نامنویسی انجمن درست شده و اکنون دوباره کار میکند! 🥳 کاربرانی که پیشتر نامنویسی کرده بودند نیز دسترسی‌اشان باز شده است 🌺

رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تصاویر کمتر دیده‌شده از آیت‌الله سیستانی
#1

فرارو- آیت الله سید علی سیستانی یکی از مراجع عظام از چهره های شاخص علمای شیعه به شمار می رود.


به گزارش فرارو، آیت الله سید علی سیستانی در سال 1309 در مشهد مقدس به دنیا آمد. ایشان از پنج سالگی به تعلیم قرآن پرداخت و به منظور آموزش علوم دینی، وارد مدرسهٔ دارالتعلیم دینی شد. در سال ۱۳۲۰ به امر پدرش شروع به آموختن مقدمات علوم حوزوی نمود که مجموعه‌ای از دروس ادبی همچون شرح الفیه ابن مالک، مغنی ابن هشام، مطول تفتازانی، مقامات حریری و شرح النظام را نزد ادیب نیشابوری و بعضی دیگر از اساتید آموخت.


وی در سال ۱۳۲۷ به شهر قم مهاجرت کرد و از سید حسین طباطبایی بروجردی در فقه و اصول بهره برد و از دانش فقهی او به‌ویژه در علم رجال و حدیث استفاده نمود. وی همچنین در دروس محمد حجت کوه‌کمری شرکت کرد.


آیت الله سیستانی در سال ۱۳۳۰ از قم به نجف مهاجرت کرد، در مدرسه بخارایی مستقر شد و در جلسات اساتیدی همچون سید ابوالقاسم خویی، حسین حلی، سید محسن حکیم و سید محمود شاهرودی شرکت کرد.


در سال ۱۳۳۹ تصمیم به بازگشت به مشهد گرفت و چون تصور می‌کرد که در آنجا مستقر خواهد شد، از این رو اساتیدش آیت‌الله خوئی و حسین حلی، رسیدن به درجه اجتهاد را برای او مکتوب کردند.


سیستانی در سال ۱۳۴۰ بار دیگر به نجف بازگشت وبه تدریس درس خارج در فقه در باب مکاسب شیخ انصاری و شرح عروه در باب طهارت و بیشتر کتاب صلاة پرداخت.


با وجود اهمیت این مرجع عالی قدر شیعه تصاویر و عکس های ایشان کمتر در فضای مجازی به چشم می خورد و تنها پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله سیستانی در بخش گالری، تصاویری از ایشان بدون ذکر هیچگونه توضیحی منتشر کرده است. تعدادی از این عکس ها را در زیر مشاهده می کنید.


[عکس: 6.jpg]


[عکس: 7.jpg]


[عکس: 8.jpg]


[عکس: 9.jpg]


[عکس: 10.jpg]


[عکس: 11.jpg]


[عکس: 12.jpg]


[عکس: 13.jpg]


[عکس: 14.jpg]


[عکس: 15.jpg]


[عکس: 16.jpg]


[عکس: 17.jpg]


[عکس: 18.jpg]


[عکس: 19.jpg]


[عکس: 20.jpg]


[عکس: 21.jpg]



پاسخ


موضوعات مشابه ...
موضوع / نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان