نامنویسی انجمن درست شده و اکنون دوباره کار میکند! 🥳 کاربرانی که پیشتر نامنویسی کرده بودند نیز دسترسی‌اشان باز شده است 🌺

رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نژاد اریایی ایرانی
#51

nasimparsi نوشته: در نوشته های کهن یونانی به این مضوع اشاره شده. تبار آریایی اصلا ربطی به موی فر و بور و چشم آبی ندارد.

تا جاییکه من میدانم نژاد اریایی هردو رنگ چشم ابی و مشکی و موی بور و مشکی را دارد و برای همین بیشتر مردم ایران رنگ موی قهوه ای که میان این دو است را دارند.

زمانی که مردم نادان برای اُستوانش خدایانشان همدیگر را تکه پاره می کردند من با چهار سیم و یک تکه چوب اوای خدا را روی کاغذ می نگاشتم!
انتونیو ویوالدی
پاسخ
#52

آریایی را تنها ایرانیان، هندیان، سکاها، سرمت‌ها و .. در درازای تاریخ در اشاره به خودشان به کاربرده اند و در ترکیب جای‌نام ‌ها و نام کسان و ... و به کار برده اند.

در ریگ ودا و در اوستا دقیقا به منظور جدا سازی دو تبار از هم از این نام بهره برده شده.

در کل هندواروپایی ها از یک ریشه هستند و تا اندازه ای نشانه های فرهنگی و زبانی آن برجا مانده و بی گمان می دانیم ایرانیان + هندیان + سکاها + اروپایی ها در یک زمان بسیار دور (احتمالا پیش از 6 هزار سال پیش) یک جا بوده اند و در همان زمان ها یک واگرایی در میان ایشان به وجود آمده

چون می دانیم انسان های امروز نزدیک به 200 هزار سال است که از آفریقا بیرون آمده اند در نتیجه این چند هزار سال (یبش از 6 هزار سال) می تواند در چهره ی این قوم که زمانی یکی بوده اند تفاوت هایی ایجاد کرده باشد. از جمله همین چشم آبی و موی بور و غیره

تنها چیزی که می ماند برخی کوشش می کنند کلا این نژاد و تبار را رد بکنند (با تعریف های تازه ای که از تبار پیش می کشند و این ریشه ا ش به پس از جنگ جهانی دوم برمی گردد) که این درست نیست. برپایه ی همان منابعی که در نگاشت (پست) پیش آورده شده این تبار وجود دارد

اگر کسی از نام آن سواستفاده کرده دلیل بر کنار گذاشتن اش نیست
پاسخ
#53

بیشتر درگیری من این است که چند درسد مردم ایران نژاد اریایی دارند و در کجاها....خیلی خوب بود اگر میشد دریافت.
یا اینکه زرتشتیان 100% نژاد اریایی دارند...

پارسیگر

زمانی که مردم نادان برای اُستوانش خدایانشان همدیگر را تکه پاره می کردند من با چهار سیم و یک تکه چوب اوای خدا را روی کاغذ می نگاشتم!
انتونیو ویوالدی
پاسخ
#54

homayoun نوشته: بیشتر درگیری من این است که چند درسد مردم ایران نژاد اریایی دارند و در کجاها....خیلی خوب بود اگر میشد دریافت.
یا اینکه زرتشتیان 100% نژاد اریایی دارند...

این پژوهش ژنتیک پیش تر در دانشگاه کمریج و پوتموث انگلیس در زمینه ژنتیک انجام شده. برای آگاهی بیش تر در این نشانی بخوانید:
بی‌بی‌سی و ایرانیان غیر آریایی! - تاریخ ایران / هم‌بستگی تیره‌های ایرانی
پاسخ
#55

به گونه ای پاسخ بزرگ خودم و خیلی ها را یافتم!

[ATTACH=CONFIG]2930[/ATTACH]


فایل‌های پیوست
.jpg 33nwas0.jpg اندازه 165.46 KB  تعداد دانلود: 137

زمانی که مردم نادان برای اُستوانش خدایانشان همدیگر را تکه پاره می کردند من با چهار سیم و یک تکه چوب اوای خدا را روی کاغذ می نگاشتم!
انتونیو ویوالدی
پاسخ
#56

homayoun نوشته: به گونه ای[SIZE=3] پاسخ بزرگ خودم و خیلی ها را یافتم!

درست میسَهد ... زبان کرد‌ها هم هتا بیشتر پارسیک مانده.

پارسیگر

.Unexpected places give you unexpected returns
پاسخ
#57

آری . خ و ش هم زیاد دارد این کردی. نام های راستین ایرانی هم بیشتر کردی اند مانند آناهیتا. چهره هم خیلی بور دارند و پرزور و درشت اندام اند.
بدبختانه برخی از آنها با عرب ها امیخته اند از همین رو ح دارند . و را نیز مانند عرب ها میگویند . ولی کردی خیلی گویش های زیادی دارد به گونه ای که
شاید 10 کرد کنار هم بگداریم هیچ یک دیگری را درنیابد!


پارسیگر

زمانی که مردم نادان برای اُستوانش خدایانشان همدیگر را تکه پاره می کردند من با چهار سیم و یک تکه چوب اوای خدا را روی کاغذ می نگاشتم!
انتونیو ویوالدی
پاسخ
#58

homayoun نوشته: درود

این تاپیک رو زدم و امیدوارم دوستان به راستی به این بپردازند چون هنوز برای خودم این پرسش مانده که نژاد اریایی با راستی کیست؟

تا آنجا که من دریافته ام ... اگر بخواهیم نژاد اریایی را از روی چهره بشناسیم از انجایی که بلوچ و تازی و ترک و مغول و روس در ایران زیاد آمده نژاد ما آمیختگه شده.

ولی از کجا دریابیم که نژاد خودمان چه هست.

بازهم تا آنجا که من دریافتم... نشانه های نژاد آریایی skull راسته هستش... مانند یک راست گوش... که آلمانیها هم همچین سری دارند.... در نژاد روسی سر ان ها از پس گردن راسته شده... برای همین موی کمی بلند به سرشان نمیاید و موهای پشت خود را خیلی کوتاه میکنند. ولی بازهم نزدیکی به سر اریایی دارد...

از دیگر ویژگی ها این است که موی سر نژاد اریایی و رنگ چشمش در گذشته دور بلوند و مشکی بوده و برای همین پس از امیزش های بسیار اکنون بیشتر مردم ایران رنگ موی قهوه ای تیره دارند.... دسته ای هم که موی خیلی سیاه دارند چهره شان زیاد به ایرانی ها نمیخورد... مانند تازی ها و بربری ها که من در مشهد میبینم بربر ها را... تازی اینجا کم داریم خوشبختانه....

رنگ چشم هم بهمینگونه... بیشتر قهوه ای و یا رنگی است...

در شهر های شمال ایران که از تازش دشمنان به دور بوده...خیلی از مردم چهره ی زیبای اریایی خود را دارند...من خودم که شمال بودم مردم زیادی را با چشم و موی بلوند دیدم...

پوست سپید هنگام زاده شدن هم از دیگر چیزها است... ولی پوست سپید به چم اریایی بودن نیست... در کویت مردمی هستند تازی که پوستی مانند گچ دارند ولی رنگ پوستشان به اروپا نمیخورد ...نژاد دیگریست... بربر ها هم بسی سپیدند... ولی پوست خیلی تیره نشان میدهد که دست کم زیاد اریایی نیستید...

خواهش سخن از فاشیستی و نژاد پرستی بودن این فرنام هم نبرید... میخواهیم نژاد اریایی را بشناسیم... و چگونه میشه دریافت که اریایی هستیم یا نه... اگه هم نبودیم نیازی نیست از غم خود را بکشیم...(چون شاید برخی گمان کنند من این را میپندارم)





همانطور که در جستار بررسی ورود آریان ها نقل کردم آریان ها از شعب مردم هندو اروپایی اند و این طبیعی هست که از نظر چهره اشتراکاتی با مردم هند داشته باشند! (اگر به چهره مردم ایتالیا هم دقت کرده باشید اشتراکات بسیاری در بین مردم ایتالیا و ایران میابید چشم هایی تیره و پوست هایی اغلب گندمگون دارند! به نظر من نژاد ایتالیا و تشابهاتشون از نظر چهره خیلی بیشتر هستش تا آلمانها به نظر اونها از شاخه پارس بوده باشن!) به هر حال پراکندگی و تاثیر آریایی ها را در پراکندگی نژاد نمیتوان دست کم گرفت!
و اما چیزی که با استناد به تاریخ پر واضح هست نبود چشمان رنگی در میان آریان هاست حتی قبل از آریان ها در تاریخ ایلام خواندم :

نقل قول: با توجه به نقش رنگی سربازان گارد ایلامی داریوش , که با کاشی های کاخ شوش به زمان ما رسیده است , سه نژاد در این کاشی ها تشکیل یافته : یک دسته سفید پوست اند که لابد پارس ها منظور نظرند , دسته ایی دیگر پوست قهوه ایی و گندمگون دارند و گروه سوم رنگی تیره و تقریبا سیاه دارند. پیداست که دسته ای اخیر ایلامی ها بوده اند و پیداست که گارد گندمگون از ایلامیهای کوهستان باشند که لر نامیده میشوند.


و همچنین چند متن دیگر که در توصیف چهره گذشتگان خواندم هیچ کدام به رنگ چشم اشاره ایی نکرده اند و بر پوست تیره تاکید دارند پس نمیتوان به چیزی استناد کرد همچنین اگر شما در تاریخ هم بنگرید تا قبل از سال 1243 ه.ش که روس ها به شمال ایران نفوذ کردند چشم رنگی در ایران خیلی کم می بینید پس نمیشه گفت قدمتش به زمان آریان ها بر میگرده!

و همچنین برای یافتن آریان ها نمیتوان گفت کردها باقی مانده هستند زیرا آریان ها شمارِ بسیاری بودند و بسیار پراکنده و همچنین نقل ها بسیار هست که زمان مهاجرت گروه کثیری از شمال شرق ایران وارد شدند پس اگر به این نقل هم بخواهیم استناد کنیم باید در شمال شرق انها را جست و جو کرد نه غرب!! زیرا قوم پرنی ها هم از شمال شرق برخواستند!!
پاسخ


موضوعات مشابه ...
موضوع / نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان