دفترچه

نسخه‌ی کامل: مهم تر از بمب اتم !
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
صفحات: 1 2
همون طوری که همتون میدونید یک کره ی زمین گیر داده به ایران که داری بمب اتمی میسازی و البته حق هم دارند - حکومتی که با شهروندای خودش این طوری رفتار میکنه و تروریست ها رو تجهیز میکنه ترقه هم نباید داشته باشه چه برسه به بمب اتمی .

سوای اینکه من معتقدم ایران هم باید سلاح هسته ای داشته باشه چون در محاصره کشور هایی قرار داده که سلاح هسته ای دارند (ولی نه با این حکومت چلغوز) به نظر شما چه چیز هایی در صنایع ایران چه نظامی و چه غیر نظامی مهم تر و واجب تره و اول باید فکری به حال اونها کرد ؟

میدونم که تعدادشون یکی دو تا نیست و اندازه ی 32 سال کم و کسری رو باید مطرح کرد - ولی مهم ترین هاش از نظر شما چیه ؟ یک مختصر توضیحی هم در بارش بدید .

به نظر من اینها :

توانایی ساخت و تعمیر وسایل نقلیه پرنده مانند هلیکوپتر و یا هواپیما چه نظامی و چه غیر نظامی - چرا که هر کشوری باید توانایی ساخت هواپیماها و هلیکوپتر های نظامی و غیر نظامی بومی خودش و متناسب با شرایط جوی خودش رو داشته باشه ، سوای اونهایی که از برترین ها در این صنعت تهیه میکنه .

توانایی تولید خودرو با استاندارد های جهانی ، سالانه ایرانیان بسیاری به خاطر عقب ماندگی در تکنولوژی ساخت خودرو در ایران جان خودشون رو از دست میدند .

بازسازی و خودکفایی در نگهداری راه های ارتباطی مانند جاده ها و راه آهن و ... مطابق با استاندارد های جهانی .

توانایی لازم صنعتی برای تولید مواد خوراکی .

توانایی های حد اقلی در صنایع الکترونیکی - اگر از وسایل الکترونیکی ایرانی خریداری کنید و بعد کاورش رو بر دارید میبینید که به هیچ عنوان ساخت ایران نیست و یک برد از قبل اسمبل شده فلان شرکت بی نام و نشون چینی داخلش وجود داره . حتا مانیتور ها به خصوص شرکت پارس که روش پارسه توش ال جی !!!

توانایی لازم برای تولید لوازم خانگی و یا ابزار آلت با استاندارد بالا .

البته ایران با جمهوری اسلامی حتا پرتغال هم نمیتونه تولید کنه ! چه برسه به اینها ...

اگر اینها از نظر کیفیتی در سطح خوبی هم قرار داشته باشند میشه به صادرات از دست رفته ی ایران هم یک جانی بخشید .
sonixax نوشته: بازسازی و خودکفایی در نگهداری راه های ارتباطی مانند جاده ها و راه آهن و ... مطابق با استاندارد های جهانی .

به نظر من این از همه چیز مهمتر هست.جدا از ایتکه جون 20-30 هزار آدم توش از دست میره بهترین جا برای سرمایه گذاری هست.این جاده ها اگر خوب ساخته بشه تا -5040 سال جاده ست و ایران اگر بندرهاش رو هم سر و سامون بده با توجه به موقعیتش میتونه چیزی به مراتب بهتر از دوبی در جذب سرمایه و ترانزیت بشه.اما امان از این مدیریت جهان و صادرات انقلاب و بمب اتمی و اسلامی سازی کل کره زمین که وقت برای این کارهای جزیی نگذاشته
امروز یک سیستم ضدّ موشکی اسرائیل در آزمایش خودش رو با موفقیت تموم کرد به اسم ختس ۲. بزودی هم وارد مرحله عملیاتی می‌شه. این برای مقابل با موشک‌های دور برد سجیل و شهاب است ، به این معنی‌ که این موشک‌ها قبل از رسیدن به خاک اسرائیل روی هوا مورد هدف قرار میگیرند ، یعنی‌ اینکه اینهمه خرج ساخت و تولید سجیل و شهاب شده بود یعنی‌ پشم!
shinbet نوشته: امروز یک سیستم ضدّ موشکی اسرائیل در آزمایش خودش رو با موفقیت تموم کرد به اسم ختس ۲. بزودی هم وارد مرحله عملیاتی می‌شه. این برای مقابل با موشک‌های دور برد سجیل و شهاب است ، به این معنی‌ که این موشک‌ها قبل از رسیدن به خاک اسرائیل روی هوا مورد هدف قرار میگیرند ، یعنی‌ اینکه اینهمه خرج ساخت و تولید سجیل و شهاب شده بود یعنی‌ پشم!

اشتباه میکنید ، هزینه برای ساختش نشده بود ، هزینه برای خریدش شده بود !!! اون هم تکنولوژی دهه 60 شوروی .
در صورتی که شمار زیادی از متخصصان امور نظامی آمریکا ایرانی هستند ، خود ایران به خاطر داشتن حکومت تخمی باید بره تکنولوژی دهه 60 روسیه رو با قیمت های نجومی بخره آخرش هم به قول شما پشم .
در صورتی که همین ایران در دوران پهلوی های خاین و وطن فروش و اخی و تفی و ... !!! سومین نیروی هوایی دنیا رو داشته و این f14 هایی که اینها دارند خودشون رو باهاش جر میدند از همون دورانه ، هواپیماهایی که تا به امروز با اینکه از رده خارج شده آمریکا دست هیچ کدوم از متحدانش نداده و نخواهد داد .
برای ِ مردم «مهم‌تر» یا برای ِ ج.ا؟ چراکه منافع و اولویت‌های این‌دو با هم یکی نیستند. این حکومت با سرعتی باور نکردنی در همه‌ی ابعاد و جوانب(اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، ایدئولوژیک و ...)به سمت سقوط پیش می‌رود، و تنها دستاویزش در این پرتگاه _به زعم ِ خودشان_ بمب اتمی‌ست(چیزی که حمله‌ی خارجی را منتفی، و دست حکومت برای سرکوب وسیع داخلی را باز خواهد گذاشت، شبیه راهی که کره شمالی رفت)..

اما مهمترین اولویت ِ مردم ایران برقراری دموکراسی، مذهب زدایی از حوزه‌ی عمومی جامعه و حقوق بشر است که جمهوری اسلامی نمی‌تواند آنها را برآورده بکند، بخاطر معذوریت‌های ایدئولوژیک و جنایت‌کار بودن ِ صدر تا ذیل ِ نظام، باقی مسائل هم آنقدر فاجعه آمیز شده‌اند که ج.ا توانایی رسیدگی به آنها را ندارد، بخاطر گستردگی فساد حکومتی و ناتوانی از اجرای هرگونه برنامه‌ای.. 5 تا 7 میلیون معتاد_آمار رسمی4.9 میلیون_، بیش از 5 میلیون آواره از وطن، بیش از 7 میلیون بی کار، رتبه‌ی اول اعتیاد و اعدام و مرگ و میر جاده‌ای در جهان و... را ج.ا یا هر دولت ِ دیگری با ظرفیت‌ها و توانایی‌های فعلی کشور نمی‌تواند در کمتر از چند دهه برنامه‌ی کارشناسی شده و دقیق حل بکند.. این حکومتی که از فردای ِ خود مطمئن نیست و جامعه‌ای که سالهاست در وضعیت «تعلیق دائم» به سر می‌برد به قولی «این کاره» نیست.
Ouroboros نوشته: 5 تا 7 میلیون معتاد_آمار رسمی4.9 میلیون_، بیش از 5 میلیون آواره از وطن، بیش از 7 میلیون بی کار، رتبه‌ی اول اعتیاد و اعدام و مرگ و میر جاده‌ای در جهان و... را ج.ا یا هر دولت ِ دیگری با ظرفیت‌ها و توانایی‌های فعلی کشور نمی‌تواند در کمتر از چند دهه برنامه‌ی کارشناسی شده و دقیق حل بکند..
امیر جان واقعا همین طور هست که میگی!! یعنی اگه فرض کنیم همین فردا همه موانع هم از سر راه برداشته بشه اثرات این 30 سال گندکاری کلی طول میکشه تا برطرف بشه و ما هم نسل سوخته ی اونیم....2
البته پدر و مادرهای نسل ما هم یکجورایی نسل سوخته هستند با انقلاب فرهنگی و جنگ و اینها که عمر من یکی به اونها دیگه قد نمیده.
مساله اینجاست که ما آش نخورده و دهن سوخته ایم !!
یک تشبیه جالبی میکرد کریستوفر هیچنز نسل ما رو به بومرنگ که اول برای ازدیاد لشگر اسلام یک رکود جهانی در زاد و ولد زده شد و الان همون نسل از این حکومت خوششون نمیاد و برگشتند طرف خود اینها.
ما اگر در آینده خیلی نبوغ به خرج بدیم باید متوجه باشیم که تبدیل ایران به یک قطب صنعت خودرو سازی یا هواپیما سازی یا قطب تولید موبایل و تلوزیون و صنعت الکترونیک فقط وقت و هزینه تلف کردنه.
در صنعت خودرو سازی ایران در نهایت 100الی 150هزار نفر شاغل هستند که با توجه به ورشکسته بودن صنعت خودروسازی و بدهی های چند صد ملیاردی ایران خودرو و سایپا که بیشتر از قیمت کارخانه و خط تولید ارزش داره! پس صنعت ما هیچ بازدهی اقتصادی نداره و بکل فقط جنبه ویترین داره.
در همچین حالتی صرف کردن هر مقدار پول وانرژی و وقت فقط هدر دادنه که قدیمی ها میگن آفتابه خرج لحیم کردنه.

غیر از اون سالی 30هزار نفر در تصادفات جاده ای میمیرن که ماشین های نا امن این دو کارخانه گاری ساز از مهمترین عوامل مرگ این انسان ها هستند.
در مورد مصرف بنزین و آلودگی هوا و عدم رعایت استانداردهای روز خودروها و بنزین سوزی این گاری ها هم که همه مطلع هستنید.
پس ما داریم علاوه بر تلف کردن وقت و سرمایه مون هزینه های خیلی زیاد دیگری هم تقبل میکنیم فقط بخاطر اینکه بگیم ایران یک صنعتی هم داره!
حالا (با فرض ایرانی آزاد) چرا ما بجای اینکه این همه هزینه های نا معقول کنیم و پافشاری کنیم روی اینکه بخواهیم به زور جای ژاپن و کره رو در تولید لوازم الکترونیکی یا جای آلمان و فرانسه رو در تولید اتوموبیل بگیریم که هر کدوم این کشورها در صنعت بومی شون استخون ترکوندند ما بیایم روی صنایع دیگه که درش پتانسیل داریم و خیلی راحت میتونیم پیشرفت کنیم و ازش پول در بیاریم سرمایه و وقت نگذاریم؟

چرا وقتی اینقدر مصرف بنزینمون بالاست نباید پالایشگاه بنزین داشته باشیم تا نفت رو در بهترین حالت بشکه ای 100دلار نفروشیم و بنزین رو لیتری 500تومان بخریم؟

مثال خوب --> توریسم! وقتی توریسم ایران میتونه در همون اوایل سرمایه های پر بازده چند ده ملیارد دلاری از سرتاسر نقاط دنیا به خودش جذب کنه و همون اول کار 3 تا 6 ملیون نفر شغل ایجاد کنه چرا ما باید اینقدر به فکر تولید خودروی ملی باشیم؟
چرا باید بنزین آزاد بزنیم و تعرفه واردات خودرو بدیم؟
چرا ما هم نمیایم مثل برزیل یا اسپانیا یا کشورهای دیگه که واقعگرا هستند و خودشون میدونند که هیچوقت به پای بزرگان این صنعت نمیرسند واردات خودرو رو آزاد کنیم و بیایم در کشور خودمون مرسدس بنز و بی ام و و جی ام تحت لیسانس تولید کنیم؟ یا بیایم در کشورمون گوشی یا تلوزیون یا کامپیوتر تحت لیسانس با بالاترین کیفیت تولید کنیم؟
میدونید چند میلیون شغل ایجاد میشه؟
تازه هم مردم با قیمت خیلی پایین تر از الان سوار ماشین های لوکس و گرون قیمت که باب میلشون هست میشن و هم اشتغال ایجاد میشه هم صادرات خودرو میکنیم و هم دولت بجای اینکه از جیبش هزینه کنه و به ایران خودرو و سایپا وام کَلون بدون بازگشت بده تازه یک پولی هم از کارخونه به جیب میزنه.
Reactor نوشته: ما اگر در آینده خیلی نبوغ به خرج بدیم باید متوجه باشیم که تبدیل ایران به یک قطب صنعت خودرو سازی یا هواپیما سازی یا قطب تولید موبایل و تلوزیون و صنعت الکترونیک فقط وقت و هزینه تلف کردنه.
در صنعت خودرو سازی ایران در نهایت 100الی 150هزار نفر شاغل هستند که با توجه به ورشکسته بودن صنعت خودروسازی و بدهی های چند صد ملیاردی ایران خودرو و سایپا که بیشتر از قیمت کارخانه و خط تولید ارزش داره! پس صنعت ما هیچ بازدهی اقتصادی نداره و بکل فقط جنبه ویترین داره.
در همچین حالتی صرف کردن هر مقدار پول وانرژی و وقت فقط هدر دادنه که قدیمی ها میگن آفتابه خرج لحیم کردنه.

غیر از اون سالی 30هزار نفر در تصادفات جاده ای میمیرن که ماشین های نا امن این دو کارخانه گاری ساز از مهمترین عوامل مرگ این انسان ها هستند.
در مورد مصرف بنزین و آلودگی هوا و عدم رعایت استانداردهای روز خودروها و بنزین سوزی این گاری ها هم که همه مطلع هستنید.
پس ما داریم علاوه بر تلف کردن وقت و سرمایه مون هزینه های خیلی زیاد دیگری هم تقبل میکنیم فقط بخاطر اینکه بگیم ایران یک صنعتی هم داره!
حالا (با فرض ایرانی آزاد) چرا ما بجای اینکه این همه هزینه های نا معقول کنیم و پافشاری کنیم روی اینکه بخواهیم به زور جای ژاپن و کره رو در تولید لوازم الکترونیکی یا جای آلمان و فرانسه رو در تولید اتوموبیل بگیریم که هر کدوم این کشورها در صنعت بومی شون استخون ترکوندند ما بیایم روی صنایع دیگه که درش پتانسیل داریم و خیلی راحت میتونیم پیشرفت کنیم و ازش پول در بیاریم سرمایه و وقت نگذاریم؟

چرا وقتی اینقدر مصرف بنزینمون بالاست نباید پالایشگاه بنزین داشته باشیم تا نفت رو در بهترین حالت بشکه ای 100دلار نفروشیم و بنزین رو لیتری 500تومان بخریم؟

مثال خوب --> توریسم! وقتی توریسم ایران میتونه در همون اوایل سرمایه های پر بازده چند ده ملیارد دلاری از سرتاسر نقاط دنیا به خودش جذب کنه و همون اول کار 3 تا 6 ملیون نفر شغل ایجاد کنه چرا ما باید اینقدر به فکر تولید خودروی ملی باشیم؟
چرا باید بنزین آزاد بزنیم و تعرفه واردات خودرو بدیم؟
چرا ما هم نمیایم مثل برزیل یا اسپانیا یا کشورهای دیگه که واقعگرا هستند و خودشون میدونند که هیچوقت به پای بزرگان این صنعت نمیرسند واردات خودرو رو آزاد کنیم و بیایم در کشور خودمون مرسدس بنز و بی ام و و جی ام تحت لیسانس تولید کنیم؟ یا بیایم در کشورمون گوشی یا تلوزیون یا کامپیوتر تحت لیسانس با بالاترین کیفیت تولید کنیم؟
میدونید چند میلیون شغل ایجاد میشه؟
تازه هم مردم با قیمت خیلی پایین تر از الان سوار ماشین های لوکس و گرون قیمت که باب میلشون هست میشن و هم اشتغال ایجاد میشه هم صادرات خودرو میکنیم و هم دولت بجای اینکه از جیبش هزینه کنه و به ایران خودرو و سایپا وام کَلون بدون بازگشت بده تازه یک پولی هم از کارخونه به جیب میزنه.

مردمان کره ی جنوبی تا همین 30 سال پیش در ایران کارگری میکردند و در آن زمان کره کشوری بود در حد و اندازه ی افغانستان امروزی ! پس اگر آنها توانستند - ما هم میتوانیم .
در مورد اسپانیا اطلاعات شما اشتباهه ، اسپانیا یکی از بزرگترین تولید کنندگان خودرو در اروپاست و معروف ترین خودرو اسپانیایی Seat هستش که شما در آلمان که بزرگترین قطب صنعت خودرو سازی هست در هر خیابان 3-4 تایی میبینید - یعنی خودرو هایش را به بزرگترین تولید کننده خودروی جهان صادر میکند .
هر کشوری باید حد اقلی با استاندارد های جهانی از هر صنعتی داشته باشد و اون صنایع با فرهنگ و موقعیت جغزافیای اون کشور هماهنگ باشه - حالا اگر توان صادرات هم داشته باشه چه بهتر .

صنعت توریسم سوای در آمد بسیاری که داره - هزینه ی خیلی زیادی هم داره . توریست ها به منابع طبیعی و آثار تاریخی صدمات زیادی میزنند تازه یک چیز دیگری هم که هست توریسم صنعتیه که با تغییرات جوی و یا بلایای طبیعی به شدت آسیب پذیره در نتیجه اتکا فقط و فقط به توریسم اشتباه محض است .

ثروت خالی هم صنعت نمیاره برای همین باید صنایع کشور رو تقویت کرد به خصوص کشوری مثل ایران که پتانسیل بالایی چه از نظر استعداد های فردی و نیروی کار و چه از نظر منابع برای مواد اولیه و زمینهای فراوان و ... داره و استفاده نکردن از این پتانسیل ها اشتباه وحشتناکی است .
من یه چیزی دیدم اندکی گرخیدم !

http://www.globalfirepower.com/

ایران 18 مین کشور قدرتمند دنیا از نظر نظامی محسوب میشه - اسرائیل 11 می و ...

توی باقی سایتها هم که دیدم پایین ترین رتبه 26 بود ولی این یکی از همه دقیق تر بود و وقتی روی ایران کلیک میکنید خیلی دقیق همه چیز رو نوشته (تا سال 2008).

نظر شما چیه ؟

پ.ن : البته آمار دقیقش رو که میخونیم خیلی هم مالی نیست !

84 تا هواپیمای جنگنده ، 85 تا هلیکوپتر نظامی - 1160 تا تانک ! 94 تا ناو جنگی .
ببین بقیه چی هستند که ایران شده 18 ام !!!
صفحات: 1 2