نامنویسی انجمن درست شده و اکنون دوباره کار میکند! 🥳 کاربرانی که پیشتر نامنویسی کرده بودند نیز دسترسی‌اشان باز شده است 🌺

رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

مردم فلسطین از چه نژادی هستند؟
#11

Havadar_e_Democracy نوشته: در طی جنگ های مختلف بخشی از خاکی که بر اساس رای سازمان ملل در سال 1948 متعلق به فلسطینی ها بود به دست اسرائل افتاد.یعنی نواری که بین غزه و کرانه باختری هست!! حالا در صورتی که صلحی پایدار بین دوطرف برقرار بشه آیا اسرائل حاضر به پس دادن این قسمت هست؟ باتوجه به اینکه ساخت و ساز زیادی در اون مناطق انجام داده..

بر اساس قرارداد اسلو ، اسرائیل موجودیت کشوری به نام فلسطین را که البته هنوز تشکیل نشده است را به رسمیت شناخته است ، البته به نظرم اتفاقی‌ که در غزه افتاد و شارون بزور یهودیان ساکن آنجا را بیرون کرد اتفاق نخواهد افتاد ، چون نیم میلیون یهودی در کرانه غربی زندگی‌ میکنند که اکثریت قریب به اتفاق آنها حاضر نیستند از آنجا بروند ، یعنی‌ دولت اسرائیل باید به مردم خود اعلان جنگ کند ، اگر می‌خواهد آن منطق را تخلیه کند.!!

"A Land without a People for a People without a Land"


پاسخ
#12

[video=youtube;mdWZ8raKk2E]http://www.youtube.com/watch?v=mdWZ8raKk2E&feature=related[/video]

[video=youtube;ZTiT7eSCnvw]http://www.youtube.com/watch?v=ZTiT7eSCnvw[/video]

۲ فیلم از تخلیه غزه در سال ۲۰۰۵ ، هرگز چنین اتفاقی‌ در کرانه غربی نخواهد افتاد.

"A Land without a People for a People without a Land"


پاسخ
#13

shinbet نوشته: بر اساس قرارداد اسلو ، اسرائیل موجودیت کشوری به نام فلسطین را که البته هنوز تشکیل نشده است را به رسمیت شناخته است ، البته به نظرم اتفاقی‌ که در غزه افتاد و شارون بزور یهودیان ساکن آنجا را بیرون کرد اتفاق نخواهد افتاد ، چون نیم میلیون یهودی در کرانه غربی زندگی‌ میکنند که اکثریت قریب به اتفاق آنها حاضر نیستند از آنجا بروند ، یعنی‌ دولت اسرائیل باید به مردم خود اعلان جنگ کند ، اگر می‌خواهد آن منطق را تخلیه کند.!!
خب میدونید در زمان رای سازمان ملل 52% به اسرائیل رسید و 48% به فلسطین اما در حال حاضر بیش از 60% خاک این منطقه در اختیار اسرائیل هست.آیا پس ندادن خاک هایی که در طی چندین جنگ توسط اسرائیل تصرف شده عملی غیرقانونی نیست و عملا معنی حرف شما اینه که هچ گاه صلح پایدار بین اسرائیل و فلسطین تشکیل نمیشه و اسرائیل چون زورش بیشتر هست میگه من اون قسمت رو نمیخوام پس بدم؟
پاسخ
#14

Havadar_e_Democracy نوشته: خب میدونید در زمان رای سازمان ملل 52% به اسرائیل رسید و 48% به فلسطین اما در حال حاضر بیش از 60% خاک این منطقه در اختیار اسرائیل هست.آیا پس ندادن خاک هایی که در طی چندین جنگ توسط اسرائیل تصرف شده عملی غیرقانونی نیست و عملا معنی حرف شما اینه که هچ گاه صلح پایدار بین اسرائیل و فلسطین تشکیل نمیشه و اسرائیل چون زورش بیشتر هست میگه من اون قسمت رو نمیخوام پس بدم؟

اسرائیل در زمانی‌ که اهود باراک نخست وزیر چپ گرا ، در قدرت بود ، حاضر شد %۹۷ کرانه غربی ، %۱۰۰ غزه +شرق اورشلیم را به فلسطینی‌ها بدهد ، ولی‌ یاسر عرفات حاضر به صلح نشد و دوباره موج انتحاری‌ها بود که به داخل اسرائیل میفرستادند. همیشه همین بوده است ، فلسطینی‌ها صلح نمی‌خواهند ، تا همین دیروز میگفتند باید ساختمان سازی در کرانه غربی قطع شود ، حالا که دیدند اسرائیل دارد این کار را می‌کند ، می‌گویند شرق اورشلیم را هم باید بکنید ، سال ۱۹۴۸ یهودیان صلح را قبول کردند ، عرب‌ها اعلان جنگ کردند ، خلاصه تا بوده همین بوده است. یعنی‌ هیچ وقت فلسطینی جماعت راضی‌ نخواهد شد. نظر شخصی‌ من نیز این هست که تمامی‌ ارتز ییسرأل سرزمین یهودی هست ، و هر یهودی حق دارد در هر کجا که بخواهد ساکن شود و خانه سازی کند ، ولی‌ باید این را نیز قبول کرد که چند میلیون عرب نیز اینجا هستند و باید یک فکری برای این کرد ، من می‌خواهم اسرائیل یک کشور با اکثریت مطلق یهودی باشد ، پس اگر کرانه غربی بخشی از خاک رسمی‌ اسرائیل شود ، عرب‌های آنجا نیز باید از حق رای و شهروندی اسرائیلی برخوردار شوند که این به معنی‌ نابودی کشور یهودی خواهد بود. یعنی‌ بهترین راه ۲ کشور برای ۲ ملت است.

"A Land without a People for a People without a Land"


پاسخ
#15

shinbet نوشته: اسرائیل در زمانی‌ که اهود باراک نخست وزیر چپ گرا ، در قدرت بود ، حاضر شد %۹۷ کرانه غربی ، %۱۰۰ غزه +شرق اورشلیم را به فلسطینی‌ها بدهد ، ولی‌ یاسر عرفات حاضر به صلح نشد و دوباره موج انتحاری‌ها بود که به داخل اسرائیل میفرستادند. همیشه همین بوده است ، فلسطینی‌ها صلح نمی‌خواهند ، تا همین دیروز میگفتند باید ساختمان سازی در کرانه غربی قطع شود ، حالا که دیدند اسرائیل دارد این کار را می‌کند ، می‌گویند شرق اورشلیم را هم باید بکنید ، سال ۱۹۴۸ یهودیان صلح را قبول کردند ، عرب‌ها اعلان جنگ کردند ، خلاصه تا بوده همین بوده است. یعنی‌ هیچ وقت فلسطینی جماعت راضی‌ نخواهد شد. نظر شخصی‌ من نیز این هست که تمامی‌ ارتز ییسرأل سرزمین یهودی هست ، و هر یهودی حق دارد در هر کجا که بخواهد ساکن شود و خانه سازی کند ، ولی‌ باید این را نیز قبول کرد که چند میلیون عرب نیز اینجا هستند و باید یک فکری برای این کرد ، من می‌خواهم اسرائیل یک کشور با اکثریت مطلق یهودی باشد ، پس اگر کرانه غربی بخشی از خاک رسمی‌ اسرائیل شود ، عرب‌های آنجا نیز باید از حق رای و شهروندی اسرائیلی برخوردار شوند که این به معنی‌ نابودی کشور یهودی خواهد بود. یعنی‌ بهترین راه ۲ کشور برای ۲ ملت است.
به هر حال به نظر اسرائیل برای امنیت و آینده خودش هم که شده باید زودتر این قائله رو ختم کنه!!! هر چند گاهی به نظر میرسه از داخل اسرائیل هم عده ای از سیاستمداران از ادامه این وضع خشنود هستن...
پاسخ


موضوعات مشابه ...
موضوع / نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان