دفترچه

نسخه‌ی کامل: مردم فلسطین از چه نژادی هستند؟
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
صفحات: 1 2
من مدتی است که میخوام این موضوع رو مطرح کنم فلسطین صحنه کشمکش بین اعراب ویهودی ها است وهرکدوم ادعای مالکیتش رو دارند در این شکی نیست که یهودی ها با قلدری زمین های فلسطینی ها رو تصاحب شدند(باعرض پوزش ازکاربر یهودی)اما این سئوال ذهنمو مشغول کرده که فلسطینی های فعلی واقعا عربن که از حجاز کوچ کردند به اونجا یا از نژادی دیگر که فقط زبانشون عوض شده یه جا خوندم که سومری هستند.
طبیعی هست که به صورت نرم تاریخی نمیتونند عرب باشند ، حالا با ترکیب شدن با اعراب و ... ژنشون دستخوش تغییر شده بحثش جداست .
sonixax نوشته: طبیعی هست که به صورت نرم تاریخی نمیتونند عرب باشند ،
اگر عرب نباشند نظر من مبنی بر گناهکار بودن قوم یهود برای اشغال فلسطین درست است.
چون مالک اصلی سرزمین حساب میشوند.
منتظر نظرات دوست یهودیمان هستیم39
نقل قول:اگر عرب نباشند نظر من مبنی بر گناهکار بودن قوم یهود برای اشغال فلسطین درست است.
چون مالک اصلی سرزمین حساب میشوند.
منتظر نظرات دوست یهودیمان هستیم[عکس: 39.gif]
حالا چرا شما گیر دادی به این دوست یهودی عزیز؟
http://fa.wikipedia.org/wiki/فلسطین
علل حساب اینجا رو مطالعه کن تا روشن شی ...اگه متوجه نشدی یا چیزی نگفته موند بیا بپرس ببیینم کدوم قسمت سرزمین فلسطینی ها منظورته
اراضی اشغالی یا کشور اسرائیل(یا بقول آخوندها رژیم صهیونیستی) یا نه اصلا کل اسرائیل +فلسطین رو حق فلسطینی ها میدونی مثل حماس؟
sonic نوشته: من مدتی است که میخوام این موضوع رو مطرح کنم فلسطین صحنه کشمکش بین اعراب ویهودی ها است وهرکدوم ادعای مالکیتش رو دارند در این شکی نیست که یهودی ها با قلدری زمین های فلسطینی ها رو تصاحب شدند(باعرض پوزش ازکاربر یهودی)اما این سئوال ذهنمو مشغول کرده که فلسطینی های فعلی واقعا عربن که از حجاز کوچ کردند به اونجا یا از نژادی دیگر که فقط زبانشون عوض شده یه جا خوندم که سومری هستند.
میشه بفرمایید این به زور گرفتنی که میگید دقیقا کدوم قسمت و در چه زمانی بوده؟!
sonic نوشته: در این شکی نیست که یهودی ها با قلدری زمین های فلسطینی ها رو تصاحب شدن

اگر یهودی‌ها با قلدری زمین‌های فلسطینی را صاحب شدند ، چرا بعد از ۱۹۴۸ هنوز ۶۰۰ هزار عرب در داخل خاک اسرائیل زندگی‌ میکردند که شهروندی اسرائیل را گرفتند و از حقوق کاملا برابر با یهودیان برخوردار شدند. این کشور‌های عربی‌ بودند که ۸۰۰ هزار یهودی ساکن کشور‌های عربی‌ را اخراج کردند و تمامی‌ اموال آنها را بالا کشیدند ، آنها نیز بدون ۱ دلار پول با هیچی‌ به اسرائیل ، تنها جایی که راهشان میداد و با آغوش گرم پذیرایشان می‌‌شد رفتند.

در مورد کلمه فلسطین یا فلسطینی نیز این نکته را ذکر کنم که یک قومی یونانی تبار به نام پلشتی‌ها بودند که در دریای مدیترانه به دزدی مشغول بودند و و و از یونان آمده , در مناطق غزه تا اشدود و اشکلون امروزی ساکن شدند ، این افراد نسلشان منقرض شد و از بین رفتند و فلسطینی‌های امروزی عرب نژاد هستند و هیچ رابطه ژنتیکی و تاریخی‌ با آن گروه ندارند ، نام فلسطین نیز تلفظ رومی پلشتین است که امپراطور روم بعد از نابودی اورشلیم بر این سرزمین نهاد تا بتواند مالکیت یهود را در آنجا از بین ببرد.
sonic نوشته: در این شکی نیست که یهودی ها با قلدری زمین های فلسطینی ها رو تصاحب شدند

یعنی شما معتقدی یهودی ها با قلدری اومدند عربها رو ریختند بیرون ؟

1 - اگر این کار رو کردند دمشون گرم ، مگه اعراب با قلدری سرزمین پارسیان رو بالا نکشیدند ؟ چیزی که عوض داره گله نداره .
2 - تا جایی که من میدونم همون زمینها رو یهودیان خریدند و بعد ها بامبول از طرف اعراب و مسلمین بود طبق عادات و سنت های گند اسلامیشون که اینها کافرند و بالا کشیدن مال کافر و کلاه گذاشتن سرش واجبه و ثواب داره و میری بهشت برات هوری 70 متری میارند !
3 - بیچاره ترین قوم در طول تاریخ همین یهودی ها بودند ، حالا که تونستند به بک جایی برسند و حق و حقوق خودشون رو پیدا کنند و پیشرفت کنند و ... چرا هیچ کسی چشم دیدنشون رو نداره ؟ حسادت هم حدی دارد جانم .
عرب ها و به طبع مسلمون ها طبق همون کینه ای که پیامبر گرامیشون از یهودی ها داشت چشم اینو نداشتن ببینن وسط سرزمین هایی که به طور شمشیر و خونریزی به دست آوردن یهودی ها بتونن کشور خودشون رو تشکیل بدن!!! مشکل حتی دینی هم نیست مشکل,مشکل شخصی پیامبر گرامیشون هست...
sonic نوشته: من مدتی است که میخوام این موضوع رو مطرح کنم فلسطین صحنه کشمکش بین اعراب ویهودی ها است وهرکدوم ادعای مالکیتش رو دارند در این شکی نیست که یهودی ها با قلدری زمین های فلسطینی ها رو تصاحب شدند

ببینید برای ثابت کردن اینکه یک سرزمین متعلق به چه قومیه دوتا راهکار وجود داره..
1.راهکار منطقی: یعنی میایم نگاه میکنیم سابقه ی کدوم قوم تو اون منطقه بیشتره..یعنی این سرزمین اول مال اسرائیلی ها بوده یا فلسطینی ها..
2.راهکار خشونت: یعنی هرکس که زورش بیشتره پس حق با اونه! راهکار غیر اخلاقی به نظر من نیست..از نظر قوانین تاریخی و طبیعت این راه اثبات شده ست. چه خوشمون بیاد چه نیاد تمام قوم های فاتح تمام سرزمین ها رو چه با حق چه بی حق به همین صورت تصرف کردن.. یه جورایی تمام کشورها غصبی هستند. تو این راهکار هر کس زورش بیشتر باشه پس صاحب کشور اونه
حالا میایم ببینیم ربطش با داستان اسرائیل و فلسطین چیه.. ببینید بدون تعصب اگر بخواهیم به داستان نگاه کنیم از هردو راهکار حق با اسرائیلی هاست. اون ها هم از نظر تاریخی خیلی قبل تر از فلسطینی ها ساکن منطقه بودند و هم از نظر قدرت نظامی این قدرت رو پیدا کردن که صاحب زمین های پدریشون بشن.. من نمیدونم حالا اون ها زمین ها رو خریدن یا بزور گرفتن حرف و حدیث تو این ها زیاده.. در هر صورت حق با اونهاست. یک عده عرب در یک برهه تاریخی اومدن و اون هارو ریختن بیرون حالا اینها زورشون زیاد شده و اومدن عرب هارو ریختن بیرون.. این زمین ها از قبل از زمان مطرح شدنش در تاریخ و قبل از فتح بابل توسط کوروش کبیر مال اسرائیلی ها بوده و از نظر منطقی هیچ اعتراضی به این مسئله قابل قبول نیست.. حالا هم اگر تنها راه برای پس گرفتن حقشون استفاده از زور باشه (نه فقط اسرائیلی ها بلکه هر آدمی!) به نظر من مجاز هستند و میتونند از زور استفاده کنند!
اسرائیل به صورت کاملا قانونی و با رای سازمان ملل تشکیل شد و حتی سرزمین اجدادی خودشون رو با عرب ها تقسیم کردن ولی عرب ها مثل همیشه گفتن ما همه رو میخوایم و خواستن به زور پس بگیرن که زورشون نرسید و قسمتی از خاکی که میتونستن داشته باشن رو هم از دست دادن!!!
حالا من سوالی از جناب shinbet دارم.همون طور که خودتون میدونید در طی جنگ های مختلف بخشی از خاکی که بر اساس رای سازمان ملل در سال 1948 متعلق به فلسطینی ها بود به دست اسرائل افتاد.یعنی نواری که بین غزه و کرانه باختری هست!! حالا در صورتی که صلحی پایدار بین دوطرف برقرار بشه آیا اسرائل حاضر به پس دادن این قسمت هست؟ باتوجه به اینکه ساخت و ساز زیادی در اون مناطق انجام داده..
صفحات: 1 2