نامنویسی انجمن درست شده و اکنون دوباره کار میکند! 🥳 کاربرانی که پیشتر نامنویسی کرده بودند نیز دسترسی‌اشان باز شده است 🌺

رتبه موضوع:
  • 2 رای - 5 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

پاسخ به شبهات در مورد رژیم گیاهخواری
#11

من خودم vegan هستم ، یعنی‌ به غیر از گوشت ، محصولات لبنی هم نمی‌خورم ، این قضیه هم بیشتر برام اخلاقی‌ هست و الان کباب میبینم استفراغ میگیرم در حالی‌ که چند سال پیش عشق کوبیده بودم. هر ۲ نوع گیاه خواری و گوشت خواری هم میتونه مثبت باشه ، آدم باید بدون چی‌ میخوره و چقدر! اما یک مساله رو هم بگم اینکه می‌گویند گیاه خوار‌ها مواد غذایی مورد نیاز رو نمیگیرند دروغ هست ، هر نوع ویتامین و پروتئین و هر چیزی که در گوشت هست در محصولات گیاهی هم پیدا می‌شه و براش جایگزین هست.

"A Land without a People for a People without a Land"


پاسخ
#12

David Hume نوشته: من خودم vegan هستم ، یعنی‌ به غیر از گوشت ، محصولات لبنی هم نمی‌خورم ، این قضیه هم بیشتر برام اخلاقی‌ هست و الان کباب میبینم استفراغ میگیرم در حالی‌ که چند سال پیش عشق کوبیده بودم. هر ۲ نوع گیاه خواری و گوشت خواری هم میتونه مثبت باشه ، آدم باید بدون چی‌ میخوره و چقدر! اما یک مساله رو هم بگم اینکه می‌گویند گیاه خوار‌ها مواد غذایی مورد نیاز رو نمیگیرند دروغ هست ، هر نوع ویتامین و پروتئین و هر چیزی که در گوشت هست در محصولات گیاهی هم پیدا می‌شه و براش جایگزین هست.

[ATTACH=CONFIG]524[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]525[/ATTACH]


فایل‌های پیوست
.jpeg 220px-Hedayat113.jpeg اندازه 11.26 KB  تعداد دانلود: 175
.jpg hedayat6.jpg اندازه 16.32 KB  تعداد دانلود: 186

خدای ار به حکمت ببندد دری - به کرمک زند قفل محکم تری  
پاسخ
#13

صادق هدایت اینجا چه نقشی دارد میلاد جان؟

.Unexpected places give you unexpected returns
پاسخ
#14

مهربد نوشته: صادق هدایت اینجا چه نقشی دارد میلاد جان؟
[ATTACH=CONFIG]526[/ATTACH]

البته نه دیگه تا به این حد !


فایل‌های پیوست
.jpg mirzaee20120510042317000.JPG اندازه 31.07 KB  تعداد دانلود: 124

خدای ار به حکمت ببندد دری - به کرمک زند قفل محکم تری  
پاسخ
#15

مهربد نوشته: چون خوشمزه‌تره؟ 4

من درست نمیدانم، ولی فکر میکنم خوشمزگی بیهنود و اثر نباشد.
خب دلیل اینکه گوشت خام برای انسان گوارش پذیر تر هست چیه؟!
پاسخ
#16

Havadar_e_Democracy نوشته: خب دلیل اینکه گوشت خام برای انسان گوارش پذیر تر هست چیه؟!


پرسش درست فکر میکنم این باشد که چرا گوشت پخته باید گوارش‌پذیرتر باشد.

مانند هر چیز دیگر در فرگشت، بدن آدمی زمان بیشتری برای آموخته شدن با گوشت خام داشته، هنگامیکه گوشت را میپزیم
با واکنشهای شیمیایی آنرا به ماده دیگری میبریم که اگرچه کمابیش با خام آن یکی است، ولی دگرگونیهای مهادینی نیز یافته است.

خوشمزگی گوشت پخته میتواند از دو چیز باشد، یکی اینکه پختن به گونه‌ای تصادفی به خوشمزه شدن خوراک بیانجامد که اندکی دور از باور است.
دیگری اینکه میان خوردن گوشت پخته و خام یک trade-off و سبک سنگینی بکنیم، اگرچه گوشت خام ساده‌تر گواریده شده و سودمندی بالاتر دارد، ولی
از آنجاییکه شانس بیماریهای مرگ‌آور را نیز بسیار زیاد میکند، پس فرگشت در چند زادمان کوتاه میتواند گرایش و علاقه به خامخواری را برداشته و پخته‌خواری بیاورد.

درست همانگونه که بیشتر از چند ده زادمان (چند سد سال) برای دگرگونی رنگ پوست نیاز نیست، برای آمدورفت گرایش به گوشت خام نیز همینگونه میتوان بهره گرفت.


پس،
  • گوشت خام بهتر است، ولی ریسک مرگ بسیار بالا دارد.
  • گوشت پخته بدتر است، ولی ریسک مرگ بسیار پایین دارد.

.Unexpected places give you unexpected returns
پاسخ
#17

t
sonixax نوشته:
[ATTACH=CONFIG]526[/ATTACH]

البته نه دیگه تا به این حد !

نازک و نحیف بودن صادق هدایت را بدید من باید در نبوغ بسیار بدبینانه‌اش به جهان دید تا گیاه‌خواری یا چیز دیگر!

با این همه بدبینی، شما هر روز گوشت اردک و غازم بخوری باز هم چیزی به تنت گوشت نمیشه 21

.Unexpected places give you unexpected returns
پاسخ
#18

با توجه به اینکه احساسات با گیاهخواری درآمیخته شده اغلب این مباحث به بیراهه میرود اما نظر کلی به این مساله که گیاه خواری
تا حد زیادی دیدی مثبتی دارد چنانکه کسانی هم که گوشت را حذف نکردن بعید می دانم نسبت به گیاهخواران امتیاز منفی داشته
باشند و بالعکس .

http://www.elsevier.com/wps/find/authore...ws05_01158

به طور مثال از طرفی ممکن است گیاهخواران با ویتامین b12 مشکل داشته باشند از طرفی طبق تحقیقی که اخیرا صورت گرفته کسانی که گوشت را در رژیم غذایی خود دارند بیشتر از گیاهخواران به سرطان مبتلا می شوند که به نظر من مسائل دیگری میماند مانند زیست بوم محور بودن و ... که من هم رژیم گیاه خواری لاکتو رو 2 سال تا بحال انتخاب کردم و به شخصه سلامت هستم .
پاسخ
#19

زندگی که درش کباب و جوجه و سرخ کردنی نباشه که زندگی نیست. بجاش میشه پرخوری نکرد و یک کم تحرک بدنی رو بالا برد و با ورزش کردن و سوزاندن چربی ها از زندگی لذت بیشتری برد.
به این شکل میشه هم از خوردن غذاهای لذیذ لذت برد و هم از ضررهاش دور موند.

انسان پیشرو با جامعه همخوانی ندارد هم آهنگی دارد
پاسخ
#20

demeter نوشته: به طور مثال از طرفی ممکن است گیاهخواران با ویتامین b12 مشکل داشته باشند از طرفی طبق تحقیقی که اخیرا صورت گرفته کسانی که گوشت را در رژیم غذایی خود دارند بیشتر از گیاهخواران به سرطان مبتلا می شوند که به نظر من مسائل دیگری میماند مانند زیست بوم محور بودن و ... که من هم رژیم گیاه خواری لاکتو رو 2 سال تا بحال انتخاب کردم و به شخصه سلامت هستم .

متاسفانه اون تحقیق یک مساله خیلی مهم رو در نظر نگرفته !
اگر کسانی که مورد آزمایش قرار گرفتند همگی گوشت ارگانیک مصرف کرده بودند نتیجه آن آزمایش قابل قبول تر بود .
در حقیقت این مصرف گوشت نیست که خطر بروز سرطان رو زیاد میکنه بلکه هورمونهایی هستش که در تولید اون گوشت استفاده میشه .
یعنی روند صنعتی شدن تولید گوشت باعث و بانی اصلی هست و متاسفانه مصرف گوشت در جوامع امروزی بیش از حد هستش و بدن انسان برای مصرف این میزان گوشت طراحی نشده و به میزان خیلی کمتری در رژیم غذایی نیاز داره .

David Hume نوشته: اما یک مساله رو هم بگم اینکه می‌گویند گیاه خوار‌ها مواد غذایی مورد نیاز رو نمیگیرند دروغ هست

نه کسرا جان دروغ نیست .
شما در گیاهان نمیتونید پروتئینی همانند گوشت پیدا کنید .
گیاهان پروتئین دارند ولی مثل گوشت نیست پروتئینشون . اصولن پروتئین ها مثل هم نیستند . مو و ناخن شما هر دو از جنس پروتئین هستش ولی مثل هم نیستند .
پروتئین یک ماده معدنی نیست - یک ترکیب عالی از اسید آمینه هاست که در بدن موجودات مختلف به اشکال مختلف تولید میشه . سیستم کارکرد هیچ گیاهی در کره زمین شبیه سیستم کارکردن بدن مثلن یک گوسفند نیست .
بیشترین شباهت به پروتئین حیوانی رو در گیاهان دانه های سویا دارند که همون هم کاملن مانند پروتئین حیوانی نیست . بلکه شباهت زیادی داره .

اینجا رو هم یک نگاهی بندازید :

http://en.wikipedia.org/wiki/Protein_%28...29#Sources

متوجه میشید که گیاهان به هیچ عنوان به اندازه منابع غذایی ی حیوانی لیزین و تروئونین ندارند - و رژیم گیاهی قادر به تامین میزان مورد نیاز بدن در این دو مورد نیست به خصوص که بدن انسان قادر به تولید این دو اسید آمینه مخصوصن لیزین به میزان لازم نیست .

کمبود لیزین در بدن هم میتونه منجر به سنگ کلیه بشه و علایمی مانند : خستگی ، تهوع ، سرگیجه ، کاهش اشتها ، کاهش ایمنی بدن ، قرمز شدن چشمها ، کاهش رشد ، کم خونی ، از بین رفتن آنزیم ها ، اختلالات تولید مثلی و اسیدوزیر (به هم ریختن میزان PH بدن) به همراه داره .

دلیل اینکه عکس صادق هدایت رو هم گذاشتم همین بود . سوء تغذیه به شکلی که صادق هدایت داشته در نتیجه کمبود پروتئین بوده - به سرش نگاه کنید متوجه میشید ! شبیه سر پاول میمونه کلش ! 4

از سایر موادر غذایی که در گیاهان وجود نداره میشه به ویتامین B12 اشاره کرد که فقط و فقط در فراورده های حیوانی وجود داره که کمبودش باعث بروز بیماری هایی مثل کمبود خون میشه - همچنین این ویتامین در روند تولید سلولی نقش خیلی مهمی داره . و این خودش شاهد دیگری است بر دروغ بزرگی تحت عنوان 100% گیاهخوار بودن انسان در قدیم (شبه علم) !

همون طوری که نشانتان دادم اینکه میگویند هر آنچه در گوشت هست در گیاه هم هست یک باور عامیانه غلط و اشتباه در مورد گیاهخواری هستش .


پ.ن : اینها تازه مواردی بود که من ازشون اطلاع داشتم ، به طور قطع اگر با یک متخصص تغذیه صحبت کنید موارد بیشتری رو به شما میتونه بگه و میتونه سالمترین و بهترین رژیم غذایی رو بهتون پیشنهاد بده - گیاهخواری صرف سالمترین و بهترین رژیم غذایی برای یک انسان سالم نیست - چون بدنش برای چنین چیزی ساخته نشده .

خدای ار به حکمت ببندد دری - به کرمک زند قفل محکم تری  
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان