دفترچه

نسخه‌ی کامل: شناخت محمد
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
صفحات: 1 2 3
این فرنام کتابی از آقای دکتر علی سینا است.
این کتاب البته با ایمیل و حدود 4 بخش نخست از سوی نویسنده کتاب بدست ما رسیده است . من خوشحال هستم چون نخستین کتابی خواهد بود که پشتیبانی نویسنده را داریم.

این کتاب شاید با نام شناخت محمد برگردان شود مگر این که فرنام بهتری پیشنهاد شود

خوب گفتار نخست در باره ی با چم Psychobiography که کتاب مدعی است آن را به کار گرفته است. بر پایه ویکی پدیا http://en.wikipedia.org/wiki/Psychobiography هدف این رشته شناخت شخصیت های بزرگ تاریخی با به کاری گیری اصول روان شناسی و روان کاوی است. بررسی های آن تک نگاری (case study) است. فروید بررسی در باره ی دواینچی داشته است به نام Leonardo da Vinci and a Memory of His Childhood
که هر آینه نقطه آغاز این گونه بررسی ها به شمار می رود
در باره این "بررسی های آن تک نگاری (case study) است." در پست بالا، من برداشت نادرستی از چم واژه داشته ام برگردان این واژه برای سفرنامه ها می توان تک نگاری به کار برد در شرح حال روا نیست تک نگاری به کار برده شود و باید همان بررسی موردی به کار رود

شماری از واژه ها هست که بسیاری از مسلمانان آن را نمی پسندند مانند تازی نامه. در برگردان کتاب چون از این واژه ها بسیار به کار رفته، برای این که امانت داری را رعایت کنم نگر شما چیست که همان واژه ها تازی را به کار بگیریم ؟ از سوی دیگر باید برای بسیاری از واژه ها برابر پیدا کنیم مانند صحابه، حدیث، حدیث متواتر و..... برای همین گمان کنم دچار سردرگمی بسیاری می شویم
بهمنیار نوشته: شماری از واژه ها هست که بسیاری از مسلمانان آن را نمی پسندند مانند تازی نامه. در برگردان کتاب چون از این واژه ها بسیار به کار رفته، برای این که امانت داری را رعایت کنم نگر شما چیست که همان واژه ها تازی را به کار بگیریم ؟ از سوی دیگر باید برای بسیاری از واژه ها برابر پیدا کنیم مانند صحابه، حدیث، حدیث متواتر و..... برای همین گمان کنم دچار سردرگمی بسیاری می شویم

من پیشنهاد می کنم همین واژه های تازی صحابه، حدیث، متواتر، قرآن و غیره را بکار ببریم بهتر باشد چون به گوش مسلمانان آشناست و از آنجاییکه هدف ما نیز شناساندن چهره ی کثیف محمد زنباره و چرندیات تازینامه به مسلمین می باشد با واژگان ناآشنا از هدف اصلی یعنی اسلام ستیزی در کتاب دور می شویم.

البته پیشنهاد دیگر هم اینکه در کنار واژگان تازی، در پرانتر واژه ی پارسی هم در برگردان کتاب گنجانده شود تا با یک تیر دو نشان زده باشیم. هم روشنگری هم زدودن واژگان تازی و آشنا شدن خوانندگان با برابرهای پارسی واژه ها.
Satan نوشته: البته پیشنهاد دیگر هم اینکه در کنار واژگان تازی، در پرانتر واژه ی پارسی هم در برگردان کتاب گنجانده شود تا با یک تیر دو نشان زده باشیم. هم روشنگری هم زدودن واژگان تازی و آشنا شدن خوانندگان با برابرهای پارسی واژه ها.


برای این دسته از واژه‌ها، همان عربی بیشتر بدرد می‌خورد. اصلا خواننده ندونه تازی‌نامه همان قرآنه بهتره، اینطوری درک اسلام و ربط دادن نوشته به دیگر نوشته‌‌ها ساده‌تره ...

نگر من این که اینه!
یکی از دشواری های اساسی اسلام که گریبان ما را دارد این است که هر گاه حدیثی آورده شود مسلمانان هزار حدیث مخالف آن می آورند که این جعلی است و آن درست نیست و روای فلا ن است و .... این مایه آن می شود که انرژی ووقت مخالف به جای راه درست در کوچه پس کوچه های به دست آوردن نام و نشان حدیث ها وروایان صرف شود.

ولی در کل می خواهم بدانم نگر شما چیست؟ آیا به نگر شما می توان با داشتن زندگی نامه یک شخص به ویژگی های روانی و بیماری های روانی وی پی برد؟
بهمنیار نوشته: ولی در کل می خواهم بدانم نگر شما چیست؟ آیا به نگر شما می توان با داشتن زندگی نامه یک شخص به ویژگی های روانی و بیماری های روانی وی پی برد؟

بستگی به میزان اطلاعات تاریخی دارای اعتبار دارد.با توجه به اینکه مسلمانان خود تاریخ خود را نوشته اند،و احتمالاً بقیه یا کشته شده اند یا کتابهایشان از بین رفته و از آنجا که 1400 سال به نسبت تاریخ سایر ادیان بسیار جوان حساب میشود بنظر من با دقت به نسبه خوبی میتوان اینکار را انجام داد.البته بر اساس کتب و متدهای تاریخی نه احادیث بحار النوار و...
بهمنیار نوشته: ولی در کل می خواهم بدانم نگر شما چیست؟ آیا به نگر شما می توان با داشتن زندگی نامه یک شخص به ویژگی های روانی و بیماری های روانی وی پی برد؟

اگر اطلاعات درست و جامع باشد از دید من تا حدود زیادی می توان این کار را انجام داد
متاسفانه محمد یک نویسنده یا بازیگر نبوده تا بتوانیم به اطلاعات خیلی دقیق و بی طرفانه دست رسی داشته باشیم هر چند اگر یک بازیگر ساده هم بود طرفداران دوآتشه ای داشت که دست به تاریخ سازی می زدند متاسفانه سال ها جزم اندیشی و دوری از علم در جوامع اسلامی کار را سخت کرده ولی با همه این سختی ها فکر کنم بتوانیم از منابع مستندتر اطلاعات خوبی به دست بیاوریم 53
بهمنیار نوشته: یکی از دشواری های اساسی اسلام که گریبان ما را دارد این است که هر گاه حدیثی آورده شود مسلمانان هزار حدیث مخالف آن می آورند که این جعلی است و آن درست نیست و روای فلا ن است و .... این مایه آن می شود که انرژی ووقت مخالف به جای راه درست در کوچه پس کوچه های به دست آوردن نام و نشان حدیث ها وروایان صرف شود.

ولی در کل می خواهم بدانم نگر شما چیست؟ آیا به نگر شما می توان با داشتن زندگی نامه یک شخص به ویژگی های روانی و بیماری های روانی وی پی برد؟

اگر این کتاب را مطالعه نفرمودید ، پیشنهاد میشود : http://mamnoe.wordpress.com/2011/02/01/%...%AE%D8%AA/
sonixax نوشته: اگر این کتاب را مطالعه نفرمودید ، پیشنهاد میشود : http://mamnoe.wordpress.com/2011/02/...7خت
دستت درد نکنه 4

روزی در جمع رفقا گفتم که در حال برگردان کتابی به نام شناخت محمد هستم، یکی از بچه ها گفت درباره کدام یک از محمدها؟ من دیدم که در همان جمع کوچک سه تا محمد داریم.

پس اگر نام کتاب به شناخت پیامبر اسلام تغییر نماید، خواننده به طور دقیق تری می داند که در باره چه گفتگو می شود.
ولی در این زمینه دو دیدگاه وجود دارد. دیدگاه نخست : در واقع محمد، محمد بوده و او را پیامبر اسلام نامیدن، لقبی که مسلمانان او را می نامند، باعث تحریک بیشتر می شود و بدرد دیگری نخورده و احترام بی خودیست.

از دیدگاه دیگر، یعنی دیدگاه دوم، نامیدن پیامبر اسلام مانند، این است که رامسس را فرعون بنامیم یا تازگی ها مبارک را نیز فرعون می نامیدند، البته از سوی رساناهای ایرانی. از سوی دیگر گوش مردم بیشتر با پیامبر اسلام آشناست تا محمد.

نگر شما در این باره چیست؟
خوب نام فامیل را هم اضافه کنید که اشتباه گرفته نشود،یعنی بشود "شناخت محمد ابن عبدالله"
البته نام محمد مانند آدولف است.هر چقدر هم آدولف داشته باشید وقتی میگویید آدولف همه ذهنشان میرود سراغ یک نفر. 4
صفحات: 1 2 3