نامنویسی انجمن درست شده و اکنون دوباره کار میکند! 🥳 کاربرانی که پیشتر نامنویسی کرده بودند نیز دسترسی‌اشان باز شده است 🌺

رتبه موضوع:
  • 1 رای - 5 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

شکوه روزی که علم ما را قادر به درک آغازین لحظات کیهان کرد
#21

کوشا نوشته: چه نیازی بالاتر از رها شدن دور باطل تولد و مرگ و رنج زندگی
فعلا هم قید خدا و آفریدگار و ... را بزنید و بیشتر روی موجودی که کدهای یک دنیای مجازی را به دلخواه خود نوشته است تمرکز کنید.
با این کشف جدید و گنجیده نشدن آن در دایره قوانین شناخته شده قبلی، چنین فرضیه ای خیلی به ذهن نزدیک شده است.

خب میانگاریم یک باشندگانی جهان ما را در یک رایانه‌یِ دیگر مانندیده‌اند. اکنون باید چه کنیم,
شباروز دولام خم شویم که پس از مرگ کُد‌های ما را بفرستند بهشت تا با حوری حال و هول کنیم؟ 39



کوشا نوشته: فکر کنم اشتباه نوشته باشید، من عکس این مطلب را می گویم؛ حرکت مجازی توپ روی صفحه نمایش زمان بر است و ما این طی شدن زمان و مسافت توهمی را کاملا رویت و فهم می کنیم در حالیکه در پشت صحنه این حرکت یعنی کدها، معادل چنین مسافت و زمانی کاملا روشن است که موجود نیست، هست؟

من که برایتان رج به رج کردم, هر پردازشی زمانبَر است, چیزی به نام بیدرنگ نداریم.
پس آری, رفتن توپ از تیل a به b زمان میبرد, هتّا در جهان مجازی و رایانه‌این.



کوشا نوشته: همانطور که قبلا اشاره کردم ظاهرا شما روی کلمه خدا و آفریدگار و صانع و ... حساس هستید؛ چرا ما آفریدگار و صانع و خالق نباشیم هر صنعتی صانعی دارد، نویسنده هر برنامه مجازی و غیر مجازی خالق آن است، این بدیهیات که نیاز به بحث ندارد !

روشنه که دارم. آفریدگار یک باشنده بیشتر نیست, هنگامیکه ساختگار میتواند یک تا هزار باشنده باشد.
آفریدگار جهان را از هیچ میآفریند, ساختگار تنها جهان را می‌سازد و شایسته‌یِ پرستش؟ نیست.
آفریدگار یک آماج فرامادی میدنبالد (که وعده‌یِ بهشت و حوری میتواند بدهد), ساختگار یک باشنده‌یِ دیگر است که ما را تنها به بازی گرفته.



کوشا نوشته: خداباوران هنوز هم می گویند کار خداست،
مگر حرکت توپ به سمت دروازه و گل شدن آن کار نویسنده کدهای بازی نیست؟

نه, جنبش همان توپ هتّا در جهان مجازی باز پیروی قانون‌هایِ مادی و مرزمندی‌هایِ مادی جهان ما است. ما
نمیتوانیم قانون‌هایِ مادی را بدگرانیم, تنها میتوانیم در دامنه‌یِ آنها دست به ساختگاری و سازندگی بزنیم.

رویهمرفته اینکه در آینده‌یِ دور بگوییم در همین جهان باشندگانی (شاید خود ما) هوشواره‌هایی بسازیم که تنها در
جهان مجازی هستومند باشند و سُهش و اندیشه هم داشته باشند هیچ خردستیز نیست, ولی خب این باشندگان مجازی از
دید شما کودنانه نیست بنشینند ما را بجای آفریدگار جهان و هستی بپرستند, هنگامیکه ما خود امان هم ساخته‌ای بیش نیستیم؟




کوشا نوشته: من روی الفاظ حساسیتی ندارم، شما بگو ساختگار !
همانطور که سازنده یک بازی رایانه ای بعد از کشته شدن غول هر مرحله قدرت بیشتری به کارکتر بازی داده و امتیازهای او را افزایش می دهد
سازنده دنیای مجازی ما هم این کار را کرده و برای عبور از هر مرحله امتیازات خاصی در نظر گرفته است.

خب اگر اینجور براستی میباورید بروید قران؟ این ساختگار‌ها را بخوانید تا پس از مرگ به شما حوری بدهند! ((:

من که تره‌ای هم برای این باشندگان ساختگار خورد نخواهم کرد.



کوشا نوشته: همه این کلمات مترداف و یک معنا دارند.

برای مردم هام, آری.




کوشا نوشته: اوج فانتزی !!!
دنیای مجازی ما بر اساس قوانین شناخته شده حاکم بر آن ظریفت پردیس شدن را ندارد
خیلی ها به این هوس و توهم روزگار گذراندند اما
جز بالش سرد خاک نصیب دیگری نبردند،
حال فرض کنید روی زمین به این ظرفیت رسیدیم با عوامل خارج از زمین چه می توانیم بکنیم؟
یک ریگ آسمانی اگر نابودی کامل زمین را رقم نزند به راحتی می تواند همه چیز را به وضعیت هزاران سال قبل برگرداند.

نه بساکه وارونه, ما تا همینجا هم دیده‌ایم که خرد و دانش چه ابزارهای کارآمدی هستند و هوداد و پریستارهایِ
زندگی امان را ازراه آنها بارها بار بهترانیده‌ایم; خرد و فرنود اینجا به ما میگویند اگر از این ابزارها هر چه بیشتر و بهتر و خردمندانه‌تر
بهره‌بگیریم میتوانیم بآسانی به هر آنچه که در این دروغ‌کتاب‌هایِ آسمانی به ما و نیاکان ما برای هزاره‌هایِ دراز وعده داده شده, در چند دهه‌یِ کوتاه جامه‌یِ عمل بپوشانیم.

چزهایی چون نامیرایی, جوانی, خوشی بی‌پایان, نبود هیچگونه رنج و بود همه‌گونه آسایش و داشتن
آسودگی جاودانه همگی در همین جهان با همین ابزارها شدنی هستند, ولی تنها و تنها زمانی به آنها دست‌میابیم که
دست از خودفریفی برداشته باشیم و باورهای کودکانه را دورافکنده باشیم و بکوشیم هوش و خرد امان را در این راه بکار ببندیم.

ستیز من هم با خداباوری از همینرو است, نیروی پندار و انگار مردم را می‌افسُراند و در زندگی بجای اینکه دنبال راهکار کاربردین
باشند که نمونه‌وار چنگار را نابود کنند, میروند به ضریح آقا نالان و گریان آویزان میشوند که ما را شفا* بده!



* و‌ ای کاش یکی براستی شفا بدهد!

پارسیگر

.Unexpected places give you unexpected returns
پاسخ
#22

Theodor Herzl نوشته: بحث با این جناب کوشا بی‌ فایده است مهربد گرامی‌ ، ایشان فکر می‌کند که جهان برای عصمت فاطمه دختر ممد آفریده شده است و هرچه وراجی می‌کند می‌‌خواهد به این نتیجه برسد! :e530:

چرا فکر میکنید بحث با دیگران بی فایده است ؟ غیر از این است خودتان را حقیقت مطلق میدانید ؟
پاسخ
#23

Parastesh نوشته: چرا فکر میکنید بحث با دیگران بی فایده است ؟ غیر از این است خودتان را حقیقت مطلق میدانید ؟

جدای اینها کسیکه اینجا درباره‌یِ جهان‌هایِ مجازی و آماسش کیهان سخن میراند بروشنی یک سر و گردن از مسلمانی که کورکورانه میباورد بالاتر است.

هموند کوشا هم اینجا هوش بالایی از خود اشان نمایانده‌اند و من گرفتاری راستین ایشان را نه در فرنودین بودن و نبودن
جایگاه خداناباوران, که در ترس ژرف از نیستی و نابودی همچون هرکس دیگر میبینم; جاییکه دین با دروغ‌هایِ بهشت و زندگی جاودان آنها را سرمیپوشاند.

.Unexpected places give you unexpected returns
پاسخ
#24

Mehrbod نوشته: خب میانگاریم یک باشندگانی جهان ما را در یک رایانه‌یِ دیگر مانندیده‌اند. اکنون باید چه کنیم,
شباروز دولام خم شویم که پس از مرگ کُد‌های ما را بفرستند بهشت تا با حوری حال و هول کنیم؟ 39
چرا که نه ؟
اگر فرض را بر این بگیریم که کدها را اینگونه نوشته اند چه توجیهی برای عمل کردن بر خلاف آنها وجود دارد؟
البته دولا راست شدن و حال و هول تنها جزء ناچیزی از قصه و ماجراست.




نقل قول:من که برایتان رج به رج کردم, هر پردازشی زمانبَر است, چیزی به نام بیدرنگ نداریم.
پس آری, رفتن توپ از تیل a به b زمان میبرد, هتّا در جهان مجازی و رایانه‌این.
من هم مکرر گفتم که منظور زمانی که کدها جهت پردازش نیاز دارند نیست بلکه مقصود عین زمانی است که روی صفحه نمایش توهم می کنیم؛ این زمان در بین کدها وجود ندارد و لحاظ نشده است.


نقل قول:روشنه که دارم. آفریدگار یک باشنده بیشتر نیست, هنگامیکه ساختگار میتواند یک تا هزار باشنده باشد.
آفریدگار جهان را از هیچ میآفریند, ساختگار تنها جهان را می‌سازد و شایسته‌یِ پرستش؟ نیست.
آفریدگار یک آماج فرامادی میدنبالد (که وعده‌یِ بهشت و حوری میتواند بدهد), ساختگار یک باشنده‌یِ دیگر است که ما را تنها به بازی گرفته.
چرا شایسته نیست؟
ما برای عبور دادن تکه ای چرم و هوا (توپ) از روی خط یک چارچوب (دروازه) توسط یک انسان معمولی حاضریم دقایقی روی پا ایستاده و او را با کف و جیغ و هورا تشویق و تکریم کنیم و کفش و توپ طلا نصیبش کنیم حال چنین ساختگاری که بی نهایت عظمت و شکوه ساخته به گونه ای که توجه به هر جزء آن عقل و هوش از سر انسان می برد، شایسته تکریم و تعظیم نیست؟

فرامادی بودن این صانع کاملا طبیعی است و نقص برای او محسوب نمی شود همانطور که سازنده یک برنامه مجازی لزوما نباید خودش مجازی باشد و می بینیم که نیست و
مشکلی هم پیش نیامده که هیچ
در این دو دهه اخیر دنیای ما را به دنیای دیگری تبدیل کرده است.


نقل قول:نه, جنبش همان توپ هتّا در جهان مجازی باز پیروی قانون‌هایِ مادی و مرزمندی‌هایِ مادی جهان ما است. ما
نمیتوانیم قانون‌هایِ مادی را بدگرانیم, تنها میتوانیم در دامنه‌یِ آنها دست به ساختگاری و سازندگی بزنیم.
بحث تنها در مقایسه دنیای مجازی و واقعی است نه اینکه بر دنیای مجازی قوانین دیگری غیر از قوانین دنیای مادی حاکم باشد
حرکت یک توپ از نقطه ای به نقطه دیگر در خارج از دنیای مجازی لوازمی دارد که به هیچ وجه با لوازم حرکت همان توپ در همان فاصله در دنیای مجازی، قابل مقایسه نیست


نقل قول:رویهمرفته اینکه در آینده‌یِ دور بگوییم در همین جهان باشندگانی (شاید خود ما) هوشواره‌هایی بسازیم که تنها در
جهان مجازی هستومند باشند و سُهش و اندیشه هم داشته باشند هیچ خردستیز نیست, ولی خب این باشندگان مجازی از
دید شما کودنانه نیست بنشینند ما را بجای آفریدگار جهان و هستی بپرستند, هنگامیکه ما خود امان هم ساخته‌ای بیش نیستیم؟
در بالا توضیح داده شد، اگر جهت رساندن به قول شما این باشندگان به مرحله ای که قادر به باز تولید موجوداتی شبیه خود باشند لازم باشد فرمول خاصی (پرستش) اجرا شود چرا اجرای این فرمول باید کودنانه باشد؟

نقل قول:خب اگر اینجور براستی میباورید بروید قران؟ این ساختگار‌ها را بخوانید تا پس از مرگ به شما حوری بدهند! ((:
والعصر ان الانسان لفی خسر الا الذین آمنوا و عملوا الصالحات، اگر توان دارید ثابت کنید اینگونه نیست تا من همه حق را یکجا به شما بدهم.
نقل قول:من که تره‌ای هم برای این باشندگان ساختگار خورد نخواهم کرد.
طبق فرض من، شما و دیگران در جایگاهی نیستیم که با علم کردن گزاره فوق از خود سلب مسئولیت کنیم، کدها ما را احاطه کرده اند و هر کدی در صفحه نمایش بروز و جلوه خود را دارد و تره خرد کردن و نکردن تاثیری در عملکردشان نداشته بلکه همین تره خرد نکردن نیز کدی است که جلوه و نمایش خاص خود را دارد.

نقل قول:نه بساکه وارونه, ما تا همینجا هم دیده‌ایم که خرد و دانش چه ابزارهای کارآمدی هستند و هوداد و پریستارهایِ
زندگی امان را ازراه آنها بارها بار بهترانیده‌ایم; خرد و فرنود اینجا به ما میگویند اگر از این ابزارها هر چه بیشتر و بهتر و خردمندانه‌تر
بهره‌بگیریم میتوانیم بآسانی به هر آنچه که در این دروغ‌کتاب‌هایِ آسمانی به ما و نیاکان ما برای هزاره‌هایِ دراز وعده داده شده, در چند دهه‌یِ کوتاه جامه‌یِ عمل بپوشانیم.
بله با این توهم هم می توان اندکی خوش بود
فرق به قول شما دروغ های کتابهای آسمانی (که البته هیچ دلیلی بر دروغ بودن آنها نداشته و تنها تکیه بر ظن و گمان دارید) و این توهمی که بیان کردید این است که نتیجه گزاره های کتابهای آسمانی [SIZE=3]در صورت درست بودن و محقق شدن
نصیب شخص من و شما و دیگران می شود اما نتیجه این توهم موقت شامل حال یک موجود کلی به نام انسانیت شده و تک تک انسانها (در خوشبینانه ترین حالت) بهره ای موقت و محدود می برند و صد البته انسانهای بسیاری در راه تحقق آن قربانی و نابود می شوند.[/SIZE]

نقل قول:چزهایی چون نامیرایی, جوانی, خوشی بی‌پایان, نبود هیچگونه رنج و بود همه‌گونه آسایش و داشتن
آسودگی جاودانه همگی در همین جهان با همین ابزارها شدنی هستند, ولی تنها و تنها زمانی به آنها دست‌میابیم که
دست از خودفریفی برداشته باشیم و باورهای کودکانه را دورافکنده باشیم و بکوشیم هوش و خرد امان را در این راه بکار ببندیم.
سیلی نقد به از حلوای نسیه
طبق بعضی از آمارها تاکنون هشتاد و خورده ای میلیارد انسان روی زمین آمده و مرده اند و معلوم نیست چند ده یا چند صد میلیارد نفر دیگر باید بیایند و بروند تا چنین فانتزی احتمالی قابلیت تحقق پیدا کند، تازه بعد از محقق شدن اول مشکل و دردسر است.
و در هر صورت حداقل برای من و شما آبی از این آتش احتمالی گرم نخواهد شد.

نقل قول:ستیز من هم با خداباوری از همینرو است, نیروی پندار و انگار مردم را می‌افسُراند و در زندگی بجای اینکه دنبال راهکار کاربردین
باشند که نمونه‌وار چنگار را نابود کنند, میروند به ضریح آقا نالان و گریان آویزان میشوند که ما را شفا* بده!

* و‌ ای کاش یکی براستی شفا بدهد!

از این زاویه که شما نگاه می کنید حق با شماست
اما آیا واقعا دین چنین خواسته ای از مردمان دارد؟
آیا دین به مردمان می گوید که دست از کار و تلاش و کوشش برداشته و تنها دست به سوی آسمان و دامان این و آن دراز کنند؟
از طرف دیگر به طور مطلق دست از آسمان شستن و همچون خر عصاری تمام عمر به دور خود گشتن و
همچون گاو زمین را شخم زدن چه نتیجه و حاصلی جز در انتها مردن دارد؟

ما در عالمي زندگي مي‌كنيم كه جلوه‌گاه خداوند متعال است و جاذبه او اعماق وجود هر موجودي را فرا گرفته است و در پرتو همين جاذبه، از بزرگترين پديده‌هاي عالم تا كوچك‌ترين ذره آن، ميل دروني به سوي مبدأ اعلا دارند. بزرگان عرفان و حكيمان هستي‌شناس نام اين ميل را ابتهاج و شوق معشوقي يا عشق نهاده‌اند. يعني خداوند متعال با شوق باطني صبغه عاشقي را همراه صبغه معشوقي دارد. خداست كه اول عاشق ما شده است و عشق او هم خالص است، اما عشقبازي‌هاي ما عموماً با غرض و منافع ما همراه است. دكتر اسماعيل منصوري لاريجاني
پاسخ
#25

Mehrbod نوشته: جدای اینها کسیکه اینجا درباره‌یِ جهان‌هایِ مجازی و آماسش کیهان سخن میراند بروشنی یک سر و گردن از مسلمانی که کورکورانه میباورد بالاتر است.

هموند کوشا هم اینجا هوش بالایی از خود اشان نمایانده‌اند و من گرفتاری راستین ایشان را نه در فرنودین بودن و نبودن
جایگاه خداناباوران, که در ترس ژرف از نیستی و نابودی همچون هرکس دیگر میبینم; جاییکه دین با دروغ‌هایِ بهشت و زندگی جاودان آنها را سرمیپوشاند.

من از ابن سینا آموخته ام که هر نوع ادعایی که ظاهری معقول دارد و باطل بودن آن به صورت آشکار روشن نیست را هر چند دلیل محکمی بر آن نداشته باشم، به صرف اینکه با خواسته های نفسانی ام سازگاری ندارد را رد نکنم.

اگر شما هم اگر از موضع یک خداناباور متعصب به این کشف جدید نگاه نکنید به روشنی از هماهنگی آن با مدعای هزار اندی سال قبل قرآن متعجب خواهید شد.

ما در عالمي زندگي مي‌كنيم كه جلوه‌گاه خداوند متعال است و جاذبه او اعماق وجود هر موجودي را فرا گرفته است و در پرتو همين جاذبه، از بزرگترين پديده‌هاي عالم تا كوچك‌ترين ذره آن، ميل دروني به سوي مبدأ اعلا دارند. بزرگان عرفان و حكيمان هستي‌شناس نام اين ميل را ابتهاج و شوق معشوقي يا عشق نهاده‌اند. يعني خداوند متعال با شوق باطني صبغه عاشقي را همراه صبغه معشوقي دارد. خداست كه اول عاشق ما شده است و عشق او هم خالص است، اما عشقبازي‌هاي ما عموماً با غرض و منافع ما همراه است. دكتر اسماعيل منصوري لاريجاني
پاسخ
#26

کوشا نوشته: چرا که نه ؟
اگر فرض را بر این بگیریم که کدها را اینگونه نوشته اند چه توجیهی برای عمل کردن بر خلاف آنها وجود دارد؟
البته دولا راست شدن و حال و هول تنها جزء ناچیزی از قصه و ماجراست.

به یاد سرور مزدک, اگر خاله‌یِ من هم چیز داشت دایی من میشد ((:


کوشا نوشته: من هم مکرر گفتم که منظور زمانی که کدها جهت پردازش نیاز دارند نیست بلکه مقصود عین زمانی است که روی صفحه نمایش توهم می کنیم؛ این زمان در بین کدها وجود ندارد و لحاظ نشده است.

با بازگویی هزارباره‌یِ سخنی بیمعنی هم چیزی بدست نمیاید:

- "مقصود عین زمانی است که روی صفحه‌یِ نمایش توهم میکنیم"

چه چیزی را توهم میکنیم؟



کوشا نوشته: چرا شایسته نیست؟
ما برای عبور دادن تکه ای چرم و هوا (توپ) از روی خط یک چارچوب (دروازه) توسط یک انسان معمولی حاضریم دقایقی روی پا ایستاده و او را با کف و جیغ و هورا تشویق و تکریم کنیم و کفش و توپ طلا نصیبش کنیم حال چنین ساختگاری که بی نهایت عظمت و شکوه ساخته به گونه ای که توجه به هر جزء آن عقل و هوش از سر انسان می برد، شایسته تکریم و تعظیم نیست؟

خیر, اینکه شما از ترس دوزخ و به امید بهشت — که کُدهایی باشند که ساختگارهایِ ما نوشته اند ((: —
میخواهید آنان؟ را بپرستید بیشتر به درونمایه‌یِ یک داستان آبکی دانشیک-پندارین میخورد و بس!




کوشا نوشته: فرامادی بودن این صانع کاملا طبیعی است و نقص برای او محسوب نمی شود همانطور که سازنده یک برنامه مجازی لزوما نباید خودش مجازی باشد و می بینیم که نیست و
مشکلی هم پیش نیامده که هیچ
در این دو دهه اخیر دنیای ما را به دنیای دیگری تبدیل کرده است.

خیر باز هم هوش نکردید, جهان مجازی رایانه‌این ما فرامادی نیست, بسیار هم مادی است و پیرویِ قانون‌هایِ مادی است.
ساختگارهایِ ما هم پس فرامادی نیستند و مانند این میماند که هوشواره‌هایِ دست‌ساختِ مجازی ما بنشینند ما
را بپرستند که کُد آنها را پس از shut down به بهشت بفرستیم.

از آن خنده‌دارتر که این ساختگارهای کودن جهان برداشته‌اند قران و پیغمبر هم فرستاده‌اند که
در آن قران آیه برای ممّد هم نازل شده که چند تا زن بگاید و چجوری بیشتر در این جهان حال و هول کند!

شما هم اگر با این پادستیز‌هایِ مغزسپوز دشواری ندارید نداشته باشید, من برای خوانندگان هم مینویسم! (:



کوشا نوشته: بحث تنها در مقایسه دنیای مجازی و واقعی است نه اینکه بر دنیای مجازی قوانین دیگری غیر از قوانین دنیای مادی حاکم باشد
حرکت یک توپ از نقطه ای به نقطه دیگر در خارج از دنیای مجازی لوازمی دارد که به هیچ وجه با لوازم حرکت همان توپ در همان فاصله در دنیای مجازی، قابل مقایسه نیست

باز هم خود اتان را گیجاندید. بکوشید سخن ساده را بگیرید: جهان‌هایِ مجازی فرامادی
نیستند, بر پایه‌یِ قانون‌هایِ مادی و در دامنه‌یِ مرزمندی‌هایِ مادی ساخته و پرداخته میشوند.

آفریدگار ≠ ساختگار




کوشا نوشته: در بالا توضیح داده شد، اگر جهت رساندن به قول شما این باشندگان به مرحله ای که قادر به باز تولید موجوداتی شبیه خود باشند لازم باشد فرمول خاصی (پرستش) اجرا شود چرا اجرای این فرمول باید کودنانه باشد؟

نمیدانم, شاید آن بخش آن که فرمول را ١٤٠٠ سال پیش به زبان عربیک در بیابان به ممد چوپون داده‌اند بجای اینکه مانند "آدم" به همه بگویند؟
یا اینکه در فرمول در بخش افمارش ارث دختر و پسر این ساختگارهای کودن ما که کسر و برخ نمیدانسته‌اند را ناجور سوتی‌ داده‌اند؟ خودتان از میان اینها بردارید (:



کوشا نوشته: والعصر ان الانسان لفی خسر الا الذین آمنوا و عملوا الصالحات، اگر توان دارید ثابت کنید اینگونه نیست تا من همه حق را یکجا به شما بدهم.

به ملانصرالدین هم گفتند مرکز زمین کجاست, یک چوب در زمین فروکرد و گفت: همینجا.
گفتند: اِ اینکه نمیشود ثابت کن!
گفت: شما ثابت کنید نیست 4



کوشا نوشته: طبق فرض من، شما و دیگران در جایگاهی نیستیم که با علم کردن گزاره فوق از خود سلب مسئولیت کنیم، کدها ما را احاطه کرده اند و هر کدی در صفحه نمایش بروز و جلوه خود را دارد و تره خرد کردن و نکردن تاثیری در عملکردشان نداشته بلکه همین تره خرد نکردن نیز کدی است که جلوه و نمایش خاص خود را دارد.

اینجا هم ساختگارهایِ کودنِ من باید یخه‌یِ خود اشان را بگیرند که کُد‌هایِ مرا جوری نوشته‌اند که برای آنها تره خورد نمیکنم (:



کوشا نوشته: بله با این توهم هم می توان اندکی خوش بود
فرق به قول شما دروغ های کتابهای آسمانی (که البته هیچ دلیلی بر دروغ بودن آنها نداشته و تنها تکیه بر ظن و گمان دارید) و این توهمی که بیان کردید این است که نتیجه گزاره های کتابهای آسمانی [SIZE=3]در صورت درست بودن و محقق شدن
نصیب شخص من و شما و دیگران می شود اما نتیجه این توهم موقت شامل حال یک موجود کلی به نام انسانیت شده و تک تک انسانها (در خوشبینانه ترین حالت) بهره ای موقت و محدود می برند و صد البته انسانهای بسیاری در راه تحقق آن قربانی و نابود می شوند.[/SIZE]

= خودفریبی.


کوشا نوشته: سیلی نقد به از حلوای نسیه

بهشت و حوری وعده داده آنگاه سیلی نقد است, جهان راستین و دارو و درمان پزشکی و مهندسی ژنتیک حلوای نسیه؟




کوشا نوشته: [size]
طبق بعضی از آمارها تاکنون هشتاد و خورده ای میلیارد انسان روی زمین آمده و مرده اند و معلوم نیست چند ده یا چند صد میلیارد نفر دیگر باید بیایند و بروند تا چنین فانتزی احتمالی قابلیت تحقق پیدا کند، تازه بعد از محقق شدن اول مشکل و دردسر است.
و در هر صورت حداقل برای من و شما آبی از این آتش احتمالی گرم نخواهد شد.[/SIZE]

پس بکوشید این کودنی فراگیر خداباوران را بهتر و بهینه‌ترین بپالایید که زودتر بشود و به من و شما هم برسد!


پارسیگر

.Unexpected places give you unexpected returns
پاسخ
#27

کوشا نوشته: [SIZE=3]من از ابن سینا آموخته ام که هر نوع ادعایی که ظاهری معقول دارد و باطل بودن آن به صورت آشکار روشن نیست را هر چند دلیل محکمی بر آن نداشته باشم، به صرف اینکه با خواسته های نفسانی ام سازگاری ندارد را رد نکنم.

خسته نباشید, چیزهاییکه شما دارید میگویید یکی از یکی بیشتر با خواسته‌هایِ خود اتان سازگاری و هم‌سازگاری دارند.
ما هستیم که داریم اینجا میکوشیم در آن مغز خودفریب شما فروکنیم که بهشتی و حوری‌ای در کار نیست و بجای آویزان شدن از
ضریح آقا بهتر و سودمندتر است دو تا نسک دانشیک بخوانید و خرد و فرنود را به کار ببندید بساکه در همین جهان پردیسی زمین بجای بهشتی آسمانی ساختیم.



پارسیگر

.Unexpected places give you unexpected returns
پاسخ
#28

Mehrbod نوشته: جدای اینها کسیکه اینجا درباره‌یِ جهان‌هایِ مجازی و آماسش کیهان سخن میراند بروشنی یک سر و گردن از مسلمانی که کورکورانه میباورد بالاتر است.
بالاتر در دنیای مجازی؟
چه فایده ای دارد وقتی برخی از آنها جرات ندارند در دنیای واقعی سخن بگویند؟

هنگامی که کسی آگاهانه افکار تو را نمی فهمد
خودت را برای توجیه خسته نکن . . .
پاسخ
#29

mosafer نوشته: بالاتر در دنیای مجازی؟
چه فایده ای دارد وقتی برخی از آنها جرات ندارند در دنیای واقعی سخن بگویند؟

آتش زیر خاکستر.
گسترش خردگرایی فرایندی زمانبر و یکزمان نارژگین است.



پارسیگر

.Unexpected places give you unexpected returns
پاسخ
#30

Mehrbod نوشته: آتش زیر خاکستر.
گسترش خردگرایی فرایندی زمانبر و یکزمان نارژگین است.


پارسیگر
گسترش خردگرایی ربط مستقیم به خداناباوری دارد؟

هنگامی که کسی آگاهانه افکار تو را نمی فهمد
خودت را برای توجیه خسته نکن . . .
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 4 مهمان