04-15-2013, 09:08 PM
آیه 26 و 27 سوره جن (72) :
داستان اینه که حضرت در چند آیه قبل میگه من فقط برای ابلاغ پیامهای خدا اینجا هستم و نمیدونم که وعده خدا نزدیکه یا دوره. این مطلب رو که کسی از اسرار الهی خبر نداره در آیه 26 میگه و جالب اینجاست که درست در آیه بعدی میگه البته به جز پیامبری که خدا از او خشنود باشه.
دشواری اینجاست که آیا محمد اون پیامبری نیست که خداوند از او خشنود باشه تا بخواد اسرار رو بهش بفهمونه؟ چون درست در آیه 26 همه هستی رو با واژه احداً از دونستن این موضوع خارج میدونه.
یا اینکه آیا محمد اون پیامبر هست که به اسرار دسترسی داشته باشه ولی آیه های قبلی خلاف این رو میگن؟ کسی از تفسیر و داستان این آیات چیزی میدونه؟
الهی قمشه ای نگهبانان پس و پیش رو برای مراقبت از شیاطینی که به گوش هستند تفسیر میکنه.
لینک زیر آیات 19 تا پایانی سوره جن با سه ترجمه هست.
28
نقل قول:داناى نهان است و كسى را بر غیب خود آگاه نمىكند * جز پیامبرى را كه از او خشنود باشد كه [در این صورت] براى او از پیش رو و از پشتسرش نگاهبانانى بر خواهد گماشت
داستان اینه که حضرت در چند آیه قبل میگه من فقط برای ابلاغ پیامهای خدا اینجا هستم و نمیدونم که وعده خدا نزدیکه یا دوره. این مطلب رو که کسی از اسرار الهی خبر نداره در آیه 26 میگه و جالب اینجاست که درست در آیه بعدی میگه البته به جز پیامبری که خدا از او خشنود باشه.
دشواری اینجاست که آیا محمد اون پیامبری نیست که خداوند از او خشنود باشه تا بخواد اسرار رو بهش بفهمونه؟ چون درست در آیه 26 همه هستی رو با واژه احداً از دونستن این موضوع خارج میدونه.
یا اینکه آیا محمد اون پیامبر هست که به اسرار دسترسی داشته باشه ولی آیه های قبلی خلاف این رو میگن؟ کسی از تفسیر و داستان این آیات چیزی میدونه؟
الهی قمشه ای نگهبانان پس و پیش رو برای مراقبت از شیاطینی که به گوش هستند تفسیر میکنه.
لینک زیر آیات 19 تا پایانی سوره جن با سه ترجمه هست.
28
[COLOR="royalblue"]
چو بخت عرب بر عجم چیره گشت --- هـمـه روز ایـرانیـان تـیـره گـشـت
جهـان را دگـرگونه شـد رسم و راه --- تـو گـویـی نتـابـد دگـر مـهر و مـاه
ز مـی نشئه و نغمه از چـنگ رفـت --- ز گل عطر و معنی ز فرهنگ رفت
ادب خــوار شــد، هـنـر شـد وبــال --- بـه بستـنـد انـدیشـه را پـر و بــال
«توصیف فردوسی بزرگ از تازش اسلام به ایران»
[/COLOR]جهـان را دگـرگونه شـد رسم و راه --- تـو گـویـی نتـابـد دگـر مـهر و مـاه
ز مـی نشئه و نغمه از چـنگ رفـت --- ز گل عطر و معنی ز فرهنگ رفت
ادب خــوار شــد، هـنـر شـد وبــال --- بـه بستـنـد انـدیشـه را پـر و بــال
«توصیف فردوسی بزرگ از تازش اسلام به ایران»
خردگرایی و ایمان ستیزی