دفترچه

نسخه‌ی کامل: قدرت‌های نظامی جهان
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
صفحات: 1 2 3 4 5 6
ناو هواپیما بر بعدی USS Theodore Roosevelt است. این ناو نیز حدود ۹۰ جنگنده را میتواند حمل کند. از این نا در جنگ اول خلیج فارس استفاده زیاد شده است ، این ناو نیز همچون ناو‌های دیگر به آخرین تکنولوژی راداری و جنگ الکترونیکی مجهز است.

[ATTACH=CONFIG]1717[/ATTACH]
بقیه ناو‌های آمریکا هم کم و بیش شبیه همین‌ها هستند ، حالا یک کمی‌ به نیروهای کماندویی ارتش‌های غربی و اسرائیل می‌پردازیم. طبق تحقیقی که کردم بهترین نیروی کماندویی جهان SAS بریتانیا هست که در جنگ با ارتش جمهوری خواه ایرلند تجربه زیادی دارد ، ۲ نیروی بعدی Delta Force آمریکا و Seal Team ۶ هستند و نیروی چهارم سایرت متکل اسرائیل که تجربه زیادی در نفوذ در خاک دشمن ، عملیات‌های ضّد تروریستی و غیره دارد. شائول مفاز نیز زمانی‌ فرمانده این نیرو بوده است.:e420:
Dariush نوشته: یعنی میتواند از شصت کیلومتری یک هدف را بزند؟ براستی که شگفت‌آور است.
جنگنده‌هایی هستند که بتوانند با اینها رقابت کنند؟ گویا چین در حال ساخت یکسری جنگنده است که البته الگوهایش را از جنگنده‌های روسی گرفته است و آنها را قوی‌تر و پیشرفته‌تر کرده است.

هلیکوپتر آپاچی هم این توانایی را دارد ، یکی هم انگلیس ساخته بود که همین کار را میتوانست بکند .
قطعن جنگنده و بکب افکن هایی هستند که میتوانند با اینها رقابت کنند و حتا پیشرفته تر هم هستند ! ولی عمومن دست خود آمریکا یا متحدینش هستند . مثل اینی که انگلیس ساخته : خبرآنلاین - رونمایی از جنگنده فوق مدرن انگلیسی / عکس
چین و روسیه هم یک چیزهای خفن پفنی دارند :

First pics: Chinas J-20 stealth fighter armed with a missile | Killer Apps
Russias Stealth Fighter Could Match U.S. Jets, Analyst Says | Danger Room | Wired.com

ولی سیاستشان مثل آمریکا مبتنی بر تبلیغات نیست . نتیجه اینکه آنچه آمریکا ساخته و میخواهد که بقیه بدانند که آمریکا این را دارد به شدت رویش مانور تبلیغاتی میشود و شاید اون وسط ها یک چاخان های کوچکی هم بکنند . ولی دست آخر همه اینها را هم که داشته باشی پشتیبانی امام زمان را نداشته باشی هیچی نیستی :))
ببینید یک روزی آمریکا با چین و روسیه به جنگ بروند مسلما کرهٔ زمین نابود خواهد شد ، پس مقایسه قدرت نظامی اینها با هم زیاد اهمیتی ندارد، ولی‌ این را باید در نظر بگیریم که در جنگ کلاسیک, آمریکا در نهیات میتواند چین و روسیه را شکست دهد ، ولی‌ بسیار بسیار خودش نیز ضربه خواهد خورد. مثلا آمریکا توان بمباران روسیه و چین را دارد ، ولی‌ چین و روسیه توان بمباران آمریکا را ندارند و تنها راه حمله آنها به آمریکا موشک قاره پیما هست که آنها هم امکان به زانو در آوردن آمریکا را ندارند.
Theodor Herzl نوشته: ببینید یک روزی آمریکا با چین و روسیه به جنگ بروند مسلما کرهٔ زمین نابود خواهد شد ، پس مقایسه قدرت نظامی اینها با هم زیاد اهمیتی ندارد، ولی‌ این را باید در نظر بگیریم که در جنگ کلاسیک, آمریکا در نهیات میتواند چین و روسیه را شکست دهد ، ولی‌ بسیار بسیار خودش نیز ضربه خواهد خورد. مثلا آمریکا توان بمباران روسیه و چین را دارد ، ولی‌ چین و روسیه توان بمباران آمریکا را ندارند و تنها راه حمله آنها به آمریکا موشک قاره پیما هست که آنها هم امکان به زانو در آوردن آمریکا را ندارند.

[URL="http://www.mnd.gov.tw/English/Publish.aspx?cnid=498&p=19940"]Military News-China Tests Stealth Bomber: Neighboring States on High Alert-Ministry of National Defense,R.O.C
[/URL]
Russia Develops Stealth Bomber T-60S
Russian bomber conducts practice strikes on US missile defenses in Asia | Fox News
Xian H-6 - WiKi
Russian aircraft carrier Admiral Kuznetsov - WiKi
Chinese aircraft carrier programme - WiKi

اینها هر سه تاشون توان بمباران همدیگه و توان درگیری در جنگ کلاسیک رو دارند !

همان طور هم که قبلن بهت گفتم کسرا جان ، جنگ کلاسیک فقط به بودجه نظامی بیشتر نیست ! هزار تا فاکتور داره که مهم تر از سلاح و بودجه ! منابع هستش .
روسیه و چین از نظر منابع چه انسانی چه غیر انسانی از آمریکا غنی تر هستند در مقابل آمریکا از نظر تکنولوژی و بودجه نظامی غنی تره . و این باعث میشه که کفه ترازو به سمت هیچ کدومشون سنگینی نکنه .

در نهایت اینکه آی آمریکا خداست و اگر همه ی کره زمین هم جمع بشند زورشون بهش نمیرسه جوکی بیش نیست .

پ.ن : گویا نازی ها هم برنامه تولید هواپیمای رادار گریز داشتند !! Hitlers Stealth Fighter - National Geographic Channel - UK

[ATTACH=CONFIG]1721[/ATTACH]
[ALERT]کاربرانی که به عنوان ترول شناخته شدند ، در جستار‌های من حق پست ندارند ، افراد از بحث جدی دور میشوند و همه به خزعبلات آنها پاسخ می‌‌دهند.[/ALERT]
یک کمی‌ به اسرائیل هم اینجا بپردازیم ، این آخرین ورژن تانک مرکاوا هست که در جنگ‌های مختلف ازش استفاده شده ، استفاده اصلی‌ البته برای جنگ شهری در غزه و کرانه غربی هست.

[ATTACH=CONFIG]1724[/ATTACH]
چه خوشگله :دی

کسرا جان اسرائیل آبرامز هم دارد ؟
sonixax نوشته: کسرا جان اسرائیل آبرامز هم دارد ؟
خیر ، اسرائیل از تانک‌های ساخت خود استفاده می‌کند که همین مرکاوا هست
Theodor Herzl نوشته: یک کمی‌ به اسرائیل هم اینجا بپردازیم ، این آخرین ورژن تانک مرکاوا هست که در جنگ‌های مختلف ازش استفاده شده ، استفاده اصلی‌ البته برای جنگ شهری در غزه و کرانه غربی هست.
سلاح ضد تانک رو این اثر داره؟
گویا فقط میشه شنی هاشو زد که نتونه حرکت کنه، درسته؟
صفحات: 1 2 3 4 5 6