04-11-2014, 06:53 PM
Dariush نوشته: برای ما که کمی از وضعیتِ کارخانههای اپل و فاکسکان در چین مطلع هستیم، ماهیتِ شرکتی چون اپل کاملا روشن است و میدانیم که او چقدر به رضایتِ آدمها و حس و حالِ آنها اهمیت میدهد.عجب حرفی میزنید
من یه کم در این زمینه شفاف سازی کنم چون خیلی هم استفاده میشه ازش. فاکسکان یک شرکت تایوانیه. اون کارخانه تولید قطعه هم که اون اتفاقات درش میفته در چین قرار داره. اپل هم که یک شرکت امریکایی .حالا از کنار هم گذاشتن اینها نتیجه میشه که گوز چه ربطی داره به شقیقه؟ اپل کارِ خودش رو outsource کرده. دیگه اعمال قدرتی نمیتونه روی مدیریت شرکتِ همکار داشته باشه که. من چند سال پیش شغلم طوری بود که به عنوان بازرس و نماینده یکی از خودروسازان کشور به قطعه سازان در سراسر ایران سر میزدم و گزارشاتی تهیه میکردم. گاهی بازرسی بیش از یک روز طول میکشید و اون شرکت هم وقت و نفر نداشت که کسیو بندازه دنبال من توی خط تولید راه بیفته تا خرابکاری ها رو ماسمالی کنه. خلاصه کارگران بی نوا از این جهت که من نماینده شرکت خودروسازی مادر بودم فکر میکردند میتونند همه مشکلاتشون رو به من گزارش کنند. پیش میومد که منو تنها ببینن و بیان جلو از کسر حقوق و طلبهاشون از شرکت یا تهدید به اخراج ها بگن. البته منم بهشون شماره بازرسی وزارت کار رو میدادم ولی واقعیت اینه که نه از من، بلکه از نماینده تام الاختیار شرکت مادر هم کاری بر نمیومد. تازه این که ایرانه و شاید قوانین ملی و منطقه ای در جهت حمایت از این امر وجود داشته باشه، ولی قضیه اپل که قضیه دو کشور مختلف هست و اپل نمیتونه اعمال قدرتی روی مدیریت اون شرکت بکنه. این ایراداتی که میگیرید رو باید به فاکسکان بگیرید نه اپل. بد نیست یه کمپینی چیزی راه بندازید. داریوش جان با کمال احترامی که همیشه برات قائل بوده و هستم باید بگم با عرض معذرت این حرفها از نظر من چسی روشنفکریه.
Dariush نوشته: آن شرکت به خاطر اهدافِ بازاری و بازاریابی خودش روی پشتیبانیِ بعد از فروش سرمایهگزاری میکند، چیزی که شاید دیگر رقبا کمتر به آن توجه کردهاند؛ وگرنه روشن است که او کمترین ارزشی برای حسِ رضایتمندی انسانها قائل نیست و از مشتریهایش هم تنها به جیبشان فکر میکند؛:e057:
این دو باهم تناقضی ندارند. اصلن اگه یک بار دیگه به جملتون فکر کنید میبینید که اهداف بازاریابی بدون توجه به حس رضایتمندی مشتریان قابل نیل نیستند :e057: (آیفون ۶ یا گلکسی S۵ - برگ 3). اگر یک فکر اقتصادی درست حسابی وجود داشته باشه و به فکر «وفادار» کردنِ مشتریانش باشه، به این نتیجه میرسه که باید پشتیبانی رو در حد اعلا انجام بده. طبیعیه که سودآوری هم از بغلش به دست میاد. به همین خاطره که با فعال کردن iDeviceتون برای اولین بار، به مدت سه ماه پشتیبانی تلفنی مجانی براتون فعال میشه و یک سال گارانتی
Dariush نوشته: بعد هم اپل سرجمع پنج مدل گوشی تولید کرده که خودش سیستمعاملهایشان را میسازد! به روز نگهداشتنِ پنج مدل گوشی که همگی معماریهای سختافزاری کاملا مشخص و شبیه به هم دارند کارِ آنچنان دشواری نیست کوروش جان.متوجه هستید چی گفتید؟ خوشا به حال اپل پس. نتیجه میشه اینکه شما اگر محصولات سایر برندها رو خریداری کنید باید قید پشتیبانی رو بزنید به این خاطر که اون برند تعدد محصولات داره :e057: جالبم اینه که اینجا اپل در برابر سایر برندها محکوم به سودخواهی بیشتر میشه :e057:
[COLOR="royalblue"]
چو بخت عرب بر عجم چیره گشت --- هـمـه روز ایـرانیـان تـیـره گـشـت
جهـان را دگـرگونه شـد رسم و راه --- تـو گـویـی نتـابـد دگـر مـهر و مـاه
ز مـی نشئه و نغمه از چـنگ رفـت --- ز گل عطر و معنی ز فرهنگ رفت
ادب خــوار شــد، هـنـر شـد وبــال --- بـه بستـنـد انـدیشـه را پـر و بــال
«توصیف فردوسی بزرگ از تازش اسلام به ایران»
[/COLOR]جهـان را دگـرگونه شـد رسم و راه --- تـو گـویـی نتـابـد دگـر مـهر و مـاه
ز مـی نشئه و نغمه از چـنگ رفـت --- ز گل عطر و معنی ز فرهنگ رفت
ادب خــوار شــد، هـنـر شـد وبــال --- بـه بستـنـد انـدیشـه را پـر و بــال
«توصیف فردوسی بزرگ از تازش اسلام به ایران»
خردگرایی و ایمان ستیزی