دفترچه

نسخه‌ی کامل: دفاع مقدس
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
صفحات: 1 2 3 4 5 6 7 8
sonixax نوشته: بر خلاف شما بنده میگویم جنگ ما بنود ! چون ما نه سر پیاز بودیم نه ته پیاز . جنگ همانهایی بود که به راهش انداخته بودند و ما این وسط فقط قربانی بودیم و بس .

باشد، جنگ شما نبود!

حرف شما مانند این است که یک روس بگوید قهرمانان جنگ بزرگ میهنی روسیه مال شوروی بودند و به ما ربطی ندارند چون این جنگ مال رژیم استالین بود که با سیاستهای غلط خود منجر به این جنگ شد! با کشتن و تبعید ژنرالها و فرماندهان ارتش قبل جنگ دفاع را ضعیف کرد و ...

دوستان مسایل را دارید بدجوری با هم قاطی می کنید. خوب یا بد جنگ شد و صدام برای آزاد سازی خوزستان نیامده بود! اگر همان دفاع هم نمی شد الان خوزستان از ایران جدا شده بود چیزی مثل آذربایجان و هرات و غیره! حال اینکه کل ایران دست حکومت دلخواه ما نیست دلیل نمی شود برایمان بی اهمیت شود این داستان دفاع مقدس!


sonixax نوشته: بنده تمام بدنه جمهوری اسلامی را از کوچکترینشان تا بزرگترینشان و تمام آنهایی که دانسته یا نادانسته باعث و بانی این بلا شدند را خودی نمیدانم و کشته شدنشان را در جبهه ی جنگی که خودشان برپا کرده بودند را باعث افتخار و غرور نمیدانم .

پس فرق شما با آنها چیست! وقتی شما هم پشیزی برای عقاید آنها ارزش قائل نیستید؟ آنها هم ایرانیند و حق دارند در یک بدنه واحد حضور داشته باشند. اگر قرار باشد ایران روزی روی خوشی و پیشرفت را ببیند روزی خواهد بود که من مخالف رژیم به همان اندازه نگران حقوق خود باشم که نگران حقوق تک تک مخالفانم باشم. چه شهروند طرفدار رژیم باشند چه اعضای حکومتی آن!
Russell نوشته: خیر گرامی مشکل ما نفرت از ج.ا نیست(که البته نفرت داریم چون غیر اخلاقی و منحوس و نفرت انگیز است)،مشکل ما اینست که با آموزه های اخلاقی و فکری چ.ا مانند شئی دانستن انسانها و مرگ مشکل داریم با اینکه انسانها و مخصوصن کودکان حقوقی دارند،با کودکان باید طور دیگری رفتار کرد،باید به زندگی تشویقشان کرد و از خط مقدم دورشان کرد نه اینکه بسمت خط مقدم فرستادشان.اینها چیزهای خیلی عجیبی نیستند حتی با معیارهای جنگ جهانی.

این مشکل داشتن با آموزه های اشتباه رژیم و ضعف اجرای قانون (طبق قوانین همین رژیم زیر 17 سال مجاز به ورود به جبهه نبودند) چه ربطی دارد به بزرگداشت و یاد کردن از حماسه ها؟ اینکه حکامی بد بودند دلیل می شود که عملکرد کل مردمان آن کشور بی اهمیت شود؟ به جناب sonixax هم گفتم. فرضا در جنگی که شوروی کرد روش حکام و کل سیستم حکومتی استالین خوب نبوده حال این آیا کل دفاع و عملیتها و فداکاریها و افتخارات آن سربازان و افسران و مردم را زیر سئوال می برد یعنی دیگر کسی نمی تواند در روسیه امروزی درباره آن جنگ با افتخار و به نیکی صحبت کند؟

اما با افتخار و هر ساله با چنین مراسمی یاد آن جنگ را زنده نگه می دارند. شوروی آن جنگ را به تنهایی نه و با کمک دو ابرقدرت دیگر جهان برد. ما حداقل آن جنگ را که از لحاظ زمانی کم از جنگ دوم جهانی نبود و با تجاوز دشمن به مرزهایمان شروع شد را به تنهایی بردیم.

هر سال با شکوهتر برگزار می کند با همان پرچمهای داس و چکش دار و همان مدالها که استالین اهدا کرد. اتفاقا در آن جنگ هم از کودکان به نحو سیستماتیکتری استفاده شد ولی باز همه اینها دلیل نمی شود که در روسیه امروزی کل بساط جنگ را به فراموشی بسپارند. چرا؟ چون آنها مسایل را با هم قاطی نکرده اند! چون جنگ بر سر وطنشان بوده فرقی نمی کند حاکم استالین باشد یا تزار یا رییس جمهوری روسیه! در جنگ چه افکار احمقانه ای وجود داشته، چه ژنرالهایی قبل جنگ به جوخه اعدام فرستاده شدند و همه این برهانهایی که دوستان مطرح کردید.

[video=youtube;vhkePLsm_pU]http://www.youtube.com/watch?v=vhkePLsm_pU[/video]
Kaveh نوشته: این مشکل داشتن با آموزه های اشتباه رژیم و ضعف اجرای قانون (طبق قوانین همین رژیم زیر 17 سال مجاز به ورود به جبهه نبودند) چه ربطی دارد به بزرگداشت و یاد کردن از حماسه ها؟ اینکه حکامی بد بودند دلیل می شود که عملکرد کل مردمان آن کشور بی اهمیت شود؟ به جناب sonixax هم گفتم. فرضا در جنگی که شوروی کرد روش حکام و کل سیستم حکومتی استالین خوب نبوده حال این آیا کل دفاع و عملیتها و فداکاریها و افتخارات آن سربازان و افسران و مردم را زیر سئوال می برد یعنی دیگر کسی نمی تواند در روسیه امروزی درباره آن جنگ با افتخار و به نیکی صحبت کند؟

اما با افتخار و هر ساله با چنین مراسمی یاد آن جنگ را زنده نگه می دارند. شوروی آن جنگ را به تنهایی نه و با کمک دو ابرقدرت دیگر جهان برد. ما حداقل آن جنگ را که از لحاظ زمانی کم از جنگ دوم جهانی نبود و با تجاوز دشمن به مرزهایمان شروع شد را به تنهایی بردیم.

هر سال با شکوهتر برگزار می کند با همان پرچمهای داس و چکش دار و همان مدالها که استالین اهدا کرد. اتفاقا در آن جنگ هم از کودکان به نحو سیستماتیکتری استفاده شد ولی باز همه اینها دلیل نمی شود که در روسیه امروزی کل بساط جنگ را به فراموشی بسپارند. چرا؟ چون آنها مسایل را با هم قاطی نکرده اند! چون جنگ بر سر وطنشان بوده فرقی نمی کند حاکم استالین باشد یا تزار یا رییس جمهوری روسیه! در جنگ چه افکار احمقانه ای وجود داشته، چه ژنرالهایی قبل جنگ به جوخه اعدام فرستاده شدند و همه این برهانهایی که دوستان مطرح کردید.

استفاده از کودکان با آنچه در جنگ ایران و عراق اتفاق افتاد توسط روسها قابل مقایسه نیست و البته طبق معیارهای دو تن از جنایتکارترین افراد تاریخ (هیتلر و استالین) هم استفاده از کودکان ما وضع بدتری داشته.والبته یادمان باشد که ایران عضو معاهده حقوق بشر است و هنور کودکان را اعدام میکنند که در هیچ قبرستان دیگری از این توحشها نمیکنند حتی چین.

درباره جنگ دوم هم والا در سمت دموکراسی قضیه هم مراسم یادبود هست ولی از جنایات خودشان هم فیلم میسازند،مثلن همین بازنگریها بر هیروشیما و ناکازاکی اگر نبود الان شاید سلاح اتمی اینقدر منفور نبود در افکار عمومی.
البته سیستم مناسب برای ج.ا و ایران همان پوتین است و روسیه و ناسیونالیسم پوتینی و استالینیستی آن که هنوز هم کسی نمیتواند از تجاوز سربازان روسی به دخترکان آلمانی در فتح برلین صحبت کند.
توجه کنی ما نمیگوییم حرف جنگ رو هم نزنید،ما میگیم حقیقت را بازگویی کنیم چون خوشمان بیاید و چه نیاید.بعد هم یکی از کارکردهای برگزاری سالگردهای جنگ ر دنیا اینست که حس فداکاری برای کشور را تقویت کنند و زنده کنند.در ایران هنوز هم پمپاژ فرهنگ و مرگ و شهادت در مغز مردم و مخصوصن کودکان قطع نشده است،بر خلاف همه دنیا هنوز هم ایران با افتخار نیروی بسیج دارد که از افراد کمتر از 18 سال استفاده میکند.متاسفانه یا خوشبختانه ما این یاداوری را برای کودکان فردا میکنیم،فهمیده ها که در جبهه جان دادند و از دست ما کاری ساخته نبود.امروز کاری برای فهمیده های فردا بکنیم که خودمان شحصن اینبار مسئولیم دربرابرشان.
البته بجز این داستان کودکان که ما خودمان هم در کودکی بقول میلاد تاثیرات پروپاگندای آنرا بعد از جنگ حتی دیده ایم و میدانیم چیست.فکر میکنم هنوز هم یک چیزهایی هستند که با وجودشان نمیشود با این جنگ رابطه ای بجز افسوس داشت و اینکه سعی کنیم از یادمان برود این خاطرات تلخ.
یکیش همین فرهنگ شهادت است و مرگ.آرش بیخدا در وبلاگ خود اتفاقن یک مطلب دراینباره نوشته که مطالب جالب خوبیست.
دیکی دیگر این واقعیت است که اکثر زمان جنگ امکان صلح روی کاغذ وجود داشته و در واقع مقامات ایران را جو گرفته بود که حالا که ما ایران را آزاد کردیم میتوانیم شیعیان عراق را از دست صدان نجات دهیم و انقلاب صادر کنیم و اینها.اینه که بعد از رفع خطر جنگ هدف قابل دفاعی نداشته،همین هم که طولانیترین جنگ قرن بیستم شد نشون میده که چقدر غیرعادی طول کشیده.
یکی هم اساسن خود تفکرات انقلاب و اسلامگرایی است که همزاذ پنداری را سخت میکند.یعنی من با کودکان جنگ بیشتر میتوانم همزاد پنداری کنم تا کسانی که انقلاب کردند و میشود گفت که با بیفکری خود رفتند سفارت اشغال کردند و جنگ را 4 برابر مدتی که باید طولانی کردند و البته در آن جنگیدند.خود کسانی که رفتند هم الان فکر میکنم وقتی به قبل نگاه کنند بجز دفاع در مقابل صدام که عملی لازم و شجاعانه بود میبینند که چقدر اشتباه و بیفکری روی هم جمع شده.کاوه گرامی و یکسری فکر میکنند با یادآوری آن دوران مردم دوباره از خود بقول آنها غیرت نشان خواهند داد و یاد میهن میافتند و کاری برای نجاتش میکنند.ولی من اتفاقن فکر میکنم ایرانی ها پس از این همه اتفاقات پس از انقلاب متوجه اشتباهات و بیفکری های انقلابی شده اند و مایوس شده اند.انهایی هم که از ایران همان موقع انقلاب رفتند و با آن موافق بوده اند هنوز در شوک هستند از آنها اتفاقهای عجیب و بزرگ که افتاد.
من فکر میکنم اتفاقن الان نسل مبارز همین کودکانی هستند که در زمان جنگ بدنیا آمده اند و الان جمعیت زیر 25 سال ایران را تشکیل میدهند.بیشتر از اینکه برای اینها خاطرات جنگ و انقلاب را مرور کرد این نسل باید به قبلیها کمک کند که زخمهای انقلاب و جنگ را درمان و فراموش کنند.این تغییر نسل نعمتیست برای فراموش کردن کابوسی بنام خمینی.
sonixax نوشته: تانکهای دوران جنگ دوم جهانی رو هم نمیشه با نارنجک کمری منفجر کرد ! اصولن هیچ تانکی رو نمیشه با نارنجک کمری منفجر کرد - حتا خراش هم نمیشه روش انداخت چه برسه به تخریب . حالا میخواد ده تا نارنجک با هم باشه باز هم نمیشه . قدرت انفجاری نارنجکهای کمری فقط در حدی هست که پوسته رو بشکافه و ترکش ها و ساچمه ها رو تا چند ده متری پخش و پلا کنه و پیاده نظام دشمن رو چرخ کنه .
...

عزیز من شما یک نارنجک رو تا بحال از نزدیک دیدید؟ بنده دستم گرفتم و پرتاب کردم. نارنجک قدرت تخریبی خیلی زیادی داره. اصولا مهمات جنگی با چیزی که شما در فیلم ها میبینید خیلی تفاوت دارند.
سر و صدا و قدرت تخریبی شون نسبت به فیلم ها خیلی بالاتره.
برای متوقف کردن یک تانک حتی یک تفنگ کلت و یک فشنگ هم کافیه. به این صورت که شما از دریچه ی دیده بانی تانک یک گلوله نثار پیشانی راننده ی تانک میکنید. منتها باید حرفه ای باشید.
یک قطار نارنجک هم لازم نیست تانک رو از صفحه روزگار محو کنه. همین که تسمه ی چرخ تانک رو پاره کنه یا به موتور تانک آسیب بزنه خودش کافیه.
ضمنا تانک ها انواع مختلفی دارند که بعضی از آن ها آپشن های متفاوتی دارند. مثلا تانک های آمریکایی از خیلی سال پیش سیستم جی پی اس و نویگیشن داشتند و میشد از داخل تانک مسلسل شون رو کنترل کرد. یا مثلا تانک های ایران زمان جنگ تانک های چیفتن انگلیس بود که گویا همون اوائل جنگ تلنگشون در رفته بود و موتور سوزونده بود.
تانکی هم که حسین فهمیده منهدم کرد تانک M1 Abrams امریکایی نبود که در موقعیت جنگی خیلی سخت بشه متوقفش کرد. یک تانک روسی! بود.
خیلی از این تانک ها رو رزمنده های ایران زمان جنگ با سلاح های نامتعارف از کار انداختند.
Kaveh نوشته: کامنتی در پاسخ به تمسخر فهمیده در بالاترین

نارنجکهایی که در جنگ توسط ایران استفاده میشد از نوع M2 بوده - در انواع جدید ترش از TNT و بعضن Composition B (ترکیبی از RDX و TNT و گلیسیرین) استفاده میشه ولی در آن نارنجکهای قدیمی نوعی پودر سیاه (فرم یافته ی باروت) استفاده میشده و از هر کدام از اینها تنها 2 اُز مواد منفجره استفاده میشود .
اگر درون نارنجک Composition B که قدرتمند ترین ماده منفجره برای نارنجکهاست استفاده شود - قدرت انفجار تنها 8000 متر بر ثانیه هستش که با توجه به میزان بسیار کم ماده منفجره و عدم انفجرا بقیه نارنجکها توسط یکی دیگه (پیشتر توضیح دادم چرا) تانک قلقلکش هم نمی آید چه برسد که آسیب ببیند . حتا اگر بقیه منفجر هم بشند باز هم این چنین نمیشه . حالا شما برای من از کامنت های بالاترین هی منبع بیارید !
اصولا کسانی که استارت جنگ رو زدند مانند خمینی و اطرافیانش واقعا پاشون به جبهه هم نرسید!! چرا دارید گناه براه انداختن جنگ رو پای کسانی مینویسید که جونشون رو زیر پاشون گذاشتند و رفتند و از این کشور دفاع کردند؟ شما دارید از اصول درست نتیجه گیری های غلط میکنید!کسی منکر بد بودن عمل اعزام کودکان به جنگ نیست. اما آیا این درسته که خودمون رو دوستدار کشور بدونیم و بی تفاوت به کشته شدن افراد زیادی برای حفظ خاک اون کشور باشیم؟اگر افرادی برای دفاع به جنگ نمیرفتن که الان هیچ از حال و روز مردم و کشور معلوم نبود؟!
Kaveh نوشته: باشد، جنگ شما نبود!

حرف شما مانند این است که یک روس بگوید قهرمانان جنگ بزرگ میهنی روسیه مال شوروی بودند و به ما ربطی ندارند چون این جنگ مال رژیم استالین بود که با سیاستهای غلط خود منجر به این جنگ شد! با کشتن و تبعید ژنرالها و فرماندهان ارتش قبل جنگ دفاع را ضعیف کرد و ...

دوستان مسایل را دارید بدجوری با هم قاطی می کنید. خوب یا بد جنگ شد و صدام برای آزاد سازی خوزستان نیامده بود! اگر همان دفاع هم نمی شد الان خوزستان از ایران جدا شده بود چیزی مثل آذربایجان و هرات و غیره! حال اینکه کل ایران دست حکومت دلخواه ما نیست دلیل نمی شود برایمان بی اهمیت شود این داستان دفاع مقدس!

جنگ روسیه ؟!
به جز دو جنگ جهانی در باقی جنگهای روسیه با نیروهای خارجی ، روسیه متجاوز بوده آن هم به ضعیف تر از خودش ! تنها یک جا با اسرائیل سرشاخ شده برای کمک به مصر کهدر آن دوران اسرائیل در حال جان گرفتن بوده :

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_war...ing_Russia

جنگ بزرگ میهنی ؟! نکند کشتار مردم چچن و تجاوز به گرجستان و جنگ با مجاهدین افغان میشود ملی میهنی ؟! دقیقن همین میشود که آن جنگ ، جنگ مردم روسیه نیست و همه اش تبلیغات پوشالین حکومتش است .

در مورد جنگ ایران هم جنگ ما نبوده - کثافت کاری مشتی مردمان نفهمِ انقلابی بوده که بعش هر چه خواستند جمعش کنند نشد که نشد و آن جنگ تنها از بعد نظامی اش خارج شده ولی کماکان ادامه دارد .


Kaveh نوشته: پس فرق شما با آنها چیست! وقتی شما هم پشیزی برای عقاید آنها ارزش قائل نیستید؟ آنها هم ایرانیند و حق دارند در یک بدنه واحد حضور داشته باشند. اگر قرار باشد ایران روزی روی خوشی و پیشرفت را ببیند روزی خواهد بود که من مخالف رژیم به همان اندازه نگران حقوق خود باشم که نگران حقوق تک تک مخالفانم باشم. چه شهروند طرفدار رژیم باشند چه اعضای حکومتی آن!

مگر من گفتم که حق حیات و زندگی و فعالیت ندارند ؟! گفتم آنها را خودی نمیدانم هنوز هم میگویم . در ضمن ارزش قایل شدن برای عقاید دیگران از آن مغالطات نخ نماییست که فکر نمیکنم نیازی به توضیح دادن در باره اش باشد .

اینکه شما کسانی که یاران را به این رو زانداخته اند و کماکان بر گه کاری خودشان اصرار میورزند را دشمن نمیبینید مشکل من و بقیه مردمانی که اینچنین فکر میکنند نیست . شما آمده اید حساب آن چهار نفر راس قدرت را از تمام بدنه ای که بازوی اجراییشان است جدا کرده اید ! در صورتی که غافلید همانها بدون اینها هیچ کاری از دستشان بر نمی آید . شکم زن و بچه ام گرسنه است پس مجبورم هم ک.ش است .
هیچ جاسوس و خیانت کاری در طول تاریخ و حتا در متمدن ترین کشور های دنیا به خاطر گشنه بودن شکم زن و بچه اش بخشیده نشده که اینها دومیش باشند .
Reactor نوشته: عزیز من شما یک نارنجک رو تا بحال از نزدیک دیدید؟ بنده دستم گرفتم و پرتاب کردم. نارنجک قدرت تخریبی خیلی زیادی داره. اصولا مهمات جنگی با چیزی که شما در فیلم ها میبینید خیلی تفاوت دارند.

معمولن رفرنس بنده فیلمها نیستند ! اگر شما دستتان گرفته اید و پرتاب کرده اید - بنده از ساخت مواد منفجره داخلش تا بدنه و عملکردش را به صورت عملی بلدم . بالاتر هم توضیح داده ام .
قدرت تخریبی نارنجک برای شمای انسان زیاده نه برای یک زره پوش . در پست زیر این پست هم نوشتم که قدرت انفجار نارنجک های ایران با فرض اینکه درشون از Comp B استفاده شده باشه تازه میشه 8000 متر بر ثانیه که برای یک تانک مثل نیش پشه میمونه .

چند تا پشه شما رو نیش بزنند آسیب جدی میبینید ؟! هزار تا ؟!

Reactor نوشته: برای متوقف کردن یک تانک حتی یک تفنگ کلت و یک فشنگ هم کافیه. به این صورت که شما از دریچه ی دیده بانی تانک یک گلوله نثار پیشانی راننده ی تانک میکنید. منتها باید حرفه ای باشید.

این دیگر بر میگردد به همان فیلمهایی که شما دیده اید ! درون تانک یک نفر خدمه وجود ندارد ، کشتن راننده هم از طریق شلیک گلوله به داخل تانک غیر ممکنه . تانکهای آمریکایی مانند آبرامز که با موشکهای چند کیلویی هم خراش بر نمیدارند .
اگر فرض کنیم که یک تانک با یک گلوله آر پیجی به کل نابود میشود (که البته اینچنین نیست) درون آن گلوله یک و نیم کلیو ماده منفجره از نوع Composition B هست . نه 2 اُز (56 گرم) - طبق آن افسانه جناب فهمیده میبایستی بیشتر از 30 نارنجک بر میداشته (چرا که نارنجکهای M2 از Comp B استفاده نمیکنند) تا تازه شاید بتونه انفجاری برابر تنها یک گلوله آرپیجی تولید کنه . آن هم به شرطی که ضامن این 30 نارنجک را طوری مسلح میکرده که همگی در یک زمان منفجر بشوند ! (پیشتر توضیح داده ام که چرا انفجار یک نارنجک کمری منجر به انفجار تمام و کمال باقی نارنجکهای دور و برش نمیشود) .


Reactor نوشته: یک قطار نارنجک هم لازم نیست تانک رو از صفحه روزگار محو کنه. همین که تسمه ی چرخ تانک رو پاره کنه یا به موتور تانک آسیب بزنه خودش کافیه.


زنجیر جرثقیل های کاترپیلار را هم نمیشود با یک نارنجک پاره کرد ، چه برسد به تانک !
من نمیدونم شما در باره مواد منفجره چه قدر طالاع دارید فقط در همین حد بهتون بگم که قدرت انفجار 56 گرم پودر سیاه (نوعی از باروت نظامی معروف به Fire Powder که همه جا پیدا میشه - به Gun Powder هم معروفه و البته همیشه سیاه نیست و اسمش رو از اجدادش گرفته) با قدرت انفجاری همان مقدار اکلیل سرنجی که بچه ها درست میکنند تقریبن برابر است . یعنی هر دو حدود 1 تا 3 هزار متر قدرت انفجاری دارند .
با فرض اینکه M2 های ایران در آن زمان به TNT مسلح شده بوده تنها دو برابر و نیم تا سه برابر این میزان (6900 متر بر ثانیه) قدرت انفجار خواهیم داشت .
حالا شما برای من بگو با 200 یا 300 گرم یا اصلن نیم کیلو اکلیل سرنج میتونی زنجیر تانک رو پاره کنی ؟!

یک نکته رو هم بگم ، قدرت انفجار Composition B در قبال هر گرم حدود 8 هزار متر بر ثانیه هستش و منظور از قدرت انفجار سرعت آزاد شدن گازها در هنگام انفجار هستش .

حالا یک کیلو و نیم Composition B کجا و ....



Reactor نوشته: ضمنا تانک ها انواع مختلفی دارند که بعضی از آن ها آپشن های متفاوتی دارند. مثلا تانک های آمریکایی از خیلی سال پیش سیستم جی پی اس و نویگیشن داشتند و میشد از داخل تانک مسلسل شون رو کنترل کرد. یا مثلا تانک های ایران زمان جنگ تانک های چیفتن انگلیس بود که گویا همون اوائل جنگ تلنگشون در رفته بود و موتور سوزونده بود.
تانکی هم که حسین فهمیده منهدم کرد تانک M1 Abrams امریکایی نبود که در موقعیت جنگی خیلی سخت بشه متوقفش کرد. یک تانک روسی! بود.
خیلی از این تانک ها رو رزمنده های ایران زمان جنگ با سلاح های نامتعارف از کار انداختند.

از کار انداختن با منهدم کردن دو چیز متفاوت است . در افسانه این طور نقل شده که تانک را با نارنجک کمری منهدم کرده !
به فرض از کار انداختن هم در آن شرایط تنها یک تانک منهدم شده و مابقی تانکها هنوز در صحنه حضور داشت اند . تانکی هم که آسیب دیده باشد به طور کلی از متوقف نمیشود بلکه تنها در حرکتش اختلال ایجاد میشود . فرض کنیم که فهمیده توانسته بوده یک زنجیر آن تانک را به کل از جا بکند ! باز هم آن تانک میتوانسته با اتکا به زنجیر دیگرش خودش را از سر راه باقی تانکها بکشد کنار . آسیب رساندن به موتور را هم کلن فراموش کنید چرا که موتور هم مانند سرنشینان حسابی محافظت میشود . اگر فهمیده توانسته بود سرنشینانش را بکشد موتورش را هم توانسته بود خراب کند !!!
Reactor نوشته: اصولا کسانی که استارت جنگ رو زدند مانند خمینی و اطرافیانش واقعا پاشون به جبهه هم نرسید!! چرا دارید گناه براه انداختن جنگ رو پای کسانی مینویسید که جونشون رو زیر پاشون گذاشتند و رفتند و از این کشور دفاع کردند؟ شما دارید از اصول درست نتیجه گیری های غلط میکنید!کسی منکر بد بودن عمل اعزام کودکان به جنگ نیست. اما آیا این درسته که خودمون رو دوستدار کشور بدونیم و بی تفاوت به کشته شدن افراد زیادی برای حفظ خاک اون کشور باشیم؟اگر افرادی برای دفاع به جنگ نمیرفتن که الان هیچ از حال و روز مردم و کشور معلوم نبود؟!



در اینکه مردم ما مردم بارگ و غیرتی بودند و در پدافند از کشورمان جان دادند سخنی نمیرود، شاید هم بایستی همانگونه که کاوه گرامی گفت این جنگ را بازپس گرفته و آن را به حساب دولت و غیرت اسلام نگذاریم.

ولی نباید فراموشید که فرنود راستین مرگ این مردم نه دولت عراق که سیاست‌های نادرست ج.ا. در آن زمان بوده، یکی همانکه میلاد نمارد، کشتن همه سرداران و کاردانهای جنگی ما به بهانه‌های واهی
کافر و مرتد بودن و یا داشتن همکاری با دولت پیشین و ..، و دومی هم که همان درازاندن جنگ و نپذیرفتن غرامت و در کنار آن جنگ با آمریکا و گروگانگیری و .. باشد.

زمانیکه خودمان با دست خودمان تن و پیکرمان را ناتوان و سست میکنیم (کشتن نیروهای پدآفند و مهندرین آن ارتش)، ستیز نابجا با ابرتوانهای جهان مانند آمریکا میکنیم و در نهایت بهره‌کشی
از کودکان و باورهای دینی مردممان برای رسیدن به آماج نادرست (=صادر کردن اسلام و زیاده‌خواهی) میکنیم، دیدن اینکه یک ویروس کوچک مانند عراق به تن رنجور میهنمان دست‌درازی
کند نه تنها ناداتگرایانه و ناعادلانه نیست، ونکه یک چیز سرشتین و طبیعی هم هست.


پای خون این جان‌باختگان به حساب دولت کنونی است و اگر هم روزی خواستیم تاوان آن را پس بگیریم دشمن راستین ما نه عراق، که همین ج.ا. خواهد بود.
صفحات: 1 2 3 4 5 6 7 8