08-29-2014, 04:10 PM
ابن سینا نوشته: حداقل جوابی که به شما می توان داد این است که خدا در آن آیات منظور از ممانعت از شرک و اجبار به هدایت را هدایت اجباری یا همان هدایت تکوینی می داند.یعنی اینکه شما هم مثل بقیه عالم هدایت شده هستی اما نه به اختیار خود بلکه به اجبار.توضیح آنکه انسان از آن جهت که اختیار دارد پس مسئولیت دارد و لذا باید از این اختیار خود در راستای عبادت خدا عمل کند. پس ما دو گونه هدایت داریم؛1-هدایت تکوینی2-هدایت تشریعی.تمامی عالم هدایت تکوینی دارد یعنی به سمت خدا در حرکت است، ولی هدایت تشریعی آن است که ما از اختیار خود در راستای عبادت خدا استفاده کنیم.پس اینکه خدا گوید ما می توانستیم همه شما را هدایت کنیم می تواند گفت این هدایت همان هدایت تکوینی است.
شما لازم نکرده منظور خدا رو به عرض ما برسونید. خدا خودش کتاب داره، پیغنبر داشته و انگار به زبان فصیح و روشن و شیوای عربی هم وارده بلده خودش منظورشو به عرض ما برسونه. این تفسیرها و ماله کشی های اسلامی به شما نیومده دوست گرامی. با سپاس.
[COLOR="royalblue"]
چو بخت عرب بر عجم چیره گشت --- هـمـه روز ایـرانیـان تـیـره گـشـت
جهـان را دگـرگونه شـد رسم و راه --- تـو گـویـی نتـابـد دگـر مـهر و مـاه
ز مـی نشئه و نغمه از چـنگ رفـت --- ز گل عطر و معنی ز فرهنگ رفت
ادب خــوار شــد، هـنـر شـد وبــال --- بـه بستـنـد انـدیشـه را پـر و بــال
«توصیف فردوسی بزرگ از تازش اسلام به ایران»
[/COLOR]جهـان را دگـرگونه شـد رسم و راه --- تـو گـویـی نتـابـد دگـر مـهر و مـاه
ز مـی نشئه و نغمه از چـنگ رفـت --- ز گل عطر و معنی ز فرهنگ رفت
ادب خــوار شــد، هـنـر شـد وبــال --- بـه بستـنـد انـدیشـه را پـر و بــال
«توصیف فردوسی بزرگ از تازش اسلام به ایران»
خردگرایی و ایمان ستیزی