نامنویسی انجمن درست شده و اکنون دوباره کار میکند! 🥳 کاربرانی که پیشتر نامنویسی کرده بودند نیز دسترسی‌اشان باز شده است 🌺

رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

ریزه‏‏ کاری های رانندگی
#51

Dariush نوشته: دقیق‌اش را می‌خواهی میلاد جان؟! با یکی از این لندروورهای 10 تنی بروی در خیابان و عن و گوه‌اشان را با هم یکی کنی.

داریوش جان 100 هزار تا پول لندرور بدهم که عن و گه یکی دیگه رو یکی کنم ؟

خدای ار به حکمت ببندد دری - به کرمک زند قفل محکم تری  
پاسخ
#52

sonixax نوشته: داریوش جان 100 هزار تا پول لندرور بدهم که عن و گه یکی دیگه رو یکی کنم ؟
آقا به جانِ عزیز خودت چنان این عوضی‌ها خون به دلِ ما کرده‌اند که من حاضرم یک میلیون دلار هم بدهم (اگر داشتم) یکی از این تانک‌های فوق‌سنگین بخرم و در خیابان بیوفتم دنبالشان!

کسشر هم تعاونی؟!
پاسخ
#53

بهتره برای افزایش عمر لاستیک های خودروتان، بعد از هر 18-20 هزار کیلومتر رانندگی، لاستیک های جلو و عقب رو با هم جابجا کنید. این جابجایی بهتره به صورت ضربدری انجام بشه. یعنی لاستیک جلو سمت چپ بره عقب سمت راست.

علت این کار اینه که چون میزان فرسایش لاستیک های جلو بیشتر از عقب هست (به خصوص در خودروهای دیفرانسیل جلو) زودتر فرسوده میشند و بنابر این زودتر از بین میرند. با جابجایی شما میتونید عمر اونها رو افزایش بدید. بدون جابجایی مثلن لاستیک جلو براتون 35 هزارتا non-stop کار میکنه ولی با این کار عمرش رو به 45 هزار میرسونید.

حالا چرا ضربدری؟ باز هم به خاطر تفاوت نرخ فرسایش در دو سمت چپ و راست خودرو.

[COLOR="royalblue"]
چو بخت عرب بر عجم چیره گشت --- هـمـه روز ایـرانیـان تـیـره گـشـت
جهـان را دگـرگونه شـد رسم و راه --- تـو گـویـی نتـابـد دگـر مـهر و مـاه
ز مـی نشئه و نغمه از چـنگ رفـت --- ز گل عطر و معنی ز فرهنگ رفت
ادب خــوار شــد، هـنـر شـد وبــال --- بـه بستـنـد انـدیشـه را پـر و بــال
«توصیف فردوسی بزرگ از تازش اسلام به ایران»
[/COLOR]
خردگرایی و ایمان ستیزی
پاسخ
#54

صحبت از ضربدری شد، یادم افتاد که برای باز/بسته کردن پیچ های چرخ باید به صورت ضربدری عمل کنید:

[عکس: 4.png]

نخست پیچ ها را در حالتی که جک هنوز زیر ماشین نیست شل کنید (تقریبن نیم دور چرخاندن)، بعد که جک زدید بازشون کنید. برای بستن هم روی جک فقط تا حدوی سفت کنید، بعد که جک رو آوردید پایین و ماشین روی چرخ رفت پیچ ها رو کالن سفت کنید. تمام مراحل به صورت ضربدری انجام شود. این کار برای کاهش تنش محبوس در رینگ و بعلاوه فشار یکسان بر هر پیچ انجام میشه. کاهش تنش نتیجش افزایش عمر رینگ و توپی چرخ هست و فشار یکسان پیچ ها هم نتیجش عدم لنگ زدن چرخ هست.

[COLOR="royalblue"]
چو بخت عرب بر عجم چیره گشت --- هـمـه روز ایـرانیـان تـیـره گـشـت
جهـان را دگـرگونه شـد رسم و راه --- تـو گـویـی نتـابـد دگـر مـهر و مـاه
ز مـی نشئه و نغمه از چـنگ رفـت --- ز گل عطر و معنی ز فرهنگ رفت
ادب خــوار شــد، هـنـر شـد وبــال --- بـه بستـنـد انـدیشـه را پـر و بــال
«توصیف فردوسی بزرگ از تازش اسلام به ایران»
[/COLOR]
خردگرایی و ایمان ستیزی
پاسخ
#55

هیچ گاه برایم پیش نیامد تا پنجری ماشین را بگیرم کلیتش را میدانم ولی ریزکاری اگر داشته باشد را نه چون به صورت تجربی انجام ندادم نکاتی دارد که دانستنش مهم و ضروری باشد؟

هنگامی که کسی آگاهانه افکار تو را نمی فهمد
خودت را برای توجیه خسته نکن . . .
پاسخ
#56

mosafer نوشته: هیچ گاه برایم پیش نیامد تا پنجری ماشین را بگیرم کلیتش را میدانم ولی ریزکاری اگر داشته باشد را نه چون به صورت تجربی انجام ندادم نکاتی دارد که دانستنش مهم و ضروری باشد؟

How to Change a Tire: 14 Steps (with Pictures) - wikiHow
پاسخ
#57

mosafer نوشته: هیچ گاه برایم پیش نیامد تا پنجری ماشین را بگیرم کلیتش را میدانم ولی ریزکاری اگر داشته باشد را نه چون به صورت تجربی انجام ندادم نکاتی دارد که دانستنش مهم و ضروری باشد؟
در اون لینک آنارشی نکاتش ذکر شده ولی من تاکید میکنم:

1. اگر لاستیک عقب رو میخواهید تعویض کنید، ترمز دستی به تنهایی کفایت نمیکنه؛ مگر اینکه سطح خیابان کاملن کفی باشه. باز هم ولی برای احتیاط بهتره اگر خودروتون دیفرانسیل جلو هست دنده اون رو در وضعیت درگیر (1 یا P) قرار بدید. اگر دیفرانسیل عقب باشه که درگیر کردن دنده با کشیدن ترمز دستی تفاوتی نداره بنابر این باید یک سنگی آجری کلوخی چیزی زیر چرخ جلو قرار بدید (در جهت شیب جاده).

2. همیشه یک دستکش کار (دستکش صنعتی) در صندوق عقب داشته باشید. تعویض لاستیک کاریه که دست و بال شما رو خیلی کثیف میکنه و ضمنن ممکنه داغی پیچ و رینگ و خود لاستیک ناشی از حرکت خودرو باعث آزار شما بشه.

3. شل کردن اولیه و سفت کردن آخری رو در وضعیتی انجام بدید که ماشین روی جک نیست. یعنی هر 4 چرخ روی زمین هستند. علت اینکار اینه که شل و سفت کردن پیچ نیروی زیادی میخواد که وارد کردن این نیرو در حالت روی جک خیلی ایمن نیست.

[COLOR="royalblue"]
چو بخت عرب بر عجم چیره گشت --- هـمـه روز ایـرانیـان تـیـره گـشـت
جهـان را دگـرگونه شـد رسم و راه --- تـو گـویـی نتـابـد دگـر مـهر و مـاه
ز مـی نشئه و نغمه از چـنگ رفـت --- ز گل عطر و معنی ز فرهنگ رفت
ادب خــوار شــد، هـنـر شـد وبــال --- بـه بستـنـد انـدیشـه را پـر و بــال
«توصیف فردوسی بزرگ از تازش اسلام به ایران»
[/COLOR]
خردگرایی و ایمان ستیزی
پاسخ
#58

kourosh_bikhoda نوشته: بنابر این باید یک سنگی آجری کلوخی چیزی زیر چرخ جلو قرار بدید (در جهت شیب جاده).

21

"Democracy is now currently defined in Europe as a 'country run by Jews,'" Ezra Pound

پاسخ
#59

kourosh_bikhoda نوشته: 3. شل کردن اولیه و سفت کردن آخری رو در وضعیتی انجام بدید که ماشین روی جک نیست. یعنی هر 4 چرخ روی زمین هستند. علت اینکار اینه که شل و سفت کردن پیچ نیروی زیادی میخواد که وارد کردن این نیرو در حالت روی جک خیلی ایمن نیست.

منم تا حالا نشده پنچر گیری کنم! یعنی ماشینم اصلن زاپاس نداره! یک چیز مایع مانند داره با پمپ باد که اون رو میریزیم توی لاستیک و بعد باد میزنیم تا نزدیک ترین تعمیرگاه میرسونیمش.
برای همین نمیدونم چه قدر باید پیچ رو سفت کرد!؟

خدای ار به حکمت ببندد دری - به کرمک زند قفل محکم تری  
پاسخ
#60

Russell نوشته: 21

برعکس نوشتم؟

[COLOR="royalblue"]
چو بخت عرب بر عجم چیره گشت --- هـمـه روز ایـرانیـان تـیـره گـشـت
جهـان را دگـرگونه شـد رسم و راه --- تـو گـویـی نتـابـد دگـر مـهر و مـاه
ز مـی نشئه و نغمه از چـنگ رفـت --- ز گل عطر و معنی ز فرهنگ رفت
ادب خــوار شــد، هـنـر شـد وبــال --- بـه بستـنـد انـدیشـه را پـر و بــال
«توصیف فردوسی بزرگ از تازش اسلام به ایران»
[/COLOR]
خردگرایی و ایمان ستیزی
پاسخ


موضوعات مشابه ...
موضوع / نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: