دفترچه

نسخه‌ی کامل: چرا از مرگ نباید ترسید!
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
صفحات: 1 2 3 4
به نام خداوند مهرگستر خیلی مهربان "و قالت الیهود لیست النصری علی شیء و قالت النصری لیست الیهود علی شیء و هم یتلون الکتاب كذالك قال الذین لا یعلمون مثل قولهم فالله یحكم بینهم یوم القیامة فی ما كانوا فیه یختلفون ""هم گفت نمایانده شده یهود نیست یاوران نصری بر چیزی هم گفت یاوران نصری نیست نمایانده شده یهود بر چیزی هم آنهایند پی خوانی می کنند نوشتارُ جور آن گفت کسانی نمی دانند نمونهء گفته شان باز خداوندست فرمان می دهد میانشان زمانیست برپاشدن در چه بودند درِش پشت در پشت می کردند" ببینید خداوند به یهود هم نصری که نوشتار آسمانیشان جدا بود اینگونه گفته که بایستی به آن نوشتارشان چنگ بزنند همدیگرُ کوچک نکنند ،باز شیعه سنی که باورمندند به سخن خداوند قرآن چرا بایستی از گذشتگان پند نگیرند همانندشان رفتار کنند ؟بایستی یگانه پرستی کنیم جدای آیین آشتی اسلام گرایش دیگر نداشته باشیم تا یکپارچگی مان نگهداشته شود.دربارهء پرسش دومت خیلی سردر نمی آورم نمونه اش خودم قرص بازدارنده افسردگی را ناکارا می دانم زمانی آدمی خودش نخواهد باز قرص بازدارندهء درد هم وابسته سازند جز کوتاه زمان ارزش چندانی ندارند هم به گمانم کسی با دیوانگی خودکشی کرده که خداوند نمی آید ببردش دوزخ،پناه بر خداوند
mbk نوشته: ببینید خداوند به یهود هم نصری که نوشتار آسمانیشان جدا بود اینگونه گفته که بایستی به آن نوشتارشان چنگ بزنند همدیگرُ کوچک نکنند ،باز شیعه سنی که باورمندند به سخن خداوند قرآن چرا بایستی از گذشتگان پند نگیرند همانندشان رفتار کنند ؟بایستی یگانه پرستی کنیم جدای آیین آشتی اسلام گرایش دیگر نداشته باشیم تا یکپارچگی مان نگهداشته شود.

الان این استدلال بود؟! چی بود این؟!

mbk نوشته: دربارهء پرسش دومت خیلی سردر نمی آورم نمونه اش خودم قرص بازدارنده افسردگی را ناکارا می دانم زمانی آدمی خودش نخواهد باز قرص بازدارندهء درد هم وابسته سازند جز کوتاه زمان ارزش چندانی ندارند هم به گمانم کسی با دیوانگی خودکشی کرده که خداوند نمی آید ببردش دوزخ

حرفتان غلط است از چند نظر. اولا قرص های ضد افسردگی کاملا بی اثر نیستند و روی برخی اثر میگذارند. دوما گاهی اوقات شنیدن حرف های منطقی از یک نفر میتونه خودش بازدارنده باشه حالا اون یک نفر میخواد یک روانشناس باشه یا یک انسان عادی. سوما گاهی اوقات شرایط زندگی انقدر سخت هست که فرد چاره ای جز خودکشی نمیبینه! توجه کنید نگفتم نیست گفتم نمیبینه. (این رو گفتم تا اگه نظرتون این هست که همیشه راه حلی وجود داره بهانه نیاورید) این هم که چاره دیگری ندیده تقصیر خودش نیست آگاهیش انقدر بوده مثل اینکه شما میای اسلام رو برای من توضیح میدی و من حرفای یکی دیگه رو هم میشنوم و در نهایت شک میکنم. خب این شک تقصیر منه؟! مشخصه که نه ولی خدای بی رحم اسلام در قرآن شکاکان رو تهدید به آتش جهنم میکنه! مسخره تر از این هم میشه؟!!!

نکته بعدی اینکه اصولا از نظر علم روانپزشکی حداقل روی کاغذ شاید روزی درمانی قطعی برای افسردگی و سایکوز و اسکیزوفرنی و مانیا و عقب ماندگی و منگلی بیاد حال آنکه در هرکدام از این 6 حالت آگاهی در سطوح مختلفی وجود داره ولی قرآن و سنت فرقی بین هیچکدام از اینها نگذاشته که ما بفهمیم کی دیوانه هست و کی نیست! مثلا در اسکیزوفرنی آگاهی مثل دو حالت قبلی کامل هست ولی غلطه و در دنیای امروز کسی که اسکیزوفرنی داشته باشه و قتل هم انجام بده در صورت اثبات بیماری روانیش زندان هم نمیره چه برسه به اینکه اعدامش کنن حال آنکه در 1400 سال اخیر در سراسر دنیا از جمله کشورهای اسلامی بسیاری افراد شاید همین بیماری را داشته اند و قتل کرده اند و اعدام شده اند پس اسلام نمیتونه آخرین دین باشه چون کامل نیست. شاید بگید خدا میدونه که اون فرد اسکیزوفرنی داره پس عذابش نمیکنه خب من چالش ایجاد میکنم! فرض میکنیم که فرد در لحظه قصاص کافر بوده خب این فرد باز هم جهنم میره در صورتی که اگه مثلا 10 سال بیشتر عمر میکرد شاید مومن میشد و بهشتی! اینجاست که مشخص میشه سیستم محاکمه در ادیان میلنگه!
به نام خداوند مهرگستر خیلی مهربان "فأما الذین فی قلوبهم مرض فزادتهم رجسا الی رجسهم و ماتوا و هم كافرون""باز یا چه کسانی در دلهاشان بیماریست باز افزودشان پلیدی سوی پلیدیشان هم مردند هم آنها رویگردانانی"
m@hdi نوشته: الان این استدلال بود؟! چی بود این؟!حرفتان غلط است از چند نظر. اولا قرص های ضد افسردگی کاملا بی اثر نیستند و روی برخی اثر میگذارند. دوما گاهی اوقات شنیدن حرف های منطقی از یک نفر میتونه خودش بازدارنده باشه حالا اون یک نفر میخواد یک روانشناس باشه یا یک انسان عادی. سوما گاهی اوقات شرایط زندگی انقدر سخت هست که فرد چاره ای جز خودکشی نمیبینه! توجه کنید نگفتم نیست گفتم نمیبینه. (این رو گفتم تا اگه نظرتون این هست که همیشه راه حلی وجود داره بهانه نیاورید) این هم که چاره دیگری ندیده تقصیر خودش نیست آگاهیش انقدر بوده مثل اینکه شما میای اسلام رو برای من توضیح میدی و من حرفای یکی دیگه رو هم میشنوم و در نهایت شک میکنم. خب این شک تقصیر منه؟! مشخصه که نه ولی خدای بی رحم اسلام در قرآن شکاکان رو تهدید به آتش جهنم میکنه! مسخره تر از این هم میشه؟!!!نکته بعدی اینکه اصولا از نظر علم روانپزشکی حداقل روی کاغذ شاید روزی درمانی قطعی برای افسردگی و سایکوز و اسکیزوفرنی و مانیا و عقب ماندگی و منگلی بیاد حال آنکه در هرکدام از این 6 حالت آگاهی در سطوح مختلفی وجود داره ولی قرآن و سنت فرقی بین هیچکدام از اینها نگذاشته که ما بفهمیم کی دیوانه هست و کی نیست! مثلا در اسکیزوفرنی آگاهی مثل دو حالت قبلی کامل هست ولی غلطه و در دنیای امروز کسی که اسکیزوفرنی داشته باشه و قتل هم انجام بده در صورت اثبات بیماری روانیش زندان هم نمیره چه برسه به اینکه اعدامش کنن حال آنکه در 1400 سال اخیر در سراسر دنیا از جمله کشورهای اسلامی بسیاری افراد شاید همین بیماری را داشته اند و قتل کرده اند و اعدام شده اند پس اسلام نمیتونه آخرین دین باشه چون کامل نیست. شاید بگید خدا میدونه که اون فرد اسکیزوفرنی داره پس عذابش نمیکنه خب من چالش ایجاد میکنم! فرض میکنیم که فرد در لحظه قصاص کافر بوده خب این فرد باز هم جهنم میره در صورتی که اگه مثلا 10 سال بیشتر عمر میکرد شاید مومن میشد و بهشتی! اینجاست که مشخص میشه سیستم محاکمه در ادیان میلنگه!
هر چه انگیزان آوردم گفتی چی که بخواهی خداوند هم پندش که به او هم نوشتارش چنگ بزنیمُ نادیده بگیری باز ندید می گیرم چون تو در هیچ دو چند گروه باورمندان جای نداری،تازه هر که کشته چه دیوانه چه هوشیار بایستی پی جویی شود که خونبها دهد اگر نادانسته کشتش یا دانسته کشت بکشنش یا خانواده کشته شده بخشش کنند تازه مرز دیوانگی بایستی از سزاوار دانشمندش در این باره پرسیده شود من که این پزشکانُ دیدم گوش به گفتهء بیمارشان نمی دهند اگر بیمار سخن خداوندُ بلدست، گناهکارند نبایستی ازشان پی روی کنیم، بایستی پزشک باورمند به خداوند هم مرزش در سخن خداوند قرآن باشد که ازش پیروی کنیم،پناه بر خداوند دانا
mbk نوشته: هر چه انگیزان آوردم گفتی چی که بخواهی خداوند هم پندش که به او هم نوشتارش چنگ بزنیمُ نادیده بگیری باز ندید می گیرم چون تو در هیچ دو چند گروه باورمندان جای نداری

خدایی خودت فهمیدی چی گفتی؟

mbk نوشته: تازه هر که کشته چه دیوانه چه هوشیار بایستی پی جویی شود که خونبها دهد اگر نادانسته کشتش یا دانسته کشت بکشنش یا خانواده کشته شده بخشش کنند تازه مرز دیوانگی بایستی از سزاوار دانشمندش در این باره پرسیده شود من که این پزشکانُ دیدم گوش به گفتهء بیمارشان نمی دهند اگر بیمار سخن خداوندُ بلدست، گناهکارند نبایستی ازشان پی روی کنیم، بایستی پزشک باورمند به خداوند هم مرزش در سخن خداوند قرآن باشد که ازش پیروی کنیم

آقا جان من میگم اسلام اگر هم دین خدا باشد باید بعد از آن دین دیگری میامد چون به درد دنیای امروز نمیخورد. علمای اسلام در صدر اسلام بنا بر سخن پیامبر که گفته بود علم اصلی در قرآن است به دنبال علوم دیگر نبودند. سنت هم در کنار اسلام پاسخگوی نیازهای دنیای امروز نیست. اصلا همه چیز در 100 کتاب هم نمیگنجد چه برسه به یک کتاب! (برای همین بعدا مسلمین به زحمت افتادند و گفتند منظور پیامبر از همه چیز، همه چیز برای هدایت بوده!)

طبق نظر اسلام به فلان اقلام زکات تعلق میگیره به بمان اقلام خمس حال آنکه زکات بیشتر مورد نیاز هست چون مختص سادات نیست ولی در دنیای امروز در همین ایران که پر سید 100 تومنی هست درآمد ناشی از خمس بیشتر از زکاته و اگه قرار باشه خمس و زکات اجباری بشه سادات فقیر کاخ نشین میشوند و فقرای معمولی فقط از گرسنگی نمیمیرند!

طبق نظر اسلام کسی از زمین چیزی استخراج کند مال اوست حال آنکه تمامی منابع و معادن چه در زمین چه در دریا چه فلزات چه نفت چه گاز چه هر چیز دیگر در دنیای امروز سرمایه ملی هست و به کسی تعلق ندارد ولی محمد فقط معادن نمک رو میدیده و نمیدونسته روزی معادن اورانیوم چقدر ارزشمند خواهند شد. (اصلا نمیدونسته اورانیوم چی هست!)

اگر ربا نباشد بانک نیست و اگر سیستم بانکی نباشد تحقیق و توسعه و تولید میخوابد ولی محمد این چیزها را نمیدانسته.

محمد نمیدانسته خزانه داری و بانک مرکزی به چه درد میخوره و بلافاصله هر چیزی که به دست میامده را بین مسلمین پخش میکرده.

سیستم حکومتی خلیفه محور منسوخ شده و الان در تمامی کشورها دولت و مجلس و دیگر ارگان های دولتی و خصوصی و تعاونی وجود دارد و سیستم حکومتی زمان محمد که بر اطاعت بی چون و چرا از پیامبر استوار بود و بعد از او به اطاعت بی چون و چرا از خلیفه یا امیرالمومنین تبدیل شد به درد دنیای امروز نمیخورد.

تا صبح میتونم از کمبودهای قرآن و سنت برای اداره یک کشور در دنیای امروز مثال بیاورم. در اول انقلاب هم عده ای از روحانیون مخالف تشکیل مجلس بودند و میگفتند هرچیزی که برای اداره جامعه اسلامی نیاز هست را خدا در قرآن و سنت اورده که فقط نیاز به تفسیر دارد که ما (روحانیون) انجام میدهیم که خمینی چون میدانست این حرفها خزعبلاتی بیش نیست مخالفت کرد.

اما در مورد سخنتان راجع به بیماران روانی باید بگم که در صدر اسلام هر کسی که منگل بوده یا عقب مانده ذهنی یا مانیای شدید داشته را دیوانه میگفتند حال آنکه در دنیای امروز بیماری های روانی شاخه های مختلفی دارند. براتون مثال میزنم:

یک فردی که اسکیزوفرنی دارد در ظاهر شاید عادی رفتار کند ولی درونش غوغاست! او به همه چیز و همه کس مشکوک است حتی خانواده اش! چنین فردی مستعد این هست که رو حساب سوء ظن حتی قتل کند! من وقتی روزبه بستری بودم به انترنم گفتم ای کاش طرف میمرد و منو اعدام میکردن و راحت میشدم که گفت با توجه به گزارش پزشکی قانونی در صورت مرگ طرف هم منو اعدام نمیکردن! در صدر اسلام علم پزشکی در حدی نبوده که پزشکان بفهمند طرف اسکیزوفرنی داره پس اعدامش میکردن و اگه فرد 40 ساله و کافر بود قاعدتا باید میرفت جهنم ولی اگه همین انسان الان به دنیا میامد شاید اعدام نمیشد و شاید 60 سال عمر میکرد و شاید مومن میمرد و میرفت بهشت! با توجه به این مسئله شما که طرفدار اسلام هستید به من میشه عدالت خدا رو در این مورد نشون بدید؟!

پس از این نظر هم اسلام کمبود داره! اصلا اگر قرآن و سنت را قانون و تفسیر و اجرا و نظارت بر آن را بر عهده خلیفه یا امیرالمومنین (یا ولی فقیه!) بیاندازیم نمیگم نتیجه اش میشود فلان چرا که اصولا نمیتوان براساس اینها کشوری را اداره کرد. همین ایران کنونی ما هم که میبینید مخلوطی از اسلام و دموکراسی و مدرنیسم و کمونیسم و کپیتالیسم و هزار کوفت و زهرمار دیگر هست که نتیجه اش شده این بدبختی روزافزون که میبینید!
به نام خداوند مهرگستر خیلی مهربان
"یسئلك الناس عن الساعة قل انما علمها عند الله و ما یدریك لعل الساعة تكون قریبا""می پرسندت مردمان بارهء گاه بگو چون چه دانشش نزد خداوندست هم چه می درمی یابد تا برای انگیزد گاه هست خیلی نزدیکی"
برو پاسِ خداوند داشته باش که نبردنت زندان یا بهای خراشیدن تن مردم ازت نگرفتند بخشیدنت،خداوند دانش آموزی را ناروا نکردش ،همان نشست هم اندیشی مجلس در سخن خداوند آمد ،خداوند توی جدا گشته بیش آمده انفال نگفت هر چه یافتی داراییتِ گفت برا خداوندست هم فرستنده باز بترسید از خداوند هم سازش کنید باهم درباره یک پنجم سود خمس هم دادن پاکیزه زکات اونجوری نیست که گفتی ،خداوند هم اون فرستنده کنونی هست که هر جور خواست خمسُ پرداخت می کند چون خداوند بهش داد هم ربا می شود بالا گیری اینست که چهل تومن کار کردی درخواستِ چهل و دو کنی کارمند پول انبار هم بایستی همسوی کارش مزد بگیرد نه بیشتر،کمبودی در سخن خداوند نیست هم جدا جدا همه چیزُ گفته "تفصیل کل شیء"زمانی گفتش روزُ گذاشتیم برای جستجوی بیشتر دهیِ خداوند روزی خداوند باورمند بایست دستش بیاید نه که بهانه بیاورد جورت چرا خداوند نگفته ترمز ماشین را خداوند تو سخنش نیاورده!خداوندا مرا نمازخوان کن هم بهانه گیر مکن
سلام رفیق .
معلومه آتیشت خیلی تنده هااا . میدونی چیه . اینجوری نمیشه . باید اول دوست شیم . خوب بیا اول با هم راحت باشیم و نوشته های همدیگه رو با لحن بد و تدافعی نخونیم . بیا از حالا ببعد منطقی فکر کنیم و دوستانه صحبت کنم . بنظرم من زیادی تند رفتم .

یک اعتراف . من تازه بعد از 30 سال تونستم 1 بار قران رو با کمی توجه بخونم . راستش رو بخوای خوندن قران خیلی سخته .

میخواستم از لابلای حرفات کلی حرف در بیارم و بزنم . اما بی خیال . میخوام شرطی رو که گزاشتی رو قبول کنم . البته منم 2 تا شرط دارم .
شما ایراداتی که از قران داری رو عنوان کن . حتی همونها که گفتی خدا گفته و من تکذیب کردم . رفرنس هم بده .
و اما شرایط من
1 اجازه بده برای ایراداتت دفاعیه ای ارائه کنم .
2 اگه دفاعیات من برات قابل قبول بود شما باید قول بدی که یه خورده نگاهت رو عوض کنی

و اگه شما تونستی منو مجاب کنی به اشتباهات قران . منم ادمم . میتونم تو این زمینه شک کنم و بشم یکی مثل شما .

و اما راجعب صحبت های تند من .
ببینید شما یک باره حجم عظیمی از مسائل رو ریختید داخل 2 تا پست . و همه اونها فعلا از نظر من اشتباه شماست .


2 تا نکته هم بگم .
1 .باید اول محرم بشی تا نشونت بدن .
2 .واقعا نظر مرغه مهمه ؟

E105
منتظرتم رفیق .
دوستیمااااا . باشه؟؟ . فرضم بر اینه که شما میخوای من رو با یه سری واقعیات اشنا کنی .
m@hdi نوشته: من ماجرای کشتن پرندگان و زنده کردنشون رو میگم.

سوره بقره آیه 260:

و (یاد كن‏) آنگاه كه ابراهیم گفت‏: (پروردگارا، به من نشان ده‏؛ چگونه مردگان را زنده مى‏كنى‏؟) فرمود: (مگر ایمان نیاورده ‏اى‏؟) گفت‏: (چرا، ولى تا دلم آرامش یابد.) فرمود: (پس‏، چهار پرنده برگیر، و آنها را پیش خود، ریز ریز گردان‏؛ سپس بر هر كوهى پاره‏ اى از آنها را قرار ده‏؛ آنگاه آنها را فرا خوان‏، شتابان به سوى تو مى‏ آیند، و بدان كه خداوند توانا و حكیم است‏.)

نکته مهم=ابراهیم واقعا به معاد ایمان نداشته وگرنه درخواست معجزه نمیکرد.

m@hdi نوشته: چه ایرادی داره که به همه معجزه نشون بده؟! مگه به ابراهیم نشون نداد؟! اصلا چرا یک معجزه همیشگی باقی نذاشته؟! حتما میگید قرآن! قرآن حداقل 1000 ایراد منطقی داره و حتی از یک کتاب داستان کودکانه هم جایگاهش پایینتره مگه برای مسلمینی که با تعصب بهش نگاه میکنن.

راجع به ابراهیم همون منبع قبلی و راجع به 1000 ایراد منطقی قرآن رجوع شود به کتاب نقد قرآن دکتر سها.

m@hdi نوشته: شما مسلمین از کتابی دفاع میکنید که برای اصول دینش حتی یک دلیل هم نیاورده

اگر برای توحید و معاد و نبوت محمد حتی یک دلیل از قرآن پیدا کردید من حرفمو پس میگیرم.

m@hdi نوشته: محمد هم وقتی مکه بود به مشرکان میگفت به اسلام ایمان بیارید وگرنه الله فلان بلاها رو سرتون میاره! مشرکان هم از محمد دلیل میخواستن و باز هم محمد حرفاش رو تکرار میکرد! ولی وقتی مدینه رفت وقتی تعداد طرفداراش به مرور زیادتر شد دیگه حرف نزد عمل کرد و همون بلاهایی که الله میخواست اون دنیا سر مشرکان بیاره این دنیا خودش سر مشرکان اورد و صحابه محمد هم بعد از وی وحشیانه به ایران و روم حمله کردن و هنوز هم در توحش به سر میبرن! شما که اره رو دیدید و رفتار یک انسان بیمار رو دیدید وقتی قرآن میخونید واقعا نمیفهمید که یک بیمار روانی این کتاب رو نوشته؟! نمیفهمید چون مسلمانی با نفهمی رابطه مستقیم داره!

راجع به تهدیدات محمد به مشرکان که کل قرآن منبع هست. در مورد حمله صحابه محمد (خلفای راشدین) به ایران و روم هم که منابع تاریخی به اندازه کافی گویا هستند. راجع به مقاومت مردم ایران در مقابل خلفای راشدین (حتی علی که اون هم زورگو بود و برعکس سخن روحانیون شیعه ایرانیان فرقی بین او و عمر قائل نبودند) به کتاب دو قرن سکوت عبدالحسین زرینکوب رجوع کنید که نشان میدهد ایرانیان در مقابل زورگویی های خلفای راشدین و بنی امیه و بنی عباس ساکت نبودند و با آغوش باز اسلام را نپذیرفتند و شورش کردند ولی توحش بی حد و حصر اعراب باعث سرکوبی تمامی این جنبش ها شد.

m@hdi نوشته: محمد وقتی حرف میزد و میدید کسی حرفاش رو باور نمیکنه نگفت اینها کر و کورن گفت خدا اینا رو کر و کور کرده و پرده جلوی چشماشون و گوشاشون گذاشته و خدا هرکس را بخواهد هدایت میکند و هرکس را بخواهد گمراه میکند و کسی را که خدا گمراه کنه کسی نمیتونه هدایتش کنه.

در مورد اینکه کفار کر و کور نیستند بلکه خدا آنها را کر و کور کرده تا ایمان نیاورند و آنها را به جهنم بفرستد:

بقره 7:

خداوند بر دلهاى آنان و بر شنوایى ایشان مهر نهاده و بر دیدگانشان پرده ‏اى است و آنان را عذابى دردناك است.

انعام 25:

و برخى از آنان به تو گوش فرا مى‏دهند و[لى] ما بر دلهایشان پرده‏ ها افكنده‏ ایم تا آن را نفهمند و در گوشهایشان سنگینى [قرار داده‏ ایم] و اگر هر معجزه ‏اى را ببینند به آن ایمان نمى‏ آورند تا آنجا كه وقتى نزد تو مى‏ آیند و با تو جدال مى‏كنند كسانى كه كفر ورزیدند مى‏گویند این [كتاب] چیزى جز افسانه‏ هاى پیشینیان نیست.

یس 9:

و [ما] فراروى آنها سدى و پشت‏ سرشان سدى نهاده و پرده ‏اى بر [چشمان] آنان فرو گسترده‏ ایم در نتیجه نمى‏ توانند ببینند.

جاثیة 23:

پس آیا دیدى كسى را كه هوس خویش را معبود خود قرار داده و خدا او را دانسته گمراه گردانیده و بر گوش او و دلش مهر زده و بر دیده ‏اش پرده نهاده است آیا پس از خدا چه كسى او را هدایت‏ خواهد كرد آیا پند نمى‏ گیرید.

در مورد اینکه خداست که گمراه و هدایت میکند:

رعد 27:

و كسانى كه كافر شده‏ اند مى‏ گویند چرا از جانب پروردگارش معجزه ‏اى بر او نازل نشده است بگو در حقیقت‏ خداست كه هر كس را بخواهد بى‏راه مى‏ گذارد و هر كس را كه [به سوى او] بازگردد به سوى خود راه مى‏ نماید.

نحل 93:

و اگر خدا مى‏خواست قطعا شما را امتى واحد قرار مى‏داد ولى هر كه را بخواهد بیراه و هر كه را بخواهد هدایت مى‏كند و از آنچه انجام مى‏دادید حتما سؤال خواهید شد.

فاطر 8:

آیا آن كس كه زشتى كردارش براى او آراسته شده و آن را زیبا مى‏بیند [مانند مؤمن نیكوكار است] خداست كه هر كه را بخواهد بى‏راه مى‏ گذارد و هر كه را بخواهد هدایت مى‏كند پس مبادا به سبب حسرتها[ى گوناگون] بر آنان جانت [از كف] برود قطعا خدا به آنچه مى‏كنند داناست.

در مورد کسانی که خدا گمراه کرده کسی نمیتواند آنها را هدایت کند:

نحل 37:

اگر [چه] بر هدایت آنان حرص ورزى ولى خدا كسى را كه فرو گذاشته است هدایت نمى‏ كند و براى ایشان یارى‏ كنندگانى نیست.

زمر 36:

آیا خدا كفایت‏ كننده بنده ‏اش نیست و [كافران] تو را از آنها كه غیر اویند مى‏ ترسانند و هر كه را خدا گمراه گرداند برایش راهبرى نیست.

نساء 88:

شما را چه شده است كه در باره منافقان دو دسته شده ‏اید با اینكه خدا آنان را به [سزاى] آنچه انجام داده ‏اند سرنگون كرده است آیا مى‏خواهید كسى را كه خدا در گمراهى‏ اش وانهاده است به راه آورید و حال آنكه هر كه را خدا در گمراهى ‏اش وانهد هرگز راهى براى [هدایت] او نخواهى یافت.

حرف آخر=مطمئنا در طول تاریخ علمای اسلام پاسخ هایی برای کسانی که این آیات را دلیلی بر غیر منطقی بودن قرآن دانسته اند آورده اند اما تمامی این پاسخ ها تفسیر های متضاد با متن هستند.

اما اینکه چرا محمد این پاسخ ها را داده به این برمیگردد که محمد دلیلی برای حرفهایش نمیاورده و برای اینکه بتواند برای ایمان نیاوردن مشرکین دلیل بتراشد این آیات را آورده. از طرف دیگر مسلمین نفهم هم برایشان سوال بود که چرا کفار به قرآن ایمان نمیاورند و محمد میگفت خدا اینها را گمراه کرده و هرکس که خدا گمراهش کند هرگز هدایت نمیشود حال آنکه انسان هر لحظه در معرض این قرار دارد که به چیزی باور پیدا کند یا باورش نسبت به چیزی را از دست بدهد.

حالا منطقا باید اسلامتان را کنار بگذارید اما اگر میخواهید تفسیر متضاد با متن تحویل من بدهید منتظر پاسخ من نباشید.

ویرایش=بنده ملاکم برای ترجمه سایت پارس قرآن و ترجمه فولادوند هست که با توجه به ترجمه های موجود قابل اعتمادتره. ترجمه های دیگر را هم تا حدی قبول دارم ولی ترجمه مکارم شیرازی را که اکنون همه قرآن های چاپ شده در ایران عملا براساس ترجمه ایشون بازنویسی میشن تا ایرادات قرآن حتی با ترجمه غلط و اضافه کردن (بدون در پرانتز قرار دادن) تا حد ممکن پوشش داده بشه رو قبول ندارم. ایشون حتی تفسیرشون هم کسشعر هست و اصولا هدف ایشون از ترجمه و تفسیر انتقال حقایق با اولویت اعتبار (حتی از نظر شیعه) نیست بلکه به دنبال این هستن که ایرادات قرآن رو به هر قیمتی که شده پوشش بدن.
به نام خداوند مهرگستر خیلی مهربان "ومن آیاته انک تری الارض خاشعة فإذا انزلنا علیه الماء أهتزت و ربت ان الذی احیاها لمحی الموتی انه علی كل شیء قدیر""هم از نشانه هاشِ كه چونی می بینی زمینُ سخت ترسنده ای باز گداری فرودآوریمش آبی تکان خورَد هم رویید چون کسی زنده کردِش تا برای زنده گریست مردهُ چونیست برای هر چیزی اندازه گذاری" چون ناباورانید با گمراهی تلاش در گمراه ساختن باورمندان دارید دلم برایتان می سوزد،هم درخواست دارم از خداوند مرا پس از نمایاندن راه درست به راه دوزخ نبرد برای کوتاهی هایم،پناه بر تو ای خداوندی که زمینُ سبز کردی با باران
به نام خداوند مهرگستر خیلی مهربان "و یستعجلونك بالسیئة قبل الحسنة و قد خلت من قبلهم المثلات و ان ربك لذو مغفرة للناس علی ظلمهم و ان ربك لشدید العقاب""هم می خواهند بشتابندت به بد پیشِ نیکو هم پیشتر به جا گذاشته شد ازپیششان نمونه شده ها هم چون پروردگارت تا برای دارای درست گر گشته گیست برای مردمان بر ستمشان هم چون پروردگارتست تا برای خیلی سخت دنبال گیر"
m@hdi نوشته: سوره بقره آیه 260:و (یاد كن‏) آنگاه كه ابراهیم گفت‏: (پروردگارا، به من نشان ده‏؛ چگونه مردگان را زنده مى‏كنى‏؟) فرمود: (مگر ایمان نیاورده ‏اى‏؟) گفت‏: (چرا، ولى تا دلم آرامش یابد.) فرمود: (پس‏، چهار پرنده برگیر، و آنها را پیش خود، ریز ریز گردان‏؛ سپس بر هر كوهى پاره‏ اى از آنها را قرار ده‏؛ آنگاه آنها را فرا خوان‏، شتابان به سوى تو مى‏ آیند، و بدان كه خداوند توانا و حكیم است‏.)نکته مهم=ابراهیم واقعا به معاد ایمان نداشته وگرنه درخواست معجزه نمیکرد.راجع به ابراهیم همون منبع قبلی و راجع به 1000 ایراد منطقی قرآن رجوع شود به کتاب نقد قرآن دکتر سها.اگر برای توحید و معاد و نبوت محمد حتی یک دلیل از قرآن پیدا کردید من حرفمو پس میگیرم.راجع به تهدیدات محمد به مشرکان که کل قرآن منبع هست. در مورد حمله صحابه محمد (خلفای راشدین) به ایران و روم هم که منابع تاریخی به اندازه کافی گویا هستند. راجع به مقاومت مردم ایران در مقابل خلفای راشدین (حتی علی که اون هم زورگو بود و برعکس سخن روحانیون شیعه ایرانیان فرقی بین او و عمر قائل نبودند) به کتاب دو قرن سکوت عبدالحسین زرینکوب رجوع کنید که نشان میدهد ایرانیان در مقابل زورگویی های خلفای راشدین و بنی امیه و بنی عباس ساکت نبودند و با آغوش باز اسلام را نپذیرفتند و شورش کردند ولی توحش بی حد و حصر اعراب باعث سرکوبی تمامی این جنبش ها شد.در مورد اینکه کفار کر و کور نیستند بلکه خدا آنها را کر و کور کرده تا ایمان نیاورند و آنها را به جهنم بفرستد:88بقره 7:خداوند بر دلهاى آنان و بر شنوایى ایشان مهر نهاده و بر دیدگانشان پرده ‏اى است و آنان را عذابى دردناك است. انعام 25:و برخى از آنان به تو گوش فرا مى‏دهند و[لى] ما بر دلهایشان پرده‏ ها افكنده‏ ایم تا آن را نفهمند و در گوشهایشان سنگینى [قرار داده‏ ایم] و اگر هر معجزه ‏اى را ببینند به آن ایمان نمى‏ آورند تا آنجا كه وقتى نزد تو مى‏ آیند و با تو جدال مى‏كنند كسانى كه كفر ورزیدند مى‏گویند این [كتاب] چیزى جز افسانه‏ هاى پیشینیان نیست.یس 9:و [ما] فراروى آنها سدى و پشت‏ سرشان سدى نهاده و پرده ‏اى بر [چشمان] آنان فرو گسترده‏ ایم در نتیجه نمى‏ توانند ببینند.جاثیة 23:پس آیا دیدى كسى را كه هوس خویش را معبود خود قرار داده و خدا او را دانسته گمراه گردانیده و بر گوش او و دلش مهر زده و بر دیده ‏اش پرده نهاده است آیا پس از خدا چه كسى او را هدایت‏ خواهد كرد آیا پند نمى‏ گیرید.در مورد اینکه خداست که گمراه و هدایت میکند:رعد 27:و كسانى كه كافر شده‏ اند مى‏ گویند چرا از جانب پروردگارش معجزه ‏اى بر او نازل نشده است بگو در حقیقت‏ خداست كه هر كس را بخواهد بى‏راه مى‏ گذارد و هر كس را كه [به سوى او] بازگردد به سوى خود راه مى‏ نماید.نحل 93:و اگر خدا مى‏خواست قطعا شما را امتى واحد قرار مى‏داد ولى هر كه را بخواهد بیراه و هر كه را بخواهد هدایت مى‏كند و از آنچه انجام مى‏دادید حتما سؤال خواهید شد.فاطر 8:آیا آن كس كه زشتى كردارش براى او آراسته شده و آن را زیبا مى‏بیند [مانند مؤمن نیكوكار است] خداست كه هر كه را بخواهد بى‏راه مى‏ گذارد و هر كه را بخواهد هدایت مى‏كند پس مبادا به سبب حسرتها[ى گوناگون] بر آنان جانت [از كف] برود قطعا خدا به آنچه مى‏كنند داناست.در مورد کسانی که خدا گمراه کرده کسی نمیتواند آنها را هدایت کند:نحل 37:اگر [چه] بر هدایت آنان حرص ورزى ولى خدا كسى را كه فرو گذاشته است هدایت نمى‏ كند و براى ایشان یارى‏ كنندگانى نیست.زمر 36:آیا خدا كفایت‏ كننده بنده ‏اش نیست و [كافران] تو را از آنها كه غیر اویند مى‏ ترسانند و هر كه را خدا گمراه گرداند برایش راهبرى نیست.نساء 88:شما را چه شده است كه در باره منافقان دو دسته شده ‏اید با اینكه خدا آنان را به [سزاى] آنچه انجام داده ‏اند سرنگون كرده است آیا مى‏خواهید كسى را كه خدا در گمراهى‏ اش وانهاده است به راه آورید و حال آنكه هر كه را خدا در گمراهى ‏اش وانهد هرگز راهى براى [هدایت] او نخواهى یافت.حرف آخر=مطمئنا در طول تاریخ علمای اسلام پاسخ هایی برای کسانی که این آیات را دلیلی بر غیر منطقی بودن قرآن دانسته اند آورده اند اما تمامی این پاسخ ها تفسیر های متضاد با متن هستند.اما اینکه چرا محمد این پاسخ ها را داده به این برمیگردد که محمد دلیلی برای حرفهایش نمیاورده و برای اینکه بتواند برای ایمان نیاوردن مشرکین دلیل بتراشد این آیات را آورده. از طرف دیگر مسلمین نفهم هم برایشان سوال بود که چرا کفار به قرآن ایمان نمیاورند و محمد میگفت خدا اینها را گمراه کرده و هرکس که خدا گمراهش کند هرگز هدایت نمیشود حال آنکه انسان هر لحظه در معرض این قرار دارد که به چیزی باور پیدا کند یا باورش نسبت به چیزی را از دست بدهد.حالا منطقا باید اسلامتان را کنار بگذارید اما اگر میخواهید تفسیر متضاد با متن تحویل من بدهید منتظر پاسخ من نباشید.ویرایش=بنده ملاکم برای ترجمه سایت پارس قرآن و ترجمه فولادوند هست که با توجه به ترجمه های موجود قابل اعتمادتره. ترجمه های دیگر را هم تا حدی قبول دارم ولی ترجمه مکارم شیرازی را که اکنون همه قرآن های چاپ شده در ایران عملا براساس ترجمه ایشون بازنویسی میشن تا ایرادات قرآن حتی با ترجمه غلط و اضافه کردن (بدون در پرانتز قرار دادن) تا حد ممکن پوشش داده بشه رو قبول ندارم. ایشون حتی تفسیرشون هم کسشعر هست و اصولا هدف ایشون از ترجمه و تفسیر انتقال حقایق با اولویت اعتبار (حتی از نظر شیعه) نیست بلکه به دنبال این هستن که ایرادات قرآن رو به هر قیمتی که شده پوشش بدن.
اینها را که آوردی کارِ باورمندُ ساده تر می کند از این که پس زمانهای درازی سرکله زدن با ناباوران بهانه جو هم پوسخند زن رهاشان کنیم که راست درآ نیستند همانند این نشانه ها هم آیه ها که آوردی خیلی جا بدردم خورد که از گفتگو با ناباوران پرهیز می کنم اگر آنها پی آزارند نه پی پاسخ درست گرفتن هم زود می خواهند آگاه شوند نه با شکیبایی هم تلاش خودشان،باز هم پناه بر دانای بردباری که هدفمان را واپسین گذاشت نه تنها این سرای گذرا
m@hdi نوشته: من تاکنون 13 بار و هر بار بطور موقت 15-10 دقیقه بیهوش شده ام ولی چه چند دقیقه چه چند ساعت بیهوش شوید پس از به هوش آمدن نمیتوانید تشخیص بدهید چه مدت بیهوش بوده اید. همه چیز لحظه ای رخ میدهد. در یک لحظه بیهوش میشوید و درست در لحظه بعد به هوش میایید. این چیزی هست که شما درک میکنید.

در بیهوشی شما هیچ چیزی احساس نمیکنید و حتی خواب هم نمیبینید. کسانی که بیهوش میشوند و پس از بیهوشی حرف از دیدار با امام زمان یا عیسی مسیح یا هرکس دیگری میزنند دروغگو هستند. چرا؟! مثال بارزش خود من! من 13 بار بیهوش شدم ولی حتی یک بار هم با دنیای به قول مدعیان ماوراالطبیعه ارتباطی برقرار نکردم حال آنکه بنده خیلی شایسته تر از کسانی هستم که به دینشان ایمان دارند چرا که کافرم و نشانه میتواند کافر را مومن کند.

درود مهدی گرامی.
1) من در جایی علائم چند بیماری اعصاب را دیدم که شخص دچار صرع میشود و در حالت صرع هضیان و توهمات دارد. پیامبر اسلام هم چنین بوده و خیلی از مدیوم های ارواح چنین هستند. مثلا یکی مصروع است می گوید من بیهوش شدم یا غش کردم فلان اتفاق دینی و رابطه با ماورا الطبیعه پیدا کردم.

2) ممکن است نوع بیهوش شدن شما متفاوت باشد. مثلا کسی که با نوعی خاص از مواد شیمیایی بیهوش میشود در طی بیهوشی توهمات خواهد داشت. شوک برای درمان بیماری اعصاب احتمالا بگونه ای ضد توهم است یا قسمت خواب دیدن فرد را از کار می اندازد.
صفحات: 1 2 3 4