نامنویسی انجمن درست شده و اکنون دوباره کار میکند! 🥳 کاربرانی که پیشتر نامنویسی کرده بودند نیز دسترسی‌اشان باز شده است 🌺

رتبه موضوع:
  • 3 رای - 5 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

اخبار عجیب اسلامگرایان !
#91

Anarchy نوشته: راسل جان نویسنده این متن یا دیوانه بوده یا اینکه قبلش مواد توهم زا مصرف کرده بوده!!! ولی دست خودش داره به خاطر این همه خلاقیت تو مزخرف نویسی...

به اسپاگتی من حسادت کردم به چنین ذهنیت نو‌آورانه‌ای 21



این یکی درباره "اکثریت در برابر اقلیت" میگوید:

jodyabod نوشته: خير جناب علت خنده من اين بود كه جناب مهربد عقايد اسلامی رو كه عاری ازخرافات هست و حقانيتش برای جهانيانی كه بدنبال حقيقت ميباشند ثابت شده رو با خرافات و تعصباتي كه هیچ پايه و دليل عقلی ومنطقی ندارند يكی ميدانند‏!

البته قرآن با بكار بردن جملاتی نظير "اكثرهم لا یعلمون‏"‏ در برخی آيات ,به ما آموخته كه هميشه اینطور نيست كه حق با اكثريت باشد.و اين آيات پاسخی هستند بر مثال جناب مهربد كه گمان ميكنند اسلام هميشه و تحت هرشرايطی حق را با اکثریت ميداند.

بیسواد نمیداند "اکثرهم لایعلمون" همان دگراندیشان هستند نه مسلمین! بهترین بخش داستان که همان فرجامیابی باشد:

  1. مسلمین اکثریت هستند.
  2. اکثریت حق را دارند.
  3. در کتاب اکثریت آمده اکثریت همیشه حق ندارند.
  4. پس اکثریت همیشه حق دارند چون در کتاب اکثریت آمده که اکثریت همیشه حق ندارند.


priceless [عکس: 3.gif]

.Unexpected places give you unexpected returns
پاسخ
#92

در راستای نهضت امام نقی دوستان مسلمان نوآور شده و درباره تاریخ ایران و کوروش میکوشند جوک بسازند:


Faraz Zunuzli نوشته: شبي تني چند از یاران کوروش کبیر براي عرض مسئله اي شخصي خدمت کوروش کبیر رسيدند. همينكه جلوس كردند کوروش کبیر فورا شمع را خاموش كرد و همه جا تاريك شد. اصحاب متعجبانه پرسيدند كه دليل کوروش کبیراز خاموش كردن شمع چه بود و کوروش کبیر با طمأنينه خاصي فرمودند كه شمع از پول بيت المال مردم است و نبايد صرف كار خصوصي شود. بعد از خداحافظي از کوروش کبیر ، در راه برگشت ، صحابه متوجه شدند كه جيب هايشان خاليست!

کوروش کبیر و هنرهاي دستي


من که نیافتم چه پیوندی میان کوروش بزرگ و بیت المال اسلامی میرود یا اصحاب! کوروش دیگر کیستند و ...، ولی روی هم رفته کوشش گیرایی بود 21

.Unexpected places give you unexpected returns
پاسخ
#93

مهربد نوشته: بیسواد نمیداند "اکثرهم لایعلمون" همان دگراندیشان هستند نه مسلمین! بهترین بخش داستان که همان فرجامیابی باشد:

مسلمین اکثریت هستند. اکثریت حق را دارند. در کتاب اکثریت آمده اکثریت همیشه حق ندارند. پس اکثریت همیشه حق دارند چون در کتاب اکثریت آمده که اکثریت همیشه حق ندارند.

انتظاری دارید شما! این بچه ها یک چیزی از اسلام شنیده اند فکر می کنند برای خود عالمی هستند..

[عکس: 3.jpg]
پاسخ
#94

مهربد نوشته: در راستای نهضت امام نقی دوستان مسلمان نوآور شده و درباره تاریخ ایران و کوروش میکوشند جوک بسازند:





من که نیافتم چه پیوندی میان کوروش بزرگ و بیت المال اسلامی میرود یا اصحاب! کوروش دیگر کیستند و ...، ولی روی هم رفته کوشش گیرایی بود 21
21
انصافا این یک کار را نمیتوانند باهاش مقابله کنند،چون این اسلام عزیز شوخ طبعی را میخشکاند اساسی.مقایسه کنید این متن رو با سبک نوشتار فوق العاده سنبلعلی خودمان و نقویون.
اما تلاش جالبی بود 71

"Democracy is now currently defined in Europe as a 'country run by Jews,'" Ezra Pound

پاسخ
#95

چرا براستی؟

صحبه نوشته:
پرسنده نوشته: چرا هرچی دعا ميکنم، مستجاب نميشه؟؟


چندتا علت داره

1- در پس این الفاظی که برای دعا میگوییم هیچ حقیقتی نهفته نیست(اصلا دعا نمیکنیم)
2- در پس این الفاظ حقیقتی هست اما مانعی عقلی بر سر راه استجابت است
(موضوع و مورد درخواست ما اشکال عقلی دارد و خارج از دایره امکان است یعنی ممتنع الوجود است)
3 - در پس الفاظ حقیقتی هست و عقلا مانعی هم نیست،اما آن حقیقت عاقلانه مقدماتی میخواهد که ما باید کسب کنیم و تا آن مقدمات کسب نشود ذی المقدمه از منبع فیض الهی عنایت نمیشود.
4 - در پس الفاظ حقیقتی هست و مانع عقلی هم نیست و مقدمات هم حاصل است،اما شان و موقعیت روحی ما در آن حد قرار نگرفته است که آن موهبت الهی را پذیرا باشد(ظرفیت کمتر از آن موهبت است و باید اول توسیع ظرفیت را درخواست کنیم و همت کنیم که کسب کنیم و سپس آن موهبت را درخواست کنیم.
5 - در پس الفاظ حقیقتی هست و مانع عقلی هم نیست و مقدمات هم حاصل است و ظرفیت هم به اندازه،اما آن زمان،زمان مناسبی برای دریافت آن از منبع فیض الهی نیست و باید کمی صبور باشیم و تا در موقعیت خاص زمانی آن عنایت الهی به ما برسد.
6 - همه موارد بالا حاصل است اما مورد دعا چیزی است که باید به مدد واسطه ای در فیض آن را طلب کنیم که فرمود(وابتغوا الیه الوسیله)
7 - همه موارد استجابت حاصل است و وسیله و واسطه هم انتخاب کرده ایم و به او توسل جسته ایم امام آن واسطه باید کس دیگری باشد.(در عصر هر حاجتی به توسل و واسطه بقیه الله الاعظم به اجابت میرسد و سایر معصومین واسطه های بین ما و آن بزرگوار هستند.)

موارد دیگری هم هست که بیانش لازم به نظر نمیرسد.



نقل قول:یکی از اصحاب بر امام نقی(ع) وارد شد و گفت: ای نقی! حدود یک ماه پیش برای برآورده شدن حاجتم دعایی نوشتی و گفتی آن را زیر بالشت بگذار و روزی چند بار آن را نگاه کن. ولی حاجتم هنوز برآورده نشده. امام فرمود: سهم امام را دادی؟
-بلی
:خمس و زکاتت را دادی؟
-بله
:صدقه میدهی؟
-آری
نقی دستی به محاسنش کشید و چند دقیقه ای فکر و کرد و فرمود: آآآآها، اشکال از بالشته، بالشت رو که عوض کنی دعات هم برآورده میشه!
صحابه نیز با چشمانی از حدقه بیرون زده از دفتر امام بیرون آمد.


21

.Unexpected places give you unexpected returns
پاسخ
#96

جنتی در نماز جمعه تهران:گرانی ها به دست خداست!

به گزارش افکار نیوز به نقل از مهر ، آیت الله احمد جنتی خطیب این هفته نماز جمعه تهران ضمن تبریک ولادت امام حسن مجتبی (ع) و با اشاره به مناسبت های ملی و مذهبی که در ماه مبارک رمضان وجود دارد گفت: بهترین اعمال در ماه مبارک رمضان اطعام به مساکین و ایتام است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه دشمن در جنگ های گذشته در مقابل نظام جمهوری اسلامی ایران شکست خورده است به موضوع تحریم ها اشاره کرد و گفت: همه مردم ، دستگاهها و نهادها باید همانند سالهای دفاع مقدس با یکدیگر همکاری داشته باشند تا بتوانیم از این وضعیت خارج شویم.

وی با اشاره به صحبت های مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان نظام گفت: آرمانگرایی و واقعیت منافاتی با یکدیگر ندارند.

جنتی اظهار داشت: در طول چند سال بعد از پیروزی انقلاب آرمانها به قوت خود باقی مانده است و در کنار آن موقعیت های تلخ و شیرینی را نیز درک کرده ایم.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: در هر زمان مشکلاتی برای ملت ها و جوامع بوجود آمده است و برخورد انسان با این مشکلات اجتناب ناپذیر است.

وی گفت: مطمئن هستم که با همت ، جهاد ، اخلاص و ایثارگری که مردم دارند صد درصد می توانیم بر این بحران اقتصادی که بیشتر سیاسی است پیروز شویم.

جنتی خاطرنشان کرد: شاید بعضی از مردم فکر کنند مسئولین از این اتفاقات بی خبر هستند اما این در حالی است که همه مسئولین جلساتی را برای حل این مشکلات برگزار می کنند و تمام قوا ودر راس آن مقام معظم رهبری درگیر این مسائل هستند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه این موج گذراست گفت: برای مواجهه با این مشکل نیاز به اقتصاد مقاومتی داریم و البته باید در این مسیر به خدا نیز توکل کرد.

وی با بیان اینکه همه چیز از جمله گرما و سرما و همچنین گرانی به دست خداست گفت: صرفه جویی یکی از راههای مقابله با این مشکلات است.

خطیب جمعه تهران با بیان اینکه ما هنوز درک نکرده ایم که در چه شرایطی قرار داریم گفت: با توجه به شعارهای اقتصادی سالهای گذشته که رهبر انقلاب فرمودند انتظار می رفت بیشتر از این صرفه جویی شود.

جنتی در ادامه افزود: با عدم اسراف در زندگی می تواند بر خیلی از مشکلات اقتصادی فائق آمد و در این شرایط باید به اندازه مصرف کرد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه مردم و مسئولین باید در کنار صرفه جویی امر به معروف و نهی از منکر نیز انجام دهند گفت: باید در افطاریهای ماه مبارک رمضان از ریخت و پاش ها جلوگیری شود و مردم در این خصوص به یکدیگر تذکر بدهند.

وی با بیان اینکه وقتی گرانی است باید کمتر مصرف کنیم گفت: برخی اقدام به ذخیره سازی کالاها می کنند که این کار نیز گناه است و باید از آن پرهیز شود.

جنتی در ادامه رسیدگی به قشر محروم جامعه را در ماه مبارک رمضان خواستار شد و گفت: در شرایط کنونی باید از تولیدات داخلی خودمان بیشتر استفاده کنیم.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: در گذشته گزارشاتی به دست ما می رسید که برخی مسئولین با اینکه برخی اجناس در داخل کشور وجود داشت جنس هایی را از خارج وارد می کردند تنها به خاطر حق دلالی که البته نمی دانم امروز نیز این قضیه ادامه دارد یا خیر.

وی با اشاره به بحران مردم بحرین گفت: شرایط ما به لحاظ اقتصادی و مسائل دیگر بهتر از شرایط مردم بحرین است.

جنتی همچنین با اشاره به روز خبرنگار از اصحاب رسانه خواست تا به جای اخباری که ایجاد بدبینی و شایعه در کشور می کند اخباری را منتشر کنند که موجب گرایش به ارزشها در جامعه می شود.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به تحولات در کشور سوریه گفت: همه و در راس آن آمریکا و اسرائیل بسیج شده اند تا این کشور را از پای درآورند.

وی در پایان اظهار داشت: امروز نه سوریه مسئله اصلی است و نه بشار اسد بلکه موضوع اصلی سوریه بحث اسرائیل و مقاومت است.





-------------

خدایا آخه چرا؟ 2 چرا این اندازه با ما بدی ولی با این کفار غربی خوب؟ 20

.Unexpected places give you unexpected returns
پاسخ
#97

روزگار ما شده یک نمایش تراژیک با میان پرده های کمدی که نمی دانیم به آنها بخندیم یا بگرییم.

روزی شب نمی شود که این حضرات یک سوژه در درفشانی هایشان ایجاد نکنند!
پاسخ
#98

خبرآنلاین: مرحوم «محمدی ‌اشتهاردی» از نویسندگان به‌نام حوزه بود که بیش از یکصد و پنجاه جلد کتاب درباره تاریخ اسلام و زندگی اهل بیت(ع) به رشته تحریر در آورده است. وی شرح داستان زندگی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم را به همراه داستان زندگی بیست و هفت تن از پیامبران دیگر که نامشان در قرآن تصریح شده را در کنار داستانهای دیگری که در قرآن آمده؛ با قلمی روان در کتاب «قصه های قرآن» جمع آوری و تدوین کرده است.

این کتاب بر اساس آیات قرآن تنظیم شده، و برای توضیح از روایات و گفتار مفسران استفاده شده است. در این کتاب سعی شده تا داستان های قرآن از پیامبران و غیر پیامبران در دو بخش با بیانی ساده و خواندنی نگارش یابد تا همه بتوانند از فراز و نشیب های این داستان های جالب و تکان دهنده، درس عبرت بیاموزند تا در آینه این داستان ها، سرنوشت شوم متکبران و حسودان را با چشم خود ببینند و عظمت و شکوه پارسایان و پاک سرشتان را مشاهده کنند. حاکمیت اراده خدا را در همه چیز بنگرند، منظره های زشت و زیبا را تماشا نمایند و با مقایسه عمیق بین آنها، از زشتی ها دور شده و به زیبایی ها بپیوندند.
کتاب «قصه‌های قرآن» از دو بخش تشکیل شده‌است. بخش اول با عنوان داستان‌های پیامبران در قرآن، که از داستان حضرت آدم شروع و با داستان حضرت عیسی(ع) به اتمام می‌رسد و بخش دوم کتاب، داستان‌های پیامبر اکرم‌(ص) در قرآن را شامل می‌شود که مربوط به آغاز بعثت، جنگ‌های پیامبر، بیعت، ماموریت علی(ع) ماجرای مباهله، غدیرخم و تعیین جانشین است، وهمچنین داستان های غیر پیامبران، از قبیل: حضرت لقمان، داستان اصحاب کهف، داستان اصحاب رقیم، داستان ذوالقرنین، داستان اصحاب رس، داستان برصیصای عابد، ماجرای اصحاب فیل و... هم در این بخش گنجانده شده.

در بخش هایی از این کتاب می خوانیم:
دو پسر آدم و ازدواج آنها
حضرت آدم و حوا، وقتی در زمین قرار گرفتند، خداوند اراده کرد که نسل آنها را پدید آورده و در سراسر زمین منتشر گرداند. پس از مدتی حضرت حوا باردار شد و در اولین وضع حمل، از او دو فرزند دوقلو، یکی دختر و دیگری پسر به دنیا آمدند. نام پسر را «قابیل» و نام دختر را «اقلیما» گذاشتند.مدتی بعد که حضرت حوا بار دیگر وضع حمل نمود،باز دوقلو به دنیا آورد که مانند گذشته یکی از آنها دختر بود و دیگری پسر. نام پسر را هابیل و نام دختر را«لیوذا» گذاشتند.
فرزندان بزرگ شدند تا به حد رشد و بلوغ رسیدند. برای تامین معاش، قابیل شغل کشاورزی را انتخاب کرد، و هابیل به دامداری مشغول شد. وقتی که آنها به سن ازدواج رسیدند ( به کفته بعضی:) خداوند به آدم وحی کرد که قابیل با لیوذا، هم قلوی هابیل ازدواج کند و هابیل با اقلیما هم قلوی قابیل ازدواج نماید. حضرت آدم فرمان را به فرزندانش ابلاغ کرد، ولی هوا پرستی باعث شد تا قابیل از انجام این فرمان سرپیچی کند. زیرا «اقلیما» هم قلویش، زیبا تر از «لیوذا» بود، حرص و حسد آنچنان قابیل را گرفتار کرده بود که به پدرش تهمت زد و با تندی گفت: «خداوند چنین فرمانی نداده است، بلکه این تو هستی که چنین انتخاب کرده ای؟»
دو قربانی حضرت آدم (ع)
حضرت آدم برای اینکه به فرزندانش ثابت کند که فرمان ازدواج از طرف خدا است، به هابیل و قابیل فرمود: «هرکدام چیزی را در راه خدا قربانی کنید، اگر قربانی هریک از شما قبول شد، او به آنچه میل دارد سزاوارتر و راستگو تر است.» {نشانه قبول شدن قربانی در آن عصر این بود که صاعقه ای از آسمان بیاید و آن را بسوزاند.}
فرزندان این پیشنهاد را پذیرفتند. هابیل که گوسفند چران و دامدار بود، از بهترین گوسفندانش یکی را که چاق و شیرده بود، برگزید، ولی قابیل که کشاورز بود، از بدترین قسمت زراعت خود خوشه ای ناچیز برداشت. سپس هردو بالای کوه رفتند و قربانی خود را بالای کوه نهادند، طولی نکشید صاعقه ای از آسمان آمد و گوسفند را سوزانید، ولی خوشه زراعت باقی ماند. به این ترتیب قربانی هابیل پذیرفته شد و روشن شد که هابیل مطیع فرمان خداست. ولی قابیل از فرمان خدا سرپیچی می کند.
به گفته بعضی مفسران، قبولی عمل هابیل و رد شدن عمل قابیل، از طریق وحی به آدم ابلاغ شد، و علت آن هم چیزی جز این نبود که هابیل مردی با صفا و فداکار در راه خدا بود، ولی قابیل مردی تاریک دل و حسود بود، چنانکه گفتار آنها که در قرآن (سوره مائده آیه 27) آمده، بیانگر این مطلب است. آنجا که می فرماید: «هنگامی که هرکدام از فرزندان آدم، کاری برای تقرب به خدا انجام دادند، از یکی پذیرفته شد و از دیگری پذیرفته نشد. آن برادری که قربانیش پذیرفته نشد، به برادر دیگر گفت: به خدا سوگند تو را خواهم کشت. برادر دیگر گفت: من چه گناهی دارم، زیرا خداوند تنها از پرهیزگاران می پذیرد.»

کشته شدن هابیل و دفن جنازه او
حسادت قابیل از یک سو و پذیرفته نشدن قربانیش از سوی دیگر، کینه او را به جوش آورد، نفس سرکش بر او چیره شد، بطوری که آشکارا به قابیل گفت: «تو را خواهم کشت.» آری وقتی حرص، طمع، خودخواهی و حسادت بر انسان چیره گردد، حتی رشته رحم و مهر برادری را می برد، و خشم و غضب را جایگزین آن می گرداند.
هابیل که از صفای باطن برخوردار بود و به خدای بزرگ ایمان داشت، برادر را نصیحت کرد و او را از این کار بر حذر داشت و به او گفت: خداوند عمل پرهیزگاران را می پذیرد، تو نیز پرهیزگار باش تا خدا عمل تو راهم بپذیرد، ولی این را بدان که اگر تو برای کشتن من دست دراز کنی، من دست به کشتن تو نمی زنم، زیرا از پروردگار جهان می ترسم، اگر چنین کنی، بار گناه من و خودت بر دوش تو خواهد آمد و از دوزخیان خواهی شد که جزای ستمگران همین است.
شیطان قابیل را وسوسه می کرد و به او می گفت: قزبانی هابیل پذیرفته شد ولی قربانی تو پذیرفته نشد. اگر هابیل را زنده بگذاری دارای فرزندانی می شود، آنگاه بر فرزندان تو افتخار می کنند که قربانی پدر ما پذیرفته شد، ولی قربانی پدر شما پذیرفته نشد.
این وسوسه ادامه داشت تا اینکه فرصتی بدست آمد. حضرت آدم (ع) برای زیارت کعبه به مکه رفته بود، قابیل در غیاب پدر نزد هابیل آمد و به او پرخاش کرد و با تندی گفت: قربانی تو قبول شد ولی قربانی من مردود گردید، آیا می خواهی خواهر زیبای مرا همسر خود سازی و خواهر نازیبای تورا به همسری بپذیرم؟

هابیل پاسخ او را داد و او را انذار نمود که: دست از سرکشی و طغیان بردار. کشمکش این دو برادر شدید شد. قابیل نمی دانست چگونه هابیل را بکشد. شیطان به او چنین القا کرد: سرش را در میان دو سنگ بگذار و سپس با آن دو سنگ سرش را بشکن. قابیل همین روش را از ابلیس برای کشتن برادرش آموخت و با همین ترتیب، برادرش هابیل را مظلومانه به شهادت رساند.
از امام صادق (ع) نقل شده که فرمود: قابیل جسد هابیل را در بیابان افکند. او سرگردان بود و نمی دانست جسد را چه کند (زیرا قبلا ندیده بود که انسان ها را پس از مرگ به خاک می سپارند). چیزی نگذشت که دید درنگان بیابان به سوی جسد هابیل روی آوردند. هابیل ( که گویا تحت فشار شدید وجدان قرار گرفته بود) برای نجات جسد برادر خود مدتی آن را به دوش کشید، ولی باز پرندگان اطراف آن را گرفته بودند و منتظر بودند که او چه وقت جسد را به زمین می افکند تا به آن حمله ور شوند.
خداوند زاغی به آنجا فرستاد، آن زاغ زمین را کند و طعمه خود را در میان خاک پنهان کرد، تا بدین طریق به قابیل نشان دهد که به چه طریق جسد برادرش را به خاک بسپارد...»

شایان ذکر است این کتاب را دو انتشارات کتاب یوسف و نبوی، به شکل مجزا منتشر کرده اند.
پاسخ
#99

امام جمعه خرم اباد سید احمد میرعمادی اعلام کرد: مرغ همان پرنده ای است که نا فرمانی حضرت نوح پیامبر خدا را کرد که خدا بال پرواز کردن را از او گرفت، به نظر من خوردن گوشت مرغ مکروه می باشد. مخصوصا زمانی که دین اسلام با خطر کفار مواجه شود! که دیگر حرام بودن ان قطعی است
پاسخ

[ATTACH=CONFIG]677[/ATTACH]

رسول اکرم(ص): هر زنی که خود را خوشبو کند و از خانه خارج شود مشمول لعنت الهی خواهد بود تا وقته به خانه برگردد.


!!


فایل‌های پیوست
.jpg 182123_475241545821803_1757427037_n.jpg اندازه 24.04 KB  تعداد دانلود: 117

.Unexpected places give you unexpected returns
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 12 مهمان