10-07-2013, 09:40 PM
sonixax نوشته: و بعدتر معلوم شد که تمام آن علایم به تازگی و تنها در آئین نامه اضافه شده ! به عبارت ساده تر جوانهایی که به تازگی گواهینامه میگیرند با این علایم آشنایی دارند و نه بقیه که قبل تر گرفته اند . تازه همانهایش را هم که نشان دادیم به اشتباه معنی شده اند :)))پس وجود دارن بالاخره دیگه؟
قوانین مشترک....
بعدم یکم آی کیو میخواد تا معنیش رو آدم متوجه بشه.ربطی نداره به تاریخ اخذ گواهینامه.
اشتباه چی معنی شده وقتی قوانین بینشون توافقیه؟
مثلا نشونه ی میدون رو آب حوض معنی کرده؟:)))
sonixax نوشته: در آبادانی آلمان اگر این کار را بکنید مسیر را بند میاورید و جریمه میشوید ! باید با حفظ دست کم یک و نیم متر فاصله و با سرعت قدم زدن از کنار آن رد شوید . (این تنها یک نمونه ی ساده بود)والا ایرانیا هم راهشونو مثل آدم ادامه میدن.فقط با توجه به اینکه از اتوبوس بالاخره یه آدم میخواد بیاد بیرون دیگه.
حالا اگه اینو قبل تر میگفتم باز میخواستی بگی از بی فرهنگیشونه!!
sonixax نوشته: شهر سازی در ایران دست یک مشت آدم دزد و غیر متخصص نیست ! یا بهتره بگم به شکل انحصاری این طوری نیست . اگر شما میگید هست پس همه مردم ایران از دم دزد و غیر متخصص هستند !نخیر.شهرداری شهر ساز یو جاده سازی رو دست هرکسی نمیده.
ربطش به فرهنگ هم اینه که کسی که میخواد سبزی بخره پا میشه با ماشینش میره ! یا برای سرگرمی با ماشین راه میوفتند در خیابان و به اصطلاح کُس چرخ میزنند . مقصر اینها فرهنگ درپیتیست .
سوای اینها یک دفعه میبینی ایرانزمین میریزه کلن خیابون به فنا میره :))))
اینا خودشون یه مافیان که آفتابه دزدم نیستن.
بعدم اون کس چرخ نیستو دور دوره:)))
از قضا یکی از تفریحای مفرح ایرانیاست.کجا برن خوب؟
sonixax نوشته: شما از مساحت نتیجه گرفتید که خیابونها غیر استانداردن ؟ :))))من از نسبت تراکم به مساحت به غیر استانداردی شهر و خیابونا پی بردم شما از مساحت کل ایران زمین:))
یعنی برلینی که ساختار شهریش به خصوص مراکز شهر مال قبل اختراع اتوموبیل هست استاندارده ؟!
sonixax نوشته: ین میشه همون فرهنگ درپیتی که درباره اش گفتم . چون یه آلمانی/اروپایی هرگز این طوری فکر نمیکنه .به خاطر اینکه حمل و نقل عمومی تو المان/اروپا درست شکل گرفته.
مثل اینجا نیست که نه زمان مشخصی داره -نه وسیله های درست درمونی-نه خطوط فراگیر و درستی.
مترو ایرانو خنده بازار خوب به طنز کشیده.مردم رسما تو صورت همن.چون قطار ها محدوده و مهندسی درستم نشده.
اونم نسبت به تراکم جمعیت تهران!!
خوب خیلیا ترجیح میدن سختی ترافیک رو تحمل کنن ولی دچار این ازدحامو بینظمی ای که واقعا تقصیر سازمان حمل و نقل شهریه نشن...
sonixax نوشته: % و شاید هم بیشتر بافت تهران نوساز و جدید هستش ! به طور کلی تهران یک شهر نو محسوب میشه چون تمام ساخت و سازش حد اکثر برمیگرده به دوران رضاشاه که اون دوران جزو دوران مدرن محسوب میشه .درسته.
بخشهای بسیار بزرگی از تهران مانند شهرک غرب ، دهکده المپیک ، شهران ، خیابان آزادی به بالا ، ونک ، تجریش و ... تا همین 30-40 سال پیش اصلن جزو شهر تهران نبودند . 40 سال پیش خیابان هاشمی بالاشهر تهران محسوب میشد . اگر قرار باشد بافت قدیمی تهران که تنگ و باریکه رو به حساب بیاریم برلین کلن قدیمی و تنگه :)) باید بکوبن از نو بسازند .
تهران داره چهره شو عوض میکنه ولی این نوسازی هنوز نتونسته خیلی از مشکلات رو عوض کنه.
جایی مثل غرب تهران که به قول شما اصلا جزو تهران نبود در نظر نمی گیرید که این جمعیتن از کجا اومده و اونجا ساکن شده؟
این نادیده گرفتن مهاجرت به شهرایی مثل تهران که خوب امکانات بیشتر ی برای افراد فراهمه تقصیر اون مهاجر نیست.
تقصیر سیاستهای دولت و حکومته که نتونسته همگن سازی کنه.
بعدم خیابونای اصلی مرکز شهر گرچه داره ترمیم و باز سازی میشه ولی فرعیا همچنان دارای مشکل هستند.خوب مسلمه که همه از خیابونای اصلی استفاده میکنن و این باعث ترافیک میشه
sonixax نوشته: چیزی به اسم خیابون بی سر و ته نداریم ! یک خیابون رو خط کشی و تابلو هستند که با سر و ته میکنند و خط کشی و تابلو ها هم جزو قوانین هستند . اتفاقن در هفت تیر هم خط کشی های درستی وجود داره و هم تا دلتون بخواد تابلو ! (محل کار من اونجا بود) و بیتوجهی همین مردم به علایم باعث شده که اونجا خر تو خر بشه .اتفاقا ایران موزه ی خیابونای بی سروتهه.
هفت تیر که من واقعا نمیدونم خیابونه؟میدونه؟بلواره؟شهرکه؟چیه به هیچ وجه ساختار درستی نداره.با وجودی که یه خیابون اصلی و مهم به حساب میاد.
چندین بزرگراه بهش ختم میشن ولی باز هم نتونسته یه شکل امن و درست براش درست کنن که ماشینایی که از اون بالا سر میخورن میان تو هفت تیر جای درستی قرار بگیرن...
sonixax نوشته: و توی کلان شهر های اروپا هم خودروهای بیشتری تردد میکنه و هم سطح ترافیکی بالاتری داره ولی مشکل تهران رو ندارند . یعنی این داستان ربطی به حجم ترافیک نداره .اصلا مسئله تعداد خودرو ها نیست.مسئله خیابونایی هست که پذیرای این تعداد خودرو باشه.
وگرنه سایپا مثل پشگل داره پراید میده بیرون
sonixax نوشته: شما پیشتر گفته بودید که با چاله ها مشکل دارید ! همین خودش یکی از مشکلات قوانین و فرهنگی در ایرانه .نفستون از جای گرم بلند میشه ها!
در اروپا شما وقتی چاله وسط خیابون میبینید حق ندارید از روش ویراژ بدید و باید بندازید توش ! چون ویراژ دادن شما باعث به خطر افتادن بقیه میشه .
در ایران نه تنها فرهنگه بلکه بایسته هم هست و اگر کسی این کار رو نکنه بهش میگن گاگول !!!! که تا اینجاش میشه مشکل فرهنگ و از اونجا به بعدش که بیمه و شهرداری قانونی برای این مساله ندارند میشه بی قانونی .
چون در اروپا وقتی شما میندازید توی چاله در صورتی که به ماشینتون آسیب برسه شهرداری باید خسارت شما رو بده .
بله اونی که با رونیز از روی چاله وچوله میپره هم کلی با فرهنگه هم کلی کیف میکنه.
ولی اون پراید بدبخت اگه ویراژنده با دوتا چاله چوله کل ماشینش پهن خیابون میشه....
شراب اولی تر ...