نامنویسی انجمن درست شده و اکنون دوباره کار میکند! 🥳 کاربرانی که پیشتر نامنویسی کرده بودند نیز دسترسی‌اشان باز شده است 🌺

رتبه موضوع:
  • 1 رای - 5 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

اختلاف میان احمدی نژاد و خامنه‌ای
#51

Dariush نوشته: امروز از احمدی‌نژاد حمایت مکنیم که خامنه‌ای برود ، فردا باید شخص دیگری را بیابیم که از دست احمدی‌نژاد رهایی یابیم، پس‌فردا باید مسیحایی دگر را بجوییم و ... . اینها برایمان چاره نمیشوند بیباکِ گرامی.

قرار نیست قدرت مطلق را به کسی بدهیم که بعدا برای پس گرفتنش نیاز به جنگ و هزینه داشته باشیم.

ما اینجا از حمایت سیاسی حرف میزنیم. نه اینکه برای کم کردن روی خامنه ای حالا بیایم قدرت رو بدیم دست ا.ن تا دماغ خامنه ای رو بسوزونیم!

حمایت سیاسی یعنی پشتیبانی از فردی یا گروهی برای رسیدن به خواسته ها و منافع فردی یا گروهی خودمون و به محض اینکه به هدف رسیدیم, حمایت هم قطع میشه.

ما قرار نیست مادام العمر از ا.ن حمایت کنیم تا اون هم تبدیل به خامنه ای دیگری بشود!!

انسان پیشرو با جامعه همخوانی ندارد هم آهنگی دارد
پاسخ
#52

iranbanoo نوشته: اما این فرمول ها برای شیادی های ج.ا خیلی ساده لوحانه است
88 به من ثابت کرد که با ضحاکی رو به رو هستیم که با هیچ سیاستی قادر به تضعیفش نیستیم.این روشها مقطعی هستن و به هزینه ای که باز قراره این ملت سرخورده متحمل بشن نمی ارزه.

ج.ا رو اینقدر خفن فرض نکنید. درگیری های 88 هم مشخص بود که کاری از پیش نمیبره. مبارزه ی بین مشت گره کرده و اسلحه گرم بود. مشخص بود کی میبره.
جنگی که بیشتر انسانهای عاقل به اون به دیده ی بی توجهی نگاه میکردند. حتی آمریکا هم جز چند تعارف خالی و اشک چیزی خاص و چشمگیر در این جنبش نمیدید تا نثارش بکنه.

جنگی مسخره و بدون استراتژی که دو نفر احمق بدون هیچ برنامه ریزی فقط سعی در تهییج افکار مردم برای رسیدن به اهداف شخصی و حزبیشون داشتند.

از همان ابتدا که موسوی و کروبی با دادن اعلامیه ای که ج.ا و رهبری رو به رسمیت میشناخت سعی در گرفتن افسار جنبش داشتند فاتحه ی جنبش خوانده شد.

در مورد دید ساده لوحانه به سیستم بهتره بگم که ج.ا مجموعه ای هست از تعدادی فسیل احمق که بدلیل ماهیت جاهلیت سیستم عقل و هوش از این سیستم فراریه!
یکی از دلایلی که سیستم تمام تلاشش رو میکنه تا پهباد آمریکایی به دام بندازه یا موشک و هواپیما بسازه و میمون و سمندر به فضا بفرسته هم همین سعی سیستم بر پوشاندن بزرگترین ضعفش یعنی نداشتن بهره ی عقل و هوشه!

البته حماقت سیستم هیچوقت دلیل نمیشه که ما بدون در نظر گرفتن فاکتورهای امنیتی خودمون رو در اختیار سیستم قرار بدیم.

انسان پیشرو با جامعه همخوانی ندارد هم آهنگی دارد
پاسخ
#53

بهترین کاری که باید انجام بشه اینه که فعلا صبر کنیم و ببینیم آیا ا.ن حاضره برای بدست اوردن دوباره ی قدرت با خامنه ای بجنگه یا نه؟
چقدر حاضره بجنگه؟ چقدر حاضره تاوان و هزینه بده؟ حمایت از ا.ن رو من محدود به دادن رای میدونم. نه راه پیمایی و کتک خوردن و کشته شدن!!!!!! اون هم رایی که شاید خودم هم ندم!

ا.ن تا الان نشون داده که شیفته ی قدرت و ثروته. البته کاری هست که طبیعیه و از یک سیاستمدار انتظار میره. باید ببینیم آیا میتونه به نفع ما مبارزه کنه؟

یعنی حاضره برای جلب اعتماد مردم به خیمه ی خامنه ای شبیخون بزنه و با خامنه ای مستقیم در بیوفته؟
اگر این کار رو بکنه چقدر به خامنه ای میتونه ضرر بزنه؟
در اینصورت عدم حمایت از ا.ن یک اشتباه تاریخی از جانب مردم ایران خواهد بود که در آینده پشیمانی به همراه خواهد داشت.


اما اگر دعوای خامنه ای و ا.ن به همین هارت و پورت و خط و نشون کشیدن ها و بگم بگم ها خلاصه بشه و دست آخر هم کوتاه بیاد و کار خاصی از اون جهت که مدنظر ماست انجام نده نمیشه بهش امید داشت و همون بهتر که بره و منتظر باشیم و دنبال پناهگاه بگردیم تا آمریکای عزیز حمله کنه و نسل این سیستم رو منقرض کنه:e04b:E404

انسان پیشرو با جامعه همخوانی ندارد هم آهنگی دارد
پاسخ
#54

من استدلال ساده ای رو مطرح کردما:))
اگر رای تاثیر داره،چرا به احمدی نژاد رای بدیم؟!آیا از مجموع قدرت حکومت کم میشه یا اینکه احمدی نژاد قدرتش بیشتر از خامنه ای میشه؟! (تجربه ثابت میکنه زمانی که کل حکومت مورد تهدید قرار بگیره،همشون با هم متحد میشند)
اگر رای تاثیر نداره چجور حمایتی قراره بکنیم؟حمایت مالی و جانی؟!:))

To ravage, to slaughter, to usurp under false titles, they call empire; and where they make a desert, they call it peace
Tacitus-
پاسخ
#55

Reactor نوشته: ...

جنگی که بیشتر انسانهای عاقل به اون به دیده ی بی توجهی نگاه میکردند. حتی آمریکا هم جز چند تعارف خالی و اشک چیزی خاص و چشمگیر در این جنبش نمیدید تا نثارش بکنه.

جنگی مسخره و بدون استراتژی که دو نفر احمق بدون هیچ برنامه ریزی فقط سعی در تهییج افکار مردم برای رسیدن به اهداف شخصی و حزبیشون داشتند.

...
آره منم از همون اوایل تشخیص دادم که سبزها موفق نمیشن. روشن بود برام.
ضمنا اینم فهمیدم که سبزها از نظام فعلی هم مشکل دارتر هستن خودشون. یعنی اگر سرکار میامدن جز ابتذال کاری نداشتن و دزدی و انواع فساد حکومتی اونا از ج.ا هم بدتر میبود.
منتها شاید یک سازشی با آمریکا میشد و از این بابت وضع در ظاهرا بهتر میشد. تازه اونم حکومت مصدق نمیشد که! میشد یک حکومت بی عرضه و چاپلوس و آلت دست.
بعدم اینم فکر نمیکنم میشد.
این همه مردم ما هنوز مذهبی، هوادار نظام، مخالف آمریکا و اسرائیل، مخالف آزادیهایی مثل آزادی جنسی و حجاب و خیلی چیزهای دیگه هستن.
مملکت ما فعلا راهی نداره انگار.
وگرنه جنگ داخلی و تجزیه در راهه.
شاید بشیم بدتر از عراق و سوریه.

ولی خدایی این نظام هم ضعف داره واضحا. اونقدرها قوی نیست.
همون موقع جریان سبزها اینا بدجوری کپ کرده بوده و ترس و سردرگمی بینشون واقعا دیده میشد. میترسیدن این قضیه خیلی زود از کنترل خارج بشه و نظام سرنگونی چیزی بشه یا حداقل شورش سراسری بشه.
پاسخ
#56

دوستان میگین جنبش سبز حکومت رو تضعیف نکرده؟ من موافق نیستم. درسته جنبش به هدف اصلیش نرسید ولی فایده های زیادی داشته برای کشور. موج نارضایتی مردم قبل از جنبش و بعد از جنبش چقدر بود؟ مشروعیت حکومت چی؟ ...
خب اگر فرض کنیم که در انتخابات 88 مردم به موسوی رای داده بودن و تقلب شد و این رای دادن باعث بوجود اومدن جنبش سبز شد. میبینیم که رای دادن میتونه اثر داشته باشه.

البته اون رای به اصلاح طلبان بود و با رای دادن به تیم ا.ن. فرق داره احتمالا. من هم درست یا غلط به تیم ا. ن. رای نمیدم. ولی در مورد اصلاح طلبان بیشتر میشه بحث کرد. اگر در جریان اخبار باشید زمزمه هایی از اومدن خاتمی هست. نظر دوستان در مورد اومدن خاتمی چیه؟ تحریم انتخابات در صورت آمدن خاتمی کار درستیه؟

اینا رو گفتم ببینم نظر دوستان چیه...
پاسخ
#57

Bibak نوشته: اگر در جریان اخبار باشید زمزمه هایی از اومدن خاتمی هست. نظر دوستان در مورد اومدن خاتمی چیه؟ تحریم انتخابات در صورت آمدن خاتمی کار درستیه؟
شما گمون می کنید سیستمی که یک بار تقلب میلیونی کرد آیا یک بار دیگه نمی تونه این کارو انجام بده ؟! خاتمی باید خیلی بی شرف باشه درحالیکه دوستان قدیمیش هنوز دربند هستند بیاد خودشو کاندید کنه . خاتمی که هیچی ، به شخصه اگه هتا دوباره موسوی هم کاندید بشه، تا وقتی که جمهوری اسلامی برقرار هست و نظارت آزاد بر انتخابات وجود نداره محال هست که دوباره به پای صندوق رای برم [عکس: 18.gif]

یک روزی ملت ما آزاد می شود و این روز زیاد دور نیست. فرهنگ همیشه غالب می شود بر زور و ستم و قلدری!

"فریدون فرخزاد"
پاسخ
#58

دوستانِ گرامی، من تحلیل‌گرِ سیاسی نیستم، اما بنا به دلایلی هرگز از شخصی چون احمدی‌ن‌ژاد حمایت و پشتیبانی نخواهم کرد . اکثرِ تحلیل‌های شما نیز اشتباه هستند . چراکه :
1- در طی سی سالِ گذشته، مردمِ ایران هر روز به دنبالِ فریفتنِ این حکومت بودند تا قدری شاخه‌های استبداد را هرس کنند . هربار هم خودشان فریب خورده و شاخه‌های استبداد گسترده‌تر شده . ورنه اگز از همان روزِ اول اصلِ اساسی نظام را هدف گرفته بودند، امروز وضعمان این نبود . هر روز به راهی رفتن، آنقدر ملت را گیج و سردرگم کرده که نمیتوانند درست را از نادرست را تشخیص دهند . اینطور اگر باشد، پس‌فردا اگر فیروز‌ابادی هم با خامنه‌ای در افتاد باید از او حمایت کنیم! کمتر مردم را گیج و سردرگم کنید و کمتر از این مصلحت بازی‌ها برایشان تدارک بچینید .

2-اینجا ما با یک باندِ مافیاییِ بسیار مخوف روبرو هستیم که هیچ معلوم نیست درونش چه میگذرد و چه برنامه‌ای برای مردم در سر دارند . معلوم نیست شخصی که از او حمایت میکنید پاسخ‌تان را چگونه بدهید . من براستی شگفت زده میشوم وقتی دوستان خیلی مطمئن میگویند :احمدی‌نژاد و مشایی میخواهند قانونِ اساسی را تغییر دهند و از اختیاراتِ ولی فقیه کم کنند ! آخر شما از کجا میدانید ؟ اصلا چه چیزی را میتوانید پیش‌بینی کنید ؟! خوش‌بینی هم حدی دارد .

3- اوجِ عمل‌گراییِ مردم در طرفداری از موسوی و کروبی بود که پنج میلیون نفر به خیابان آمدند . حال، آیا واقعا احمدی‌نژاد محبوب‌تر است از موسوی؟ برای احمدی‌نژاد چندهزار نفر نهایتا بیایند و جمعی دیگر کهریزکی و کشته شوندو در نهایت هم هیچ دستاوردی نصیبمان نشود .

4-احمدی‌نژاد در برابر خامنه‌ای هیچ شانسی ندارد . نه از لحاظِ مالی، نه از لحاظِ پایگاهِ مردمی و نه از لحاظِ نهادهای امنیتی . خامنه‌ای قدری هزینه میکند و احمدی‌نژاد را مچاله میکند .

5-من با هزینه دادن برای آزادی مخالفتی ندارم . اما یکراست برای آزادی . میانبر نیست در این میان .

پس من خانه نشستن را به حمایت احمدی‌نژاد ترجیح میدهم .

کسشر هم تعاونی؟!
پاسخ
#59

کافر نوشته: شما گمون می کنید سیستمی که یک بار تقلب میلیونی کرد آیا یک بار دیگه نمی تونه این کارو انجام بده ؟! خاتمی باید خیلی بی شرف باشه درحالیکه دوستان قدیمیش هنوز دربند هستند بیاد خودشو کاندید کنه . خاتمی که هیچی ، به شخصه اگه هتا دوباره موسوی هم کاندید بشه، تا وقتی که جمهوری اسلامی برقرار هست و نظارت آزاد بر انتخابات وجود نداره محال هست که دوباره به پای صندوق رای برم [عکس: 18.gif]

خب اگر باز هم تقلب شد ملت میتواند مثل انتخابات دهم که حکومت را تا آستانه ی سرنگونی بردند، دوباره واکنش نشان دهند.
در مورد زندانیان سیاسی هم لزوما تحریم انتخابات به نفعشون نیست.

من نمیدونم ولی به هر حال این حرف من هم یک نظره و نمیشه به همین راحتی ردش کرد.
پاسخ
#60

folaani نوشته: فهمیدم که سبزها از نظام فعلی هم مشکل دارتر هستن خودشون. یعنی اگر سرکار میامدن جز ابتذال کاری نداشتن و دزدی و انواع فساد حکومتی اونا از ج.ا هم بدتر میبود.

اصلاح طلبان اگر قادر به انجام تغییری بودند , بهترین زمان و فرصت رو زمان خاتمی داشتند که از دست دادند. حوادث کوی دانشگاه فرصتی بود که میشد ازش استفاده های فراوانی برد که این فرصت سوخت...
نهایت کار عملیاتی که این ها کردند سهم خواهی و منفعت خواهی شخصی و حزبی از حکومت بود که باعث شد مشارکتی ها وارد کارهای اقتصادی شوند که کلنگ برج سازی های مناطق الهیه و زعفرانیه تهران آن زمان ها خورد.
تز این افراد تز "ما اومدیم بار خودمون رو ببندیم" بود. کسانی که تا به قدرت رسیدند بچه هاشون رو به آمریکا فرستاندند تا گرین کارت بگیرن تا وقتی قدرت گذرا شون تمام شد جای خوبی برای فرار داشته باشند.

انسان پیشرو با جامعه همخوانی ندارد هم آهنگی دارد
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 3 مهمان