دفترچه

نسخه‌ی کامل: قدرت‌های نظامی جهان
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
صفحات: 1 2 3 4 5 6
در جنگ ۲۰۰۶ با حزب‌الله ، حزب‌الله حدود ۱۰۰۰ موشک ضّد تانک روسی به سمت تانک‌های مرکاوا شلیک کرد که حدود ۵۰ تانک آسیب دیدند( آسیب از انواع مختلف) که درصد خیلی‌ پایینی هست ، ولی‌ بعد از اون اسرائیل تلاش کرد که همین ایرادات هم بگیره. الان تانک‌های مرکاوا یک سیستم‌های جدیدی دارند که تهدیدات رو به صورت اتوماتیک با رادار شناسایی و نابود میکنند که درصد تخریب رو پایین می‌آره.
کسری جان در مورد گنید آهنین و کارایی و کاستی هاش هم یه توضیح جامع بده...تو هم میهن یه بابایی بود(از بانوان بود البته) ، یه سایت کلا بلد بود و 4 تا کلیپ بی سر و ته ازش میذاشت و میگفت این گنبد نمیدونم پفکین هست و این جفنگیات!! خلاصه داستانی داشتیم باهاش...
Anarchy نوشته: کسری جان در مورد گنید آهنین و کارایی و کاستی هاش هم یه توضیح جامع بده...تو هم میهن یه بابایی بود(از بانوان بود البته) ، یه سایت کلا بلد بود که میگفت این گنبد نمیدونم پفکین هست و این داستانا !! خلاصه داستانی داشتیم باهاش...
هر موشک ضّد موشک گنبد آهنین حدود ۴۰ هزار دلار پولش هست و ارتش اسرائیل فقط موشک‌هایی‌ رو هدف قرار میده که در مناطق شهری فرود خواهد اومد و همه رو هدف قرار نمیده ، چون بسیاری از موشک‌ها در منطقه‌های باز و خارج شهر فرود می‌‌آیند و ارزش هدف قرار دادن رو ندارند ، خیلی‌ از راکت‌ها هم فقط لوله آهنی خالی‌ هستند و حماس می‌‌خواهد فقط صدای رادار را در بیاورد ، سیستم هوشمند گنبد آهنین آنها را نیز شناسایی می‌کند وهدف قرار نمیدهد. از میان آنهایی که هدف می‌گیرد ۹۰% نابود میشود.
Theodor Herzl نوشته: هر موشک ضّد موشک گنبد آهنین حدود ۴۰ هزار دلار پولش هست و ارتش اسرائیل فقط موشک‌هایی‌ رو هدف قرار میده که در مناطق شهری فرود خواهد اومد و همه رو هدف قرار نمیده ، چون بسیاری از موشک‌ها در منطقه‌های باز و خارج شهر فرود می‌‌آیند و ارزش هدف قرار دادن رو ندارند ، خیلی‌ از راکت‌ها هم فقط لوله آهنی خالی‌ هستند و حماس می‌‌خواهد فقط صدای رادار را در بیاورد ، سیستم هوشمند گنبد آهنین آنها را نیز شناسایی می‌کند وهدف قرار نمیدهد. از میان آنهایی که هدف می‌گیرد ۹۰% نابود میشود.

داستان اون دو موشک فجر 5 که میگن گنبد آهنین نتونسته اونها رو رهگیری کنه چیه؟ گنبد آهنین ضعف داره در مقابل موشک های با برد بیشتر؟ تا جایی که میدونم اسرائیل به 8 سامانه گنبد آهنین دیگه هم نیاز داره تا کل مناطق رو پوشش بده...
جالب این هست که تمام این محاسبات در حدود ۷-۸ ثانیه انجام می‌شه قبل از اینکه موشک برسه
Anarchy نوشته: داستان اون دو موشک فجر 5 که میگن گنبد آهنین نتونسته اونها رو رهگیری کنه چیه؟ گنبد آهنین ضعف داره در مقابل موشک های با برد بیشتر؟ تا جایی که میدونم اسرائیل به 8 سامانه گنبد آهنین دیگه هم نیاز داره تا کل مناطق رو پوشش بده...

هر سیستم مبتنی بر رادار برای اینکه بتونه عمل کنه اولین شرطش اینه که رادار هدفش رو ببینه . بعدش بتونه در موردش تصمیم گیری کنه . احتمالن در اون مورد موشکها در نقطه کور راداری بودند که دیده نشدند .
ایران هم فکر نکنم موشک رادار گریز بده دست حماس ! برای خودش نگه میداره اگر داشته باشه .
یک نقطه ضعف هم گنبد آهنین داره و اون اینه که موشکهایی که از فواصل خیلی دور شلیک میشند رو نمیتونه هدف قرار بده ! گویا این سیستم موشک رو از همون لحظه شلیک زیر نظر میگیره .

نقل قول:از آنجا که برد راکت های «تامیر» در «گنبد آهنین» می تواند راکت های دشمن را تا ۷۰ کیلومتری شکار کند، اگر قرار باشد که ایران یا حامیان دیگر، تشکل های مسلح فلسطینی در نوار غزه را به راکت هایی با برد بیشتر مجهز کنند، «گنبد آهنین» ممکن است که در وضعیت فعلی خود، کارساز نباشد.

سیستم «گنبد آهنین» اسرائیل چگونه کار می کند؟
گنبد آهنین برای راکت‌های کوتاه برد هست ، اسرائیل سیستم ختس رو برای موشک‌های میان برد و دور برد داره ، موشک‌های پاتریوت هم اسرائیل به وفور داره.
در زمینه تانک گویا این تانک‌ها Leopard 2 آلمانی از همه بهتر هستند (حتی ابرامز)،عربستان هم چند وقت پیش یک 200 تایی (اگر تعدادش درست یادم مانده باشد) از اینها خرید که سر و صدا کرد.
آری ، تانک‌های آلمانی‌ لئوپارد بهترین تانک جهان هست
Russell نوشته: در زمینه تانک گویا این تانک‌ها Leopard 2 آلمانی از همه بهتر هستند (حتی ابرامز)،عربستان هم چند وقت پیش یک 200 تایی (اگر تعدادش درست یادم مانده باشد) از اینها خرید که سر و صدا کرد.

من اینو توی نمایشگاه دیدم ! جالبه که نمایشگاه وسایل خونگی بود :)) آورده بودند به ملت نشان بدهند .
صفحات: 1 2 3 4 5 6