نامنویسی انجمن درست شده و اکنون دوباره کار میکند! 🥳 کاربرانی که پیشتر نامنویسی کرده بودند نیز دسترسی‌اشان باز شده است 🌺

رتبه موضوع:
  • 1 رای - 5 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

یک پیشنهاد!
#31

سارا نوشته: مثلا در ایران هیچکس جرات نداشت به پادشاه نگاه کند چه برسد به حرف ولی مثلا آدمایی نظیر سقراط و دیوژن سخت ترین و گستاخانه ترین جملات را به شاهان زمانشان گفتند و زنده ماندند!

ژاپنی ها هم حق نداشتند به پادشاهشان نگاه کنند. در ژاپن خانه ها را در پایتخت به شکل دایره وار اطراف کاخ پادشاه میساختن به این معنا که هرکس بخواهد به پادشاه برسد اول باید مردم شهر را بکشد ولی الان ژاپن به کجا رسیده؟!

مثالتان در مورد سقراط با توجه به سرنوشتش جالب بود!!!
پاسخ
#32

mbk نوشته: به نام خداوند مهرگستر خیلی مهربان "أمن یجیب المضطر إذا دعاه و یكشف السوء و یجعلكم خلفاء الأرض أإله مع ألله قلیلا ما تذكرون ""آیا كسی پاسخ می دهد بیچارهُ گُداری فراخوانده اش هم برمی دارد خیلی بدُ هم می گذاردتان جانشینانی زمینُ آیا خداییست با خداوند خیلی کمیست چه بازگو می کنید" خوب دانشمندان!"قتلوا" می شود "کشته شدند" همچنین "اُقتلوا" دستوریست "بکشید" همچنین "قاتلو" می شود "کُشندگانید" ارزشمند ریشهء انجام یا فعلِ که از کشتن می آید ،جنگ هم بزن بکش دارد که زدن می شود ضرب ،اگر کمبودی هست از نادانی برخیتانست که جز خداوندُ سرپرست گرفتید هم در کشتن با بکش مکش با دشمنان را سستی هم کنارآمدنُ درپیش گرفتید که خداوند دوستش ندارد"كتب علیکم القتال و هو کره لکم و عسئ ان تکرهوا شیأ و هو خیر لکم و عسئ ان تحبوا شیأ و هو شر لکم و الله یعلم وانتم لا تعلمون ""نوشته شده بَرِتان کشتن ها هم اوست ناخوش گشته ای تا براتان هم نزدیکست که ناخوش می دارید چیزیُ هم اوست بهی تا براتان هم نزدیکست که دوست می دارید چیزیُ هم اوست آسیبی تا براتان هم خداوندست می داند هم شماهایی نمی دانید" خداوندا بخشش هم خوشی کشتن با جنگ کردن در راهتُ برایمان بچشان

با خودت چند چندی؟! پست قبلیت رو نخوندی؟! همه اشتباه میکنن! اینکه من یک جا اشتباه کنم دلیلی هست بر اینکه همه حرفام چرته؟! اون کسی که میگه من عاری از هرگونه ایراد و اشتباه هستم (مثل خدای اسلام) با یک اشتباه زیر سوال میره نه من و شما!
پاسخ
#33

حتما خیال می کنید سقراط بخاطر توهین به پادشاه کشته شده نه؟؟ لینک زیر را ببینید بد نیست. در ضمن توهینی که سقراط به پادشاه زمانش کرد اگر در ایران می کرد اول زبانش را می بریدند. بعد چشمش را در می آوردند و دست وپایش را می بریدند و بعد زنده بگورش می کردند!
محاکمه سقراط - WiKi
پاسخ
#34

به نام خداوند مهرگستر خیلی مهربان "من جاء بالحسنة فله خیر منه و هم من فزع یومئذ آمنون و من جاء بالسیئة فکبت وجوههم فی النار هل تجزون الا ما کنتم تعملون ""کسی آمد به نیکو باز تا برایش بهتریست ازآن هم آنها از هراسی زمانی آنگاه باورِ پناهند هم کسی آمد به بد باز درافتد چهره هاشان در آتش اینجا پاداش می گیرید؟جز چه بودید انجام می دادید"
m@hdi نوشته: با خودت چند چندی؟! پست قبلیت رو نخوندی؟! همه اشتباه میکنن! اینکه من یک جا اشتباه کنم دلیلی هست بر اینکه همه حرفام چرته؟! اون کسی که میگه من عاری از هرگونه ایراد و اشتباه هستم (مثل خدای اسلام) با یک اشتباه زیر سوال میره نه من و شما!
من نگفتم خداوند همانند بندگانش نادرستی یا دوگانگی اشتباه دارد،شما گیریم محمد درود خداوند بَرش باد را زیر پرسش می برید ،چرا خداوندُ زیر پرسش می برید؟شما می گویید اون پیامبر کارهای نادرست کرده ،یک من آن زمان نبودم تازه در آیین آشتیِ اسلام می گوید"یأمرون بالمعروف""دستور می دهند به شناخته گشته" یا نشانه آیه های متشابه همجور گشته که زمانِ انجامش کی هست با نشانه آیه های مبین ریز آشکار گشته ناهمخوانی دارد که بدیدم ناهمخوانی نیست رازیست که خداوند گذاشته همانند نشانه های روزِ برپایی یا برخی چیزها را همه کس نباید بدانند که خداوند گفت ازش بیم سخت بداریم که خداوند در زمانش آگاه کند هم گفت زمان گاه الساعة خیلی هراسناکست که مردمُ مدهوش می بینی که مدهوش نیستند چون ناگوارا سازیِ خداوند خیلی سخت است آنها اینگونه اند،خداوندا پناه برم بر تو از شورانیدن دل شوره آورانِ سرکش رانده از درگاهت
پاسخ
#35

سارا نوشته: حتما خیال می کنید سقراط بخاطر توهین به پادشاه کشته شده نه؟؟ لینک زیر را ببینید بد نیست. در ضمن توهینی که سقراط به پادشاه زمانش کرد اگر در ایران می کرد اول زبانش را می بریدند. بعد چشمش را در می آوردند و دست وپایش را می بریدند و بعد زنده بگورش می کردند!

به هر حال با در نظر گرفتن اینکه در زمان کوروش آزادی عقیده وجود داشته و یهودیان مجبور به تغییر عقیده شان نشدند ولی سقراط بخاطر نبود آزادی عقیده جام شوکران رو به خوردش دادند نشان میدهد که حتی در آن زمان هم یونانیان میتوانستند منطقی تر رفتار کنند که نکردند.

ژاپن هم مثالی دیگر بود که نشان داد که حتی در عرض چند دهه میتوان از آن عقب ماندگی به این پیشرفت رسید. ما هم میتوانیم اگر حکومت عوض شود و سکولاریسم ایجاد شود و تندروهایی که با توسل به زور به دنبال نتیجه هستند سرکوب شوند. در این صورت شاید ما هم در عرض چند دهه بتوانیم به معنای واقعی پیشرفت کنیم.

[SIGPIC][/SIGPIC]
پاسخ
#36

mbk نوشته: من نگفتم خداوند همانند بندگانش نادرستی یا دوگانگی اشتباه دارد،شما گیریم محمد درود خداوند بَرش باد را زیر پرسش می برید ،چرا خداوندُ زیر پرسش می برید؟شما می گویید اون پیامبر کارهای نادرست کرده ،یک من آن زمان نبودم تازه در آیین آشتیِ اسلام می گوید"یأمرون بالمعروف""دستور می دهند به شناخته گشته" یا نشانه آیه های متشابه همجور گشته که زمانِ انجامش کی هست با نشانه آیه های مبین ریز آشکار گشته ناهمخوانی دارد که بدیدم ناهمخوانی نیست رازیست که خداوند گذاشته همانند نشانه های روزِ برپایی یا برخی چیزها را همه کس نباید بدانند که خداوند گفت ازش بیم سخت بداریم که خداوند در زمانش آگاه کند هم گفت زمان گاه الساعة خیلی هراسناکست که مردمُ مدهوش می بینی که مدهوش نیستند چون ناگوارا سازیِ خداوند خیلی سخت است آنها اینگونه اند

من نگفتم شما گفتید خدا اشتباه میکند. شما هم که خدا رو با اسلام گره زدید و همیشه اول پیامتان آیه قرآن میاورید و بعید میدونم خدا رو بدون اسلام در نظر بگیرید. نمیتوان گفت اشتباه قرآن اشتباه پیامبر است چون پیامبر نماینده خدا بر روی زمین است و اگر خدا در امانتداری پیامبر شک داشت باید پیامبر را عوض میکرد و با توجه به عوض نکردنش یعنی اینها اشتباهات خداست و با توجه به اینکه خدا گفته اشتباه نمیکند پس تناقض رخ میدهد. (البته من نمیگم خدا اشتباه میکند از نظر من نه پیامبری هست نه خدایی نه ماوراالطبیعه ای)

[SIGPIC][/SIGPIC]
پاسخ
#37

به نام خداوند مهرگستر خیلی مهربان "اذا زلزلت الأرض زلزالها و اخرجت الأرض اثقالها و قال الإنسان ما لها یومئذ تحدث اخبارها یومئذ یصدر الناس اشتاتا لیروا اعمالهم فمن یعمل مثقال ذرة خیرا یره و من یعمل مثقال ذرة شرا یره""گُداری تکان خورد زمین تکانشُ هم بیرون کند زمین سنگینهایشُ هم گفت آدمیان چه تا برایشست زمان آنگاه رخدادگویی می کند آگهی هایشُ زمان آنگاه بالا می آیند مردمان برای می بینند انجامهایشان باز کسی انجام می دهد مثقال ریزی خوبی می بیندش هم کسی انجام می دهد مثقال ریزی آسیبی می بیندش"
m@hdi نوشته: من نگفتم شما گفتید خدا اشتباه میکند. شما هم که خدا رو با اسلام گره زدید و همیشه اول پیامتان آیه قرآن میاورید و بعید میدونم خدا رو بدون اسلام در نظر بگیرید. نمیتوان گفت اشتباه قرآن اشتباه پیامبر است چون پیامبر نماینده خدا بر روی زمین است و اگر خدا در امانتداری پیامبر شک داشت باید پیامبر را عوض میکرد و با توجه به عوض نکردنش یعنی اینها اشتباهات خداست و با توجه به اینکه خدا گفته اشتباه نمیکند پس تناقض رخ میدهد. (البته من نمیگم خدا اشتباه میکند از نظر من نه پیامبری هست نه خدایی نه ماوراالطبیعه ای)
من در سخن خداوند قرآن دوگانگی اشتباهی ندیدم جایی هم که اینگونه می اندیشیدم دوگانگی از خودم بود با شکیبایی پی بردم شما هم همانند بچه ها که اون بازی ساز هم سرگرمیتان زود جور نشد از همه بِبُرید من اینگونه نیستم هم خداوند یگانه را بنده ام نه خودم هم شماها هم دیگری را!خداوندا از آسیب سرکشانِ کینه توز پناه می برم به تو همانی خوراک پوشاک زندگی مرگ هم زندگیِ دوباره می دهی مرا
پاسخ
#38

mbk نوشته: من در سخن خداوند قرآن دوگانگی اشتباهی ندیدم جایی هم که اینگونه می اندیشیدم دوگانگی از خودم بود

منم همینطور!

[SIGPIC][/SIGPIC]
پاسخ
#39

سارا نوشته: حتما خیال می کنید سقراط بخاطر توهین به پادشاه کشته شده نه؟؟ لینک زیر را ببینید بد نیست. در ضمن توهینی که سقراط به پادشاه زمانش کرد اگر در ایران می کرد اول زبانش را می بریدند. بعد چشمش را در می آوردند و دست وپایش را می بریدند و بعد زنده بگورش می کردند!
محاکمه سقراط - WiKi

به طور کلی یونان پرستی و پروژه بزرگ کردن یونان باستان ، مورد علاقه دو گروه هست . یکی غربی ها که میخوان تاریخ نداشته خودشون رو یه جوری سر و سامون بدن یکی هم اسلامیست های عزیز که به شکل تاکتیکی برای اینکه با ملی گرایی ایرانی مقابله کنن ، میچسبن به یونان باستان ...

یک قلم سرچ کنید و ببینید در این یونان باستان چه شکنجه ای رواج داشته :
The brazen bull, [B]bronze bull, or [B]Sicilian bull, was a torture and execution device designed in ancient Greece.[SUP][1][/SUP][/B][/B]
پاسخ
#40

Anarchy نوشته: به طور کلی یونان پرستی و پروژه بزرگ کردن یونان باستان ، مورد علاقه دو گروه هست . یکی غربی ها که میخوان تاریخ نداشته خودشون رو یه جوری سر و سامون بدن یکی هم اسلامیست های عزیز که به شکل تاکتیکی برای اینکه با ملی گرایی ایرانی مقابله کنن ، میچسبن به یونان باستان ... یک قلم سرچ کنید و ببینید در این یونان باستان چه شکنجه ای رواج داشته :
The brazen bull, [B]bronze bull, or [B]Sicilian bull, was a torture and execution device designed in ancient Greece.[SUP][1][/SUP][/B][/B]
با سلام از وقتی اینجا آمده ام صفات گوناگونی را به من نسبت داده اند و انگ های عجیبی به بنده زده اند. اینهم آخریش (البته امیدوارم) اسلامیستی که سعی دارد با ملی گرایی ایرانی مقابله کند!
عیب می جمله بگفتی هنرش نیز بگو
این شعر شعار زندگی من است تا دنیا و آدمها را سیاه یا سفید نبینم! قربان دوست دارید به یونان باستان فحش و ناسزا بگویم و آنها را بربر بنامم؟ دوست دارید فلاسفه ی عالیقدر ، هندسه دان های بی نظیر و پزشکان نامی یونان را هیچ بدانم؟ آیا این انصاف است؟ اگر اینکار را بکنم ملی گرا خواهم بود؟ ایران و دانشمندانش و بخصوص عرفایش در دنیا بی نظیرند و برای اثبات بزرگیشان نیازی به تحقیر دیگران نیست!
در باب نبوغ و دانش و خرد و البته پاکی و انسانیت بزرگمهر وزیر انوشیروان هرچه بگویم باز کم است. انگار ایشان به علوم غریبه هم وارد بوده است. و اینکه انوشیروان را چقدر می ستایم که بزرگترین دانشمند و عارف عصرش که در آنزمان در دنیا نظیر نداشت را وزیر خود کرد. حتماً این داستان را شنیده اید که روزی انوشیروان دانشمندان و حکمای بزرگ جهان را به بارگاهش دعوت کرد و از آنها سوالی پرسید "بزرگترین بدبختی چیست؟"
فیلسوف یونانی گفت «پیری و کُودنی که با تنگدستی و نداری با هم باشد»، دانشمند هندی گفت «بیماری‌های جسمی که با دردهای روحی فزون گردد»، بزرگمهر گفت که «آدمی ببیند که عمرش در حال به پایان رسیدن است و کار نیکی نکرده‌باشد، این بدترین بدبختی هاست.» این پاسخ در پیش خسرو بسیار پسندیده آمد و مقام و ارج بزرگمهر در برابر دانشمندان و فیلسوف‌های خارجی نمایان شد.
راستش را بخواهید من اهل مرزبندی کردن و جدا کردن آدم ها از هم نیستم . همیشه دوست دارم مشترکات را پیدا کنم و تقویت کنم. وقتی با ایرانی ها هستم از بزرگان و نام آوران ایرانی می گویم وقتی با مذهبی ها (هر مذهبی اسلام ، یهود و..) از بزرگان دینی و مذهبی . خلاصه در روابطم سعی دارم فقط به اشتراکات فکر کنم و در برابر تفاوت ها بی تفاوت باشم. عرفای بزرگ ایرانی در دنیا بی نظیرند و همه بزرگان دنیای باستان و مدرن یک طرف، عرفای ایرانی هم یکطرف . کسانی که به علم عشق رسیدند.
ابوالحسن خرقانی یکی از بزرگترین عرفای ایران بر سر در خانقاهش این را نوشته بود:
هرکس به این سرای در آمد او را نان دهید و از ایمانش مپرسید
چرا آنکس که در بارگاه خدا به جان ارزد در سرای ما به نان ارزد
این حرف خرقانی هم سرلوحه ی زندگی من است و ای کاش همه به این حرف واقعا عمل کنند.:e01d:






پاسخ


موضوعات مشابه ...
موضوع / نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان