-27-2015, 01:30 AM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط kourosh_iran - 06-27-2015, 07:56 AM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط kourosh_iran - 06-27-2015, 08:27 AM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط kourosh_iran - 06-27-2015, 11:23 AM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط sonixax - 06-27-2015, 08:34 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط kourosh_iran - 06-28-2015, 06:48 AM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط sonixax - 06-29-2015, 11:59 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط kourosh_bikhoda - 07-04-2015, 01:54 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط sonixax - 07-06-2015, 02:34 AM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط sonixax - 07-10-2015, 02:15 AM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط kourosh_iran - 07-10-2015, 08:29 AM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط Theodor Herzl - 07-11-2015, 04:45 AM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط سارا - 07-11-2015, 01:35 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط kourosh_bikhoda - 07-18-2015, 08:34 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط Agnostic - 08-11-2015, 06:32 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط mbk - 08-12-2015, 02:51 PM
گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی - توسط Agnostic - 08-28-2015, 04:46 PM

موضوعات مشابه ...
موضوع / نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
آخرین ارسال توسط Agnostic
08-18-2012, 03:02 PM

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 285 مهمان