04-11-2014, 12:08 PM
kourosh_bikhoda نوشته: من یک نکته ای در این زمینه بگم. ذهن انسان به دنبال دریافت کمترین ضرر هست. اگر احساس کنه که در خریدی، ضرری متوجه اون میشه از اون خرید اجتناب میکنه. این در واقع یکی از راه های کاهش «نقاط درد» در خرید هست (توضیح اینکه خرید بر خلاف انتظار یک عمل دردناک هست).
با این توضیح، من محصول تو رو به یکی این روش معرفی میکنم. فکر میکنید کدومشون مفیده؟
من معتقدم گزینه نخست این احساس رو در مشتری بوجود میاره که اگر چنانچه 105 واحد رو نپردازه، ضرر کرده. در حالیکه گزینه دوم یک «پیشنهادِ اضافه» رو شامل میشه که رد کردنش کارِ ساده ای برای اغلب مشتریان هست. نکته اینجاست که بهتره محصولات رو به صورت یک «بسته» پیشنهاد بدید و قیمت جمعی اونو بنویسید، نه اینکه تک تک پیشنهاد بدید و قیمت ها رو هم تک تک بگذارید.
- با پرداخت 105 واحد میتوانید خود را در برابر حملات تروریستی بیمه کنید.
-اگر بیمه را نخواهید 5 واحد کسر خواهد شد.
- هزینه سفر شما 100 واحد است و با پرداخت 5 واحد بیشتر می توانید خود را در برابر حملات تروریستی بیمه کنید.
![E00e E00e](https://daftarche.com/images/smilies/emoji/e00e.png)
این دگرسانی میان دلخواه-درون و دلخواه-برون (opt-in and opt-out) هم نکتهیِ بسیار گیرایی است. رویهمرفته میشود گفت, بیشتر
مردم با گزینهیِ پیشانگاشته خوشنود هستند و کمتر کسی یافت میشود که راه افزودهیِ شناساییِ دگرگزینهها را هم بپیماید.
به زبان دیگر,
بسته کردن = پیشانگاشتن: ما همهیِ گزینهها را پیشاپیش برای شما میگزینیم و در چهرهیِ یک بستهیِ کامل پیشمینهیم.
تا اینجا نکتههایِ خوبی در این جُستار به میان کشیدند, ولی بیشتر اینها را میشود با چند ساعتی پژوهش درآورد, آیا همهیِ
بازاریابی را شما دو تا در "هر ترفند یک جا" میبینید, یا رازهای نهان و بازیهایِ روانیِ دیگری هم داریم که با خریدار بشود کرد؟
.Unexpected places give you unexpected returns