نامنویسی انجمن درست شده و اکنون دوباره کار میکند! 🥳 کاربرانی که پیشتر نامنویسی کرده بودند نیز دسترسی‌اشان باز شده است 🌺

رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

گفتمان‌ها، تازه‌ها و بررسی‌ها پیرامون فناوری‌های نظامی و جنگی

موشک فینیکس که فقط روی اف 14 تامکت نصب میشه و تنها در اختیار نیروی هوایی ایران و نیروی دریایی امریکا هست میتونه با سرعت 5 برابر صوت، تا 150 کیلومتر برد داشته باشه. یعنی اگه یکی از اینها در تهران روی سر دروازه قزوین شلیک بشه، میتونه در قزوین روی دروازه تهران هواپیمای دشمن رو پودر کنه.

[عکس: 21.jpg]

میگ 25 فاکس بت که با اتکا به سرعت و ارتفاع پروازی فوق العاده خودش برگ برنده ای برای نیروی دارنده محسوب میشه. این ماشین میتونه با سرعت 3 ماخ و ارتفاع 20 کیلومتر پرواز کنه. ولی با اینحال چندین فروند از اونها در جنگ با عراق شکار نگهبانان آسمان ایران شدند.

[عکس: 22.jpg]

[COLOR="royalblue"]
چو بخت عرب بر عجم چیره گشت --- هـمـه روز ایـرانیـان تـیـره گـشـت
جهـان را دگـرگونه شـد رسم و راه --- تـو گـویـی نتـابـد دگـر مـهر و مـاه
ز مـی نشئه و نغمه از چـنگ رفـت --- ز گل عطر و معنی ز فرهنگ رفت
ادب خــوار شــد، هـنـر شـد وبــال --- بـه بستـنـد انـدیشـه را پـر و بــال
«توصیف فردوسی بزرگ از تازش اسلام به ایران»
[/COLOR]
خردگرایی و ایمان ستیزی
پاسخ

چند روز پیش نمایشگاه هوایی کیش بوده و نه خبری از قاهر۳۱۳ و نهدخبری از پهپادی که مدعی هستند کپی آمریکایی است بود. قطعا اگر اینها ماکت و افترافکت نبودن حتما در این نمایشگاه حاضر میشدند و پرواز می کردند.
فقط چند پهپاد ملخدار درپیتی به عنوان آخرین دستاورد پهپاد حضور داشتند!

سنده سگ تو کس و دهن حضرت زهرا جده جنده سیدهای اولاد پیامبر اسلام.

تمام کادر وزارت اطلاعات و بسیج و سپاه پاسداران و پلیس و انتظامی و حراستی  ایران و مزدورانشان بدون استثنا مادر جنده هستند.
پاسخ

به نام خداوند مهرگستر خیلی مهربان
" كذلك حقت كلمة ربك على الذین فسقوا أنهم لا یؤمنون ( 33 )""جور این درست شد گفته پروردگارت بر کسانی که ویران کار شدند که آنها نباشد باور می دارند"
شما ها جز گمان چیزی پیروی نمی کنید کدامیک از اینهایی که همباز خداوند می گیرید
آغاز کردند آفرینش را پس برگشتش می دهند سوی خودشان کدامیک راهنمایی سوی درستی می کنند
خداوند است که آفریننده ء همه چیز است هم سوی درست راهنمایی می کند
این چهارتا سرمایه ای که دارید رنگکاری هست که از بهره مندی خداوند بهتان رسید خداوند شب آفرید روز آفرید یا آمریکا شوروی
خداوند چشم گوش دست اندیشه پا داد یا شوری رنگ ها هیچ کدام جز خداوندی که همه ازش بهره می بریم که ارزشش را نمی دانید چون کورکورانه از کنارشان می گذرید از این کارهایتان بیزارم که سوی بزرگ کردن گروهی دارید که مانندتان بنده هم روزی خورند اندیشه که جز خداوند بنده ء کسی نباشیم چون ویرانسازی را دوست گرفتید کاری بهتان نمی کند این گذرایتان هم بگذرد
پاسخ

kourosh_iran نوشته: چون این افراد میتونن کارهای مفیدتری از صرف کار کردن معمولی
ما از کار کردن سخن گفتیم و نه از تنها از کار پیکری

خرد، زنـده ی جــاودانی شنـــاس
خرد، مايــه ی زنــدگانی شنـــاس
چنان دان، هر آنكـس كه دارد خرد
بــه دانــش روان را هــمی پــرورد
پاسخ

sonixax نوشته: من اوایل این بحث با مزدک جدی بحث میکردم! ولی الان به راستی نیازی نمیبینم که این کار رو بکنم چرا که ایشون افتاده روی یک حلقه تکرار و طوطی وار مطالب قبلی که همگی پوچ شده اند را زرت و زورت تکرار میکنند
E415
برای انیکه بدانید که سخنتان سفسته بوده، گزاره ی زیر را بخوانید:
من اوایل این بحث با sonixax جدی بحث میکردم! ولی الان به راستی نیازی نمیبینم که این کار رو بکنم چرا که ایشون افتاده روی یک حلقه تکرار و طوطی وار مطالب قبلی که همگی پوچ شده اند را زرت و زورت تکرار میکنند

خرد، زنـده ی جــاودانی شنـــاس
خرد، مايــه ی زنــدگانی شنـــاس
چنان دان، هر آنكـس كه دارد خرد
بــه دانــش روان را هــمی پــرورد
پاسخ

kourosh_iran نوشته: ولی باید قبول کردن که به احتمال زیاد کمونیسم در اصلاح و تعدیل و بهبود نظام سرمایه داری و حکومتی آمریکا و کشورهای غربی مشابه، نقش قابل توجهی داشته است.
اگر یک مقداری دقیق تر بشید کمونیسم به جز تنگ تر کردن آزادیها دستاوردی نداشته!
اینکه از طرف سندیکاهای کارگری و گروه های حقوق بشری و ... فشار همواره بر روی دولتها هست برای بهبود وضع بله اما هست و کمونیستها میخواهند هر طور شده خود را بچسبانند به آنها!
مثلن یکی از آنهایی که به شدت دولت را تحت فشار میگذارد برای حفظ آزادیهای فردی و اینترنتی و دنیای متن باز و حتا حمایت از کپی لفت و مخالف سخت گیری دز قوانین کپی رایت گوگل است! و میدانیم که گوگل کمونیست نیست!!!
عملن کمونیستها در غرب قدرتی ندارند که بخواهند با آن کسی را تحت فشار بگذارند! بزرگترین حزب کمونیستی آلمان SED بوده که سال 1989 ریق رحمت را سر کشیده ودیگه فعالیت نمیکنه، باقی احزاب مانند DKP (تنها با 3500 عضو تا سال 2013) و یا KPD احزابی کوچک و در پیتی هستند و حتا یک کرسی هم در بوندستاگ ندارند. خود SED هم بعدتر با PDS قاطی شده که باز در سال 2007 منحل شده! نهایتن از میان این همه انحلال و پیداش حزب Linke بوجود آمده که 63756 نفر عضو (تا سال 2013) داره! که تونسته 64 کرسی از 630 کرسی پارلمان (Bundestag) رو به دست بیاره یعنی 8.6% آرا (در سال 2013) که این مقدار نسبت به دوره قبلی (سال 2009) 12 کرسی کمتر بوده (در آن سال 11.9% آرا رو داشتند)!!! یعنی اینها بر عکس ادعای مزدک در حال ضعیف تر شدن و کوچکتر شدن هستند.
همین داستان در پارلمان اروپا هم برای این حزب وجود داشته! که اینها در سال 2009 8 کرسی از 99 کرسی پارلمان رو در اختیار داشتند (7.5% آرا) و سپس د دوره بعدی 7 کرسی از 96 کرسی را به دست آوردند (7.3% آرا) .

بیشتر بخوانید :

Socialist Unity Party of Germany - WiKi
Party of Democratic Socialism (Germany) - WiKi
Communist Party of Germany (1990) - WiKi
German Communist Party - WiKi
The Left (Germany) - WiKi

این در شرایطیه که Linke ها امروز هر چه باشند کمونیست و مارکسیست نیستند!!! و این ادعاها و استدلالهای کشکی پدر جان و آنهایی که میخواهند خود را به اینها بچسبانند به درد عمه جانشان میخورد.


kourosh_iran نوشته: یک جوری میشه گفت مثل همون بازار آزاد و رقابت که منجر به افزایش کیفیت و کاهش قیمت میشه، وجود و رقابت نظامهای مختلف (و بخصوص متضاد) با هم منجر به پیشرفت میشه. البته طبیعتا این وسط اونایی مثل کمونیسم مطلق که از پایه مشکلات بزرگ اساسی دارن و انعطاف کافی ندارن تضعیف میشن و نهایتا از بین میرن.

و از بین هم رفتند! به تاریخ احزاب کمونیستی آلمان که برایتان لینک گذاشته ام نگاه کنید! البته من احزابی مثل حزب کمونیستی سال 1918 رو به خاطر زیر خاکی بودن بیش از حد! یا WASG رو که بعدتر با Linke ها یکی شد رو نذاشتم.
در صورتی که در باره اونها میخواهید بدانید :

Labour and Social Justice – The Electoral Alternative - WiKi
Communist Party of Germany - WiKi
Marxist–Leninist Party of Germany - WiKi

این وسط مسط ها یک SPD هم هست که یکی از احزاب خیلی قوی و قدرتمند در آلمان و اروپا به حساب میاد که سوسیال دموکرات هستند و با آرمانها و ایدئولوژیهای کمونیسم خیلی خیلی فاصله دارند چون بر خلاف کمونیسم اینها به دموکراسی و مرمسالاری احترام میذارند و بیشتر لیبرالیست هستند تا سوسیالیست برای همین بهشون نئولیبرال هم میگند :

Social Democratic Party of Germany - WiKi

در باقی اروپا هم کمابیش وضع به همین شکله! و ممکنه در یک جایی حالا قدرتشون بیشتر باشه در یک جایی کمتر ولی اغلب همین وضع رو دارند و رای چندانی نمیارند و جامعه قبولشون نمیکنه. چرا که این مردم به شکل مستقیم یا غیر مستقیم کمونیسم و درگیری با اون رو تجربه کردند و میدونند در صورت قدرت گرفتن دوباره اینها چه چیزی قرار است بر سرشان بیاید.

همون طوری که دیدید کمونیستها عملن قدرت خاصی ندارند که بتونند اعمال نفوذ و قدرت بکنند و تظاهرات و خواستهاشون هم اغلب به تخم سیاسمتداران، قانونگذاران و از همه مهم تر مردم گرفته میشه! منتها از اونجایی که خیلی پررو هستند خودشون رو میچسبونند به احزاب قوی تر که عملن ربطی به کمونیسم ندارند و چون در برخی جاها، بعضی خواسته ها و تفکرات مشترک هست میگند اینها دستاورد کمونیستهاست! E330E05a در صورتی که کسانی که از نظامهای سیاسی اروپا و غرب و احزاب و ... اطلاعات درست تری دارند تحت تاثیر این دری وری جات کمونیستها قرار نمیگیرند و میدونند که اونها به شکل وقیحانه ای دارند دروغ میگویند. این دری وری جات و پروپاگاندای پدرجان هم به درد ایرانیهای داخل و آنهایی که از اصل داستان خبر ندارند میخورد که همانها هم دسترسی چندانی به مزخرفات ایشون و امثال ایشون ندارند خوشبختانه :))

خدای ار به حکمت ببندد دری - به کرمک زند قفل محکم تری  
پاسخ

آمریکا نیروی دریایی مستقر در خلیج فارس را مجهز به اشعه نابودگر لیزر کرده.در اینجا دیگر لیزر نقش هدایت موشک را ندارد بلکه با انرژی لیزر قایق و ناو دشمن را منهدم می کنند.
آمریکا: آزمایش سلاح لیزری نیروی دریایی در خلیج فارس نتیجهای فرای انتظارها داشت

سنده سگ تو کس و دهن حضرت زهرا جده جنده سیدهای اولاد پیامبر اسلام.

تمام کادر وزارت اطلاعات و بسیج و سپاه پاسداران و پلیس و انتظامی و حراستی  ایران و مزدورانشان بدون استثنا مادر جنده هستند.
پاسخ

Agnostic نوشته: آمریکا نیروی دریایی مستقر در خلیج فارس را مجهز به اشعه نابودگر لیزر کرده.در اینجا دیگر لیزر نقش هدایت موشک را ندارد بلکه با انرژی لیزر قایق و ناو دشمن را منهدم می کنند.

یکی دیگه هم قراره تا سال 2017 نصب بشه!
جالبی داستان میدونید کجاست ؟! قدرتش، همش 150 کیلو وات!!! (از نظر قدرت تکنیکی نمیگم! از نظر انرژی مصرفی میگم)
یعنی انرژی که صرف نابودی یک قایق یا موشک یا ... میکنه خیلی خیلی کمتر از انرژی یک موشک یا توپ یا ... هست. از همه مهم تر اسلحه یک بار مصرف هم نیست! (موشک و اژدر و بمب و ... اسلحه های یک بار مصرف هستند چرا که پس از مصرف خودشان هم نابود میشوند)
چند وقت پیش خوندم چین هم چنین چیزی رو آزمایش کرده و گفته موفقیت آمیز بوده ولی هیچ سندی مبنی بر موفقیت آمیز بودنش و اصلن وجود داشتنش منتشر نکرد و فقط یک ادعایی از نوع قاطر 313 ایران کرد و از روش رد شد.

خدای ار به حکمت ببندد دری - به کرمک زند قفل محکم تری  
پاسخ

sonixax نوشته: یکی دیگه هم قراره تا سال 2017 نصب بشه!
جالبی داستان میدونید کجاست ؟! قدرتش، همش 150 کیلو وات!!! (از نظر قدرت تکنیکی نمیگم! از نظر انرژی مصرفی میگم)
یعنی انرژی که صرف نابودی یک قایق یا موشک یا ... میکنه خیلی خیلی کمتر از انرژی یک موشک یا توپ یا ... هست. از همه مهم تر اسلحه یک بار مصرف هم نیست! (موشک و اژدر و بمب و ... اسلحه های یک بار مصرف هستند چرا که پس از مصرف خودشان هم نابود میشوند)
چند وقت پیش خوندم چین هم چنین چیزی رو آزمایش کرده و گفته موفقیت آمیز بوده ولی هیچ سندی مبنی بر موفقیت آمیز بودنش و اصلن وجود داشتنش منتشر نکرد و فقط یک ادعایی از نوع قاطر 313 ایران کرد و از روش رد شد.
البته اون یه وسیله آزمایشی بوده و فقط یک آزمایش بنظرم در شرایط ساده شده و محدود.
من در فیلم ها یا انیمیشن هایی که دیدم اینطور بود که یک موشک موقعی که بالا میرفت، و البته سرعتش هم فکر نمیکنم درحد سریعترین موشک های موجود بود، یک مدت اشعه لیزر رو روش نگه داشتن تا بالاخره حرارت اون قسمت که لیزر بهش میخورد اونقدر زیاد شد که ذوب شد و اینها.
در شرایط واقعی شما احتمالا باید یک لیزر بسیار قدرتمندتری رو داشته باشید. به چند دلیل: سرعت موشک های واقعی میتونه خیلی بیشتر باشه (فراصورت)، بخصوص موشک های کروز، ضمنا موقعی که یک موشک بالستیک در حال پایین اومدن/سقوط هست سرعتش خیلی بیشتره و همین هدفگیری و اصابت مستقیم اون رو بسیار مشکل تر میکنه بخصوص اگر بخواید اشعه رو برای حداقل چند ثانیه روش نگه دارید، پس لیزر باید بتونه با یک بار اصابت و پالس در زمانی کوتاه موشک رو ساقط کنه تا بتونه با اطمینان کافی درمقابل موشک های واقعی در شرایط مختلف قابل استفاده باشه. تازه بعضی موشک ها مکانیزمهایی دارن که با حرکات غیرقابل پیشبینی زدن اونا رو در مراحل نهایی و موقعی که به هدف نزدیک هستن خیلی دشوارتر میکنه. بعد تازه حساب کن اینکه داغ کنی و یه قسمتش ذوب بشه تاحدی شانسی هست که روی موشک تاثیر کافی بذاره جای حساسش بخوره و تا چه حد اون رو تخریب یا منفجر بکنه یا نه یا از مسیرش بحد کافی منحرف بکنه. خیلی وقتا موشک رو با اینکه میزنن اما منهدم نمیشه و چون داره با سرعت به سمت هدف میره و بقدر کافی نزدیک شده بازم با این وجود به هدف میخوره و میتونه خسارت زیادی هم بزنه (بخصوص اگر کلاهکش منفجر بشه). به این موارد پارامترهای منفی دیگر مثل شرایط جوی و نوسانات حرکتی رو هم اضافه کنید. خلاصه اگر یک سلاح کارا و مطمئن بخواد باشه که در برابر گسترهء وسیعی از موشک ها و پرتابه ها بخواد دفاع بکنه تحت شرایط مختلفی که در عمل هست، باید یک لیزر بسیار قوی باشه که ترجیحا بتونه فقط با یک اصابت در زمان کوتاهی جسم رو سوراخ کنه (سوراخش هم هرچی بزرگتر بهتر :e057:).
پاسخ

kourosh_iran نوشته: من در فیلم ها یا انیمیشن هایی که دیدم اینطور بود که یک موشک موقعی که بالا میرفت، و البته سرعتش هم فکر نمیکنم درحد سریعترین موشک های موجود بود، یک مدت اشعه لیزر رو روش نگه داشتن تا بالاخره حرارت اون قسمت که لیزر بهش میخورد اونقدر زیاد شد که ذوب شد و اینها.

خوب اون فیلمها قدیمی بودند! این تکنولوژیش خیلی جدید تره و قدرت لیزر هم بیشتر!
اگر بر سر دستگاه های برش لیزری رفته باشید باید دیده باشید که در کسری از ثانیه قطعه فلزی به چه ذخامت را میبرد!


kourosh_iran نوشته: سرعت موشک های واقعی میتونه خیلی بیشتر باشه (فراصورت)، بخصوص موشک های کروز، ضمنا موقعی که یک موشک بالستیک در حال پایین اومدن/سقوط هست سرعتش خیلی بیشتره و همین هدفگیری و اصابت مستقیم اون رو بسیار مشکل تر میکنه بخصوص اگر بخواید اشعه رو برای حداقل چند ثانیه روش نگه دارید

اگر قدرت لیزر به قدر کافی باشه که بتونه تنها با یک شلیک کمتر از یک ثانیه ای هدف رو نابود کنه کافیه که مسیر موشک رو محاسبه کنید و در زمان لازم به سمت نقطه محاسبه شده شلیک کنید.

kourosh_iran نوشته: پس لیزر باید بتونه با یک بار اصابت و پالس در زمانی کوتاه موشک رو ساقط کنه تا بتونه با اطمینان کافی درمقابل موشک های واقعی در شرایط مختلف قابل استفاده باشه

همین دیگه! این مقدار این توانایی رو داره!
من یک لیزر در پیتی 1 واتی خونه دارم (از این سبزها) توی کمتر از چند ثانیه میتونه پلاستیک رو ببره!!! شما این قدرت رو 150 هزار برابر کنید.

kourosh_iran نوشته: تازه بعضی موشک ها مکانیزمهایی دارن که با حرکات غیرقابل پیشبینی زدن اونا رو در مراحل نهایی و موقعی که به هدف نزدیک هستن خیلی دشوارتر میکنه.

این تکنولوژی هنوز اول راهه! بعد توجه کنید که داریم در مورد 300 هزار کیلومتر بر ثانیه حرف میزنیم! یعنی اگر در لحظه هم بشه مکان وسیله مورد نظر رو محاسبه کرد و به طرفش شلیک کرد حتمن بهش میخوره.


kourosh_iran نوشته: بعد تازه حساب کن اینکه داغ کنی و یه قسمتش ذوب بشه تاحدی شانسی هست که روی موشک تاثیر کافی بذاره جای حساسش بخوره و تا چه حد اون رو تخریب یا منفجر بکنه یا نه یا از مسیرش بحد کافی منحرف بکنه. خیلی وقتا موشک رو با اینکه میزنن اما منهدم نمیشه و چون داره با سرعت به سمت هدف میره و بقدر کافی نزدیک شده بازم با این وجود به هدف میخوره و میتونه خسارت زیادی هم بزنه (بخصوص اگر کلاهکش منفجر بشه). به این موارد پارامترهای منفی دیگر مثل شرایط جوی و نوسانات حرکتی رو هم اضافه کنید. خلاصه اگر یک سلاح کارا و مطمئن بخواد باشه که در برابر گسترهء وسیعی از موشک ها و پرتابه ها بخواد دفاع بکنه تحت شرایط مختلفی که در عمل هست، باید یک لیزر بسیار قوی باشه که ترجیحا بتونه فقط با یک اصابت در زمان کوتاهی جسم رو سوراخ کنه (سوراخش هم هرچی بزرگتر بهتر ).

قدرتش که خیلی خیلی زیاده!
من وقتی این 1 واتی رو خریدم رفتم دنبال 15 واتیش! بهم نفروختند و گفتند مجوز لازم داره. (2 واتش رو هم بهم ندادند البته E415)
به خاطر اینکه 15 وات و بیشتر قدرتی هست که در دستگاه های موبر و طراحی و برش لیزری و ... ازش استفاده میشه.
یعنی قدرت 150 کیلوواتی برای یک لیزر قدرت وحشتناکیه و اگر شما این مقدار رو وارد کنید در سرچ انجینها کلن نتایجی که میاره مربوط میشه به جنگ ستارگان و این حرفها!!!!
احتمالن در نسلهای بعدی اینها در ابعاد مگاوات حرف خواهند زد.

خدای ار به حکمت ببندد دری - به کرمک زند قفل محکم تری  
پاسخ


موضوعات مشابه ...
موضوع / نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
آخرین ارسال توسط Agnostic
08-18-2012, 03:02 PM

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 24 مهمان