01-04-2014, 01:55 AM
iranbanoo نوشته: فکر کنم باید از تعریف فرهنگ شروع کنیم چون اینطور که معلومه شما فرهنگو یه استخر میدونید که هر کی بپره توش فرهنگی میشه.
فرهنگ یه جامعه فقط به دست آدماش ساخته نمیشن که.این شرایط و موقعیت اون جامعه هست که فرهنگ افراد رو سمت و سو میده.مثل اینکه از یه روستایی بخوایم فرهنگ شهر نشینی رو از بر باشه .مسلما تا با شرایط و محیط شهر آشنایی پیدا نکنه نمی تونه با فرهنگش همسویی کنه.
رانندگی هم همینه.تا شرایط ایده آلی برای مجموعه راننده ها وجود نداشته باشه چه طور میشه ازشون فرهنگ ایده آلی رو انتظار داشت؟
همان طور که گفتم اینها توجیه هستند! شرایط ایده آل یعنی چی ؟ میخواید پیست ماشین سواری بدیم دستتون ؟
شما یک سری چرندیات در مورد غرب شنیدید فکر میکنید اون ور خیلی داغونه!
نه خیر این طوری نیست خیابانهای اینجا به مراتب از خیابانهای ایران تنگ تره! و در بسیاری مناطق خیابان ،جاده و حتا اتوبان سطحی نا هموار و داغون داره حتا توی بزرگترین شهرها مثل پاریس و برلین ! ولی مردم هیچ کدوم اینها رو نمیکنند بهانه که بخواند انتخاب خروجی از لاین چهارم (از چپ) اون هم درست زمانی که همش 10 متر تا خروجی فاصله دارند رو توجیه کنند!!!
iranbanoo نوشته: آفرین همینو میخواستم ازتون بشنوم.اگر شما تو ایران تمایلی ندارین که دیگه پشت فرمون بشینین چون میدونید که این شرایط و قوانین و به تبعش مصرف کننده هاش با چیزی که شما در نظر دارید همخوانی ندارن.
ولی اگرم یک روزی شما مجبور بشین که تو ایران از ماشینتون استفاده کنید ناگزیر میشید که همون رویه ای رو پیش بگیرید که دیگرون پیش میگیرن
اتفاقن من اصلن با قوانین مشکلی ندارم :))) با رانندگانی که مثل گاو رانندگی میکنند و بعد زمین و زمان رو بهونه میکنند که توحش خودشون رو توجیه کنند کار دارم.
iranbanoo نوشته: شما میخواید از جز به کل برسید ولی من برعکس میخوام یک کلیت رو براتون تفسیر کنم .
اگر هم بخوایم از جز به کل برسیم بازم بحث زیر ساختا پیش میاد.چون وقتی شرایط برای قانونی رفتار کردن افراد مهیا نیست چه طور میتونیم ازشون این انتظار رو داشته باشیم؟
جدی جدی حالتون خوب نیست انگار! کدوم جزء به کل مادر جان ؟!
هی میگه شرایط محیا نیست! من گفتم همون افراد وقتی در شرایط محیا قرار میگیرند هم باز مثل الاغ رفتار میکنند . برای همینه که 90% کسانی که در ایران راننده بودند و اینجا گواهی نامه میگیرند به جای 2 سال اغلب 4 یا حتا 6 سال توی Probe Fahrt باقی میمونند و کلی هم جریمه میشند و پونکت منفی جمع میکنند!
iranbanoo نوشته: چون تو اروپا تک تک ارفاد میدونن که قانونی و ناظری هست که شرایط رو کنترل کنه.ولی تو ایران تحمل کردن این شرایط تنها خریدن رنج ترافیکه و وقت کشیه.چون هیچ مامور و پلیس درست درمونی وجود نداره که این حجم ترافیک و وضعیت بل بشو رو کنترل و سازمان دهی کنه.
حجم ترافیک تهران یک هزارم حجم ترافیک یک شهر کوچک مثل هانوفر هم نیست! پس باز هم بهانه صد من یک غاز!
در ضمن چون شما میدونید پلیسی در کار نیست باید خلاف کنید ؟!
iranbanoo نوشته: البته جاهایی هم هست که پلیس داره خوب رفتار میکنه.محل کاره من کرجه و تقریبا هر دفعه که تو اتوبانهای کرج ترافیک سنگینی پیش میاد چون پلیس بزرگراهها خوب عمل میکنن میتونم به زرس قاطع بگم مردم هم طول این اتوبان طویل و عریضو مثل آدم طی میکنن.این نشون میده که مردم فرهنگشو دارن اگر سه شرایط درست بتونه پاسخگوی اونها باشه.
فکر کنم شما مردم یک مشت گوسفند میبینید که تا چوپان (پلیس) بالای سرشون نباشه نمیتونند درست رفتار کنند!
iranbanoo نوشته: من از شهرداری یا ارگان خاصی حرف نزدم.گفتم یک سیاست کل.وقتی برای مردم تعیین میشه که مثلا با X میلیون صاحب ماشین بشن و اکثریت هم توان خریدشو دارن پس یک سیاست کلی هم باید شرایط استفادشو هندل کنه.
میزان قیمت خودرو و توان خرید مردم و حجم تولیدی کوچکترین ربطی به حکومت نداره جانم! وضعیت اتوبانها و خیابانها هم باز ربطی به حکومت نداره در بهترین حالت در مورد وضعیت خیابانها و جاده ها و ... راه سازی و شهرداری هستند که اتفاقن خیلی هم خوب دارند عمل میکنند.
iranbanoo نوشته: ادعای کذب؟
کجا مردم به آمبولانس راه نمیدن؟که چی بشه؟این از اون دست سیاه نمایی های الکیه.
قانون هم قانونه.نیمه و درپیتم نداریم.یه قانون و زیر ساخت درست نتیجه ی درست در بر داره.
قانون الکی و دوزاریم نتیجش میشه بل بشو.
پس این مجموعه به خاطر ادعای کذب و سیاه و نمایی و ... با بودجه های سرسام آور ساخته شدند ؟!
[ATTACH=CONFIG]3223[/ATTACH]
قانون هم داریم! اگر شما فکر میکنی قانون نداریم بیخود کردی رفتی آئین نامه امتحان دادی و گواهینامه گرفتی! (به فرض اینکه داشته باشی) همون طوری بدون گواهینامه رانندگی میکردی دیگه مگه نمیگی قانون نداریم ؟!
خدای ار به حکمت ببندد دری - به کرمک زند قفل محکم تری