04-24-2012, 01:27 PM
نقی فیروز
سوره ماست مالی کردن قرعان در مکه نازل شده است ولی در ملک عجم تفسیر و چاپ شد
****
ای آنکسانی که در سامرا به نقی ایمان آوردید [ تفسیر عبدلکریم سروش : منظور از سامرا مردم همه جهان است ] (1)
چه بسیاری را به قتل رساندیم [ تفسیر عبد الکریم سروش : منظور از قتل این است که چه بسیاری را دعوا کردیم ] (2)
چه بسیاری را به زلزله دچار کردیم [ تفسیر محسن کدیور : منظور به آنها گفتیم که در جای زلزله خیز زندگی نکنند] (3)
بعضی ها را از بعضی های دیگر برتری دادیم [ تفسیر علامه طباطبائی : برتری از نظر ایمان و تقوی منظور است ] (4)
و بعضی ها را دچار مصیبت کردیم [ تفسیر علامه جعفری : منظور مصیبت معنوی و آشفتگی فکری است] (5)
الله همه چیز را می داند [ تفسیر عبدالعلی بازرگان : خداوند نیک و بد مردم را می داند] (6)
همه را کتک زدیم [ تفسیر عطاالله مهاجرانی : با پر قو آنها را کتک زدند ] (7)
بعضی ها را هم نتوانستیم کتک بزنیم و فراری دادیم [ تفسیر دکتر شریعتی : منظور آنها را به مسافرت فرستادیم ] (8)
تا آنها را آدم کنیم [ تفسیر مرتضی مطهری : منظور اخلاق انسانی است ] (9)
سوره ماست مالی کردن قرعان در مکه نازل شده است ولی در ملک عجم تفسیر و چاپ شد
****
ای آنکسانی که در سامرا به نقی ایمان آوردید [ تفسیر عبدلکریم سروش : منظور از سامرا مردم همه جهان است ] (1)
چه بسیاری را به قتل رساندیم [ تفسیر عبد الکریم سروش : منظور از قتل این است که چه بسیاری را دعوا کردیم ] (2)
چه بسیاری را به زلزله دچار کردیم [ تفسیر محسن کدیور : منظور به آنها گفتیم که در جای زلزله خیز زندگی نکنند] (3)
بعضی ها را از بعضی های دیگر برتری دادیم [ تفسیر علامه طباطبائی : برتری از نظر ایمان و تقوی منظور است ] (4)
و بعضی ها را دچار مصیبت کردیم [ تفسیر علامه جعفری : منظور مصیبت معنوی و آشفتگی فکری است] (5)
الله همه چیز را می داند [ تفسیر عبدالعلی بازرگان : خداوند نیک و بد مردم را می داند] (6)
همه را کتک زدیم [ تفسیر عطاالله مهاجرانی : با پر قو آنها را کتک زدند ] (7)
بعضی ها را هم نتوانستیم کتک بزنیم و فراری دادیم [ تفسیر دکتر شریعتی : منظور آنها را به مسافرت فرستادیم ] (8)
تا آنها را آدم کنیم [ تفسیر مرتضی مطهری : منظور اخلاق انسانی است ] (9)
عمل به دستورات و قوانین اسلام ترویج فحشا و قباحت و زشتی واقعی است. رقص و آواز و سکس و برهنگی و پورنوگرافی و اختیار زن به تعدد شریک جنسی نه فساد است و نه فحشا بلکه از حقوق مسلم زنان و مردان جامعه میباشد.