نامنویسی انجمن درست شده و اکنون دوباره کار میکند! 🥳 کاربرانی که پیشتر نامنویسی کرده بودند نیز دسترسی‌اشان باز شده است 🌺

رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

دیکتاتوری اکثریت
#11

Agnostic نوشته: سونیکس گرامی، شما دموکراسی را طبق فلسفه سیاسی جان لاک تبیین کردین چندی بعد از جان لاک فیلسوفی به نام جان استوارت میل دموکراسی را حکومت اکثریت با حفظ تمام حقوق و آزادی های اقلیت های ساکن در کشور تعریف کرد. با وجود اینکه استوارت میل ۲۰۰ سال پیش نظرش را گفته حدود ۳۰-۴۰ سال است که خواسته های استوارت میل در قالب حقوق بشر واقعا در غرب اجرا دارد میشود. مثل حقوق سیاهان و حقوق زنان و حقوق همجنسگرایان و ...

تعاریف سیاسی که فلاسفه و حقوقدانان مختلف ارایه میکنند تنها برای روشن شدن موضوع است.
حفظ حقوق اقلیت قطعن یک امر واجب و بایسته هستش ولی از ملزومات دموکراسی نیست - یعنی میشود حقوق اقلیت را رعایت نکرد و کماکان یک دموکراسی بود.
اینکه امروزه در غرب چه چیز رعایت میشود ارتباط چندانی با دموکراسی ندارد! بیشتر مساله حقوق بشریست تا دموکراسی. در همین غرب اگر شما یک مهاجر باشید از حقوق کمتری برخوردارید به نسبت یک شهروند غربی مگر اینکه شما شهروندی آن کشور را کسب کرده باشید!
یا در همین آلمان حق و حقوق پناهندگانی که هنوز با درخواست پناهندگیشان موافقت نشده بیشتر از یک سگ نیست (حق مسکن، درمان و خوراک و نه بیشتر - همین حقوق را یک سگ هم دارد) اینی که گفتم توهین یا بزرگنمایی یا سیاهنمایی نیست ها! یک حقیقته هر چند تلخ.
ولی همین آلمان یکی از بزرگترین دموکراسی های دنیاست هر چند که بسیاری از اقلیتها ممکن است درش مورد آزار و اذیت هم قرار بگیرند حتا!!

خدای ار به حکمت ببندد دری - به کرمک زند قفل محکم تری  
پاسخ
#12

دیکتاتوری = تحمیل خواست خود بجای خیر جمعی = خودکامگی
به نمونه: الیگارشی = دیکتارتوری توانمندان

دموکراسی = دیکتاتوری پورلتاریا

"Democracy is now currently defined in Europe as a 'country run by Jews,'" Ezra Pound

پاسخ


موضوعات مشابه ...
موضوع / نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان