08-21-2012, 09:04 AM
ص23
پیدایش یکتاپرستی در عربستان4
برخی از قبایل ربیعه نیز تا نیمه های سده ششم میلادی به دین مسیح درآمده و مسیحی آریوسی با مایه های مسیحیت یعقوبی بودند.
سرزمین بنی حنیفه محل پناه مزدکیان فراری ایران بود لذا اعراب آنجا علاوه بر مسیحیت با افکار اشتراکی و عدالت اجتماعی بهدینان مزدکی آشنا شده اثر پذیری داشتند.
در آستانه ظهور اسلام [قبل از ادعای پیامبری محمد؟] مردی از قبیله بنی حنیفه به نام ثمامه بن حبیب در سرزمین یمامه ادعای پیامبری رحمان را داشت و بنی بکر را به یکتا پرستی دعوت می کرد و خودش را رسول الرحمان می نامید.
شاید ثمامه بن حبیب نخستین کس در عربستان بود که به هدف ایجاد وحدت دینی سراسری در عربستان کوشید که به هر سه خدای بزرگ قبایل عربستان (الله،الرحمان،الرحیم) صفت مشترک بدهد، زیرا در گزارشی میخوانیم که او بعدها در نامه ای به محمد خودش را رسول الله نامیده و محمد را نیز رسول الله نامیده است. نبی الله نیز صفت دیگر او بوده است.
مسلمین مدینه در آخرین روزهای عمر پیامبر اسلام به اشاره پیامبر لقب اهانت آمیز مسیلمة الکذاب (یعنی مسلمانک دروغ گو) به ثمامه بنحبیب دادند لذا در تاریخ اسلام به مسلمه کذاب معروف است.
ص25
پیدایش یکتاپرستی در عربستان4
برخی از قبایل ربیعه نیز تا نیمه های سده ششم میلادی به دین مسیح درآمده و مسیحی آریوسی با مایه های مسیحیت یعقوبی بودند.
سرزمین بنی حنیفه محل پناه مزدکیان فراری ایران بود لذا اعراب آنجا علاوه بر مسیحیت با افکار اشتراکی و عدالت اجتماعی بهدینان مزدکی آشنا شده اثر پذیری داشتند.
در آستانه ظهور اسلام [قبل از ادعای پیامبری محمد؟] مردی از قبیله بنی حنیفه به نام ثمامه بن حبیب در سرزمین یمامه ادعای پیامبری رحمان را داشت و بنی بکر را به یکتا پرستی دعوت می کرد و خودش را رسول الرحمان می نامید.
شاید ثمامه بن حبیب نخستین کس در عربستان بود که به هدف ایجاد وحدت دینی سراسری در عربستان کوشید که به هر سه خدای بزرگ قبایل عربستان (الله،الرحمان،الرحیم) صفت مشترک بدهد، زیرا در گزارشی میخوانیم که او بعدها در نامه ای به محمد خودش را رسول الله نامیده و محمد را نیز رسول الله نامیده است. نبی الله نیز صفت دیگر او بوده است.
مسلمین مدینه در آخرین روزهای عمر پیامبر اسلام به اشاره پیامبر لقب اهانت آمیز مسیلمة الکذاب (یعنی مسلمانک دروغ گو) به ثمامه بنحبیب دادند لذا در تاریخ اسلام به مسلمه کذاب معروف است.
ص25
عمل به دستورات و قوانین اسلام ترویج فحشا و قباحت و زشتی واقعی است. رقص و آواز و سکس و برهنگی و پورنوگرافی و اختیار زن به تعدد شریک جنسی نه فساد است و نه فحشا بلکه از حقوق مسلم زنان و مردان جامعه میباشد.