12-07-2014, 11:19 AM
به نام خداوند مهرگستر خیلی مهربان
"وقالوا الحمد لله الذی صدقنا وعده وأورثنا الأرض نتبوأ من الجنة حیث نشاء فنعم أجر العاملین ( 74 ) وترى الملائكة حافین من حول العرش یسبحون بحمد ربهم وقضی بینهم بالحق وقیل الحمد لله رب العالمین ( 75 )""هم گفتند پسندیده گویی برای خداوند کسی که راست کردمان پیش پیمانش را هم جانشینمان کرد زمین را جای گیریم از باغ هر جور می خواهیم باز سراسر بخشش است مزد انجام دهندگان 74هم می بینی داراگشته گان فرشته گرد آمدند از پیرامون بلند جا پاکیزه گویی می کنند به پسندیده گویی پروردگارشان هم انجام شد میانشان به درست هم گفته شد پسندیده گویی برای خداوند پروردگار جهانیان75"
سازنده ء این چرخه اگر برایش سر به پیشانی نگذاریم خداوند اینها را هیچ زمانی نمی بخشد گناه است
خداوندا مرا فریب نزدیک دنیا دچار مکن که گناه کنم ای مهربان دانا که خشمت بر من می افتد
"وقالوا الحمد لله الذی صدقنا وعده وأورثنا الأرض نتبوأ من الجنة حیث نشاء فنعم أجر العاملین ( 74 ) وترى الملائكة حافین من حول العرش یسبحون بحمد ربهم وقضی بینهم بالحق وقیل الحمد لله رب العالمین ( 75 )""هم گفتند پسندیده گویی برای خداوند کسی که راست کردمان پیش پیمانش را هم جانشینمان کرد زمین را جای گیریم از باغ هر جور می خواهیم باز سراسر بخشش است مزد انجام دهندگان 74هم می بینی داراگشته گان فرشته گرد آمدند از پیرامون بلند جا پاکیزه گویی می کنند به پسندیده گویی پروردگارشان هم انجام شد میانشان به درست هم گفته شد پسندیده گویی برای خداوند پروردگار جهانیان75"
kourosh_iran نوشته: البته بنا بر قانون علیت ما میگیم هرچیزی علتی داره و هر علتی هم باز خودش معلول علت بالادست خودش هست و همینطور اگر بخوایم پیش بریم تا بینهایت باید ادامه بدیم، بنابراین میان و خدا رو میذارن اون بالای بالا میگن خب خودش نیازی به علت نداره!ببینید من نه زیست خواندم برای پیچیدگی اش کمی کامپیوتر ریز پردازنده نمونه بیاورم یک چرخه درونی دارد که خودکار شود ببینید تازمانی که بهش برق می رسد همسو با خواسته سازنده اش کار می کند نه که هرچی دل پردازنده بخواهد انجام دهد نه آره همسو با خواست سازنده اش ,دانش فراوانند اما نبایستی خودمان را ببازیم در برابر خداوند آدمی تا زمانی با ناف غذا خورد پسش با سینه ء مادر تا غذا خور شود پسش نان آور خانه پسش پیر می شود یکی بایستی دهنش غذا بگذارد تازه غذاهایی که در درازای زندگی می خورد با یستی همسو با شکمش باشد که زندگی کند داروین اگر چرخه را دانست بایستی پاس خداوند کند که این دانش را بهره اش کرد اما چگونگی این پایایی چرخه هدف این چرخه
اما اگر به این سادگی بود تمام فلاسفه و اندیشمندان و دانشمندان و علم امروز به همین رسیده بود و اینو بعنوان واقعیت منطقی قبول میکردن.
یک مشکلی که وجود داره اینه که علیتش خودش ثابت نشده. یعنی ما میگیم حتما هرچیزی علتی داره، ولی این رو از کجا آوردیم چطوری ثابت کردیم؟ چون تاحالا هرچی دیدیدم در طبیعت و اینها این شکلی بوده در ظاهر، دلیل نمیشه که این اصل بصورت عمومی و مطلق ثابت شده باشه و همیشه و همه جا و همه وقت اینطور باشه. ضمنا همون فرض خدا خودش یک نمونه از نقض این قانونه که ما برای پرهیز از مسئله متناقض سلسلهء علت و معلول بینهایت بهش متوسل میشیم و شاید خود این صرفا توجیهی برای این فرض بی پایه بوده. خب حالا فرض کنیم ما بجای اینکه بگیم یک خدای هوشمند و قادر مطلق و نیک و غیره و بی نیاز از علتی هست که این سلسلهء علت و معلول بهش ختم میشه، خود ماده ازلی بوده! (یا حتی میتونیم بگیم یکهو و بدون علت موجود شده!) این فرقش با خدا فقط در اینه که هوشمند نیست و هویت و شعور و صفات درموردش بی معنیه، ولی همچنان از نظر علمی میتونه وجود تمامی چیزها در جهان مادی و هستی شناخته شده توسط ما رو توجیه کنه. مثلا درمورد بوجود آمدن موجودات زنده تا برسه به انسان، ما نظریهء داروین رو داریم که نشون میده بوجود آمدن حیات و موجودات زنده بدون دخالت هیچ شعور برتری هم میتونسته ممکن باشه. تاحالا هم کسی نتونسته این نظریه رو رد بکنه و براش شواهد عملی زیادی هم پیدا شده.
حالا کسی چطور میتونه خدا رو همینطور باور کنه و مفروض بگیره، ولی به ما بگه که نظریهء ما قابل قبول نیست؟!
اتفاقا نظریهء مادهء ازلی خیلی از مشکلات نظریهء خدا رو هم نداره! مثلا دیگه نیازی نیست مسئلهء شر رو توجیه کنیم.
سازنده ء این چرخه اگر برایش سر به پیشانی نگذاریم خداوند اینها را هیچ زمانی نمی بخشد گناه است
خداوندا مرا فریب نزدیک دنیا دچار مکن که گناه کنم ای مهربان دانا که خشمت بر من می افتد