نامنویسی انجمن درست شده و اکنون دوباره کار میکند! 🥳 کاربرانی که پیشتر نامنویسی کرده بودند نیز دسترسی‌اشان باز شده است 🌺

رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نقش زنان در پیشرفت افغانستان
#1

[عکس: 73.jpg]

از زمان سقوط طالبان، افغانستان پیشرفت چشمگیری داشته است. بر اساس آخرین آمار صادرات افغانستان در 9 ماه گذشته 49 درصد افزایش پیدا کرده است. این صادرات شمامل فرش، کتان، صنایع دستی، تره بار، غلات و سنگهای قیمتی میباشد که اکثرا به کشورهای هند، پاکستان، ایران، روسیه، کانادا، استرالیا و برخی کشورهای اروپایی صادر میشود.
زنان افغان تلاش فوق العاده ای در راستای این بهبود داشته اند. همانطور که می دانید در دوران حکومت طالبان زنان حق هیچگونه فعالیتی را نداشتند. آنان کاملا از آموزش، کسب و کار، مشاغل دولتی، نظامی، و یا شرکت در رسانه ها محروم بودند.

در دهه گذشته، زنان افغان فعالیت خود را آغاز کرده و نقش موثری در پیشرفت کشورشان داشته اند. امروزه، ما می توانیم آنها را تقریبا در هر موقعیت و شغلی ببینیم و کمک آنها کاملا مشهود است. زنان افغان در ارتش افغانستان (از جمله خلبانان زن – برای مثال نیلوفر رحمانی)، نیروهای پلیس و امنیتی از جمله رئیس پلیس منطقه مرکزی کابل، پست های دولتی از جمله نمایندگانی در مجلس افغانستان، ورزش و از همه مهمتر آموزش و پرورش فعالیت های بسیار زیادی دارند.

شاید هنوز موقعیت و شرایط در افغانستان، بخصوص برای زنان، کاملا مطلوب نباشد، اما بدون شک زنان در افغانستان برای بهبود کشورشان کاملا تلاش خود را میکنند.
شما چی فکر میکنید؟

آیا شما فکر می کنم افغانستان در حال رفتن به مسیری درست است؟

بنظر شما زنان در افغانستان بیشتر بر روی چه چیزهایی باید تمرکز کنند؟

با سپاس
فرماندهی مرکزی ایالات متحده


فایل‌های پیوست
.jpg afghanW1.jpg اندازه 88.08 KB  تعداد دانلود: 58
پاسخ


موضوعات مشابه ...
موضوع / نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان