دفترچه

نسخه‌ی کامل: آثار چندرسانه‌ای ِ فمنیستی و مردستیزانه
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
صفحات: 1 2 3 4 5
دست مریزاد داریوش جان،بسیار سخن به جایی گفتی،یکی بیاید برای ما توضیح دهد که اگر بنا بر نیاز مالی نبود کدام انسان مشنگی حاضر بود روزی 12 ساعت آشغال جمع کند و یا بر روی ستون 30 متری جوش کاری کند و یا زیر خروارها خاک در معدن دفن شود؟
یک نکته ی دیگر در مورد روسپیگری این است که زنان باز هم در اینجا راحت ترین کار را بر می گزینند،کاری که هیچ مهارت و تخصصی نمی خواهد.این پوئنی است مفت و مجانی که مردان در اختیار زنان می گذارند.
اگر در پی آنید که باز هم در باب صدمات روحی روسپیان مرثیه سرایی کنید،توجه داشته باشید که این ضربه های روحی عمدتا بواسطه ی تابو های اجتماعی است که از قضا عامل اصلی آن خود زنان اند،چنانکه می دانیم در درازنای تاریخ مهند ترین دشمن روسپیان،زنان نجیب(!) بوده اند.
undead_knight نوشته: من فکر میکردم قانون کپی رایت از اریجینال و قدیمی بودن حمایت میکنه ولی انگار یک ایدولوژی نهایتا 200 300 ساله میتونه مالک ایده ای بشه که ایدولوژی های با عمر بیش از 1000 سال مطرحش کردند:)))

کپی رایت حداقل 25 و حداکثر 100 سال پس از مرگ صاحب اثر بستگی به کشور دوام داره نه بیشتر .

List of countries' copyright lengths - WiKi
Dariush نوشته: ترجمه!

en.wikipedia.org/wiki/Sex-positive_feminism
?are you really incapable of learning[/quote
ممکن است گروهی از فمنیست‌ها به آزادی جنسی قائل باشند اما مبارزه علیه روسپی‌گری و پورنوگرافی(البته نه از طریق ستیز با روسپی‌ها، که از طریق وجدان‌درد دادن به مردان و جامعه) از استریم‌های غالب جریان فمنیستی‌ست. وقتی مقوله‌ای بطور جدی و اساسی توسط یک جنبش پرداخته شود، در صوتی که بخشی از آن جنبش با نگاهِ بخش دیگر مخالف باشد، باز اما این موضوع با آن جنبش وابستگی دارد. نهایتا می‌توانیم بگوییم که بخشی از جنبش فمنیسم با آزادی جنسی برای زنان موافق است، اما ضدروسپی‌گری و ضدپورنوگرافی تنها از سوی یک جنبشِ مدنی‌ست که اینچنین بلند و جدی پیگیری می‌شود.
چیزی که من باهاش اساسا مشکل دارم این "سنجش" شماست که چطور میفهمید چیزی جریان غالب یا بیشینه و... در مثلا همین جنبش های فمنیسیته.

اگر این ابزار رو به من هم معرفی کنید،جدا ممنون میشم!(البته واضحه که فکر میکنم منبع قابل اتکایی براش موجود نیست ولی اگر باشه خیلی چیز مفیده)
undead_knight نوشته: چیزی که من باهاش اساسا مشکل دارم این "سنجش" شماست که چطور میفهمید چیزی جریان غالب یا بیشینه و... در مثلا همین جنبش های فمنیسیته.
یک مثال:
قانون سنگسار کلا موضوعی‌ست مربوط به اسلام و هرجا در موردش بحث می‌شود، تقریبا همیشه در چارچوب این دین است. اکنون ممکن است گروهی از مسلمانان نظری متفاوت نسبت به سنگسار داشته باشند، اما همچنان سنگسار موضوعی‌ست اسلامی.
من هم نگفتم جریان غالب فمنیستی چه نگرشی در این مورد دارد، گفتم این موضوعی‌ست که اغلب از سوی جریان‌های فمنیستی پشتیبانی می‌شود (هرچند که باور دارم اکثر جریانهای فمنیستی مخالف روسپی‌گری و پورنوگرافی هستند که البته در آن پست این موضوع را پیش نکشیده بودم).


undead_knight نوشته: اگر این ابزار رو به من هم معرفی کنید،جدا ممنون میشم!(البته واضحه که فکر میکنم منبع قابل اتکایی براش موجود نیست ولی اگر باشه خیلی چیز مفیده)
عقل پسرم، عقل! می‌دانی چیست؟Prampaa_15
sonixax نوشته: کپی رایت حداقل 25 و حداکثر 100 سال پس از مرگ صاحب اثر بستگی به کشور دوام داره نه بیشتر .

List of countries' copyright lengths - WiKi
come on!
بعضی وقت ها بخشی از نوشته رو جدی میگیرید که بی اهمیت ترین بخششه:))

با تشکر از اطلاعات عمومی:))
Dariush نوشته: یک مثال:
قانون سنگسار کلا موضوعی‌ست مربوط به اسلام و هرجا در موردش بحث می‌شود، تقریبا همیشه در چارچوب این دین است. اکنون ممکن است گروهی از مسلمانان نظری متفاوت نسبت به سنگسار داشته باشند، اما همچنان سنگسار موضوعی‌ست اسلامی.
من هم نگفتم جریان غالب فمنیستی چه نگرشی در این مورد دارد، گفتم این موضوعی‌ست که اغلب از سوی جریان‌های فمنیستی پشتیبانی می‌شود (هرچند که باور دارم اکثر جریانهای فمنیستی مخالف روسپی‌گری و پورنوگرافی هستند که البته در آن پست این موضوع را پیش نکشیده بودم).



عقل پسرم، عقل! می‌دانی چیست؟Prampaa_15
ما اینجا دو مسئله داریم، اصالت یک ایده و محبوبیتش.
در مورد اصالتمشکل این هست که خیلی وقت ها نمیشه با قطعیت گفت یک ایده از کجا شروع شده ولی با کمی اغماض میشه گفت اگر اون ایده تا حدی جدید بود و به اندازه کافی از سوی بنیان گذاران اون گروه روش تاکید شده بود میشه ایده رو مربوط به اون گروه خاص دونست.

مسئله دوم محبوبیت بود که اگر زمانی چیزی حتی بعد از تاسیس گروه و توسط پیروان دسته چندم! محبوب شد و شمار زیادی از اعضا اون رو پذیرفتند و تبدیل به یک اصل شد باز میشه ایده رو مربوط به اون گروه دونست.

در مورد سنگسار فکر میکنم هر دو مورد تا حدی وجود داره
" از استریم‌های غالب جریان فمنیستی‌ست"
خب؟
Dariush نوشته:
undead_knight نوشته: اگر این ابزار رو به من هم معرفی کنید،جدا ممنون میشم!(البته واضحه که فکر میکنم منبع قابل اتکایی براش موجود نیست ولی اگر باشه خیلی چیز مفیده)

قانون سنگسار کلا موضوعی‌ست مربوط به اسلام و هرجا در موردش بحث می‌شود، تقریبا همیشه در چارچوب این دین است. اکنون ممکن است گروهی از مسلمانان نظری متفاوت نسب به سنگسار داشته باشند، اما همچنان سنگسار موضوعی‌ست اسلامی.
من هم نگفتم جریان غالب فمنیستی چه نگرشی در این مورد دارد، گفتم این موضوعی‌ست که اغلب از سوی جریان‌های فمنیستی پشتیبانی می‌شود (هرچند که باور دارم اکثر جریانهای فمنیستی مخالف روسپی‌گری و پورنوگرافی هستند که البته در آن پست این موضوع را پیش نکشیده بودم).



سنجش نابرابر است, در اسلام آموزه‌های هر باورمندی از سه سرچشمه میایند: قرآن, سُنت و حدیث‌ها (سخنان امامان پسین)

سنگسار میتواند در یکمی نیامده باشد, ولی در دومی و سومی آمده که پذیرش همه‌یِ مسلمانان را دارد.

در سوی وارونه, در فمینیسم ما همچو سرچشمه‌هایی نداریم و شما نمیتوانید از روی "عقل", اینچنین با دلاستواری
بگویید کدام رویکرد در میان مادینگرایان از همه بیشتر دیده میشود یا نمیشود, مگر آنکه پژوهش‌هایِ آماریک بیاورید که سخن اتان را بپایورد.



پارسیگر
undead_knight نوشته: ما اینجا دو مسئله داریم، اصالت یک ایده و محبوبیتش.
در مورد اصالتمشکل این هست که خیلی وقت ها نمیشه با قطعیت گفت یک ایده از کجا شروع شده ولی با کمی اغماض میشه گفت اگر اون ایده تا حدی جدید بود و به اندازه کافی از سوی بنیان گذاران اون گروه روش تاکید شده بود میشه ایده رو مربوط به اون گروه خاص دونست.

مسئله دوم محبوبیت بود که اگر زمانی چیزی حتی بعد از تاسیس گروه و توسط پیروان دسته چندم! محبوب شد و شمار زیادی از اعضا اون رو پذیرفتند و تبدیل به یک اصل شد باز میشه ایده رو مربوط به اون گروه دونست.

در مورد سنگسار فکر میکنم هر دو مورد تا حدی وجود داره
" از استریم‌های غالب جریان فمنیستی‌ست"
خب؟
[ATTACH=CONFIG]3244[/ATTACH]

خب وقتی جریان ضد روسپی‌گری و پرونو‌گرافی، تاثیرگذارتر و برجسته‌تر از بخشهای دیگر است، چنانکه آن همه قوانین ضدپورن و ضد روسپی‌گری در غرب تصویب می‌شود (چنانکه در یک مورد در فرانسه روسپی‌‌ها آزاد، مشتریان روسپی‌ها اما جریمه مجازات می‌شوندE415)، پس می‌توان گفت که آن جریان ضدروسپی‌گری جریان غالب فمنیستی‌ست.
Mehrbod نوشته: سنجش[١] نابرابر است, در اسلام آموزه‌های[٢] هر باورمندی از سه سرچشمه میایند: قرآن, سُنت و حدیث‌ها (سخنان امامان پسین)

سنگسار میتواند در یکمی نیامده باشد, ولی در دومی و سومی آمده که پذیرش همه‌یِ مسلمانان را دارد.

در سوی وارونه, در فمینیسم ما همچو سرچشمه‌هایی نداریم و شما نمیتوانید از روی "عقل", اینچنین با دلاستواری
بگویید کدام رویکرد در میان مادینگرایان[٣] از همه بیشتر دیده میشود یا نمیشود, مگر آنکه پژوهش‌هایِ آماریک[٤] بیاورید که سخن اتان را بپایورد[٥].
درود
گفتیم که سنگسار موضوعی‌ست مربوط به گفتمانِ اسلامی و جای دیگر شما در این مورد (به احتمال بالا) چیزی نمی‌شنوید، با اینکه در همین اسلام بسیاری هم هستند که به شکلهای مختلف سنگسار را مردود می‌دانند (برخی آن را مربوط به همان دوره‌ی پیامبر می‌دانند و اجرای آن را در این زمان بی‌وجه می‌‌شمارند، عده‌ای هستند که تنها به قرآن اتکاء دارند و هرآنچه که در آن آمده مورد پذیرش‌شان است و هرآنچه که در آن نیامده را نمی‌پذیرند و از آنجا که سنگسار در قرآن نیامده پس آن را مردود می‌دانند و... کلا شکلهای مختلفی از مخالفت با سنگسار هست، از جمله نظر صانعی در مورد سنگسار:اجراي سنگسار در غيبت امام معصوم جايز نيست
)
ضدیت با پورن و روسپی‌گری هم بیش از همه از سوی آن گروهی از فمنیست‌ها دنبال می‌شود که مخالف‌اش هستند و از قضا بسیار تاثیرگذارتر از موافقان‌اش هستند، بنابراین بیراه نیست اگر بگوییم که فمنیسم با روسپی‌گری‌هراسی(!) عجین شده است!
من وقتی این سخنان را از آندد میخوانم که برای سخن گفتن درباره‌یِ فمینیسم ما نیاز به اثبات داریم حقیقتا دلم میخواهد باور کنم که این سخنان ترول است جدی نیست.بگمانم پیشتر در همینجا بود که دیدیم که فمینیستها‌یِ دیگر سایت خودمان هم تماما از نوع فمینیست اشتباهی از آب درآمدند.

بحث پیرامون برچسب از نظر من بسیار مهم است، این دشواری هم میتواند بحث بر سر مارکسیسم یا چپ باشد یا محافظه‌کاری و اصلاح طلبی و فمینیسم و حتی اسلام (که در آن ظاهرا ارجاع به "حقیقت مکشوف" و صدر اسلام باید مشکل را حل کرده باشد)، ولی در مورد فمینیسم ما حتی اختلاف اساسی هم نداریم چنانچه دشواری ما با اسلام هم بیش از اینکه بر سر برچسب باشد اساسا بحث تناقض فکری و عدم قبول صادقانه‌یِ آن است از سوی پیراوان آن.

درگیری پیرامون نام هم معمولا اساسش ادعای دستآورد‌های ادعایی یک جنبش است و البته مشخص کردن مرزبندی خود با دیگران و حتی گفتمان اصالت هم چندان اهمیت ندارد. یک جنبه‌یِ دیگر هم میتواند جدل برای پس زدن رقبا در جنبش و مقاومت برای تغییر یا هرچیز دیگر باشد (که مثلا بگوییم فمینیسم را دزدیده‌اند) ولی انتظار انکار واقعیت از طرف دیگران برای اهداف مدعیان هیچ پایه و اساسی ندارد.
از اینها گذشته بگمان من اگر تئوری مردسالاری و ... درست میبود احتمالا روسپیگری مصداق آن بود چنانچه در سراسر ادبیات و فیلم و هنر جوامع مردسالار پر است از مرثیه درباره‌یِ فاحشه‌‌گری، این داستان دوستان ما هم در نگاه من مانند داستان روشنفکری دینی و پیراوان علی شریعتی‌ست که میگویند اسلام واقعی در ژاپن است و آن دختر رقاص فیلم هندی مسلمانتر از ایرانیان است !!
صفحات: 1 2 3 4 5