12-19-2010, 06:56 PM
مهربد نوشته: درود،
اینها که نوشتید درباره خود «منطق» نیست. آنچه شما میگویید سراسر
درست است ولی پیوندی سرراست به من منطق نداشته و وابسته به استدلال آن است.
برای نمونه، میتوان به شیوهای استدلالی و سراسر درست چنین گفت:
کبوتر پر دارد.
کبوتر با پر خود میتواند پرواز کند.
پس هر جانداری که پر داشته باشد، میتواند پرواز کند.
چنانکه میتوان دید، از دید استدلالی گزاره ما سراسر درست
است، ولی در واقعیت اینگونه نبوده و گزاره ما منطقی نخواهد بود.
اکنون شما میتواند هر اندازه که دوست دارید استدلالهای اینگونه را با یکدیگر
همتافت و ترکیب کنید، ولی گزارهای که از آن در میآورید «منطقی» نخواهد بود.
خیلی جالبه که شما «مغالطه دلیل نامربوط» رو به عنوان یک استدلال صحیح و منطقی جا میزنید. در اینجا مقدمه اخص از نتیجه است جانم. حکم کلی تر از مقدمه است.[color="silver"]
---------- ارسال جدید اضافه شده در 09:26 pm ---------- ارسال قبلی در 09:25 pm ----------
[/color]
مهربد نوشته: بسیار خوب، اکنون برای ما بگویید منطق همگانی چیست
همونیه که در بالا ازش براتون ایراد گرفتم!
[COLOR="royalblue"]
چو بخت عرب بر عجم چیره گشت --- هـمـه روز ایـرانیـان تـیـره گـشـت
جهـان را دگـرگونه شـد رسم و راه --- تـو گـویـی نتـابـد دگـر مـهر و مـاه
ز مـی نشئه و نغمه از چـنگ رفـت --- ز گل عطر و معنی ز فرهنگ رفت
ادب خــوار شــد، هـنـر شـد وبــال --- بـه بستـنـد انـدیشـه را پـر و بــال
«توصیف فردوسی بزرگ از تازش اسلام به ایران»
[/COLOR]جهـان را دگـرگونه شـد رسم و راه --- تـو گـویـی نتـابـد دگـر مـهر و مـاه
ز مـی نشئه و نغمه از چـنگ رفـت --- ز گل عطر و معنی ز فرهنگ رفت
ادب خــوار شــد، هـنـر شـد وبــال --- بـه بستـنـد انـدیشـه را پـر و بــال
«توصیف فردوسی بزرگ از تازش اسلام به ایران»
خردگرایی و ایمان ستیزی