دفترچه

نسخه‌ی کامل: برهان شر
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
صفحات: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
مزدك بامداد نوشته: اکنون ما هستیم، گرچه مارا هیچ هم بشمار بیاورید ولی در اینکه دو ایستار هست
جای سخنی نمی ماند و همچنان پرسش های ما سر جای خود مانده است !
هر گاه توانستید مرزی به نام عدم میان خود و سایر هستی (وجود) بکشید، بی شک توانسته اید دو وجود را اثبات کنید
اما اگر نتوانید که نمی توانید
هیچ به شمار خواهید آمد و تنها وجود را به شکلی دیگر نشان داده اید؛ الآن کما کان
kourosh_bikhoda نوشته: این هم از جمله ماسمالی های اسلامی ست. این اسلام ایراد زیاد داره گرامی بهتره خوب اندیشه کنید.
چرا؟ چون اگر هست چرا گفته بود؟ منظور حدیث فوق دقیقن همین هست که زمانی اینچنین بوده و اکنون این چنین نیست. امام محمد باقر در پاسخ به پرسشگر به راحتی میتوانسته طوری جمله بندی کنه که مفهوم همیشگی از اون برداشت بشه.
شما سواد ندارید تقصیر گوینده جمله نیست !

کان در این جمله تامه است و دلالت بر زمان ندارد.
مزدك بامداد نوشته: بیجاست،
١- همین پرسش به اختیار بر میگردد.
چرا باید جوری می افرید که اختیار باشد که بدی را هم پدید آورد؟
٢- زمین لرزه و ایدز و سونامی و چیزهای بد اینگونه، .. پیوندی به "اختیار" ندارد
و از کارهای ما پدید نمیآید. یا اینکه نه، از بد حجابی است؟
۳- آفریدن شیطان هم برای گول زدن مردم، پیوندی به اختیار ندارد، میشد که نیافریند .
۴- میشد که آدمی را بی نیاز بیافریند که برای نمونه گرسنه نشود تا
برای برآوردن نیاز خود، دست به بدی بزند، چرا که میدانیم که بدی
هایی که ادمی انجام میدهد از روی نیاز است.

پس همچنان پرسش به جای خود است!
از کجا می دانید زمین لرزه و سونامی از صدها جهت دیگر خیر نیست و از کجا می دانید ایدز و سایر بیماری ها حاصل رفتار انسان و حتی ساخته دست او نیست؟

شیطان اختیار داشت که نافرمانی نکند.
آدمی هم اگر اینطور که مطلوب شماست آفریده می شد دیگر دنیا دنیا بود بلکه جای دیگری بود وجود آدمی با همین صفات موجود سازگاری با عالم ماده دارد
آنچه شما می خواهید توصیفش در جهان آخرت آمده است.
مزدك بامداد نوشته: بیجاست، همچنان که گفتیم، میشد که انیجهان مانند بهشت باشد و در ان
چیزی از درد و گرسنگی و ایدز و سونامی و کشتار دیده نشود. ولی چون
این چیزها هست، و همه چیز را هم خدا آفریده است، پس پاسخگویی اینها
به همو بر میگردد. پس پیوندی به نسبی و مطلق بودن آن ندارد.
گفته شد دنیا با همه این نقائصی که در آن مشاهده می شود وجودش بر عدمش می چربد لذا آفریده شده است و
برای مشاهده جهانی عاری از هر نقص تنها کمی زمان و مخالفت با هوای نفس نیاز دارد.
کوشا نوشته: هر گاه توانستید مرزی به نام عدم میان خود و سایر هستی (وجود) بکشید، بی شک توانسته اید دو وجود را اثبات کنید
اما اگر نتوانید که نمی توانید
هیچ به شمار خواهید آمد و تنها وجود را به شکلی دیگر نشان داده اید؛ الآن کما کان

بیجاست، در دین اسلام ما بخشی از هستی خدا نیستیم، بساکه از آفریدگان او هستیم.
میگویند خدا و بندگانش. قران هم میگوید که آدمی را نیافریدیم مگر برای بندگی.
پس میبینید که جهان مادی یا همان آفرینش به گفته ی دین ها، چیزی است که
همواره نبوده و برای همین نمیتوان گفت که خدا همچنان در ایستار پیشین خود است.
پس این ترفند ها هم به در گریز از پاسخ نمیخورد !
کوشا نوشته: از کجا می دانید زمین لرزه و سونامی از صدها جهت دیگر خیر نیست و از کجا می دانید ایدز و سایر بیماری ها حاصل رفتار انسان و حتی ساخته دست او نیست؟
بیجاست، همه می دانند که میکرب ها ، مانند وبا، ساخته ی دست انسان نیستند.
در قران هم آمده که همه جانوران (که میکرب ها هم هستند) را خدا آفریده است!
پس مهر ورزیده و یاو سرایی نفرمایید !
زمین لرزه هم هیچ سودی در بر نداشته جز اینکه شماها چادر های صلیب سرخ را
دزدیدید! سونامی و.. هم جز انیکه گروهی را کشت و بی آشیان کرده، سودی نداشته
است. اینها هنجار آروینی هستند و اگر شما میگویید که سونامی سودی داشته و یا
آن دختر خردسالی که پس از تجاوز، اعدام کرده اند، سودی داشته ، بفرمایید ببینیم
چست و به این زیان ها و پستی ها و رنج ها می ارزد یا نه !

کوشا نوشته: شیطان اختیار داشت که نافرمانی نکند.
مهند این است که این ازادی را داشت که نافرمانی بکند
و خدا هم میدانسته که نافرمانی میکند و روشن نیست برای
چیش افریده، جز برای چزاندن گروهی آدم که دیرتر آفریده است!

کوشا نوشته: آدمی هم اگر اینطور که مطلوب شماست آفریده می شد دیگر دنیا دنیا بود بلکه جای دیگری بود وجود آدمی با همین صفات موجود سازگاری با عالم ماده دارد
آنچه شما می خواهید توصیفش در جهان آخرت آمده است.
بیجاست، همچنان که جهان پایانی جوری افریده شده که در ان گناه و بدی شدنی نیست،
جهان مادی هم میتوانست با قانون های دیگر ساخته شود که انچنان باشد. روشن استکه
آنگاه جهان، جهان دیگری بود و ما هم نگفتیم که این جهان اینجوری را دوست داریم!
پس فرنود شما مانند کسی است که دُم خود را گاز گرفته است!

مزدك بامداد نوشته: زمین لرزه هم هیچ سودی در بر نداشته جز اینکه شماها چادر های صلیب سرخ را
دزدیدید!
lol
کوشا نوشته: گفته شد دنیا با همه این نقائصی که در آن مشاهده می شود وجودش بر عدمش می چربد لذا آفریده شده است و
برای مشاهده جهانی عاری از هر نقص تنها کمی زمان و مخالفت با هوای نفس نیاز دارد.
از سوی ما هم گفته شد که کی خدا هوش کرد که بودن جهان به نبودنش میچربد و چرا تا آنگاه این را هوش نکرده بود؟
آفرینش=پدید آوردن چیزی از هیچ، پدید اوردن چیزی که پیش از این کار، نبوده.
تازه، اینکه این جهان دارای کاستی و ستیز درونی هست هم گناه خود آفریننده است، همچنان که گفتیم. میتوانست
جوری بسازد که این ستیز درونی درآن نباشد، اگر او توانای اَوَست بود. مگر اینکه نیروی دیگری به آفرینش ایشان
گند زده باشد، که آنگاه تنهایی خداوند زیر پرسش است!
کوشا نوشته: گ..
برای مشاهده جهانی عاری از هر نقص تنها کمی زمان و مخالفت با هوای نفس نیاز دارد.
:e057:
اینهم سفسته است که گویا ما چون هوای نفس داریم ( و مانند شما از خود بیخود
در پی معنویات(= حوری و غلمان) نمیباشیم !) ، نمیتوانیم ببینیم که جهان گویا فرزام و ١۰۰%
خوب است و نیاز به زمان داریم که امام زمان بیاید و بدی هارا ( که نیستند) ریشه کن نماید!

صفحات: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26