03-24-2013, 09:27 PM
Russell نوشته: مهربد جان واژه بی سر و ته وسوسه بود که دیدیم از همان اول حتی معنی لغتیش را هم باید از روی شکم عوض کنیم، باقیش خالا بماند،من اصل اخلاقی که اینجا مطرح است را گفتم.توضیحش هم هست و مطلب بسیار شناخته شده ایست.من هم قرار نیست از آن دفاع کنم،دوستان بفرمایند با بازی با لغات ببینم چه تحلیلی میکنند.
خوب خوب است بد هم بد است،کشتن بد نیست قتل بد است،وسوسه(؟) بد نیست کلاهبرداری بد است،این میشود تحلیل با سر و ته و ژرف اخلاقی حتما !!
خوب من نمیدانم جهانبینی تو چیه راسل جان, ولی جهانبینی من
بسادگی ما آدمها را همان چیزیکه هستیم میبیند: پردازشگرهای مادی[sup][aname="rpa90090f0a7c3f440e8a45b636b843c0af"][[/aname][anchor="pa90090f0a7c3f440e8a45b636b843c0af"]1][/anchor][/sup]
اخلاقیات = همزیستی آشتیآمیز (= کمترین ستیز) میان پردازشگرها
وسوسه کردن = کوشش در واداشت دیگران به یک خواسته با دستآویز به احساس آنها
وسوسه کردن = کوشش در واداشت دیگران به یک خواسته با دستآویز به احساس آنها
معنی واژگان را هم چون در واژهنامه رفته که فرنود[sup][aname="rpa27f42b69cf674303b9457ae8d4504f6f"][[/aname][anchor="pa27f42b69cf674303b9457ae8d4504f6f"]2][/anchor][/sup] تثبیت شدگی اشان نیست, اگر نه امروز باید دل را جایگاه اندیشه ببینیم چون پیشینیان[sup][aname="rpab70cb6472eb1409d8a6136d9e81fc128"][[/aname][anchor="pab70cb6472eb1409d8a6136d9e81fc128"]3][/anchor][/sup] دل را همان مغز گرفتهاند؟
اینها بنداشتهایِ[sup][aname="rpa88577cad180f461cbe2a403f6a540ce2"][[/aname][anchor="pa88577cad180f461cbe2a403f6a540ce2"]4][/anchor][/sup] ما هستند که دستکم باید از سوی تو که انگار؟ مادیگرا هستی نیز پذریفتنی باشند.
اکنون من میخواهم بدانم در این نگرش که چند پردازشگر مادی میخواهند میان خودشان پروتکل همزیستی داشته باشند, این هدف دیدن یا ندیدن براستی چه دگرسانیای[sup][aname="rpa3e4d35e13c86429a9e58a8937bb31e00"][[/aname][anchor="pa3e4d35e13c86429a9e58a8937bb31e00"]5][/anchor][/sup] در
رفتارهای آنها خواهد داشت؟
این "استفادهیِ ابزاری" یعنی چه؟ دستکم یک نمونه برای ما بزن, سپس بگو با استفادهیِ ابزاری و بی استفادهیِ ابزاری چه برایههایی خواهیم داشت.
اگر نه تعریف گل و گشاد دادن و در همان کاخ اخلاقیِ دروغین رفتن که کاری ندارد, سرانجام این چیزیکه میگویی اندازهپذیر و دریافتنی و خردپذیر هست
و میتوانیم هم داشته باشیم اش, یا هست ولی [گذرانه] نمیتوانیم داشته باشیم اش, یا اینکه رویهمرفته خردپذیر نیست و یک چیزی است که براهِ "دل" باید دریافت اش؟
----
[aname="pa90090f0a7c3f440e8a45b636b843c0af"]1[/aname]. [anchor=rpa90090f0a7c3f440e8a45b636b843c0af]^[/anchor] Mâdi || مادی: Material
[aname="pa27f42b69cf674303b9457ae8d4504f6f"]2[/aname]. [anchor=rpa27f42b69cf674303b9457ae8d4504f6f]^[/anchor] Farnud || فرنود: استدلال; منطق; دلیل Ϣiki-En Reason
[aname="pab70cb6472eb1409d8a6136d9e81fc128"]3[/aname]. [anchor=rpab70cb6472eb1409d8a6136d9e81fc128]^[/anchor] Pišini || پیشینی: Ϣiki-En A priori
[aname="pa88577cad180f461cbe2a403f6a540ce2"]4[/aname]. [anchor=rpa88577cad180f461cbe2a403f6a540ce2]^[/anchor] Bondâšt || بنداشت: بدیهی Ϣiki-En Axiom
[aname="pa3e4d35e13c86429a9e58a8937bb31e00"]5[/aname]. [anchor=rpa3e4d35e13c86429a9e58a8937bb31e00]^[/anchor] Degarsâni || دگرسانی: تفاوت Difference
.Unexpected places give you unexpected returns