09-08-2011, 11:18 PM
مهربد نوشته: در آیه بالا، گردنشان را بزنید هم اشتباه ترجمه شده؟ منظور خدا چه بوده، «ماساژشان» بدهید؟شما میتوانید پاسخهای خودتان را در سایتهای مذهبی پیدا کنید . بازهم با یک گوگل ساده ! تا تکرار مکررات نشود . اگر قانع نشده اید پس چرا فکر میکنید دوباره باید از من بپرسید ؟! مگر من ادعای خاصی کردم که چنین فکری برایتان ایجاد شده ؟! بهرحال میتوانید این مطلب را ببیند
--------------------------------
"فَإِذا لَقِيتُمُ الَّذِينَ كَفَرُوا فَضَرْبَ الرِّقَابِ حَتَّى إِذَا أَثْخَنتُمُوهُمْ فَشُدُّوا الْوَثَاقَ فَإِمَّا مَنًّا بَعْدُ وَإِمَّا فِدَاء حَتَّى تَضَعَ الْحَرْبُ أَوْزَارَهَا ذَلِكَ وَلَوْ يَشَاء اللَّهُ لَانتَصَرَ مِنْهُمْ وَلَكِن لِّيَبْلُوَ بَعْضَكُم بِبَعْضٍ وَالَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ فَلَن يُضِلَّ أَعْمَالَهُمْ".
اولاً این آیه مربوط به زمان جنگ است نه هر زمان.
ثانیاً در باره ی کافران حربی است نه هر کافری.
پس مفاد آیه این است که در زمان جنگ وقتی با دشمنان کافر روبرو می شوید چاره ای جز زدن گردن ها نیست تا زمانی که دشمن را زمین گیر کنید سپس اسیر گردانید آنگاه یا منت نهاده بدون فدیه یا با فدیه آزادشان کنید تا اینکه جنگ فروکش کند...
و این روش عاقلانه ترین کاری است که هر ارتشی با دشمنانش به کار می بندد. هیچ ارتشی با دشمنانش نه بهتر بلکه بسیار شدیدتر از این معامله کرده است.
بنابراین برخلاف توهمات زشت نویسنده ی شبهه آیه بسیار زیبا روش برخورد با کافران جنگی را مطرح کرده است. و اگر منظور آیه این بود که کافران را تنها به خاطر کفرشان باید گردن زد، دیگر اسیر کردن و سپس آزاد کردن معنی نداشت و باید می فرمود: یا ایمان بیاورند یا کشته شوند.
http://www.askquran.ir/showthread.php?t=343
--------------------------------------------------------------------------
مهربد نوشته: پس شما نه تنها نظر شخصی برای خود ندارید، که با این حکم مخالفتی هم نمیکنید.
به بیان دیگر، شما در بهترین حالت با سکوت خود و بینظر بودن خود، کسانی که مسلمین از اسلام
برگشته را اعدام میکنند را پشتیبانی کرده و در بدترین حالت، نظر خودتان هم این هست که باید کشته شوند.
از اخلاقیات اسلامی شما میآموزیم ...
مگر شما در باره هر مسئله حقوقی نظر شخصی دارید ؟ آیا به نظر شما انسان باید در هر محدوده ای حتما اظهار نظر کند ؟ (البته اگر تخصصی در حقوق دارید که خب شما میتوانید نظر شخصی داشته باشید )
ضمنا اگر تصور میکنید که من ژست باصطلاح روشنفکری میگیرم خدمتتان عرض کنم که در زندگی واقعی هم اهل ژست گرفتن نیستم چه رسد به دنیای مجازی ؟
ضمنا اخلاق اسلامی را از من نیاموزید . متون اخلاقی توسط علمای مسلمان برای اینکار ایجاد شده اند .