06-06-2013, 08:51 PM
folaani نوشته: بنده درمورد روح و جن و پری صحبتی نکردم.
بازهم این تحریف و مغلطهء ناشیانهء شماست که اینها را کنار عقل و روان میگذارید.
روان هم بهرحال هرچه هست الان یک تخصص و کاربردهای گسترده ای پیرامون آن قرار دارد و اگر بطور دقیق ماهیت و وجود آن مشخص نشده بهرحال یک فرضیه ای است که خیلی چیزها را توجیه میکند و در عمل قادر به تطابق با آمارها و آزمایشاتی است.
بهرصورت ذکر مداوم روح و جن و پری بازهم جفنگ پرانی و برچسب زنی کور شما به مخاطب است.
شما پیشتر و همینجا حرف از روان زدید که روان همون روح و جن و پری هستش .
روان - WiKi
http://loghatnameh.com/dehkhodaworddetai...ad-fa.html
نقل قول:روان . [ رَ / رُ ] (اِ) ۞ جان . (فرهنگ اسدی ) (برهان قاطع) (آنندراج ) (ناظم الاطباء). روح .(برهان قاطع) (آنندراج ) (ناظم الاطباء) :
جان را سه گفت هر کس و زی من یکی است جان
ور جان گسست باز چه بر برنهد روان
جان و روان یکی است به نزدیک فیلسوف
ورچه ز راه نام دو آید روان و جان .
همچنین مدعی شدید که عقل ورای ژن هست که به طرز زیرکانه ای ربطش دادید به فرای ماده .
به عبارت ساده تر این شمایید که سعی دارید بگید حرفی از روح و جن و پری نزدید ! که بنده چند خط بالاتر نشان دادم که زده اید و باز اتهام مغلطه زدید به من .
folaani نوشته: درمورد عقل هم که با مثال نشان دادم میتواند رفتار ما را کنترل کند حتی اگر برخلاف ژن و غریزه باشد.
همان مثال صرفنظر کردن از سکس که گفتم.
البته در اینجا هم لزوما معنا این نیست که ما واقعا خلاف ژن و غریزه عمل کرده باشیم، بلکه اینهم خودش میتواند ناشی از غلبهء انگیزه های دیگری باشد که آنها هم از همان ژن و غریزهء ما منشاء میگیرند.
و این ادعا رو هم بذارید کنار ادعاهای دیگه و اثباتش کنید که عقل فرای ژن (ماده) عمل میکند .
folaani نوشته: ضمنا دفع ضرر و جلب منفعت شخصی هم بالاخره میتواند ژنتیکی باشد. چیز غیر ژنی نیست لزوما.
بلکه کاملن میتونه ژنتیکی باشه و حرفی درش نیست .
مساله عملکرد فرامادی عقل و روح هستش که شما در باره اش گفتید .
اگر موجودی به صورت ژنتیکی اینگونه باشه خوب هست ، مگر ما جایی گفتیم نیست ؟
فقط نتیجه این میشه که اگر اون جاندار از رده جاندارانی باشه که بقاش به زندگی در جمع بستگی داره نسلش منقرض میشه و ژنی که در تضاد با زندگی جمعی هست حذف میشه .
folaani نوشته: فرض کنید شما فرصت یک سکسی را دارید ولی اگر آن موقع بجای دنبال سکس رفتن بروید به سر قرار با یک فرد مهم، احتمال زیادی هست که برای آیندهء شما از نظر فرصت شغلی و درآمد و خلاصه هرچه، سرنوشت ساز و خیلی بهتر از لذت گذرای آن سکس باشد (این سبک و سنگین کردن را عقل شما محاسبه میکند - غیر از اینست؟).
اینجا فردی با عقل و ارادهء خودش ممکن است از سکس صرفنظر کند. لزوما نمیتوان گفت که این شخص اشتباه کرده یا ژنهای او مشکل داشته. غیر از این است؟
اینجا نقش عقل بوده که جلوی انجام یک مورد ژنی و غریزی را گرفته است، گرچه در اصل منشاء بازهم از غرایز و ژنهای دیگری ناشی شده باشد.
همان طور که پیشتر گفتم عقل چیزی بیش از نمود عملکرد مغز نیست و عملکرد مغز هم تحت تاثیر مستقیم ژنهاست .
مورد سکس هم خیلی مثال بیجایی در این مورد هستش . انسان یک موجود حشری مطلق که نیست ! عوامل نسبت به هم میتوانند تقدم پیدا کنند بسته به موقعیت و مکان و زمان .
هر وقت شمای مرد وسط تلمبه زدن بودی و بعد یه دفعه بیخیال شدی . قبل از رسیدن به ارگاسم کشیدی بیرون رفتی سر قرار اون موقع تازه میشه در مورد مثال شما بحث کرد !
حتا زنی که بهش تجاوز میشه تمام مقاومتش تا قبل از فرو کردن آلت هست و بعدش دیگه مقاومتی نمیکنه، چون تقریبن کنترلش دست خودش نیست . لحظه تجاوز اغلب چند ثانیه یا چند دقیقه اول هستش. مگر اینکه اون زن قبل از تجاوز به ارگاسم رسیده باشه که در این صورت هنگام عمل هم ممکنه مقاومت کنه.
folaani نوشته: حرف من هم این نیست که لزوما عقل برخلاف ژن عمل میکند.
چون در همان مثال بچه دار نشدن هم لزومی به این نیست که بگوییم عقل بر خلاف ژن عمل کرده. همانطور که در مثال صرفنظر کردن از مثال سکس اینطور نیست.
ولی دانش و قدرت ذهن و شرایط افراد با هم تفاوت میکند؛ بنابراین تصمیم ها ممکن است متفاوت باشند.
ژنهای افراد با هم فرق میکنه و این تفاوت ژنهاست که باعث بروز تصمیمهای متفاوت میشه.
دو نفر که از نظر ساختار ژنتیکی کاملن مشابه هم باشند احتمالن رفتار مشابه رو هم در موقعیت های مشابه بروز میدند .
خدای ار به حکمت ببندد دری - به کرمک زند قفل محکم تری