11-07-2010, 11:30 PM
البته، خودِ قرآن این را که فرزند قربانی اسمائیل بود، تأیید نمیکند و احادیث زیادی هم هستند که فرزند قربانی را اسحاق دانستهاند. طبری، در تفسیرش، یک تحلیل جالبی دارد و با استناد به آیات زیادی، اثبات نموده که اسحاق فرزندِ برتر بوده و فرزند قربانی بایستی اسحاق بوده باشد.
از همه مهمتر، قرآن خودْ را مصدِّق تورات دانسته و تورات را پیشاروی خودْ و نزدِ اهلکتاب موجود دانسته است. بنابر این، اگر ثابت شود که قرآن فرزند قربانی را اسمائیل دانسته، این خودْ شاهدیست مبنی بر الهی نبودن قرآن.
(مصدِّق یعنی گواهیدهنده بر راستی و درستی چیزی/کسی/کتابی.)
از همه مهمتر، قرآن خودْ را مصدِّق تورات دانسته و تورات را پیشاروی خودْ و نزدِ اهلکتاب موجود دانسته است. بنابر این، اگر ثابت شود که قرآن فرزند قربانی را اسمائیل دانسته، این خودْ شاهدیست مبنی بر الهی نبودن قرآن.
(مصدِّق یعنی گواهیدهنده بر راستی و درستی چیزی/کسی/کتابی.)
[INDENT]آنچه مقدّس است، به سگان مدهید و مرواریدهای خود را پیش خوکان میندازید، مبادا آنها را پایمال کنند و برگردند و شما را بِدَرند. (متی ۷ : ۶)
فرزندان این عصر در مناسبات خود با همعصران خویش از فرزندان نور عاقلترند. (لوقا ۱۶ : ۹)
(ترجمهیِ هزارهیِ نو)
[/INDENT]وبلاگِ من: پژوهشهای شاهپور برنابا جوینده
فرزندان این عصر در مناسبات خود با همعصران خویش از فرزندان نور عاقلترند. (لوقا ۱۶ : ۹)
(ترجمهیِ هزارهیِ نو)