نامنویسی انجمن درست شده و اکنون دوباره کار میکند! 🥳 کاربرانی که پیشتر نامنویسی کرده بودند نیز دسترسی‌اشان باز شده است 🌺

رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

طراحی هوشمند و برهان نظم یکی است؟
#11

جناب هیوم
نموداری کارایی است اگر به مهر درباره آن بیشتر روشنگری کنید. اگر به خودمان واگذار گردد آسمان و ریسمان بهم خواهیم بافت! :e152:
پاسخ
#12

بهمنیار نوشته: جناب هیوم
نموداری کارایی است اگر به مهر درباره آن بیشتر روشنگری کنید. اگر به خودمان واگذار گردد آسمان و ریسمان بهم خواهیم بافت!
intelligent design جایی هست که تمامی‌ مزخرفات مذهبی‌ overlap میکنند و مرکز آنها هست ، معنی‌ نمودار این هست!E523

"A Land without a People for a People without a Land"


پاسخ
#13

Mehrbod نوشته: 53نکته‌‌ی درخوری بود بانو آنجلا، ولی یک چیز را نباید فراموش کرد که سیستم‌های ناساماند (=بی‌نظم) میتوانند خود-سامانده (self-organizing) باشند: از ناساماندی جهانیک (global) به سامانمندی آشیانیک (local) میرسیم.همچنین گر نیک بنگرید، در نگرش به تراز سامامندی هر سیستمی نیاز به یک دیدگاه (= point-of-view) میرود.باغبان با هرسِ باغچه به سامانمندی از دیدگاه خود میرسد، ولی از دید مورگانی که آنجا میزیوند خانه کاشانه‌اشان آشفته شده و واپسین چیزی که در این هرس میبینند سامانمندی است!
با گفته هاتون موافقم، مسلمه که سیستمها می تونند self-organized باشند و نوعی نظم رو درون خودشون ایجاد کنند، اما چون در برهان نظم یه عامل بیرونی برتر ایجادکننده نظم و در واقع طراح دونسته میشه و موضوع صحبتم هم مقایسه برهان نظم و طراحی هوشمند بود به این مورد اشاره نکردم. و درباره تفاوت دیدگاه هم باید بگم که این برمیگرده به هدفی که ما برای سیستم در نظر گرفتیم، یعنی این که در چه زمینه ای کارآیی داره و چه انتظاراتی رو پاسخگو باشه; مورچه ها و باغبان هرکدوم یک جور نظم رو توی باغچه میبینند به این خاطر که انتظارات متفاوت دارند و از دید هرکدوم سیستم زمانی منظم هست که انتظارات اونها رو برآورده کنه
پاسخ


موضوعات مشابه ...
موضوع / نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان