دفترچه

نسخه‌ی کامل: دفاع مقدس
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
صفحات: 1 2 3 4 5 6 7 8
sonixax نوشته: جنگ بزرگ میهنی ؟! نکند کشتار مردم چچن و تجاوز به گرجستان و جنگ با مجاهدین افغان میشود ملی میهنی ؟! دقیقن همین میشود که آن جنگ ، جنگ مردم روسیه نیست و همه اش تبلیغات پوشالین حکومتش است .

جنگ بزرگ میهنی = http://dari.ruvr.ru/2011/05/09/50025067.html

فکر کنم در این جنگ هیتلر بود که به قصد مسکو وارد خاک شوروی شد.[COLOR="Silver"]

---------- ارسال جدید اضافه شده در 08:09 PM ---------- ارسال قبلی در 08:04 PM ----------

[/COLOR]
sonixax نوشته: در مورد جنگ ایران هم جنگ ما نبوده - کثافت کاری مشتی مردمان نفهمِ انقلابی بوده که بعش هر چه خواستند جمعش کنند نشد که نشد و آن جنگ تنها از بعد نظامی اش خارج شده ولی کماکان ادامه دارد .

واقعا دردناک است شنیدن این حرف شما در مورد جنگ. امیدوارم هیچکدام از آن عزیزان نوشته هایی همچین این را نبینند و نخوانند.
sonixax نوشته: مگر من گفتم که حق حیات و زندگی و فعالیت ندارند ؟! گفتم آنها را خودی نمیدانم هنوز هم میگویم . در ضمن ارزش قایل شدن برای عقاید دیگران از آن مغالطات نخ نماییست که فکر نمیکنم نیازی به توضیح دادن در باره اش باشد .

اینکه شما کسانی که یاران را به این رو زانداخته اند و کماکان بر گه کاری خودشان اصرار میورزند را دشمن نمیبینید مشکل من و بقیه مردمانی که اینچنین فکر میکنند نیست . شما آمده اید حساب آن چهار نفر راس قدرت را از تمام بدنه ای که بازوی اجراییشان است جدا کرده اید ! در صورتی که غافلید همانها بدون اینها هیچ کاری از دستشان بر نمی آید . شکم زن و بچه ام گرسنه است پس مجبورم هم ک.ش است .
هیچ جاسوس و خیانت کاری در طول تاریخ و حتا در متمدن ترین کشور های دنیا به خاطر گشنه بودن شکم زن و بچه اش بخشیده نشده که اینها دومیش باشند .

سیستمی که در آن تنها آزادی بیان برای بخشی از مردم تضمین شده باشد نوعی از استبداد است. بفرمایید این چه نوع مغالطه ای است؟ حساب آن نظامیان گرامی زمان شاه که به جای ایستادن پشت دولت قانونی دکتر بختیار اعلام بی طرفی احمقانه کردند چه طور آنها مطهرند؟ فکر نمی کنید در این ماجرا همه مقصریم. حساب آن شاه که کشورش را گذاشت و فرار کرد چه؟ حساب آن مجاهدین که خواستار منحل شدن کامل ارتش بودند و همین اسلامیون نگذاشتند چه؟ آنها که بعدا اسلحه به روی ملت ایران کشیدند. این وسط بفرمایید چه کسی جز شما مقصر نیست؟

این کوته فکریست که بدنه حکومت و حتی دستگاههای امنیتی را اینطور ببینیم. آنها در حال خدمت به کشورند. پلیس و مرزبانی و ارتش و ... اگر یک روز نباشند این ممللت توسط گرگهای اطراف تکه تکه شده و در آشوب خواهد سوخت! حتی همان بسیجیها و سپاهیها اگر نبودند سرنوشت جنگ طور دیگری رقم می خورد.
حساب جنایتکران و کسانی که دستشان به خون ملت آلوده شده البته جداست. به جایش نوبتشان خواهد رسید ولی مطابق قانون دنیای متمدن با بررسی مدارک و شواهد و اثبات جرم مجازات خواهند شد. امیدوارم مردم ایران آنقدر متمدن باشند که شاهد آنچه بر سر قذافی ها آمد در ایران نباشیم. حفظ حقوق انسانی و رعایت آن مقالطه نیست. اصلی است که باید به آن برسیم. رهایی از استبداد هدف ماست و نه رهایی از ج.ا. و طرفدارانش و اسلام و ...!
به نظر من ادامه جنگ بعد از آزاد سازی خرم شهر که دیگه ۱ نقطه از خاک ایران در اشغال عراق نبود ، کاملا احمقانه و خیانت به میهن هم بود، هر کشته و خسارت بعد از خرمشهر بر گردن رژیم هم هست. اینها به بهانه اینکه از راه کربلا می‌رویم قدس را هم میگیریم ، آرزوهای یک دیوانه مثل خمینی را به منافع ایران ترجیح دادند.
Kaveh نوشته: جنگ بزرگ میهنی = http://dari.ruvr.ru/2011/05/09/50025067.html

فکر کنم در این جنگ هیتلر بود که به قصد مسکو وارد خاک شوروی شد.

این همان جنگ دوم جهانیست و هیچ ربطی به استالین و سیاستهایش ندارد !


Kaveh نوشته: واقعا دردناک است شنیدن این حرف شما در مورد جنگ. امیدوارم هیچکدام از آن عزیزان نوشته هایی همچین این را نبینند و نخوانند.

واقعیت همیشه دردناک است و من امیدوارم سایرین اینها را بخوانند تا همان عزیزان !!!! هی این جنگ را مانند چماقی بر سرشان نکوبند !

تا حرف میزنی میگویند اگر اینها نبودند تو الان اینجا نبودی و عربی حرف میزدی و ...
این یک اگر را مدام مثل طوطی تکرار میکنند ولی هزاران اگر که پشت گه کاری خودشان است را نمیگویند !

  • اگر انقلابی نمیشد 4 میلیون ایرانی آواره جهان نمیشدند
  • اگر انقلابی نمیشد هرگز جنگی رخ نمیداد که بخواهد آن همه خسارت به کشور وارد کند .
  • اگر انقلابی نمیشد هرگز ایران تا به این حد بدبخت و عقب مانده نمیشد .
  • اگر انقلابی نمیشد این همه تحریم بر سر ایرانیان خراب نمیشد !

و خیلی اگر های دیگر . که همان عزیزان به قول شما و طلبکار به قول من بهشان هیچ اشاره نمیکنند بسکه پر رو هستند ! (بنده دارم در مورد آن طلبکارانی که جنگ رفتنشان را بر سر ما خراب میکنند حرف میزنم نه همه)

Kaveh نوشته: سیستمی که در آن تنها آزادی بیان برای بخشی از مردم تضمین شده باشد نوعی از استبداد است.

پیشتر هم شماحرف در هان ما گذاشته بودید و من تصور میکردم در بی دقتی شما در مطالعه مطالب است ! بنده کجا نوشتم فقط آزادی بیان تضمین شده ؟!

Kaveh نوشته: بفرمایید این چه نوع مغالطه ای است؟

مغالطه احترام به عقاید دیگران ! اگر در باره اش نمیدانید بروید اندکی مطالعه کنید در این مورد به خصوص .

قرار نیست بنده برای عقاید دیگران ارزش و احترامی قایل باشم همان طوری که قرار نیست آنها در مورد من اینگونه باشند .


Kaveh نوشته: حساب آن نظامیان گرامی زمان شاه که به جای ایستادن پشت دولت قانونی دکتر بختیار اعلام بی طرفی احمقانه کردند چه طور آنها مطهرند؟

اینکه شما فکر میکنید من شاهی هستم بسیار خنده دار است 21 جالب است که هر کسی در مورد این انقلاب نکبتی و اوضاع نسبتن بهتر قبلش حرف میزند میشود شاهی !!!



Kaveh نوشته: فکر نمی کنید در این ماجرا همه مقصریم. حساب آن شاه که کشورش را گذاشت و فرار کرد چه؟ حساب آن مجاهدین که خواستار منحل شدن کامل ارتش بودند و همین اسلامیون نگذاشتند چه؟ آنها که بعدا اسلحه به روی ملت ایران کشیدند. این وسط بفرمایید چه کسی جز شما مقصر نیست؟

دقیقن همه مقصرند به غیر از بنده و همنسلان بنده و بعدی هایشان ، چون در آن دوران ما اصلن وجود نداشتیم که بخواهیم دخالتی در انقلاب و جنگ و ... داشته باشیم یا نداشته باشیم .
شاه هم ترسو بود و در جای دیگر در این باره بحث شده حسابی - پسرش هم بی لیاقت است .
و خیلی مضحک است که شما مجاهدین را بی قید و شرط دشمن میدانید ! و هیچ گونه حقی برایشان قایل نیستید و هر چه از طرف آنها باشد را یک ضرب دروغ میخوانید ولی ددر مورد بسیجی و ها لات و لوت های دربار خمینی و سید علی اینچنین تفکری ندارید ! و برایشان حق و حقوق هم قایل هستید .


Kaveh نوشته: این کوته فکریست که بدنه حکومت و حتی دستگاههای امنیتی را اینطور ببینیم. آنها در حال خدمت به کشورند. پلیس و مرزبانی و ارتش و ... اگر یک روز نباشند این ممللت توسط گرگهای اطراف تکه تکه شده و در آشوب خواهد سوخت! حتی همان بسیجیها و سپاهیها اگر نبودند سرنوشت جنگ طور دیگری رقم می خورد.

اوج بلاهت است اگر بنده حکومتی که باعث جنگ شده و جنگ دو ساله را 8 سال به درازا کشانده ، بیشترین آمار اعدام از شهروندان خود را پس از چین دارد و مسبب این همه تحریم و تهدید به جنگ با ابرقدرتها و هزاران بلای دیگر است را در حال خدمت به کشور ببینم !

همان سپاهی ها و بسیجی ها اگر نبودند اصلن جنگی رخ نمیداد که بخواهد سرنوشتش جور دیگری باشد جانم !

من نمیدانم شما چه اصراری به دفاع از اینها دارید ! اینکه حق فعالیت و زندگی و آزادی بیان و حقوق شهروندی مانند تمام اقوام ایران را در ایران آزاد آینده دارند یک بحث دیگریست ولی دلیل نمیشود که هی تقدیسشان کنیم .



Kaveh نوشته: حساب جنایتکران و کسانی که دستشان به خون ملت آلوده شده البته جداست. به جایش نوبتشان خواهد رسید ولی مطابق قانون دنیای متمدن با بررسی مدارک و شواهد و اثبات جرم مجازات خواهند شد. امیدوارم مردم ایران آنقدر متمدن باشند که شاهد آنچه بر سر قذافی ها آمد در ایران نباشیم. حفظ حقوق انسانی و رعایت آن مقالطه نیست. اصلی است که باید به آن برسیم. رهایی از استبداد هدف ماست و نه رهایی از ج.ا. و طرفدارانش و اسلام و ...!

همان سربازی که زیر چهارپایه هم لگد زده برای اعدام یک فردی دستش به خون مردم آلوده است و نمیشود این همه آدم را با هم محاکمه و مجازات کرد .
سران جمهوری اسلامی هم بدون استثنا همگی خاین به مملکت و مردم هستند چیزی جز حبس ابد در انتظارشان نخواهد بود .

ولی بدنه ای که در آن دوران به عنوان انقلابی شورش کرد ، حکومت را عوض کرد و بعدش با حمایت از خمینی کار را به جنگ کشاند و سپس برای دفاع به جنگ رفت هیچ حقی بر گردن من و شما و بقیه کسانی که در ایجاد آن جنگ و انقلاب نقشی نداشتند ندارند و نخواهند داشت .

محترم هستند به عنوان شهروند ایرانی ولی مایه غرور و افتخار نیستند و نخواهند بود . ارزشمند و مایه غرور برای من پروفسور سمیعی است ، دکتر حسابی است (بدون توجه به عقایدش) ، انوشه انصاریست و بقیه عزیزانی که در پیشرفت و درخشان کردن نام ایران و ایرانی نقشی داشته اند . نه آنهایی که خرابش کردند و بعد سعی کردند درستش کنند !

من به عنوان یک ایرانی که وسط جنگ به دنیا آمده و درست در میان کثافتی که انقلابیون برایشان رقم زده بودند هرگز آن انقلابیون را نخواهم بخشید برایم هم فرقی نمیکند که پدرم باشد یا همسایه یا هر شخص دیگری . مسبب وضعیت امروز نسل من و بعد از من آنها هستند و ما باید جان بکنیم و کلی سختی بکشیم تا کثافت کاری آنها را درست کنیم - تازه اگر بتوانیم .
David Hume نوشته: هر کشته و خسارت بعد از خرمشهر بر گردن رژیم هم هست. اینها به بهانه اینکه از راه کربلا می‌رویم قدس را هم میگیریم ، آرزوهای یک دیوانه مثل خمینی را به منافع ایران ترجیح دادند.



پیش از آنهم بر گردن رژیم است.
کدام کشوری می‌آید همه نیروهای دفاع و پدآفندی خود را یکجا می‌کشد که سپس با فداکاری و روی مین فرستادن کودک 13 ساله درستش کند؟
Kaveh نوشته: این کوته فکریست که بدنه حکومت و حتی دستگاههای امنیتی را اینطور ببینیم. آنها در حال خدمت به کشورند. پلیس و مرزبانی و ارتش و ... اگر یک روز نباشند این ممللت توسط گرگهای اطراف تکه تکه شده و در آشوب خواهد سوخت! حتی همان بسیجیها و سپاهیها اگر نبودند سرنوشت جنگ طور دیگری رقم می خورد.

البته زمان جنگ نیروهای بسیج و حتی سپاه جزوی از مردم بودند. یعنی غالب افرادی که قصد اعزام به جبهه رو داشتند
از یکی از این دو کانال مخصوصا بسیج اعزام میشدند.
در حال حاضر هر دوی این ها کارایی خودشان را از دست داده اند و بصورت معکوس عمل میکنند. بسیج و سپاه دربست در خدمت امنیت حکومت در آمده اند و جز اخلال در نظم و امنیت عمومی و کمک به سرکوب مردم کارایی دیگری ندارند.
Reactor نوشته: البته زمان جنگ نیروهای بسیج و حتی سپاه جزوی از مردم بودند. یعنی غالب افرادی که قصد اعزام به جبهه رو داشتند
از یکی از این دو کانال مخصوصا بسیج اعزام میشدند.
در حال حاضر هر دوی این ها کارایی خودشان را از دست داده اند و بصورت معکوس عمل میکنند. بسیج و سپاه دربست در خدمت امنیت حکومت در آمده اند و جز اخلال در نظم و امنیت عمومی و کمک به سرکوب مردم کارایی دیگری ندارند.

در آن زمان مردم از طریق کانال بسیج و سپاه وارد میشدند برای رفتن به جنگ . ولی فلسفه وجودی بسیج سرکوب مردم و به قول خودشان ضد انقلابی بوده و سپاه هم برای کنترل ارتش و گرفتن راه تنفسش ایجاد شد که مبادا بر علیه حکومت کودتا نکند . به هر حال ارتش نیرویی مردمی است .

پس از جنگ مردم به خانه هایشان رفتند و سپاه و بسیج هم به کاری که برایشان طراحی شده بودند پرداختند . هیچ کشوری نیست که سه ارتش مستقل از هم داشته باشد ! همگی یک ارتش دارند که بخش های مختلفی دارد ولی ایران سه گروه نظامی مختلف دارد که هر کدام بسته به طرفشان تجهیز شده اند و مستقل عمل میکنند .

سپاه که تمام بخش های یک ارتش حرفه ای را دارد و از ارتش ملی کشور هم قوی تر است و در خدمت ولی فقیه . بسیج هم در حد و اندازه کشتار غیر نظامیان تجهیزات که دارد هیچ - بیشتر هم دارد .

نام بسیجی و سپاهی از هما اولش هم زیبا و مقدس نبوده و از همان روز نخست با اهدافی پلید و زشت پایه ریزی شده بودند . اینکه مردم شعار هایی مانند : "بسیجی واقعی همت بود و باکری" را قبول میکنند به خاطر عدم آگاهیشان در مورد واقعیت وجودی بسیج و سپاه است .

به قول بختیار : ما یک مملکت داریم ، باید یک دولت داشته باشد ، یک ارتش داشته باشد و یک حکومت .
sonixax نوشته: به قول بختیار : ما یک مملکت داریم ، باید یک دولت داشته باشد ، یک ارتش داشته باشد و یک حکومت .



اکنون که ما یک ایران داریم، دو رهبر و رییس جمهور داریم، سه ارتش سپاه و بسیج و ملی داریم و چهار قوه مقننه، مجريه، قضائيه و ولایت وقیحی که هر کدام یک سازی می‌زنند.
sonixax نوشته: این همان جنگ دوم جهانیست و هیچ ربطی به استالین و سیاستهایش ندارد !
تاریخ تکرار می شود..
اتفاقا همین داستان ماست که ظاهرا مطلع نیستید از آن ویدیویی که گذاشتم هم مراسم سالانه رژه ارتش روسیه به مناسبت پیروزی ارتش شوروی در جنگ جهانی دوم بود که هر ساله با همین شکوه برگزار می شود.

بیایید شباهتها را ببینیم:
1- رهبر شوروی در زمان جنگ با آلمان استالین خونخوار بود. رهبر ما خمینی خونخوار بود.
2- در باره علل حمله هیتلر به شرق هم می توان اشتباهات سیاسی استالین را موثر دانست. او مخفیانه با آلمان پیمان اتحاد بست و چشمش را به روی تمامی تجاوزات هیتلر به شرق اروپا بست و در عوض خودش قسمتهایی را تصرف کرد. اما در نهایت هیتلر از همین حس امنیت او استفاده کرد. در واقع اگر از همان ابتدا جلوی هیتلر ایستاده بود و مانعش می شد هیتلر نمی توانست حمله کند.
3-درست مانند جنگ ما استالین تا دهه ها قبل شروع جنگ هر چه ژنرال و آدم به درد بخود در شوروری بود یا تبعید کرد یا به جوخه های اعدام سپرد.
4-بعد شروع جنگ مناطق وسیعی از شوروی به تصرف آلمان درآمد. با کمک تجهیزات آمریکایی و انگلیسی و پل پیروزی و برگرداندن نظامیان از سیبری سیر جنگ تغییر پیدا کرد.
5-در طی جنگ هم بدتر از ایران از کودکان استفاده شد.
6-آنها هم با ایدئولوژی سربازان را جلو می فرستادند. منتها خشنتر از ایران! افسران عقیدتی پاسخ هر سرباز فراری را با یک گلوله در مغزشان می دادند. حداقل در ایران اینطور نبود.
7- آن جنگ هم از لحاظ گند بودن و کثافتکاری کم از جنگ ما نبود که بیشتر و وسیعتر بود و در بسیاری مناطق سربازان روس بی هیچ رحم و مروتی کشتار می کردند.
8- حال حکومت عوض شده بساط ایدوئولوژیک شوروی جمع شده و دیگر نه پروپاگاندایی هست و نه قهرمانسازی ولی هر سال با این عظمت جشن گرفته می شود. فیلم ساخته می شود. (حتی فیلهای هالیوودی همچون Enemy at the Gates و ...) کسی مسایل را قاطی نمی کند. دیدگاه جهان بی طرفانه است و دیدگاه خودشان میهن دوستانه. به پیروزی شان در جنگ افتخار می کنند و قهرمانانشان در قلب ملتشان جای دارند. در کشور ما اکثرا نمی دانند روز پیروزی و پایانش کی بود روز شروع کی بود![COLOR="Silver"]

---------- ارسال جدید اضافه شده در 11:32 PM ---------- ارسال قبلی در 11:28 PM ----------

[/COLOR]
Reactor نوشته: البته زمان جنگ نیروهای بسیج و حتی سپاه جزوی از مردم بودند. یعنی غالب افرادی که قصد اعزام به جبهه رو داشتند
از یکی از این دو کانال مخصوصا بسیج اعزام میشدند.
در حال حاضر هر دوی این ها کارایی خودشان را از دست داده اند و بصورت معکوس عمل میکنند. بسیج و سپاه دربست در خدمت امنیت حکومت در آمده اند و جز اخلال در نظم و امنیت عمومی و کمک به سرکوب مردم کارایی دیگری ندارند.

بله فلسفه تشکیل بسیج همین بوده منتها مرد جنگی بعد پایان جنگ باید اسلحه را کنار می گذاشت
و به شهر بر می گشت که برخی از آنها اسلحه را کنار گذاشتند و با چماق آمدند شهر که جنگ را ادامه دهند!

و این عملکرد بسیج و سپاه است که باعث تیره کردن تمامی آن هشت سال دفاع مقدس برای ما شده.
sonixax نوشته: هیچ کشوری نیست که سه ارتش مستقل از هم داشته باشد !

هست. در آمریکا نیروی دریایی, ارتش، نیروی هوایی و سپاه تفنگداران دریایی و گارد ساحلی از هم مستقلند ولی زیر نظر وزارت دفاع کار می کنند.

در ایران هم همگی نیروهای مسلح زیر نظر رهبری هستند. مشکل از راس است وگرنه کشور به این بزرگی نیروی نظامی لازم دارد و تجربه موجود در سپاه می تواند به کار آید. به خصوص که نیروهای سپاه در زمینه جنگهای غیر منظم تبحر دارند. همه اینها در صورت آزادی ایران می توانند در غالب نیروهای نظامی ایران به حیات خود ادامه دهند به جز بسیج که دیگر فلسفه وجودیش را کاملا از دست داده![color="silver"]

---------- ارسال جدید اضافه شده در 11:40 pm ---------- ارسال قبلی در 11:37 pm ----------

[/color]
sonixax نوشته: سپاه که تمام بخش های یک ارتش حرفه ای را دارد و از ارتش ملی کشور هم قوی تر است

سپاه قویتر نیست. فاقد تجهیرات نظامی سنگین و قدرت جنگی ارتش است. در جنگهای کلاسیک سپاه کارکردی ندارد. چند تا هواپیمای ضعیف و از لحاظ دریایی هم چیز به درد بخوری ندارد. تنها برتری اش گویا کنترل موشکهای دوربرد ایران و صنایع بومی موشکی است که در عمل کاربردی ندارد و بیشتر عملکرد بازدارنده می تواند داشته باشد.
صفحات: 1 2 3 4 5 6 7 8