03-02-2013, 10:46 AM
folaani نوشته: چیز خاصی متوجه نشدم.
میشه بیشتر توضیح بدی؟
احتیاط که چیز غیرمنطقی نیست.
احتمالات هم جزیی از منطق است.
در پست بالا برایتان توضیح دادم و مثال هم زدم.
اتفاقا آگاهانه یا ناآگاهانه undead_knight مرتکب این سفسطه شد که قضایای مغلطه های مربوط به رد و اثبات قطعی را به قضیهء احتمالات و احتیاط بسط داد.
چرا هست, بستگی به شرایط دارد.
بگوییم شما در یک آبُخست[sup][aname="rpa2c1b1a7f04174599ae6b58ba08713ec6"][[/aname][anchor="pa2c1b1a7f04174599ae6b58ba08713ec6"]1][/anchor][/sup] کوچگ دورافتاده[sup][aname="rpa753d7d387d1244d9a5889a0fa0a540e8"][[/aname][anchor="pa753d7d387d1244d9a5889a0fa0a540e8"]2][/anchor][/sup] با یک گیاهشناس تنها گیر افتادهاید, اکنون هر دو
گرسنهاید و در سراسر آبخُست یک درخت میوه بیشتر نیست. گیاهشناس میگوید: «من این گیاهان را میشناسم, بدبختانه زهرآگین هستند.»
اکنون چه میکنید, اینجا سخن گیاهشناس را نمیباورید و میوه را میخورید یا اینکه نه, میباورید و با گذر
هر روز شما گرسنهتر و گرسنهتر میشوید و راندمان مغزتان پایینتر میاید و گیاه شناس بجایش یواشکی میوهها را میخورد؟
پس نکته در «انگیزهیابی» است. اگر کسی همینجوری به ما گفت از این راه نرو راهزن به کاروان ما هفتهیِ پیش زد, انگیزهیِ کمی برای دروغگویی دارد, ولی اگر
کسی اُشو-وار گفت به خدا بباورید و برای اینکه رستگارتر شوید کتاب مرا هم بخرید, اینجا دیگر ما تنها نیکخواهی دوسویه نداریم, انگیزههایِ نابکارانه هم داریم.
همه این مبّلغان خداپرستی و .. انگیزههایِ بیشمار سودخواهانهیِ دیگر آنجا دارند, از گرایش به ناموری (شهرت) گرفته تا پول در آوردن از دکان دین و ایمان.
----
[aname="pa2c1b1a7f04174599ae6b58ba08713ec6"]1[/aname]. [anchor=rpa2c1b1a7f04174599ae6b58ba08713ec6]^[/anchor] Âbxost || آبخست: جزیره Dehxodâ, Ϣiki-En, Ϣiki-En, Ϣiki-Pâ Island; isle
[aname="pa753d7d387d1244d9a5889a0fa0a540e8"]2[/aname]. [anchor=rpa753d7d387d1244d9a5889a0fa0a540e8]^[/anchor] Duroftâde || دورافتاده: مهجور ~remote
.Unexpected places give you unexpected returns