08-05-2012, 03:48 PM
Philo نوشته: سونیکسس عزیز، شما در مورد در نظر گرفتن شرایط تاریخی با من همداستانید، اینکه تئوری های فضیلت محور ارسطو و افلاطون و سقراط به گوش اعراب نرسیده بود هم به هر حال عللی دارد که بیشتر آن ها از اراده ی خودشان خارج بوده، و البته در مورد خاص علی، باید توجه کنیم که در آن دوره ها همگان در همه ی تمدن ها فرهنگ مردسالار داشته اند (از مورد خاص افلاطون میگذریم که هر کسی حرفش را نمیفهمیده، ولی میدانیم که در آتن در اوج شکوفایی و دموکراسی هم زنان حق رای نداشته اند).
فیلو جان ، اگر بخواهیم شرایط جغرافیایی را هم وارد داستان کنیم در آن صورت امروزه هم شما نمیتوانید به رفتار یک عده در هند که کودکان را زیر پایشان له میکنند ایراد بگیرید !
[spoiler]
[ATTACH=CONFIG]678[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]679[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]680[/ATTACH]
[/spoiler]
ما زمانی که در مورد بی اخلاقی سخن میگوییم به طور قطع آنها را با معیارهای امروزی میسنجیم و برای اینکه ببینیم بی اخلاقی در کدام جوامع بیشتر بوده آن را با سایر جوامع همان دوران هم مقایسه میکنیم . نتیجه ای که گرفته میشود این است که اعراب پس از اسلام نه تنها نسبت به سایر جوامع دوران خود وحشی تر و بی اخلاق تر بوده اند بلکه نسبت به اعراب و ساکنین همان سرزمین قبل از اسلام هم خوی درندگی بیشتری پیدا کرده اند .[/spoiler]
برای نمونه میشود به داستان ماه های حرام اشاره کرد که محمد همان قانون نیمچه اخلاقی اعراب جاهلیت را هم شکاند !
خدای ار به حکمت ببندد دری - به کرمک زند قفل محکم تری